Blairs hjerneblødning
Fra : Zeki

Dato : 14-09-06 12:55

Godt nok er manden desperat fordi ingen kan lide ham længere, men selvom han
er "Bush's puddelhund" bør han nu alligevel holde sig fra at påklistre
prædikatet "anti-amerikanere" på de europæiske politikere som har kritiseret
Washington de seneste år.

Et af de vigtigste ting i et demokrati er retten til at være uenig, samt
retten til at ytre denne uenighed. Desværre ser det ud til at Blair har
fulgt i Bush's "enten er du med os, eller også er du vores fjende"-fodspor.
Nyheden melder dog intet om, om Blair også mener at flertallet af
amerikanere er anti-amerikanere, idet de er mindst lige så kritiske over for
Bush-regeringen som de politikere han indirekte hentyder til.

"British Prime Minister Tony Blair launched a withering attack on Thursday
on what he called "mad anti-Americanism" among European politicians"
http://news.yahoo.com/s/nm/20060913/ts_nm/security_blair_dc_1

Mvh
Zeki

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-09-06 14:04

On Thu, 14 Sep 2006 13:54:52 +0200, Zeki skrev:

> [...]
>
> "British Prime Minister Tony Blair launched a withering attack on Thursday
> on what he called "mad anti-Americanism" among European politicians"

Haha - ligefrem "sindssyg antiamerikanisme". Manden er
sandelig desperat og har mistet jordforbindelsen.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Croc®

Dato : 15-09-06 00:08

On Thu, 14 Sep 2006 15:03:54 +0200, Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Haha - ligefrem "sindssyg antiamerikanisme". Manden er
>sandelig desperat og har mistet jordforbindelsen.

Den stakkels mand har jo satset hele formuen på en halt hest, så det
er ganske forståeligt han er uligevægtig.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-09-06 00:51

On Fri, 15 Sep 2006 01:08:08 +0200, Croc® skrev:

> Den stakkels mand har jo satset hele formuen på en halt hest, så det
> er ganske forståeligt han er uligevægtig.

Han vil få en hunderace opkaldt efter sig. "The Blair Poodle".
Den mest tjenstivrige og underdanigt indsmigrende puddel
overfor sin herre, verden endnu har set.

Slog lige efter og fandt ud af hvorfor englænderne kalder ham
'poodle':

"sense of "lackey" (chiefly British) is attested from 1907"
"Poodle-faker, British army slang for "ingratiating male," is
from 1902."
http://www.etymonline.com/index.php?term=poodle

"Ingratiating male lackey"

Winston Churchill slap noget bedre fra det:
http://images.google.com/images?q=churchill%20dog&hl=en&lr=&safe=off&pwst=1&sa=N&tab=wi

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Konrad

Dato : 16-09-06 10:43

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han er "Bush's puddelhund" bør han nu alligevel holde sig fra at påklistre
> prædikatet "anti-amerikanere" på de europæiske politikere som har

Nøjagtig det samme sludder, som da Fogh stort set på samme tidspunkt
proklamerede, at Danmark skulle gøre op med en påstået "småstatsmentalitet".
Udover at Danmark udmærker sig ved lige præcis IKKE at have en
småstatsmentalitet, er det jo fra nøjagtig samme desperate skuffe : Et
ynkeligt forsøg på at snakke sig ud af den fejlslagne politik ved at pakke
den ind i "værdier" og ideologi med tilbagevirkende kraft. Jeg tror deres
udtalelser har været koordineret.