GPS viser forkert
Fra : Per Christiansen

Dato : 13-07-06 18:31

Hej jeg har købt en ny gps med et nyt c-map max kort
men den viser forkert.

Når jeg ligger i havnen viser den jeg ligger ca. 0,14 mil
ved siden af havnen mod vest.

Hvad er der galt.

Fra : jetp

Dato : 13-07-06 19:07

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men den viser forkert.
>
> Når jeg ligger i havnen viser den jeg ligger ca. 0,14 mil

Den er ikke sat op til kortdatum WGS84 ...?

Mvh Jens

Fra : Per Christiansen

Dato : 13-07-06 20:20

"jetp" <jetpFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den er ikke sat op til kortdatum WGS84 ...?
>
> Mvh Jens

Den står til WGS84

Det er jo ret meget den er unøjagtigt Ca.220m

Den er købt i usa.

Fra : varly jespersen

Dato : 13-07-06 19:13

Hej, du skriver at gps viser forkert, har du checket om den viste pos passer
med pos. på havnen, det gør den sandsynligvis, så er kortet ikke nøjagtigt
nok.

Fra : ThomasB

Dato : 13-07-06 19:19

> [...]
> men den viser forkert.
>
> Når jeg ligger i havnen viser den jeg ligger ca. 0,14 mil

Har du tjekket at havnen ikke er blevet flyttet?

Jeg gætter også på datum er sat forkert.

Fra : BJ

Dato : 13-07-06 19:21

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har du tjekket at havnen ikke er blevet flyttet?

Den er faktisk ret god.

Brejning Havn er om og udbygget og jeg tvivler stærkt på, nogen søkort er
opdaterede..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henning

Dato : 23-07-06 00:03

Håber har fundet svaret selv, men du får lige et sent bud. Det kan være din
GPS ikke viser positionen grader,minutter,sec men i "decimalgrader"

mvh Henning

Fra : Per Christiansen

Dato : 23-07-06 08:23

"Henning" <anders@nd.dk> skrev i en meddelelse
> Håber har fundet svaret selv, men du får lige et sent bud. Det kan være
> din GPS ikke viser positionen grader,minutter,sec men i "decimalgrader

Jeg har Resat den og det hjalp nu ligger jeg kun ca 7-8 m
fra min plads i havnen.