Sejllads i tyskland
Fra : Johnny Sørensen

Dato : 10-07-06 22:06

Hej
Er der nogen her i gruppen der ved om man skal noget papir med og om man
skal indklarere for at sejle i tyskland

mvh
Johnny

Fra : Jørgen

Dato : 11-07-06 00:04

Hej Johnny
Jeg har sejlet dertil et par gange, og da er jeg ikke blevet afkrævet
papirer af hverken den ene eller anden slags. Jeg har blot fulgt
anvisningerne på skiltene på broerne - og STRAKS kontaktet havnekontoret,
hvor jeg så har opgivet bådens navn, størrelse og betalt havnepenge. Så det
er helt ukompliceret - i hvert tilfælde i det nordtyske.
Jeg har et par gode sejlervenner på sydfyn og Als, og det er egentlig på
deres erfaringer, jeg har sejlet derned - og har fået bekræftet, at der
ingen problemer er i det.
/Jørgen

Fra : claus b. p.

Dato : 11-07-06 01:11

"Jørgen" <Joergen.b@FJERN.ofir.dk> wrote in message
> [...]
> det
> er helt ukompliceret - i hvert tilfælde i det nordtyske.

Jeg har lige set et sted at der er kommet nye regler for sejlads på
kanalerne ( Tyskland - EU ? ) som udover den almindelige duelighedprøve
kræver en speciel kanal prøve. Nogen der kender til dette? Sidste år sejlede
jeg på franske kanaler, og der var ingen der forlangte noget som helst.

/Claus

Fra : LejfM

Dato : 11-07-06 06:50

claus skrev...
> [...]
> kræver en speciel kanal prøve. Nogen der kender til dette? Sidste år
> sejlede jeg på franske kanaler, og der var ingen der forlangte noget som

Du kan se mere på Dansk sejlunions hjemmeside her
http://www.sejlsport.dk/sw2415.asp

LejfM

Fra : el_serpiente

Dato : 12-07-06 15:26

Johnny Sørensen skrev:

> Hej
> Er der nogen her i gruppen der ved om man skal noget papir med og om man
> [...]

Husk på at man ikke må sejle i Tyskland med alkohold i blodet.

Fra : Tenna

Dato : 13-07-06 12:20

Vi har sejlet i Tyskland utallige gange uden at blive bedt om
dokumenter ( pas, momskvittering, ejerbevis, duelighedsbevis, whf
certifikat, canalbevis ) som vi selvfølgelig altid har med.
Men det med alkohol skal tages alvorligt, for et par år siden i
Lauenburg blev vi af et par betjente bedt om at forhale ca. 100 m., men
da vi var midt i frokosten med hvad dertil hører, måtte skipper lige
blæse i alkoholmetret inden fortøjningerne blev kastet.
Men de ville ingen papirer se, og vi har aldrig vist dem frem
uopfordret.
Jørgen

Fra : Henning Schwartz

Dato : 18-07-06 21:14

Vi var en tur på øen Rugen i det tidligere Østtyskland sidste år, havde
sejlet rundt i fjordene i over en uge men da vi kom til havnen i Stralsund i
vores Nimbus 2600 motorbåd fik vi besøg af politiet der skulle se pas for os
alle 4 ombord, hvorefter vi fik en kvitering med vores navne og pas numre
tilbage sammen med passene. Meningen var at vi så bare skulle vise
kviteringen frem hvis vi blev chekket igen i Tyskland.