Kvaliteten af utroskabssex
Fra : Brian Olesen

Dato : 14-09-06 09:17

Hejsa
Nå det lykkedes mig jo først på året, at starte en herre lang tråd om et
emne, så det tror jeg at jeg vil forsøge igen.

Alle gør det, men ingen vil indrømme det. Jeg taler selvfølgelig om det at
være ens partner utro.

Jeg vil her gerne spørge alle I som har prøvet det om, hvordan oplevelsen
var. Jeg vil gerne høre noget om både reaktionerne bagefter, men også gerne
om selve sex-agten / oplevelsen.
Var det god / dårlig sex og måske også lidt om hvorfor.

Er det noget du vil gøre igen...

Jeg vil også gerne høre, om nogen har erfaring med længerevarende utroskab
altså et elsker / elskerindeforhold over længere tid.

Og nej jeg magter bare ikke at høre en masse sure moralske opstød, fra folk,
der alligevel ikke ved vhad de taler om.

Fortsat god torsdag!

Mvh. Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-09-06 09:49

Den Thu, 14 Sep 2006 10:16:58 +0200 sendte "Brian Olesen"
<nomail@please.dk> følgende røgsignaler:

>Hejsa
>Nå det lykkedes mig jo først på året, at starte en herre lang tråd om et
>emne, så det tror jeg at jeg vil forsøge igen.

Hvorfor?
Kan du godt lide opmærksomheden?

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-09-06 10:50

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> Den Thu, 14 Sep 2006 10:16:58 +0200 sendte "Brian Olesen"
> <nomail@please.dk> følgende røgsignaler:

> Hvorfor?
> Kan du godt lide opmærksomheden?
>
> --

Næh, men jeg kan godt lide aktiv debat.

Det var ikke længe du kunne holde dig til topic.

Mvh. Brian

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-09-06 13:10

Den Thu, 14 Sep 2006 11:50:21 +0200 sendte "Brian Olesen"
<nomail@please.dk> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

>Næh, men jeg kan godt lide aktiv debat.
>
>Det var ikke længe du kunne holde dig til topic.

Nej, men din indledning virkede bare som om at der død og pine skulle
fremprovokeres en lang tråd for trådens skyld...derfor!

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-09-06 14:25

> [...]
>
> Nej, men din indledning virkede bare som om at der død og pine skulle
> fremprovokeres en lang tråd for trådens skyld...derfor!

Ok. Det var nu ikke tilfældet, men nu må vi se, om nogen tør komme ud af
busken og diskutere dette pikante emne.

Mvh. Brian

Fra : Tony

Dato : 14-09-06 23:55

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse

> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Næh, men jeg kan godt lide aktiv debat.

> Mvh. Brian

Ja, det er da også det vi har gruppen til.

At du så lige skulle vælge et så ømtåleligt emne, tror jeg bare ikke at du
skal forvente ret mange tilståelser om folks sidespring.
Hehe, det er nu sjovt at se folks reaktion i deres indlæg indtil videre
Husk på at hovedparten som skriver her, lever i faste forhold, og de har
helt sikkert ikke lyst til at bekende deres syndere.

Nå, men da jeg lever som single, og ikke binder mig fast til en kvinde,
dyrker jeg ikke utroskab.
Det er sikkert rigtigt, at mange dyrker den form for samvær..... Jeg
foragter dem,....jeg synes det er noget af det laveste, man kan byde sin
partner.

For en hel del år siden kom jeg sammen med en pige i to år, som jeg var så
forelsket i, at jeg drømte om, en dag (når min uddannelse var færdig ) at
gifte mig og få børn med. Vi gik og lagde planer for vores fremtid.
Selv vore forældre, som kom sammen privat, synes det var alletiders.

Sådan skulle det desværre ikke komme til at gå.

En aften, hun var til venindefrokost og senere bytur, mødte hun en fyr som
hun gik i seng med.
At det var en af hendes bedste veninder som fortalte mig det bagefter,
gjorde jo ikke sagen bedre.
Først var jeg rasende på veninden, men senere kunne jeg godt se, at når min
kæreste kunne gøre det e'n gang, så kunne det gentage sig.
Kæresten havde svigtet min tillid, og jeg gav hende så mange verbale tæsk,
inden jeg gjorde det forbi, at hun tudede og ''undskyld jeg var fuld'' osv
osv, men det var slut fra min side.
Stor opstandelse vore forældrene imellem, som endte med at bryde deres
venskab.

