For himlens skyld, nu igen???
Fra : Fritze

Dato : 22-06-01 02:46

Guderne må vide, hvorfor mit ICS ikke vil køre, men nu prøver jeg lige at
stille det op for jer, so det er nu.

PC1: Win2k, Zonealarm ICS gateway, ADSL-netkort, Alm. netkort.
192.168.0.1, 255.255.255.0

PC2: Win2k, Zonealarm ICS client, Alm. netkort.
192.168.0.2, 255.255.255.0, 192.168.0.1 (gateway), 192.168.0.1 (DNS, da jeg
ikke aner, hvad jeg ellers skal skrive her)

PC1 har ingen problemer overhovedet med at komme på nettet gennem TDC's ADSL
og den logger på ganske som den skal. No problem. Internet Connection
Sharing (ICS) er også slået til på ADSL forbindelsen med LAN, som "sharer".

PC2 er lige blevet fuldstændig geninstalleret friskt (herligt i øvrigt
og har ingen problemer med at connecte til PC1 på LAN'et, hverken den ene
eller anden vej. No problem. Jeg kan endda connecte med PCAnywhere 10 og
fjernstyre PC1 uden problemer.

Nu kommer så problemet: Jeg kan ikke komme på nettet med PC2! Allerførste
gang jeg satte det til, virkede det fint uden nogen problemer overhovedet,
men efter en genstart af PC2 vil den slet ikke modtage noget som helst
internet-relateret fra PC1. Hvad i alverden går der dog galt?
Jeg har prøvet at fjerne ZA fra begge PC'er, men lige lidt hjælper det.
Jeg har prøvet med forskellige IP adresser og det hjælper ikke.
Jeg har prøvet med mange forskellige DNS IP adresser og det hjælper ikke.

Jeg er meget tæt på at løbe tør for ideer og overvejer nu at lave en frisk
installation af Win2k på PC1, men nu kører den lige som den skal med "mine"
settings. *æææjjjj*

Nogen af jer kloge hoveder, der lige har en smart idé?

På forhånd tak.

--
- Forget 911, I dial .357
- Trespassers will be shot, survivors will be shot again

Fra : Preben Graversen

Dato : 22-06-01 08:41

"Fritze" <Fritze76NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke aner, hvad jeg ellers skal skrive her)

Du skal bruge samme DNS-IP på begge maskiner.

Mvh Preben

Fra : rea

Dato : 22-06-01 11:04

"Preben Graversen" <preben@lundgaarden.dk> wrote in message

> "Fritze" <Fritze76NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

og hva er IP adressen på din "ADSL-netkort" ?
hadde også noen tilsvarende problemer
da jeg installerte ICS på min Internet PC,
så ble IP-adressen til LAN kortet automatisk forandret til 192.168.1.1,
mens ADSL net-kortet fikk 192.168.0.1

for å komme på internett med PC2 + 3 måtte både gateway og DNS byttes til
192.168.1.1

problemet ditt kan jo også være at du har valgt feil adapter i ISC setup
får å enkelt bytte/kontrollere adapter til ICS.
i IE, kontrolpanet - Internet options - Connections - Sharing.

hilsen
rea

Fra : Fritze

Dato : 22-06-01 14:17

> [...]
> da jeg installerte ICS på min Internet PC,
> så ble IP-adressen til LAN kortet automatisk forandret til 192.168.1.1,

Jah ok, det er så ikke et alm. netkort, men derimod et ATM-netkort og den
har derfor dynamisk IP.

> for å komme på internett med PC2 + 3 måtte både gateway og DNS byttes til
> 192.168.1.1

Jeg bruger naturligvis IP'en på det netkort, som den er koblet op til, som
er det alm. netkort, som har IP'en 192.168.0.1

> problemet ditt kan jo også være at du har valgt feil adapter i ISC setup
> får å enkelt bytte/kontrollere adapter til ICS.
> i IE, kontrolpanet - Internet options - Connections - Sharing.

Nope, jeg har valgt den rigtige adapter til sharingen

Fra : Kenneth Pedersen

Dato : 22-06-01 15:47

> Jah ok, det er så ikke et alm. netkort, men derimod et ATM-netkort og den
> har derfor dynamisk IP.

sættes til teledk's dnsserver som du finder på deres hp, så skulle det gerne
spinde, da det er den dns som gør at den anden pc kan komme på nettet, og
den er fast hele tiden, så det kan godt betale sig at sætte den på begge
maskiner) byttes til

Fra : Fritze

Dato : 22-06-01 14:15

> Du skal bruge samme DNS-IP på begge maskiner.

Den PC, som logger sig på internettet med ADSL har jo netop ikke nogen DNS
server indtastet. Den får en DNS når den logger på og den kan jeg jo ikke
se.

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-06-01 17:41

Fritze wrote:

>Den PC, som logger sig på internettet med ADSL har jo netop ikke nogen DNS
>server indtastet. Den får en DNS når den logger på og den kan jeg jo ikke
>se.

Jeg går ud fra du bruger TDC Internet, siden du snakker om
ADSL-netkort (ATM-kort?).

<http://www.opasia.dk/kundeservice/opkobling/faktaliste.shtml>

--
Mvh, Christian
My e-mail address will stop working after a while.

Fra : Fritze

Dato : 23-06-01 12:49

> Jeg går ud fra du bruger TDC Internet, siden du snakker om
> [...]

Sådan Christian! Den hjemmeside og det med at jeg skulle bruge TDC's DNS
havde jeg fuldstændig overset. Nu vil den pludselig bare det hele. Skønno,
tak skal du have.