Zinkchlorid
Fra : thepedersens

Dato : 14-09-06 17:20

Hejsa

Lige en mere fra samme skuffe:

Hvad er hverdagsnavnet på zinkchlorid (ZnCl2) ?

Hilsen Jytte Thrane

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-09-06 20:14

thepedersens skrev:

> Lige en mere fra samme skuffe:
> Hvad er hverdagsnavnet på zinkchlorid (ZnCl2) ?

Også her ville jeg bruge dansk retskrivning: zinkklorid.

--
Herluf :·)

Fra : kjaer

Dato : 14-09-06 20:40

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Også her ville jeg bruge dansk retskrivning: zinkklorid.

Hvad er forskellen? De der ved noget om tingene er nok ligeglade med den
slags spidsfindigheder.

Fra : John Larsson

Dato : 14-09-06 21:27

"kjaer" <udvillyknj@udgreennet.gl> writes:
>Hvad er forskellen? De der ved noget om tingene er nok ligeglade med den
>slags spidsfindigheder.

Muligvis, men de spørger jo ikke?

John

Fra : Jeppe

Dato : 14-09-06 22:43

thepedersens wrote:
> Hejsa
>
> Lige en mere fra samme skuffe:
>
> Hvad er hverdagsnavnet på zinkchlorid (ZnCl2) ?
>
> Hilsen Jytte Thrane

Der er vist ikke noget gængs hverdagsnavn på dansk. På engelsk ses til
tider betegnelsen "butter of zink", lat. Butyrum zinci, men dette
eksisterer vist ikke på dansk.
Hvis du falder over et eksemplar af Karl Meyers Vareleksikon kan du
finde trivialnavne for de fleste almindelige forbindelser. Mit eget er
desværre ca 1000 km væk pt. så jeg kan ikke lige slå det op.