IAEA: Amerikansk rapport om Iran er uærlig
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-06 23:34

IAEA gider åbenbart ikke rigtig lege med på Amerikas leg om,
at Iran er i fuldt sving med at bygge atomvåben:
http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=2443606

Nåmen - mon ikke Bu$hCo er ligeglade og bare bliver ved med at
påstå, at Iran er i gang med at bygge atombomber?

Der er jo også rigeligt med håbløse mennesker, der vil tro
Bu$hCo alligevel, og en eller anden grund skal der jo bruges
til at bombe Iran på et eller andet tidspunkt.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : JBH

Dato : 16-09-06 07:11

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> IAEA gider åbenbart ikke rigtig lege med på Amerikas leg om,
> at Iran er i fuldt sving med at bygge atomvåben:
> http://abcnews.go.com/International/wireStory?id=2443606

http://da.wikipedia.org/wiki/Mohammed_el-Baradei

Så er det vel forventelig at han går mod USA's interesser mht magtbalancen i
mellemøsten.

IAEA er selv bekymret for at Iran ikke følger den internationale resolution
om at stoppe berigelsen af uran samt ikke vil give adgang til inspektion.

http://www.iaea.org/NewsCenter/News/2006/dgbriefsboard.html

/JBH

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-06 16:25

On Sat, 16 Sep 2006 08:11:09 +0200, JBH skrev:

> [...]
>>

> http://da.wikipedia.org/wiki/Mohammed_el-Baradei
>
> Så er det vel forventelig at han går mod USA's interesser mht magtbalancen i

De fleste mennesker går imod Amerikas interesser i
Mellemøsten. Hvad Baradei gør, ved jeg ikke. På mig virker han
mere som en docil embedsmand end som en politiker.

> IAEA er selv bekymret for at Iran ikke følger den internationale resolution
> om at stoppe berigelsen af uran

Det behøver IAEA da ikke være bekymret for eftersom, Iran har
meddelt, at landet ikke vil følge resolutionen, der forsøger
at fratage Iran sin soleklare ret indenfor NPT'en til at
berige uran til kraftbrug.

> samt ikke vil give adgang til inspektion.

Det er vist så en påstand, du ikke har helt dækning for. Det
IAEA taler om er ikke inspektioner indenfor NPT'en. De
inspektioner tillader Iran skam - og overholder dermed sin del
af aftalen.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : JBH

Dato : 16-09-06 19:03

> [...]
> meddelt, at landet ikke vil følge resolutionen, der forsøger
> at fratage Iran sin soleklare ret indenfor NPT'en til at

Til kraftbrug..Right, Og månen er lavet af grøn ost.

> Det er vist så en påstand, du ikke har helt dækning for. Det
> IAEA taler om er ikke inspektioner indenfor NPT'en. De
> inspektioner tillader Iran skam - og overholder dermed sin del
> af aftalen.

Ja, det er naturligvis ikke fordi de har noget at skjule, at de ikke
tillader inspektioner som de ikke selv bestemmer tid og sted for.

/JBH

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-09-06 12:10

On Sat, 16 Sep 2006 20:03:17 +0200, JBH skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Til kraftbrug..Right, Og månen er lavet af grøn ost.

Dine fordomme interesserer mig ikke - har noget mere konkret,
eller er du bare glad for at synge med historier fra folk, der
er taget i den ene løgn efter den anden?

> Ja, det er naturligvis ikke fordi de har noget at skjule, at de ikke
> tillader inspektioner som de ikke selv bestemmer tid og sted for.

Igen en påstand du ikke har dækning for. Du blander to
forskellige NPT'er sammen, men jeg har på fornemmelsen, at du
gør det af uvidenhed.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 16-09-06 07:50

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nåmen - mon ikke Bu$hCo er ligeglade og bare bliver ved med at
> påstå, at Iran er i gang med at bygge atombomber?

Har du da et bedre argument for en krig mod Iran?

Fra : Allan Riise

Dato : 16-09-06 07:59

-=* DANELAW *=- wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har du da et bedre argument for en krig mod Iran?

Jeg mener man har et problem når det er nødvendigt at argumentere for at
overbevise verdenssamfundet om at gå i krig.

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 16-09-06 10:55

"-=* DANELAW *=-" <jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> skrev i en
meddelelse news:6-WdnVcdpNvgA5bYRVny1Q@giganews.com...
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har du da et bedre argument for en krig mod Iran?

Vil et Iran med A-våben (selvom det ligger langt ude i fremtiden, og i mine
øjne ikke er særlig sandsynligt) ikke i virkeligheden ligesom under den
kolde krig kunne tænkes i virkeligheden at stablisere regionen?
"Terrorbalance" kaldte man det. Det mener en fremtrædende israelsk
sikkerhedsekspert i hvert fald ifølge Haretz.

Fra : Sten Schou

Dato : 16-09-06 11:31

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Terrorbalance" kaldte man det. Det mener en fremtrædende israelsk
> sikkerhedsekspert i hvert fald ifølge Haretz.

Og hvad siger den arabiske del af den muslimske verden til at have
iranerne(perserne), som bannerførere ?....eller naboerne på den anden side,
pakistanerne?

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 16-09-06 11:48

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvad siger den arabiske del af den muslimske verden til at have
> iranerne(perserne), som bannerførere ?....eller naboerne på den anden

Hvad mener du med "bannerførere"? Er det ikke underordnet hvad "de andre"
mener? Den centrale pointe er, at A-våben primært, det viser alle
erfaringer, anskaffes i afskrækkelsesøjmed, OG at de fleste
lande/regeringsledere godt er klare over, at et A-våben ikke kender til
nationale grænser. Et konventionelt angreb fra Irans side - f.eks imod
Israel - vil være identisk med Irans udslettelse. Et nukleart angreb fra
Irans side vil - selvom det ikke besvares (eller kan besvares) men det er
imho utænkeligt - også være ødelæggende for landets miljø, altså ruin, og
hvis det besvares, med sikkerhed lægge mere end blot Iran øde.

Så et eller andet sted kan man, meget teoretisk, måske forholde sig til Iran
som evt atommagt som en potentiel AFSPÆNDNING af hele den betændte situation
i området, snarere end som en oprustning og eskalation af konflikten.

Men ingen lande burde da have A-våben, heller ikke Iran.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-09-06 16:28

On Sat, 16 Sep 2006 08:49:45 +0200, -=* DANELAW *=- skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Har du da et bedre argument for en krig mod Iran?

Nej, det er klassisk, at man skal få den, man ønsker at
angribe til at fremstå som dødsensfarlig og i begreb med at
ville udrydde - i dette tilfælde - samtlige amerikanere.

Det gælder om at skræmme befolkningen, og så er man i dette
tilfælde nødt til at lyve ganske voldsomt.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Zeki

Dato : 17-09-06 08:03

> [...]
> IAEA gider åbenbart ikke rigtig lege med på Amerikas leg om,
> at Iran er i fuldt sving med at bygge atomvåben:

Propagandamaskinen kører på højtryk. Det ligner år 2002 og opbygningen til
krigen mod Irak. Det rene deja vu.

Forhåbentligt er verdenssamfundet ikke så naiv igen.

Mvh
Zeki

Fra : Joakim

Dato : 18-09-06 10:15

> [...]
> Bu$hCo alligevel, og en eller anden grund skal der jo bruges
> til at bombe Iran på et eller andet tidspunkt.

Troll alert!