Jeg hader utroskab,løgn og bedrag, og har så været single lige siden....og
det har jeg det egentligt fint nok med, selvom jeg nogen gange tænker, at
det er ligesom om der mangler noget.
Så helt fortabt er jeg vel ikke

Tony

Fra : Brian Olesen

Dato : 16-09-06 15:26

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det har jeg det egentligt fint nok med, selvom jeg nogen gange tænker, at

Hey kanon svar der!
Stor respekt for dette lange indlæg!
Næh du er såmænd nok helt normal. Du har helt sikkert nok ret i, at der ikke
er så mange der tør udtale sig om dette emne.
Jeg har selv erfaringer på området, men ville lige vente med at komme ud med
disse indtil andre havde skrevet noget, for ikke at komme til at misfarve
debatten.
Jeg foragter også som udgangspunkt bedrag! Utroskab har jeg dog en anden
mening om, da jeg ikke nødvendigvis betragter det som bedrag.
Jeg havde en oplevelse meget lig din for omkring 20 år siden. Det slår
helvedes hårdt, når tøsen man er forelsket i bedrager en. I mit tilfælde var
vi lige blevet forlovet 8 dage før, så det var virkelig en der trak tænder
ud!

Men jeg er så meget kylling, at jeg ikke vil leve alene. Det tør jeg godt
stå frem og indrømme. *gg*

Mvh. Brian

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 19-09-06 08:47

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message

> [...]
med
> disse indtil andre havde skrevet noget, for ikke at komme til at misfarve

Det synes jeg er synd. Det ville netop være mere givende for alle i gruppen,
hvis du starter med at melde ud om dine egne erfaringer.

-Michael.

Fra : Jan A.

Dato : 14-09-06 10:16

Brian Olesen skrev:

> Alle gør det, men ingen vil indrømme det. Jeg taler selvfølgelig om det at
> være ens partner utro.

"Alle gør det, .."? Det må vist afspejle et eller andet hos dig selv.
Kan du dog ikke nøjes med at tale om at mange gør det, eller de fleste
gør, eller sådan noget lignende?

At "Alle" absolut skulle gøre det, det er vist hvad man kalder en
overdrivelse.

Jan

Fra : Brian Olesen

Dato : 14-09-06 10:51

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Alle gør det, .."? Det må vist afspejle et eller andet hos dig selv.
> Kan du dog ikke nøjes med at tale om at mange gør det, eller de fleste
> gør, eller sådan noget lignende?

Jo, men så ville jeg jo ikke få sådan nogle som dig op af stolen. *gg*

> At "Alle" absolut skulle gøre det, det er vist hvad man kalder en
> overdrivelse.

Jep og overdrivelse fremmer forståelsen.

Brian

Fra : PEJ

Dato : 14-09-06 19:13

Brian - du kan absolut ikke få nogen op af stolen med dine indlæg - som
afspejler et fattigt sexliv og hvor du kun selv vil tilfredstille egne
lyster med andres sexliv. Altså - kom selv med oplæg fra din egen erfaring -
og NEJ her hopper kæden af fordi du som mulig inkarneret u..........
o.s.v.. kun er ude på snagen i andres personlige sexforhold og ikke
påpeger konkrete problemer m.v.. Så kom med et seriøst indlæg og se om
nogen gider komme op af stolen. Sådab opfatter jeg dig og undlader at svare
på dine evt. pl..... angreb.

Pernille

Fra : Jan A.

Dato : 14-09-06 20:19

Brian Olesen skrev:

> Jo, men så ville jeg jo ikke få sådan nogle som dig op af stolen. *gg*

Og hvad interessant er der så ved at få "sådan nogle som mig" op af stolen?
Jeg har jo intet som helst at bidrage med ift. subjekt.

> Jep og overdrivelse fremmer forståelsen.

I visse tilfælde ja, i andre tilfælde giver det såmænd bare
meningsforstyrrelser.

Jan

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-06 20:21

> [...]
> emne, så det tror jeg at jeg vil forsøge igen.
>
> Alle gør det, men ingen vil indrømme det. Jeg taler selvfølgelig om det at

Jeg har aldrig være min kæreste utro og jeg ville ikke have noget mod at
indrømme det hvis jeg havde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-09-06 22:01

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in message

> Jeg har aldrig være min kæreste utro og jeg ville ikke have noget mod
> at indrømme det hvis jeg havde.

Hvor ved du det fra?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : ThomasB

Dato : 14-09-06 22:59

> Hvor ved du det fra?

Erfaring

Fra : Mikkel

Dato : 15-09-06 12:28

Hejsa

> Alle gør det, men ingen vil indrømme det. Jeg taler selvfølgelig om det at
> være ens partner utro.

Nej, ikke alle, men nogle gør sikkert

> [...]
> gerne om selve sex-agten / oplevelsen.
> Var det god / dårlig sex og måske også lidt om hvorfor.

