Odensebanden
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 15:46

I forbindelse med anholdelserne i Odense havde man fra politiets side valgt
ogs at kontakte nogle muslimske præster - -

Bortset fra, at jeg ikke kan forestille mig, at man fra politiets side ville
kontakte min lokale præst, hvis jeg skulle anholdes, så synes jeg det får
nogle vidtrækkende konsekvenser.

Tillægger man ikke disse imamer en central samfundsposition, som de reelt
ikke har eller bør have i et sekulært samfund?
Anerkender disse imamer ikke, at netop ved at man fra religiøs side skal
inddrages, så har den planlagte terror et religiøst kerneelement?

Nu skal der efterfølgende holdes et møde i Odense, hvor de muslimske kvinder
er indkaldt - et kønsopdelt møde, hvor man kan forklare, at man gerne må
have klorin i huset og anvende kunstgødning i kolonihaven.
Løber vi ikke muslimernes ærinde ved at acceptere kønsopdelte
informationsmøder i et samfund, der i øvrigt går ind for ligebrettigelse.
Jeg gad da godt se det møde, hvor kvinder blev udelukket med henvisning til
en kristen tolkning af Bibelen!
Men lighed for loven er måske for meget at forlange!
(pudsigt i øvrigt, at man kan have en pakistansk klub eller en tyrkisk
klub - og samtidig være medlem af et parti, men at man ikke må have en dansk
klub og samtidig være partimedlem)