Fra : Jesus-loves-you

Dato : 21-09-06 09:30

"Jesus-loves-you" skrev
(Subject: Global Justice - Was...)
5684 news:gXaNg.19$L%.17@news.get2net.dk

> "USS Nimitz - verschollen ist"-Break (to Denmark):
> (2006-09-07, Thursday, CET ...
[ ... ]
> Chile: Pinochet frataget immunitet

And:

5703 news:tqrQg.11$Wj6.10@news.get2net.dk

> [ ... ]

[ ... ]
> "USS Nimitz - verschollen ist"-Break:
> (2006-09-21, Thursday, CET ...
[ ... ]
> 08:36
> - "You can count on me ... United States ... of America."

News:

=== citat start ===

DR1 s120 21 Sep (2006, CET) 10:13:35

10:01 (CET, red.)

Søren Kam anholdt

Tysk politi har anholdt den 84-årige
tidligere SS-mand Søren Kam.

Det er endnu ikke afgjort, om han
bliver udleveret til Danmark.

=== citat slut ====

(Det var sg_ da også på høje tid)

Thank You, Sir ...

"USS Nimitz - verschollen ist"-Break (to Germany):
(2006-09-21, Thursday, CET 10:12:16, delay 0)
- "Jeg skal hilse."

Hmm ... det vides ikke, om hilsen var fra besætningen om bord på "USS
Nimitz - verschollen ist" eller moderskibet (2304), herunder Øvrigheden-2°.

Så mangler vi bare de andre svin, og - om Gud vil - når vi vort mål...

10:14:59, delay 0
- "Amen."

-

Disse var ordene, jeg har modtaget. Long live the freedom ...

Last file-OUTPUT:
5705 news:mErQg.13$0h6.11@news.get2net.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
Info: 5676 news:IZTKg.32$lO5.27@news.get2net.dk
(use http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ ).

Fra : Malene P

Dato : 21-09-06 10:13

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse
> "Jesus-loves-you" skrev
> Søren Kam anholdt
>
> Tysk politi har anholdt den 84-årige
> tidligere SS-mand Søren Kam.
>
> Det er endnu ikke afgjort, om han
> bliver udleveret til Danmark.

I givet fald får han så måske 2 begivenheder at fejre på sin 100-års dag.

Malene P

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-09-06 16:42

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i en meddelelse

> Tysk politi har anholdt den 84-årige
> tidligere SS-mand Søren Kam.
>

> Så mangler vi bare de andre svin, og - om Gud vil - når vi vort mål...

Er det en hentydning til de såkaldte stikkerlikvideringer, som fandt sted
for 61-62 år siden?

Det var ikke Søren Kam som skød journalisten Clemmensen ifølge eksperten
Erik Haaest, men lederen af Peter-gruppen Helveg-Larsen.

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 16:44

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var ikke Søren Kam som skød journalisten Clemmensen ifølge eksperten
> Erik Haaest, men lederen af Peter-gruppen Helveg-Larsen.

Og hvem har i grunden glæde af at genere denne gamle mand? Jeg synes han
skal have lov til at "hvile" i fred. Det er ikke rimeligt at man begynder at
dømme nogen som har ageret i en situation for 60 år siden, hvor verden så
helt anderledes ud, efter nutidens normer. Det er imho unfair.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-06 16:58

On Thu, 21 Sep 2006 17:44:13 +0200, Konrad wrote:

> [...]
> dømme nogen som har ageret i en situation for 60 år siden, hvor verden så
> helt anderledes ud, efter nutidens normer. Det er imho unfair.

Mordsager forældes aldrig. Han skal da bare være glad for at han ikke
straffes efter datidens normer.

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 17:06

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Mordsager forældes aldrig. Han skal da bare være glad for at han ikke
> straffes efter datidens normer.

Nej - men, alligevel. Hvad glæde har nogen som helst i at han straffes? Jeg
tror han forlængst har udstået sin straf - både som almindeligt menneske med
en samvittighed, og som landflygtig.

Fra : Bo Warming

Dato : 21-09-06 17:26

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> straffes? Jeg
> tror han forlængst har udstået sin straf - både som almindeligt

At tabe en krig er straf nok

Krigsforbrydelse er et våseord for i krig gælder netop ingen regler.

Ved østfronten drev hans ideailsme til at skyde Stalin-supporters og
da han forflyttedes til København var det samme idealisme der fik ham
til måske at medvirke til aflivning af en fjendtlig journalist. Han
adlød ordre.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-09-06 20:37

Konrad wrote:
> [...]
> tror han forlængst har udstået sin straf - både som almindeligt menneske med

Ideen er ikke at han skal straffes, men at han skal dømmes/frifindes.