Vi gør en del i lovlig "utroskab", selv om det ikke lige er det vi kalder
det, vi kalder det leg, men her er det så i swingerclub eller med andre par
hjemme.

> Er det noget du vil gøre igen...

Ja, vi er enige om at vi gør det igen, og sikkert mange gange, og det kan
bestemt anbefales, så hvad med at trække konen / manden med i swingerslub,
istedet for at hoppe på naboen

Mvh Mikkel

Fra : Char Lee

Dato : 16-09-06 21:32

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> wrote in message
*snip*
> [...]
> gerne om selve sex-agten / oplevelsen.
> Var det god / dårlig sex og måske også lidt om hvorfor.

Jeg har været utro.
Hvordan sexen var? Ufed, jeg var såå fuld.

Jeg havde altid syntes, at utroskab var en rigtig skidt ting, som kun svage
sjæle faldt i. Jeg havde et billede af mig selv, at jeg var en rigtig fin
fyr, som var et godt menneske, og aldrig ville være nogen utro. Men dét
skete alligevel. Jeg græd som sjældent før eller siden da jeg havde lukket
den fremmede piges dør efter mig.

Jeg havde nogle dage til at finde frem til, hvordan jeg skulle håndtere
dette, inden jeg så kæresten igen. Jeg nåede frem til, at jeg ikke ville
fortælle hende det, fordi det, som hun og jeg havde, var for godt, til at
risikere at ødelægge pga. dette ene fejltrin. For godt nok vidste jeg, at
utroskab var en skidt ting; men jeg havde ingen idé om, hvor forfærdeligt
jeg ville have det bagefter. Så jeg kom frem til, at det måtte være en
hemmelighed, som jeg ville være nødt til at bære på selv. Jeg havde også
flere overvejelser, og hvem ved, måske var jeg også bare for fej til at
risikere, at hun ville vælge at forlade mig, hvis hun selv skulle afgøre
det.

Denne hemmelighed gemte jeg godt, og holdt for mig selv. Nogle gange når hun
var helt urimelig lod jeg hende slippe afsted med det uimodsagt; for jeg
havde jo en moralsk gæld til hende. Og som mange mænd efterhånden har lært,
så ønsker kvinder ikke bare at være uimodsagte, når de "vælger" at være
urimelige. Så hendes urimeligheder blev flere og værre. Og efterhånden fik
jeg den bitre tanke, at nu havde jeg da snart fundet mig i så meget, at den
moralske gæld måtte være afbetalt. Og så igen... En anden del af mig ville
nok ikke føle at gælden var afbetalt, med mindre hun havde været mig utro.

Men når hun var urimelig, var det nu også hende så? Eller var det min
opfattelse? Set i bakspejlet kan jeg se, at jeg projicerede min skyld over
på hende. At jeg tilskrev hende langt flere dårlige egenskaber end rimeligt,
fordi jeg ikke længere kunne holde ud, at dette regnskabs facit var, at jeg
var et svin, og at dette facit ikke stod til at ændre.
Så ofte var hun slet ikke så urimelig, som jeg skød hende i skoene.

Så vores forhold blev dårligere og dårligere. Og selvom jeg skulle være
blevet klog af skade, så var jeg hende utro igen, denne gang med en veninde.
(Og hvis du endelig skal vide det, så var det fed sex, for jeg har begæret
hende i årevis inden jeg mødte min kæreste)
Denne gang kunne jeg argumentere overfor mig selv, at vores forhold
alligevel var så dårligt nu, at det var forståeligt, at jeg havde taget hul
på singlelivet. For jeg havde længe tænkt på at slå op. Men selvfølgelig
angrede jeg alligevel inden der var gået 12 timer.

Efter noget tid slog jeg endelig op med hende. Jeg fortalte hende aldrig, at
jeg havde været hende utro. Jeg var stadig opslugt af mine ideer om, at det
hovedsagligt var hendes skyld at det ikke gik, så hvorfor dog sige det.

Så idag sidder jeg tilbage med en ret nedbrudt selvtillid, for jeg synes jeg
er et svin. Det er nogle år siden efterhånden, men jeg kan ikke rigtig
tilgive mig selv, for jeg ved, at jeg stadig vil være et svin næste gang jeg
bliver fristet nok, om så jeg har nok så dejlig en kæreste. Derfor kan jeg
heller ikke byde en sød pige at begynde et forhold til mig, for hun
fortjener bedre, end at jeg går ud og er hende utro. Og jeg gider ikke komme
sammen med en pige, som ikke fortjener bedre. Og jeg har ikke lyst til at
være single.
suk

Utroskab har ødelagt et par år af mit liv nu. Men hvis du absolut skal vide
det, så var det da fed sex en af gangene. Jeg kan roligt sige, at det ikke
var det værd. Nu håber jeg, at jeg finder en måde at omstrukturere mine
værdier, eller finder en måde at undgå utroskab. Før da kommer jeg nok ikke
til at få noget af det jeg ønsker mig aller mest her i verden: Et rigtigt
parforhold.

