MS Windows
briani 27239
Nedbrud efter win update
Fra : Lars Andersen

Dato : 14-09-06 16:44

Min maskine har lige gået ned efter installation af nedenstående opdatering:

Opdatering til windows XP (KB920872)
Opdatering til windows XP (KB922582)
Sikkehedsopdatering til windows XP (KB919007)
Sikkehedsopdatering til windows XP (KB920685)
Windows værktøj til fjernelse af skadelig software - September 2006
(KB890830)

Efter systemgendannelse virkede den igen, - er der noget galt med
ovenstående opdatering, eller er der andre, der har kendskab til lignende
tilfælde?

Mit system er:
Ms Win XP Pro v.2002 service pack 2

PC:
AMD Athlon 1.30Ghz, 576Mb Ram
--
Mvh. Lars A.

Fra : Nicolai

Dato : 14-09-06 18:08

"Lars Andersen" <bornweb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Efter systemgendannelse virkede den igen, - er der noget galt med
> ovenstående opdatering, eller er der andre, der har kendskab til lignende
> tilfælde?

Der er ingenting med min efter opdatering.

Nicolai

Fra : hcma

Dato : 15-09-06 10:40

> [...]
>
> Efter systemgendannelse virkede den igen, - er der noget galt med
> ovenstående opdatering, eller er der andre, der har kendskab til lignende

har ikke haft problemer med de 4+1 sept.-updates.
du kan prøve hente og instalere dem en for en og se hvlken der forårsager
nedbrud.
jeg ved at KB917422 fra august 2006 kunne bevirke at ordbøger, kort o.s.v.
ikke virkede.
m v h
hcma/-

Fra : BJ Denmark

Dato : 15-09-06 15:20

Lars Andersen wrote:
> [...]
>
> Efter systemgendannelse virkede den igen, - er der noget galt med
> ovenstående opdatering, eller er der andre, der har kendskab til

Det sker ikke sjældent at en update giver bøvl på en maskine (har prøvet det
på min egen to gange, hvor maskinen efterfølgende ikke kunne logge på
domæne).

Derfor installerer jeg dem altid een ad gangen, og venter ca. 1 døgn, inden
jeg installerer den næste. På den måde får du en lille smule indblik i, om
opdateringen giver store problemer. Dette er selvfølgelig ikke en garanti -
der kan jo være visse programmer, du kun bruger sjældent - men det giver et
meget godt førstehåndsindtryk af opdateringens indflydelse.

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-09-06 15:42

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse

> Derfor installerer jeg dem altid een ad gangen, og venter ca. 1 døgn,
> inden
> jeg installerer den næste.
> BJ Denmark

Nok en god idé, det prøver jeg.
Mvh Lars A

Fra : Rado

Dato : 15-09-06 23:29

On Fri, 15 Sep 2006 16:20:09 +0200, "BJ Denmark" <news@klog.dk> wrote:

> [...]
>der kan jo være visse programmer, du kun bruger sjældent - men det giver et
>meget godt førstehåndsindtryk af opdateringens indflydelse.

Ellers kan man også kigge i microsoft.public.internetexplorer.general
- er der problemer med en service pack bliver det som regel hurtigt
annonceret der.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell