Keystone montering
Fra : René C. Larsen

Dato : 15-09-06 15:53

Hej med jer

jeg har forsøgt at finde ud af hvilke forskellige standarder der findes for
fastgørelse af keystone i vægudtag. LK har et system, men jeg synes også at
have set andre systemer hvor keystonen er mindre i diameter. Dvs kort og
godt findes der standarder for fastgørele af keystone?

Fra : Arne Keller

Dato : 15-09-06 17:02

René C. Larsen skrev:
> [...]
> have set andre systemer hvor keystonen er mindre i diameter. Dvs kort og
> godt findes der standarder for fastgørele af keystone?

Ja, der findes så vidt jeg ved 2 eller 3 standarder for udformingen af
en keystone front.

Keystone er et specifikt monteringssystem hvor konnektoren har huller
som snapper ind i vægboksen for neden og en fjederbelastet "flap" for
oven som klikker ind i vægboksen og fastholder stikket.

http://www.action-electronics.com/grc/ppdc1021.jpg

LK har et system med montagerammer som sættes igennem et hul i fronten
af vægboksen og konnektoren låser derefter fast i rammen.

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

Derudover er der mange andre typer udtag, mest udbredt er nok SYSTIMAX M
som har været anvendt i mere end 20 år.

http://www.systimax.com/bp/documentation/pdf/GigaSPEED_X10D_MGS500_Information_Outlet.pdf

Det er altså sådan at de fleste producenter har deres helt egen
monteringsmetode, visse producenter anvender de forskellige varianter af
keystone, alt i alt betyder det at plastlåget og konnektoren skal passe
sammen.
Problemet er delvist opstået fordi det kun er de invendige mål af en
RJ45 konnektor som er standardiseret, det skabte også en umulig
situation da der skulle vælge hus til industri konnektorer.

Standardisering går ikke altid som man gerne vil have

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : René C. Larsen

Dato : 16-09-06 13:16

Kanon, tak for det gode svar.

Fra : René C. Larsen

Dato : 16-09-06 15:00

lige en yderligere uddybning, kan Systimax M anvendes i fuga moduler?

Mvh

René

Fra : Arne Keller

Dato : 16-09-06 15:59

René C. Larsen skrev:
> lige en yderligere uddybning, kan Systimax M anvendes i fuga moduler?

JA, men som alle andre end LK så passer de ikke i LK´s standard Fuga udtag.

Derimod behøver du et specielt udtagsdæksel som passer til den konnektor
du vil anvende.