Søkortplotter
Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-07-06 17:23

Kære alle,

Jeg skal have en søkortsplotter, og har disse to modeller i tankerne

1) Garmin 298
2) Navman Fishtrack 6500

Begge koster c. 9999,- så...
- alle råd/forslag modtages med glæde.

Mvh.

Lasse

Fra : Per Christiansen

Dato : 24-07-06 17:55

"Lasse Jensen" <lasse.jensen.dkREMOVE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Kære alle,
>
> Jeg skal have en søkortsplotter, og har disse to modeller i tankerne
>
> 1) Garmin 298
> 2) Navman Fishtrack 6500

Hvis du køber Navman Fishtrack 6500 så
køb den her Link:
http://www.dahhanes.com/navman-usa-m-52.html?page=4&sort=2a

Jeg har lige købt en havde den hjemme til ca.6300kr
med dansk moms og toll,
der går ca. 14 dage så har du den.

Fra : ThomasB

Dato : 24-07-06 22:06

"Lasse Jensen" <lasse.jensen.dkREMOVE@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal have en søkortsplotter, og har disse to modeller i tankerne

> [...]

Jeg har lige monteret et par af nedenstående i et par kammaraters både.
http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=243&products_id=1415
"6" Standard Horizon Sunview søkortplotter i farver - leveres med C-Map Max
søkort
[cp-175c]" (billedet er forkert, for der er en række knapper nederst i
virkeligheden - genvejsknapper)

Den er med C-Map Max kort, som efter sigende er de bedste kort. Man kan bl.a
se et luftfoto af de fleste danske havne - meget rart når man ankommer for
første gang. Og så har den indbygget piktogrammer så man kan se hvilke
faciliteter der er i havnen. Det sammen med de detaljerede kort gør at man
kan sejle ind i en havn uden at se væk fra skærmen

Den 6" skærm er knivskarp i direkte sollys.

Det eneste jeg umidelbart mangler, er en lang tynd streg frem foran
bådikonet på skærmen, så man nøjagtigt kan se om man har kurs mod f.eks en
midsejlingsbøje. (det kan være at jeg ikke har kigget ordentligt efter i
menuerne). Der er dog en kort pil.

Hvis du har et ekkolod med NMEAudgang, kan du også få vist aktuelle dybder
og vist også vandtemperatur.

Den kan kobles direkte til en DSC VHF og så har den ovenikøbet en ledig
NMEAudgang til autopiloten, hvilket i øvrigt også virker glimrende.

Jeg synes man får meget for pengene!

Mvh Thomas

(jeg har ikke noget med hverken shipshop eller standard horizon at gøre, jeg
er bare imponeret)

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-08-06 06:36

> [...]
> Kære alle,
>
> Jeg skal have en søkortsplotter, og har disse to modeller i tankerne

I næste måned bringer det engelske bådblad Practical Boat Owner en større
test af plottere til under 500 £. Det er måske lige et hak under dit niveau,
men der kunne være god info at hente anyway....

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 13-08-06 15:09

Fedt tip. Det er September nummere du mener ?

Bjarke

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 13-08-06 17:02

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44df3281$0$143$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Fedt tip. Det er September nummere du mener ?

Hmmm, næh, det er faktisk oktober nummeret (no 478). Jeg abonnerer på
bladet, og det jeg sidder med i hånden nu hedder september (no 477). Men det
er mindst en uge siden, jeg fik det!

Nå, hvis der er noget interessant, kunne man måske organisere noget
fællesindkøb og opnå god rabat

Fra : Lars Holst

Dato : 13-08-06 18:59

"Lasse Jensen" <lasse.jensen.dkREMOVE@gmail.com> said in news:44c4f3eb$0
$20301$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Kære alle,
>
> Jeg skal have en søkortsplotter, og har disse to modeller i tankerne

> [...]

Har du overvejet Lowrance.
Mit valg blev Lowrance C-3500 (tror jeg den hedder) fordi du får
skærmstørrelse, kortdækning og funktioner for pengene i et omfang de andre
ikke kan følge med til.

--
Lars Holst