Udsugning?
Fra : Morten Thor

Dato : 16-09-06 07:30

Hej,

Jeg er ved at bygge mig en lille "hjemmebiograf" hvor jeg skal have flyttet
min gamle CRT projektor ud i. I den forbindelse vil jeg lave en kasse uden
om projektoren, for at undgå støjen fra den.

Der sidder 3 stk. blæsere i bagenden af projektoren, der suger luft i gennem
den og ud af bagenden. Hver af de 3 blæsere har et airflow på CFM 79,4, som
i følge mine udregninger skulle tilsvare ca. 135 m3/t. Så det ville totalt
være 405 m3/t luft der skal flyttes væk fra kassen.

Kan man sige det så enkelt, eller skal det beregnes på en anden måde??

Hvis det nu passer med de 405 m3/t, ville en kanalventilator med disse data
kunne gøre det?:

Ø125L

Rørtilslutning Ø 125 mm

Spænding 230-240V~50/60Hz

Effekt 80W

Kapacitet

Fritblæsende 410 m3/t*

Lydtryksniveau 47 db/(A)

Temperatur 60°

Motorbeskyttelse Termosikring

Vægt 3 kg

*Er det virkelige tal når den er monteret med rør osv. mindre end dette?

På forhånd tak, og med venlig hilsen

Morten Thor