Ris til CC / ros til TDC-tekniker!
Fra : K. A

Dato : 22-06-01 01:33

Hej.

Lige en spændende oplevelse ved installation af ADSL fra CyberCity:

Jeg kommer hjem og finder i postkassen en lille seddel fra TDC hvor
der står "Forbindelse til CC okay". Jeg har imidlertid ikke modtaget
noget brev om at der ville komme en tekniker, og da jeg ringer til CC
support for at høre hvad det skal betyde, får jeg at vide at da jeg
ikke har været hjemme (her bliver stemmen halv-gnaven og det gør jeg
også!) skal jeg have en ny tekniker-tid - om tidligst et par uger!

Jeg spørger så, om det ikke alligevel kan være at forbindelsen virker
når nu TDC har skrevet det til mig. Jeg har ikke fastnettelefon, og
kunne teknikeren så ikke bare have lavet det i det eksisterende stik?
Nej, det kunne slet ikke lade sig gøre rent teknisk - teknikeren SKAL
ind i lejligheden får jeg at vide.

Nå, men der bliver bestilt ny teknikertid, og jeg kan så sætte mig til
at vente mindst et par uger... Men jeg kunne ikke dy mig for at prøve
at sætte routeren til - og PING var der lys i WAN LINK. Før jeg giver
mig til at rode med at opsætte computeren, vil jeg lige tjekke med CC
igen. Denne gang en flink dame, som sagde at det kunne skam sagtens
være at TDC-manden bare havde lavet det på det eksisterende stik. Og
når der var "lys i lampen" synes hun bare jeg skulle kaste mig over
opsætningen - så ville hun straks afbestille teknikeren igen.

Og sørme: Det virker!

SÃ¥dan TDC!

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-01 07:09

Er der ikke noget galt med dit tegnsæt?

http://195.181.102.34/oe/tegnsaet.html

Hilsen Gevaldi

Fra : Andreas

Dato : 22-06-01 08:06

On Fri, 22 Jun 2001 08:08:42 +0200, "Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com>
wrote:

>Er der ikke noget galt med dit tegnsæt?
>
>http://195.181.102.34/oe/tegnsaet.html

Øehh, det forrige inlæg - som da iøvrigt er en rigtig lille
solstrålehistorie ser da okay ud på min skærm - jeg har ikke noget
"fnidderfnadder" her - kan du da ikke læse hvad der står?

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-01 08:57

"Andreas" <not@me.com> skrev i en meddelelse

> Øehh, det forrige inlæg - som da iøvrigt er en rigtig lille
> solstrålehistorie ser da okay ud på min skærm - jeg har ikke noget
> "fnidderfnadder" her - kan du da ikke læse hvad der står?

Jeg prøver lige at kopiere noget fra tidligere indlæg, så kan du se hvad jeg
mener:

[...]

Der er da en masse underlige tegn på min skærm.

Hilsen Gevaldi

Fra : Christen Stephansen

Dato : 22-06-01 09:04

> Der er da en masse underlige tegn på min skærm.

Så har du et problem med din newsreader.

/Christen Stephansen

Fra : Ole Loenborg

Dato : 22-06-01 09:49

Christen Stephansen wrote:

> Så har du et problem med din newsreader.

Jeg ser også de underlige tegn. Noget jeg ellers ikke oplever med andre
indlæg, så jeg mener ikke at man kan sige at Gevaldi "har problemer med
hans news-reader".

K.A. kører med tegnsættet "utf-8" som du påbenbart har installeret, men
som Gevaldi og jeg åbenbart ikke har. Derfor "bør" man bruge Western
("iso-8859-1").
Vi ville jo heller ikke kunne læse hvis en japaner lavede indlæg i denne
NG )

/Ole Lønborg

Fra : Gevaldi

Dato : 22-06-01 10:00

"Ole Loenborg" <ole_nmews@lonborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ("iso-8859-1").
> Vi ville jo heller ikke kunne læse hvis en japaner lavede indlæg i denne

Hej Ole

Du er en knag, jeg troede lige et øjeblik at det var hos mig at problemet
opstod, men som du skriver så bør man bruge Western ISO-8859-1.
Jeg har aldrig haft lyst til at lære japansk:)

Hilsen Gevaldi

Fra : N/A

Dato : 22-06-01 10:15

Fra : Mogens

Dato : 22-06-01 10:15

On Fri, 22 Jun 2001 10:58:59 +0200, Andreas <not@me.com> wrote:

>Aj, jeg aner faktisk ikke hvad der er galt men, tror nu alligevel at
>fejlen ligger et eller andet sted hos dig.
>
>Jeg har fået postingen fra K.A med ros til TDC teknikkeren og
>indlægget, indeholdt altså ingen fejl hos mig.

Hej

Den originale post havde også fejlene da jeg hentede den ned
fra Stofas news server. Kan det afhænge af hvilken news server
man henter posten ned fra ?

Mvh Mogens

Fra : Andreas

Dato : 22-06-01 10:45

On Fri, 22 Jun 2001 09:14:32 GMT, moveng@mailme.dk (Mogens) wrote:

>On Fri, 22 Jun 2001 10:58:59 +0200, Andreas <not@me.com> wrote:
<...........>

> [...]
>
>Den originale post havde også fejlene da jeg hentede den ned
>fra Stofas news server. Kan det afhænge af hvilken news server

Hej Mogens

Det mener jeg ikke at det kan - det er vist mere noget med hvilke
tegnsæt man bruger i sin newsklient som Ole Loenborg også påpeger lidt
tidligere i denne tråd.

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-06-01 13:24

"K. A" <noemail@noemail.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Lige en spændende oplevelse ved installation af ADSL fra CyberCity:

[klip klip]

Ja, det er da meget rart at TDC kan tænkte selv engang imellem...

Men det kunne jo være, at dit eksisterende Telefonstik. IKKE sad der´ hvor
din Computer, og Router skal være...!

Så derfor, burde TDC nok ikke havde indstalleret det uden din samvirke..

Man kunne fx. tænkte sig, at man havde skrevet på Døren,, Indstaller ADSL på
eksisterende Stik.!

Så i denne historie, er du jo glad og tilfreds. Men det havde jo ikke været
så smart, hvis der hos en anden kunde. Havde det eksisterende stik, i den
ande ende af huset...

Fra : Martin Holt

Dato : 22-06-01 18:06

Jamen Kære Bjarke..

Så havde teknikeren jo bare lavet det om når han så skulle derud igen.. Fin
historie fra K A. som er meget tilfreds.

Mvh Martin