Når han er dømt/frifundet må han, for min skyld, gerne rejse hvorhen
han vil. Han er for gammel til at egne sig til sidde i fængsel.

Så lige TV avisen, hvor flere gamle modstandsfolk sagde det samme.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 20:48

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han vil. Han er for gammel til at egne sig til sidde i fængsel.
>
> Så lige TV avisen, hvor flere gamle modstandsfolk sagde det samme.

Burde de gamle modstandsfolk så ikke dømmes efter terror-lovgivningen? Helt
ærligt. Den slags dinosaur-retorik giver jeg ikke meget for. Naturligvis
sidder der enkelte tilbage, som stadig er bitre og har dybe følelser omkring
begivenhederne under WWII i Danmark, men det danske samfund vinder intet ved
ikke at tilgive 85-åriges handlinger, begået under en verdenskrig for 60 år
siden. Jeg kan ikke se pointen.

Fra : @

Dato : 21-09-06 20:55

On Thu, 21 Sep 2006 21:48:28 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Burde de gamle modstandsfolk så ikke dømmes efter terror-lovgivningen?

jo

de af dem som rejste til et andet land og sprængte sagesløse civile i
luften i frustration over tyskernes fremfærd her i landet bør da
tiltales efter den hårdeste terrorparagraf i hele bogen

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 21:33

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> luften i frustration over tyskernes fremfærd her i landet bør da
> tiltales efter den hårdeste terrorparagraf i hele bogen

Det var der faktisk nogen der gjorde. Udover de titusindvis der tjente
tyskerne, både som soldater, sygeplejesker, chauffører mv, var der også
nogle få hundrede der lod sig indrullere i modstandskamp i Norge, Holland og
Frankrig. Eller f.eks blev jagerpiloter i RAF.

Fra : @

Dato : 21-09-06 21:50

On Thu, 21 Sep 2006 22:33:25 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Det var der faktisk nogen der gjorde. Udover de titusindvis der tjente
>tyskerne, både som soldater, sygeplejesker, chauffører

kalder du dem som arbejdede for tyskerne for modstandsfolk?

> mv, var der også
>nogle få hundrede der lod sig indrullere i modstandskamp i Norge, Holland og
>Frankrig.

og de sprængte altså sagesløse civile i luften

sådan a'la selvmordsbombefolkene der sprænger israelske busser med
passagerer i luften?

det vil jeg gerne høre nærmere om

> Eller f.eks blev jagerpiloter i RAF.

så er de ikke modstandsfolk så var de indrulleret i RAF

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 21:58

> kalder du dem som arbejdede for tyskerne for modstandsfolk?

Øh - nej. Ikke modstandsfolk imod nazismen i hvert fald. Årsagen er den
simple, at hundrede gange flere danskere tjente nazisterne, som bekæmpede
dem.

> og de sprængte altså sagesløse civile i luften

Det har de med statsgaranti.

> sådan a'la selvmordsbombefolkene der sprænger israelske busser med
> passagerer i luften?

Hvornår er det egentlig sket sidst? I øvrigt er det et faktum, at
palæstinenserne først begyndte deres selvmordterrorisme imod civile
israelere *efter* Baruch Goldsteins stunt ved patriarkernes grav. I øvrigt
er alt hvad palæstinenserne foretager sig en direkte kopi af Israels
terrorkig imod briterne i 40'erne - Ariel Sharon var vaskeægte terrorist, og
han har udgivet en lille manual der instruerer i hvordan man laver
vejdsidebomber.

> så er de ikke modstandsfolk så var de indrulleret i RAF

Men de har myrdet civile.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-06 22:24

On Thu, 21 Sep 2006 22:57:42 +0200, Konrad wrote:

> Men de har myrdet civile.

De har nok allerhøjest været "medskyldige" ved at eskortere bombefly,
for jeg tvivler da på at der var civile i de bombefly de nedskød.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-06 22:15

On Thu, 21 Sep 2006 22:33:25 +0200, Konrad wrote:

> [...]
> nogle få hundrede der lod sig indrullere i modstandskamp i Norge, Holland og
> Frankrig. Eller f.eks blev jagerpiloter i RAF.

Langt det største antal var ganske almindelige sømænd, der legede
ubådsmad på fragtskibe. Der døde rigtigt mange danskere på den konto.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-09-06 20:57

Konrad wrote:
> [...]
> ikke at tilgive 85-åriges handlinger, begået under en verdenskrig for 60 år

En af pointerne kunne være at folk på den yderste
højrefløj holdt op med at se ham som en helt, hvis
han var dømt for mord.

