Orange opsiger aftale med sonofon
Fra : Frank Nielsen

Dato : 21-06-01 00:10

jeg har hørt at Orange har opsagt deres aftale
er der nogle deer ved om det er rigtigt, og hvis, hvorfor

hygge

Fra : Fischer

Dato : 22-06-01 05:53

> jeg har hørt at Orange har opsagt deres aftale
> er der nogle deer ved om det er rigtigt, og hvis, hvorfor

I første omgang er aftalen opsagt i storkøbenhavn, men vil blive det over
hele landet efterhånden som Orange dækker med deres eget net.

Hvorfor?
-> Profit.
Desværre efterlader de deres kunder med single-band telefoner i en skidt
situation.
Senere går det sikkert også ud over de kunder som har telefoner der ikke
understøtter eGSM.

*Fischer

Fra : jan steen sørensen

Dato : 22-06-01 06:28

>Desværre efterlader de deres kunder med single-band telefoner i en skidt
>situation.
>Senere går det sikkert også ud over de kunder som har telefoner der ikke
>understøtter eGSM.

Senere? - det gør det da sikkert, se evt. deres hjemmeside:
http://www.orangeprivat.dk/mobil/daekning/

Klip start:
"Hvor vores GSM 1800-net ikke dækker, træder vores nye GSM 900-net hjælpende
til. Så er du godt dækket ind, ligegyldig hvor i landet du er.

Alle Orange telefoner der sælges i dag, kan bruge vores nye GSM 900-net
fuldt ud. Enkelte telefoner fra vores tidligere sortiment får desværre ikke
det fulde udbytte af det. Det gælder for:

Bosch 509, 738, 909s; Ericsson SH888, A1018s, R250 PRO, SH868, T10s, T18s,
T20s; Motorola 8900, cd920, cd930, V3688; Nokia 3210, 5130, 6150, 7110;
Sagem 718, 725, 820, 932."
Klip slut.

Jan

Fra : Claus Evertsen

Dato : 22-06-01 14:15

On Fri, 22 Jun 2001 06:52:57 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>situation.
>Senere går det sikkert også ud over de kunder som har telefoner der ikke

Nu har jeg lige haft en længere snak med Orange, og på mit spørgsmål
om de skulle have et godt tilbud til kunder, der i den givne situation
gerne vil skifte til en eGSM telefon, har jeg fået tilbudt en Siemens
C 25 for 49 kr. Overkommelig pris, må man sige, men er den værd at gå
efter (den skal i givet fald erstatte en Motorola cd930) ?

Vh
Claus
Jernbaner og mobiltelefoni - besøg
http://home13.inet.tele.dk/cje/

Fra : MADS POULSEN

Dato : 22-06-01 15:22

"Claus Evertsen" <cjevertsen@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> C 25 for 49 kr. Overkommelig pris, må man sige, men er den værd at gå
> efter (den skal i givet fald erstatte en Motorola cd930) ?

c25... nej tak.. ik nogen vild telefon.. bestemt ikke.. men i forhold t
prisen, er det vel på en måde ok.

Mads

Fra : Nick

Dato : 25-06-01 08:42

> [...]
> C 25 for 49 kr. Overkommelig pris, må man sige, men er den værd at gå
> efter (den skal i givet fald erstatte en Motorola cd930) ?

Jeg har nu haft en C25 i et par år, og har været yderst glad og tilfreds med
den. Den er billig, lille og ganske robust. Antennen er god, den holder
relativt lang tid (kører meget rundt = mange masteskift), tasterne er 1000
gange bedre end Nokia og Motorola (specielt CD920/930 som er meget hårde) og
så har den de funktioner der skal til og ikke alt teenagehalløjet som på
Nokia...

Køb du bare den, hvis du vil have en no-nonsense telefon.

/Nick

Fra : Claus Evertsen

Dato : 25-06-01 19:28

On Mon, 25 Jun 2001 09:41:30 +0200, "Nick" <nick@multimediaworld.dk>
wrote:

> [...]
>Nokia...
>
>Køb du bare den, hvis du vil have en no-nonsense telefon.

Jeg har besluttet at tage det helt roligt og ikke købe en telefon. I
aftalevilkårene pkt. 8, står der nemlig, at hvis jeg bevæger mig uden
for GSM 1800 dækningen med min dual band telefon, så ER der et GSM 900
net der tager over (= Sonofons net). Hvis det skal laves om, så skal
jeg have et varsel på min. 44 dage, og jeg forventer ikke de store
ændringer her i Nordjylland foreløbig.

Fra : Mich@el H.

Dato : 25-06-01 20:02

> [...]
> net der tager over (= Sonofons net). Hvis det skal laves om, så skal
> jeg have et varsel på min. 44 dage, og jeg forventer ikke de store

Tjahh.... og dette vil så om et par år være Mobilix eGSM900 net, og hvis de
ikke dækker der hvor du bor er det sikkert bare synd...

Fra : Bobby

Dato : 25-06-01 17:51

"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> I første omgang er aftalen opsagt i storkøbenhavn, men vil blive det over
> hele landet efterhånden som Orange dækker med deres eget net.
>
> Hvorfor?
> -> Profit.

Tjaeh måske, men man skal heller ikke glemme, at man som kunde, slipper for
at betale 1 krone ekstra i minuttet, for at roame hos sonofon.

Det er da i hvert fald en fordel ved at orange selv udbygger et 900 net. At
det så går ud over kunder med "gamle" telefoner er da trist - Men at de
tilbyder en Siemens C25 til bare 49 kroner er da ok.

Mvh. Bobby

Fra : Kim Bjoern

Dato : 28-06-01 21:11

> [...]
> det så går ud over kunder med "gamle" telefoner er da trist - Men at de
> tilbyder en Siemens C25 til bare 49 kroner er da ok.

Specielt set i lyset af, at de 49 kr jo er sparet hjem ved blot 49 minutters
snak ved at undgå roaming

Kim

Fra : Fischer

Dato : 29-06-01 05:20

> Men at de tilbyder en Siemens C25 til bare 49 kroner er da ok.

Ja, det er bare ikke ret mange der har fået tilbuddet.
Som taletidskunde (registreret med navn+adr) har jeg aldrig fået nogen
information eller noget tilbud fra Orangutangen i forbindelse med
omlægningerne.

Nu er det også ligegyldigt. Jeg har netop byttet mine Mayday ud med
2xTelmore.

*Fischer