trådløst
Fra : Allan Møller

Dato : 16-09-06 22:11

Jeg overvejer noget trådløst netværk til min bærbare.
Som det er nu har jeg 2 pc'er i netværk med 1 server som står mail, dhcp,
domæne osv. De 2 stationære er forbundet via en hub til server.
Jeg ville gerne have jeg kunne tage den bærbare med rundt i huset og vil
derfor høre om hvad jeg skal bruge.
Kan jeg forbinde en trådløs switch til min hub og få adgang denne vej eller
hvad skal der til ?

Mvh. Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-06 23:06

Allan Møller skrev:

> [...]
> domæne osv. De 2 stationære er forbundet via en hub til server.
> Jeg ville gerne have jeg kunne tage den bærbare med rundt i huset og vil

Jeg vil råde dig til at købe en trådløs router og slutte alle
apparaterne til den.

> Kan jeg forbinde en trådløs switch til min hub og få adgang denne vej eller
> hvad skal der til ?

Ja, du kan godt nøjes med en switch, men du får meget mere for
pengene med en router, og prisen er nær den samme.

Under alle omstændigheder kan du arkivere din hub.

--
Bertel

Fra : Allan Møller

Dato : 17-09-06 13:51

> Jeg vil råde dig til at købe en trådløs router og slutte alle
> apparaterne til den.

Ok men så skal der trådløse kort i alle maskinerne ? Eller kan man køre både
med kabel og trådløst i samme router ?

Mvh. Allan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-06 14:02

Allan Møller skrev:

> Ok men så skal der trådløse kort i alle maskinerne ? Eller kan
> man køre både med kabel og trådløst i samme router ?

Ja. De fleste 'små', trådløse routere har 4 porte til kabel, og
når apparaterne er sluttet til, er det ligegyldigt om det sker
via kabel eller trådløst - de kan være på samme LAN uanset.

Der er flere routere der kan bruges, men jeg kender kun Linksys
som jeg har gode erfaringer med:

   Linksys Wireless-G WRT54G

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-09-06 23:07

Allan Møller skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg overvejer noget trådløst netværk til min bærbare.

Så ville det være en god ide at spørge i gruppen med trådløst
netværk

Den hedder:

Jan

--