Gnags, Danmarks ældste aktive band ?
Fra : Per Hansen

Dato : 16-09-06 20:15

Gnags, 40 år på bagen i år (dannet 1966). Det må vist næsten betyde at de
er Danmarks ældste aktive band.
Eller er der andre aktive der har mere på bagen ?

--
Per Hansen.

Fra : p e r

Dato : 16-09-06 20:36

"Per Hansen"

> Gnags, 40 år på bagen i år (dannet 1966). Det må vist næsten betyde at de
> er Danmarks ældste aktive band.
> Eller er der andre aktive der har mere på bagen ?

Måske kan nogle af disse snuppe titlen

http://www.rockmedrynker.dk/

Per

Fra : Max

Dato : 16-09-06 20:59

Hej Per

> Eller er der andre aktive der har mere på bagen ?

Nu ved jeg ikke hvordan du opfatter det, men en
gruppe som The Clifters spillede faktisk før og vi
har vel også en del solister der har været aktive
længere.

Mvh Max

Fra : Lars Rindsig

Dato : 16-09-06 21:21

Max wrote:

> Nu ved jeg ikke hvordan du opfatter det, men en
> gruppe som The Clifters spillede faktisk før

Clifters holdt, hvis jeg ikke tager fejl, en længere pause (eller evt
paus*er* hvis det var sådan) i 70'erne og 80'erne, så de har ikke været
kontinuerligt aktive, sådan som Gnags har været det (selv om de vist
også har haft perioder hvor de har været knapt så aktive, men der har
dog ikke været tale om en egentlig opløsning af gruppen).

> og vi
> har vel også en del solister der har været aktive
> længere.

Otto Brandenbrug, fx.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per Hansen

Dato : 17-09-06 10:40

Lars Rindsig wrote this

> [...]
> også har haft perioder hvor de har været knapt så aktive, men der har
> dog ikke været tale om en egentlig opløsning af gruppen).

Ja, Clifters kan man ikke tage med grundet at de ikke var aktive i over
20 år, der var egentlig tale om et desideret split af gruppen dengang, hvor
så Reimar gik solo.
Bands der har været splittet og så fundet sammen igen efter mange år
vil jeg ikke mene at man kan tage med.

--
Per Hansen.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-09-06 11:21

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor
> så Reimar gik solo.
> Bands der har været splittet og så fundet sammen igen efter mange år

Og hvor mange medlemmer er det lige, der er tilbage af Gnags

Fra : Kasper Jensen

Dato : 17-09-06 12:03

"Allan Krautwald" <krautwald@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor mange medlemmer er det lige, der er tilbage af Gnags

Jacob Riis-Olsen.

Nu vil nogle nok påstå, at Peter A.G. Nielsen også har, men han blev
faktisk smidt ud af bandet engang tilbage i 60'erne fordi han var for
umoden, og kom først med i bandet igen et års tid senere...

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 17-09-06 15:58

Kasper Jensen wrote:

> Jacob Riis-Olsen.

Jeg tror ikke, han er med mere. Han er i hvert fald ikke på
det nyeste billede på Gnags' hjemmeside:
http://www.gnags.dk/Galleri/Images/GnagsgruppebilledeBW.jpg

Mvh.
Henrik

Fra : Per Hansen

Dato : 17-09-06 16:11

Henrik S. Pedersen wrote this

> Jeg tror ikke, han er med mere. Han er i hvert fald ikke på
> det nyeste billede på Gnags' hjemmeside:
> [...]
Og hvem er så den mand iklædt sort som står i midten ?
Det er altså Peter A.G )

--
Per Hansen.

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 17-09-06 16:29

Per Hansen wrote:

> Og hvem er så den mand iklædt sort som står i midten ?
> Det er altså Peter A.G )

Øh, ja. Han er det eneste oprindelige medlem, som er
tilbage.

Mvh.
Henrik

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-09-06 16:12

2006-09-17 Allan Krautwald wrote

> "Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> hvor
>
> Og hvor mange medlemmer er det lige, der er tilbage af Gnags

Ah ja, det er jo indlysende. Hvis man i ordet "band" også tæller
f.eks. millitærorkestre så har nogle af dem jo været der ganske længe.
Godt nok med løbende udskiftninger, men som band har de jo eksisteret.

Ganske givet ikke det den oprindelige spørger søgte....

/Morten

Fra : Kristian Amby

Dato : 17-09-06 17:07

On Sun, 17 Sep 2006 15:12:19 GMT, Morten Guldager
<Morten.Guldager@gmail.com> wrote:

> [...]
>Godt nok med løbende udskiftninger, men som band har de jo eksisteret.
>
>Ganske givet ikke det den oprindelige spørger søgte....

PAPA BUE`s VIKING JAZZBAND har spillet siden 1956. Altså 50 år for dem
der ikke er stive i hovedregning.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Søren

Dato : 16-09-06 22:04

> [...]
> er Danmarks ældste aktive band.
> Eller er der andre aktive der har mere på bagen ?

http://www.papabue.dk/

Søren

Fra : Kasper Jensen

Dato : 17-09-06 07:25

> [...]
> de
> er Danmarks ældste aktive band.
> Eller er der andre aktive der har mere på bagen ?

Det minder mig om, at en brevkasseskribent i et nummer af Vi Unge i 1976
spurgte, om det var rigtigt, at Gnags var Danmark ældste eksisterende
rockorkester, hvilken blev bekræftet, så en nyhed kan man næppe betegne
informationen