Motorsejler fra 1955 i stål
Fra : KS

Dato : 29-07-06 15:39

(Billeder i dk.binær)

Hvad ville I sige til et motorrum som dette i en sådan båd ?
Hvad skal der ses efter ?
Hvad må den koste ?

Mvh KS

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 29-07-06 18:23

Et motorløst motorrum ....

Der er en gammel regel der siger, at velholdt både også har velholdte
motorrum (og teknikrum og el-net og ....). Hvis man sejler med sådan et
motorrum, så er det fordi man interesserer sig mere for det ydre end for de
indre kvaliteter. Og den slags bekymrer mig, for de store udgifter kommer jo
ofte af at de "indre" ting ikke er ordentligt vedligeholdt. Har den fx
regelmæssigt fået skiftet filtre og pakninger ? Jeg tvivler....

Jeg kender ikke til priser på den slags, men det kommer til at koste en del
at få det op til det som jeg betragter som 'acceptabel standard'.

/Bjarke

Fra : ThomasB

Dato : 30-07-06 01:09

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44cb996a$0$60779$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Et motorløst motorrum ....
>
> Der er en gammel regel der siger, at velholdt både også har velholdte
> motorrum (og teknikrum og el-net og ....).

Altså med andre ord, at hvis båden ikke er vedligeholdt så er inventaret det
nok heller ikke?

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-07-06 07:57

Ja, skidt med "inventaret"; det kan man jo se med egne øjne. Snarere: Hvis
der er sjusket med vedligehold de skjulte steder, så er der sandsynligvis
heller ikke lavet præventivt vedligehold og reparationer er lavet billigst
muligt (klamp) når det er noget der ikke kan ses med det blotte øje.

Blandt brugte biler hedder det vist "hattelak"... Det er i hvert fald ikke
en opgave jeg vil anbefale til folk uden forudgående båderfaring.

Bjarke