Forskel mellem lån og tyveri
Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-06 01:46

Forskel mellem lån og tyveri

Mine børn er af deres mor opdraget til at være intrigante og
paragrafryttteriske så under en ferie, hvor jeg ved leg i
Nørrebroparken ville vise dem brug af Norikos golfkøllesæt - som hun
aldrig brugte - så forpurrede min datter nyttiggørelsen af resourcen,
ved at tilkalde Noriko, da legen skulle til at begynde.

Selvfølgelig havde det været ideelt, hvis Norikos og mit forhold var
så godt, at mit "brugstyveri" skete efter samråd, men det er ikke
børns job at blande sig i voksnes interne forhold, her fars og
stedmors.

Der er grund til at irettesætte mn datters dårlige moral ved at hun
ikke blot sagde "jeg syns du sku få lov først" eller "jeg vil ikke
lege med, hvis du ikke indhenter §-rytterisk tilladelse".

Ved at kaste sig ud i grænsesøgende eksperimenter i småt og stort, får
man belyst tingene og bliver klogere på livet - er man normal og altid
kun det, bliver livet ofte fattigt, kedeligt og uden lærerige
udfordringer.

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 19-09-06 12:19

> [...]
> forpurrede min datter nyttiggørelsen af resourcen, ved at tilkalde Noriko,

Hvorfor må du ikke låne din kones golfkøllesæt? Skældte hun dig så ud i
børnenes påhør?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-06 12:52

"Peter Wing Larsen" <peterwing@mail.dk> wrote in message
> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message
>
> Hvorfor må du ikke låne din kones golfkøllesæt? Skældte hun dig så
> ud i børnenes påhør?

Der er kæmpe kløft mellem japansk og vestlig tænkemåde og vi går ofte
galt af hinanden.
Parforholdet er baseret på at "hvad er dit er mit" men i denne
situation var hun der ikke så jeg kunne spoørge først og jeg frygtede
er irrationelt nej, så jeg tog risikoen og min datter er en led lille
intrigemager der som typisk kvinde kan lide at drivve kile ind i
samarbejde og profilere sig selv som dydsmønste og kvindesagskvinde.
Hendes mor har lært hende og broderen at jeg er sindsyg, for hun skal
jo retfærdiggøre overfor sig selv at hun forlod Bjelkes Alle 46.