Det er jo, som bekendt, sejrherren der bestemmer
hvem der er frihedshelte og hvem der er mordere.

Og så mener jeg ikke at der skal være nogen
alders grænse for mord. At det er lykkedes ham
at gemme sig i 60 år, gør ikke at han skal slippe.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 21:38

Helt

> En af pointerne kunne være at folk på den yderste
> højrefløj holdt op med at se ham som en helt, hvis
> han var dømt for mord.

??? Er der virkelig nogen der ser ham som en helt? For at få det på det
rene, så ser jeg ham altså som en gammel mand.

> Det er jo, som bekendt, sejrherren der bestemmer
> hvem der er frihedshelte og hvem der er mordere.

Indlysende.

> Og så mener jeg ikke at der skal være nogen
> alders grænse for mord. At det er lykkedes ham
> at gemme sig i 60 år, gør ikke at han skal slippe.

Han har temmelig sikkert ikke gjort noget der er værre, end tilsvarende
"overlevende" modstandsfolk. Lad det ligge. Det var en krig - et sort
kapitel i europæisk historie. I stedet for at klynge hinanden op dengang,
kunne vi have indført en "sandhedskommission" som sydafrikanerne. Jeg kan
ikke begribe - ejheller principielt - hvad det skulle nytte at straffe denne
Kam (udover måske - hvis det er rigtigt at han er en "helt" som du siger -
at frembringe en nynazistisk martyr). Men jeg er nu også både kynisk,
principløs og naiv

Fra : pjl

Dato : 22-09-06 22:18

Nedenstående brev har jeg modtaget fra en Frihedskæmper der var med til at
myrde min mor i 1945. Drabet fik meget store konsekvenser for mig og min
familie. Efter krigen besluttede modstandsfolk og den danske regering at
ingen af de mange drab skulle undersøges. Således blev drabet på min mor
(Anita Larsen) bortforklaret som en likvidering for at undgå videre
efterforskning.
Jeg føler det stødende når jeg nu i dag på TV og i Radio hører at -
"Mordsager aldrig forældes" underforstået noget der kun gælder for den
tabende part, for der lever i dag stadig mennesker (heltene) som har været
med til at begå grusomme handlinger under krigen , og når "mordsager aldrig
forældes" må det vel være ud fra teorien om at en morder nu en gang er en
morder !

Min mor var 25 år da hun blev skudt af fire "Holger Danske" folk. Min fader
var lige så gammel og var selv frihedskæmper.
(han var i en gruppe der arbejdede med at modtage våben nedkastet over
dyrehaven)

mvh pjl

Beretning af 19.4.2004 fra Holger Danske-mand, født sept. 1926, om drabet på
Annitta Larsen den 17. februar 1945:

"Vi var fire mand på opgaven, alle under afdeling 'Eigil'. Den ene af os var
uerfaren og blev sat til at holde vagt nede på vejen. Opgaven var at
undersøge Annitta Larsens mand, men vi havde intet konkret at gå efter,
skulle blot undersøge lejligheden for våben, papirer, emblemer. Vi kørte på
cykel derhen.

To mand, den ene gruppelederen, gik op i lejligheden, som lå 1. sal til
venstre, mens jeg blev ude i trappeopgangen for at sikre tilbagetoget. Da
der lød skrig og skrål fra lejligheden, gik jeg op for at se, om jeg skulle
hjælpe. Et ældre ægtepar, som boede til højre, var på vej ud af deres
lejlighed, men jeg gennede dem tilbage.

Jeg er sikker på, at Annitta Larsen troede, at jeg var hendes mand, som var
på vej op ad trapperne. I hvert fald var det som om hun ville advare ham ved
at lave endnu mere larm og ballade, så han vendte om. Gruppelederen slog
hende med skæftet på sin pistol, en parabellum 9 mm, som gik af, uden at
skuddet ramte nogen. Da pistolen ikke kunne skyde mere, den 'klemte', løb
gruppelederen ned ad trapperne.

Jeg husker synet af den lille dreng, som sad på potte i entréen. Han havde
et forfærdet udtryk i ansigtet. Jeg kan huske, at han greb fat om potten, og
mens han holdt potten fast på numsen, flygtede han længere ind i
lejligheden.

Da jeg og det anden gruppemedlem fulgte efter gruppelederen ned ad
trapperne, fulgte Annitta Larsen efter os. Min kammerat vendte sig om og
skød hende i panik med sin 7.65 FN pistol. Hun blev ramt, men kunne følge
efter os helt ud på gaden, før hun sank sammen.

Vi afleverede vores våben til fjerdemanden, som stod og ventede, og flygtede
væk på cykel.

