bioethanol
Fra : cj

Dato : 14-09-06 21:22

http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=791680/

Denne nye form for benzin....hvor meget forurener den, hvis den overhovedet
forurener.?...

Tænk hvis regeringen gik ind og hjalp økonomisk med at søsætte dette projekt
i danmark! Danmark ville være foregangsland for hele verden....! wow

Fra : John

Dato : 14-09-06 21:39

"cj" <cjrocksthehouse@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Tænk hvis regeringen gik ind og hjalp økonomisk med at søsætte
> dette projekt
> i danmark! Danmark ville være foregangsland for hele
> verden....! wow

Næppe:

".. Pakistan, India, China, Thailand and Japan have now launched
their national gasohol policies. Thailand started blending 10%
ethanol for its ULG95 in 1985; now there are more than 4000
stations .." http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel

Mvh John

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-09-06 22:23

> [...]
> national gasohol policies. Thailand started blending 10% ethanol for its
> ULG95 in 1985; now there are more than 4000 stations .."

Nu er det ikke det at fremstille ethanol. Problemet er at lave det af
materialer som ikke før har været anvendt. Halm i stedet for sukkerrør.

Det er denne nye generation af udvinding der skal gøres produktiv og
rentabel.
Det er der at en udviklingsindsats i DK kunne være på sin plads

/FL

Fra : John

Dato : 14-09-06 22:34

"Frank Leegaard" <Frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er denne nye generation af udvinding der skal gøres
> produktiv og rentabel.

Det har vist været oppe at vende politisk. Politikerne ønsker at
beskatte, så forbrugerne ikke sparer noget.

> Det er der at en udviklingsindsats i DK kunne være på sin plads

Absolut, men sagen er politisk.

Mvh John

Fra : Tony

Dato : 15-09-06 00:15

> Det har vist været oppe at vende politisk. Politikerne ønsker at beskatte,
> så forbrugerne ikke sparer noget.

Ja, var der ikke noget med e'n vi så i tv som kørte på rapsolie, han selv
fremstillede ?

Tony

Fra : John

Dato : 15-09-06 00:23

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, var der ikke noget med e'n vi så i tv som kørte på
> rapsolie, han selv fremstillede ?

Lige præcis! Der er politik i l*rtet. Synd! :(

Mvh John

Fra : Sten Schou

Dato : 15-09-06 11:27

> "John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Ja, var der ikke noget med e'n vi så i tv som kørte på rapsolie, han selv
> fremstillede ?

Emmelev Mølle på Fyn fremstiller hvert år mange hundrede tusinder liter
diesel, lavet på basis af raps. P.g.a. det danske afgiftssystem, eksporteres
det hele til Tyskland.
http://www.oil-forum.dk/Pro/Biobr%C3%A6ndstoffer/Hvad%20er%20biobr%C3%A6ndstoffer/Biodiesel.aspx

Hilsen Sten

Fra : Tony

Dato : 15-09-06 15:16

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Emmelev Mølle på Fyn fremstiller hvert år mange hundrede tusinder liter
> diesel, lavet på basis af raps. P.g.a. det danske afgiftssystem,

Ja, så forstår jeg bedre at tyskerne siger:''die dumme dænen''....kan dsv.
ikke finde det rigtige ''æ''

Tony

Fra : Sten Schou

Dato : 15-09-06 19:45

> Ja, så forstår jeg bedre at tyskerne siger:''die dumme dænen''....kan dsv.
> ikke finde det rigtige ''æ''

Det rigtige æ ser sådan ud: ä

Hilsen Sten

Fra : Veset

Dato : 14-09-06 22:30

On Thu, 14 Sep 2006 22:39:01 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>their national gasohol policies. Thailand started blending 10%
>ethanol for its ULG95 in 1985; now there are more than 4000

For ikke at tale om E85, som nabolandet Sverige anvender:
http://en.wikipedia.org/wiki/E85

--
Veset

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-06 23:07

"Veset" <vesetdks@hotREMOVEmail.com> skrev i en meddelelse

> For ikke at tale om E85, som nabolandet Sverige anvender:
> http://en.wikipedia.org/wiki/E85

Det er 2. generations ethanol, udvundet af landbrugsaffald.

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-06 23:05

> http://www.berlingske.dk/bilen/artikel:aid=791680/
>
> Denne nye form for benzin....hvor meget forurener den, hvis den
> overhovedet
> forurener.?...

Det er CO2-neutralt.

> Tænk hvis regeringen gik ind og hjalp økonomisk med at søsætte dette
> projekt
> i danmark! Danmark ville være foregangsland for hele verden....! wow

"På MaxiFuels-anlægget, der har kostet 25 mio. kr. at opføre, bl.a. med
statsmidler,"

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 15-09-06 01:13

cj <cjrocksthehouse@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Tænk hvis regeringen gik ind og hjalp økonomisk med at søsætte dette projekt
> i danmark! Danmark ville være foregangsland for hele verden....! wow

Bioethanol er CO2-neutral. Den forurener ikke.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They