Langturs-flyder til ca 150.000 kr
Fra : Gearløs

Dato : 14-09-06 13:28

Hej NG

Min trofaste Mercedes 300D fra 1991 trænger snart til udskiftning til noget
mere økonomisk i diesel og afgift. Men jeg har problemer med at finde en bil
der kører lige så godt, til de ca. 150.000 kr jeg vil spendere. Det skal
være den samme store "flyder"-fornemmelse, helst med aut. gear, da jeg kører
ca. 50.000 km om året. Har haft kig på Mercedes E300/E290 fra 1997, men har
endnu ikke fundet en i fornuftig stand. Citroën C5 synes jeg larmer for
meget, og er for plastic-agtig, og desuden savner jeg frygteligt aut.
gearet.
Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!

Hilsen
-Mathias

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-06 13:42

> Citroën C5 synes jeg larmer for meget, og er for plastic-agtig, og
> desuden savner jeg frygteligt aut. gearet.

Den fåes nu også med automatgear - men måske ikke som diesel ? Tror det
var en 2.0 benziner med aut. jeg har kørt i

Fra : Steffen

Dato : 14-09-06 14:14

Hej,

C5 er vist også en bil du skal holde dig fra. Ejeren her har ikke været
heldig : www.s-b.dk/C5
At købe en C5'er er vist som, at spille lotto, du kan være heldig, at få en
der virker.

Steffen

Fra : Kristian

Dato : 14-09-06 14:51

> [...]
> heldig : www.s-b.dk/C5
> At købe en C5'er er vist som, at spille lotto, du kan være heldig, at få

Tjaeee.......med den form for logik, så skal du nok ikke kikke på
mandagsbil.dk.

For så bliver det nok svært at finde en bil.........helt uden fejl.

Bliver man da aldrig færdig med at rakke franske biler ned ?

Kristian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-09-06 15:09

Den Thu, 14 Sep 2006 15:51:29 +0200 sendte "Kristian"
<kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> følgende
røgsignaler:

>Bliver man da aldrig færdig med at rakke franske biler ned ?

Jo, men tidligst den dag der ikke findes flere.

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Kim H.

Dato : 14-09-06 15:16

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:45095e5f$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Bliver man da aldrig færdig med at rakke franske biler ned ?

Jo den dag de laver noget der kan holde

Kim

Fra : Bo Velschow

Dato : 14-09-06 19:46

> [...]
> mandagsbil.dk.
>
> For så bliver det nok svært at finde en bil.........helt uden fejl.

Hehe... ja, jeg blev godt nok også overrasket, da jeg lige ville checke
Mazda6's placering på mandagsbil.dk, inden jeg handlede ny bil - men ikke
dermed være sagt, at de nødvendigvis er fejlfri...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-09-06 19:56

"Kristian" <kristianrasmussenSLETKUNDETMED@STOREBOGSTAVERprivat.dk> skrev i
en meddelelse news:45095e5f$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Bliver man da aldrig færdig med at rakke franske biler ned ?

Nej. Og heldigvis da. PSA har godt af at blive holdt til ilden.......(eller
smidt i ilden) eller (brændt i selvantændelsesilden). LOL

/Caspersen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-09-06 15:07

"Steffen" <mailno_Spam_bette@compu.dk> wrote in

> C5 er vist også en bil du skal holde dig fra. Ejeren her har ikke
> været heldig : www.s-b.dk/C5

Ejeren på den side virker nu som om han primært VIL brokke sig, og at det
faktisk er forhandleren der er den primære skydeskive.

Mange af de "fejl" han brokker sig over er sjove lyde el.lign han ikke
mener bør være der. Måske er han overfølsom, hvem ved?

Mange af fejlene er blevet problembørn fordi forhandleren ikke kan/vil
udbedre dem. Det er jo ikke bilens skyld.

Endelig har jeg svært ved at tage et brokkehoved seriøst, når hans
kommentar til den fejl der faktisk blev udbedret er: "Det kunne de finde ud
af, at rette - Efter, at have ventet på sensorne i over 1 måned.
Inkompetente fjolser."

Det kan da godt være der er problemer med C5. Men at bruge ovenstående side
som argument er lige useriøst nok, synes jeg.

Fra : NS

Dato : 14-09-06 16:59

Steffen skrev:
> [...]
> heldig : www.s-b.dk/C5
> At købe en C5'er er vist som, at spille lotto, du kan være heldig, at få en

.... og du må så være den tilfredse ejer af en
lækker Golf 2 diesel fra 1985 :). Det er sjovt nok
altid VAG-folk med verdens kedeligste biler, der
rakker franske biler ned.