Det har siden stået for mig som en heltemodig gerning, hvad den kvinde
gjorde den dag: Det var usædvanlig modigt af hende at forsøge at forsvare og
advare sin mand.

Jeg har husket billedet af den lille dreng hele mit liv, ham og hans
ansigtsudtryk, og at han flyttede potten. Jeg har tænkt, at nu er han fem,
nu er han ti år osv. Det har pint mig i alle de år. Og nu er han altså tres,
og pludselig så jeg ham i fjernsynet. Det var som at blive ramt af et
kølleslag.

Jeg har altid anset Annitta Larsen for at være en heltinde. Hun var ikke
mistænkt for noget som helst, og vi vidste ikke, at hun var tysker.

Samme aften fik vi at vide, at hun var død.

To af os blev siden afhørt, gruppelederen og drabsmanden - jeg er aldrig
selv blevet afhørt. Det var aftalt på forhånd, at de skulle sige, hun var
blevet likvideret. Men det var jo et ord, man kun brugte om stikkere, og hun
blev i virkeligheden bare slået ihjel, for vi havde intet på hende. Han
skulle aldrig have skudt hende. Det er ikke en affære, vi siden har omtalt
for hinanden.

Jeg mener, at sønnen har grund til at være stolt af sin mor, og derfor vil
jeg gerne have, at han skal høre min historie. "

Fra : pjl

Dato : 23-09-06 09:36

Jeg har ført diskutionen over i en blog der redigeres af et af dagbladene.
mvh pjl

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-06 20:53

On Thu, 21 Sep 2006 18:06:23 +0200, Konrad wrote:

> begynder at
> så

> Nej - men, alligevel. Hvad glæde har nogen som helst i at han straffes?

Der er da ikke nogen sikkerhed for at han bliver straffet, end ikke hvis
han bliver dømt skyldig. Når det er sagt, mener jeg det er et vigtigt
signal at ende, at mord ikke bare tilgives fordi man har kunne holde sig
skjult i en årrække.

> Jeg
> tror han forlængst har udstået sin straf - både som almindeligt menneske med
> en samvittighed, og som landflygtig.

Har han nogensinde angret forbrydelsen?

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 21:30

> [...]
> han bliver dømt skyldig. Når det er sagt, mener jeg det er et vigtigt
> signal at ende, at mord ikke bare tilgives fordi man har kunne holde sig

Det er jeg enig i, helt principielt, men også modstandsfolkene har jo begået
masser af mord. Det var en særlig situation - helt unikke omstændigheder -
det er jo ikke Peter Lundin vi taler om, men én der i sin ungdom handlede
under krig (og i øvrigt handlede "lovligt", set ift datidens lovgivning, med
mindre jeg tager helt fejl). Princippet om dobbelt strafbarhed kunne tages i
anvendelse.

> Har han nogensinde angret forbrydelsen?

Det mener jeg han har. Det foresvæver mig at jeg har læst et interview, hvor
han fortæller, at det har drevet ham som en mare livet i gennem. Men det er
nogle år siden - dengang TV2/Ekstra Bladet fandt frem til ham, så det er
ikke særlig tydeligt i hukommelsen.

Fra : Bertel Brander

Dato : 21-09-06 21:40

Konrad wrote:

> [...]
> nogle år siden - dengang TV2/Ekstra Bladet fandt frem til ham, så det er

Ifølge denne.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4928052.html

Hævder han at han er uskyldig, så det er tvivlsomt om han
angrer.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 21:47

> Ifølge denne.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4928052.html
>
> Hævder han at han er uskyldig, så det er tvivlsomt om han
> angrer.

OK. Måske fordi han er uskyldig? [jeg har nok i det ovenstående blandet ham
sammen med den person Søren Fauli mødte i sin dokumentar]...Anyway. Nu går
det sin gang, og jeg er sådan set græsk-katolsk...Kan bare ikke rigtig se
den store pointe.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-06 00:39

> [...]
> Nu går
> det sin gang, og jeg er sådan set græsk-katolsk...Kan bare ikke

Det dyre jura-pjat kan kun glæde dømmesyge narrehatte

Søren Fauli besøgte Kam i Tyskland og han udtrykte klædelig
(bonde)anger på filmen, hvor de udvekslede gaver.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-09-06 22:14

On Thu, 21 Sep 2006 22:30:20 +0200, Konrad wrote:

> Det er jeg enig i, helt principielt, men også modstandsfolkene har jo begået
> masser af mord.

Ja, og de burde være blevet dømt efter krigen i de sager hvor det var
uberettiget.

> [...]
> under krig (og i øvrigt handlede "lovligt", set ift datidens lovgivning, med

Hvordan lovligt? Det var en civil der blev brutalt henrettet fordi han
ikke bukkede sig for herrefolket.
Danmark var forresten ikke i krig på det tidspunkt.

> Princippet om dobbelt strafbarhed kunne tages i
> anvendelse.

Det vil jeg gerne have uddybet.

> [...]
> nogle år siden - dengang TV2/Ekstra Bladet fandt frem til ham, så det er

Han har den frækhed at påstå at han skød i nødværge. Tre bevæbnede
soldater mod en ubevæbnet civil - nødværge mig i røven.

Med hensyn til hans forhold til sin fortid, kan man læse følgende:
"Søren Kam må have ment, at den 1. oktober 1995 var tiden kommet, hvor
han uden risiko kunne give sig til kende og demonstrere, at han intet
havde lært, at han ikke ville lægge sin nazistiske fortid bag sig, men
tværtimod ville medvirke til om muligt at genoplive nazismen. Sammen med
SS-folk fra mange lande deltog han i et nazistævne i Ulrichsberg, et
gammelt keltisk kultsted i Kärnten i Østrig. Søren Kam mødte op med
sit naziridderkors om halsen, og på Hotel Rosenheim og i Krumpendorfer
Kursal blev der heilet og skrålet gamle nazisange." på
http://home8.inet.tele.dk/oktober/kp/kp9816/s13-1.html

Fra : Per Hagemann

Dato : 21-09-06 19:44

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Mordsager forældes aldrig. Han skal da bare være glad for at han ikke
> straffes efter datidens normer.

Fra den tid er der mange mordere på fri fod. Gunnar Dyhrberg var i medierne
for nogle år siden og fortælle om et mord på en stikker. En oplagt
tilståelsessag.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-06 04:28

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Fra den tid er der mange mordere på fri fod. Gunnar Dyhrberg var i
> medierne for nogle år siden og fortælle om et mord på en stikker. En

En af de største kirkefædre, den for augustinermunken Luther og
lutheranere og altså for danskere vigtigste, skrev

" Krigsforbrydere er dem der taber krigen". Augustin år 400

Udrykket "mord på en stikker" giver ingen mening og Gunner Dyhrberg
erkender i en af sine bøger, vistnok "Kom maj, du søde" at hans folk
ofte snigmyrdede tyskere ved skud bagfra , også ikke-uniformerede.
selvom bevægelsen, Frihedsrådet, Holger Danske, BOPA osv officielt var
imod sådant

"Det var jo krig" forsvarede Frode Jakobsen stikkermordene med under
retsopgøret, og i Ditlev Tamms bog derom er der en juridisk diskussion
om hvorvidt Danmark, der med åbne øjne og uden pres i 9.4.40 valgte
fredsbesættelsen for at få dens landsbrugseksport og andre fordele,
kan siges at have været i krig nogensinde, siden 1864 og nu Irak.

Systemskiftet lyves til overgang fra fred til ærlig krig, men hvorfor
skulle Scavenius 5.5.45 opsøge kongen for at fratræde som
regeringschef? Vi var aldrig i krig, juridisk, for
departementchefstyret var uden formel magt.

Under retssag 1946, hvor Scavenius afværgede effektuering af
henrettelse af sin ven dr Werner Best, svarede han til Frode Jakobsen
fra Frihedsrådet, at "hvis der var krig, så var det søreme heldigt for
danskerne, at de krigsvante tyskere aldrig opdagede det."

Den terroristiske aflivning af en civil, ubevæbnet, men PR-farlig
journalist-fjende som Kam overværede var så heltemodig som når
Østfront-soldater var i overtal mod Stalin-kommisærer ved østfronten.
Samme motiver, forsæt, idealisme. Frikorps Danmark var i krig og med
regering og konges støtte og Kam fik ridderkorset.
Danmarks heltemod mod stalinisterne var dyrt i menneskeliv pga russisk
kæmpeovertal - og pga. vore domstole 1945-50 , der af USA&UK gjordes
til et "juridisk galehus" med en betegnelse fra Mosaisk Trossamfunds
chef, højesteretssagfører CB Henriques.
Vore medier idag vil stadig ikke være saglige og ærlige om dette.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-09-06 00:31

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message

> Mordsager forældes aldrig. Han skal da bare være glad for at han
> ikke
> straffes efter datidens normer.

Kan nogen give en fornuftig grund til, at mordsager ikke skal
forældes?

Der var ingen juridisk straf efter datidens normer

for det var krig, dvs ingen regler. Hævnjustits ramte uskyldige ved
såkaldte stikkerlikvidationer