NS

Fra : C. Caspersen

Dato : 14-09-06 19:57

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

> ... og du må så være den tilfredse ejer af en lækker Golf 2 diesel fra
> 1985 :). Det er sjovt nok altid VAG-folk med verdens kedeligste biler, der
> rakker franske biler ned.

Nope. Jeg har japaner.

/Caspersen

Fra : Olsen

Dato : 15-09-06 11:23

> Nope. Jeg har japaner.
>
> /Caspersen

...........men......den er da OGSÅ kedelig

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-09-06 14:25

Gearløs wrote:
> [...]
> gearet.
> Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!

En jævnaldrende Jaguar. Min bruger ikke en dråbe diesel, og den suger
kilometerne i sig mindst lige så godt som en Mercedes Omkring 6500
i vægtafgift, den kan ikke klemmes under de magiske 1500 kg.
Et mere seriøst bud er vel noget Passat eller noget andet tungt og
tysk. En frikørt taxa vil vel i mange tilfælde have automatgear.

Leo

Fra : NS

Dato : 14-09-06 17:04

Leo_Jensen skrev:

> [...]
> Et mere seriøst bud er vel noget Passat eller noget andet tungt og
> tysk. En frikørt taxa vil vel i mange tilfælde have automatgear.

Passat og Audi er for folk, der lader andre
mennesker bestemme for sig. Køb en Lancia Kappa.
De er kåret af FDM som et godt køb. Ellers findes
der masser af andre komfortable biler, som ikke er
den sædvanlige stangvare, som alle har. Men er man
til stangvare, så fred være med det. En Passat er
da i hvert en god måde at komme anonymt fra punkt
A til punkt B :).

NS

Fra : Leo Jensen

Dato : 14-09-06 21:02

>>> ca. 50.000 km om året. Har haft kig på Mercedes E300/E290 fra 1997, men

> Passat og Audi er for folk, der lader andre mennesker bestemme for sig.

Jeg skal da bestemt heller ikke have en. Jaguaren gør det fint

Køb en Lancia Kappa.
> De er kåret af FDM som et godt køb.

De byder på som udgangspunkt på et lille udbud, stor afskrivning og ingen
(?) diesel. Så er Jaguar da et lige så seriøst bud. Mindst...

> [...]
> En Passat er da i hvert en god måde at komme anonymt fra punkt A til punkt

Og i forhold til en Mercedes model max E-klasse ?? Det kan da komme ud på
et.
Så køb da hellere en BMW 530d eller noget i den stil, men der rækker de
150000 ikke så langt.

Leo

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 14-09-06 19:38

Hej

Gearløs wrote:
> Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!

Du og lille hjælper burde da snildt kunne bikse noget sammen selv

Hvis ikke, så var det her et forslag (Opel Omega)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=265100571&page=1

Fra : Ulrich

Dato : 14-09-06 21:10

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>

> Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!

C-klasse (W202)
De fås fra '94 og frem.

--
Hygge Ulrich

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 15-09-06 07:27

> [...]
> savner jeg frygteligt aut. gearet.
> Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!
Audi A6, 2.4

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-09-06 08:04

Henrik Steffensen wrote:
> Audi A6, 2.4

Godt bud. Måske bør BMW markedet også checkes - har de ikke noget
luftaffjedring?

--
vh
Torben - Audi 80 Avant - der _ikke_ flyder..

Fra : Otto

Dato : 15-09-06 11:43

On 2006-09-15 09:04:02 +0200, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> said:

> Godt bud. Måske bør BMW markedet også checkes - har de ikke noget
> luftaffjedring?

Ja BMW E39 er altså bare en yderst behagelig langtursvej!

Køb en 523 eller 528 med steptronic.

For eks denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=872356&page=1

Mvh
Otto

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 09:25

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad kan jeg ellers kigge efter? Forslag modtages med kyshånd!

Tjae.. hvis brænstof økonomien ikke er afgørende, så måske en Toyota Camry
2,2 aut?
Jeg har selv sådan en ('98) og det er en drøm på motorvejen. Af en eller
anden grund er den noget overset på det danske marked. Måske pga den kun
kører 9 km/l ved bykørsel.
Men den æder helt sikkert mototrvejen med 150 km/l uden du behøver skrue op
for musikken..
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=721500035&page=1

Det er ved en forhandler og du kan jo spare noget (eller få nyere) ved at
købe privat (og siden det er en toyota skal den jo alligevel ikke laves

Mvh Tommy