Fra : Zeki

Dato : 17-09-06 06:59

"Char Lee" <Ikkeeksisterende@email.adresse> skrev i en meddelelse

> Jeg har været utro.

(...)

Tak for indlægget. Gode tanker og godt skrevet.

Dybest set handler det vel om samvittighed.

Mvh
Zeki

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-06 13:12

Flot indlæg.

Jeg tror ikke din reaktion er ualmindelig. Specielt den med at give lang
snor til partneren, fordi man har kvajet sig.

Normalt får man tilgivelse eller det kommer ud af verden og status Quo
genoprettes, men det var jo lidt svært i din situation.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Jorge

Dato : 21-09-06 09:00

> [...]
> nok ikke til at få noget af det jeg ønsker mig aller mest her i verden: Et

Tjoh! Uden selvværd og selvrespekt, er man ikke i stand til at
elske et andet menneske på den måde dette menneske fortjener.

Vejen til kærlighed går gennem at tilgive sig selv, ikke overfladisk
med et skuldertræk, men dybtfølt.

Vi er mennesker og vi lader vores reptilhjerne styre os
mere end vi umiddelbart aner, kun neurotikere er i stand
til at undertrykke dele af deres impulsbehov til stadighed,
men det sker gennem en urimelig, irrationel adfærd, som til
sidst ender med at blive et styrende impulsbehov.

Du er et dumt svin, jeg er et dumt svin, forskellen på
du, jeg og andre dumme svin er, at vi ikke kan trække på
skuldrene af at være det, men man kan komme igennem
det og tilgive sig selv.

Jeg har snart sølvbryllup med min kone nr.2, de
ting jeg gjorde mod min første kone, har jeg aldrig gjort
mod min nuværende kone, ligesom jeg aldrig har
opført mig som et dumt svin mod min nuværende
kone på noget plan. Jeg yder hende med og modspil
til stregen når det gælder, jeg gør det i dyb respekt
for både hende og mig selv.

Fra : Tøsen

Dato : 18-09-06 19:12

> [...]
>
> Og nej jeg magter bare ikke at høre en masse sure moralske opstød, fra
> folk, der alligevel ikke ved vhad de taler om.

**********************

Hej Brian,

Jeg var min børn's Far utro. Det var ovenikøbet med hans søster's nye
kæreste
Det startede med uskyldig flirt, som udviklede sig til hede sms'er, og kort
tid efter et møde i en frokostpause, som fik mig til at træffe en drastisk
beslutning. Dagen efter vores datter fyldte 5 år, fortalte jeg børnenes Far,
at vorers forhold var slut. Han vidste godt, at jeg havde et forhold til
hans svoger/ven. Det medførte en masse problematik, trusler på livet mm. Men
her 2 1/2 år efter er jeg stadigvæk sammen med svogeren, og vi har ingen
kontakt med vores fælles svigerfamilie. Jeg har af praktiske årsager kontakt
med børnenes Far. Tilgivelse får jeg aldrig, men det forventer jeg ikke. Det
er det bedste, jeg nogensinde har gjort, men jeg vil ikke være utro igen.
Jeg har nu fået manden i mit liv

Det er også det bedste sex som jeg har fået i mange år.... Der er mere
variation end jeg var vant til......

Det var min oplevelse af utroskab Det fedeste jeg har oplevet/gjort.

Mvh

Tøsen

Fra : Tony

Dato : 18-09-06 22:02

"Tøsen" skrev

> [...]
> variation end jeg var vant til......
>
> Det var min oplevelse af utroskab Det fedeste jeg har oplevet/gjort.

Hej.

Jamen det er da bare helt fint, at du har fået manden i dit liv.
Det jeg så synes _ikke_ er så fint, er at du starter et nyt forhold, _inden_
du har afsluttet det gamle.
Fint nok at du afslutter forholdet, men hvordan mon børnenes far har haft
det i den tid der gik fra han vidste det ?
Jeg skal ikke prædike moral, men i sidste ende handler det jo om moral og
samvittighed.

Tony

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 19-09-06 13:09

> Jamen det er da bare helt fint, at du har fået manden i dit liv.
> Det jeg så synes _ikke_ er så fint, er at du starter et nyt forhold,
> _inden_ du har afsluttet det gamle.

Jeg oplevet mange kvinder, der kun kan komme ud af deres forhold ved at være
utro.

Jeg ved ikke det også gælder mænd.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Jorge

Dato : 21-09-06 09:06

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg oplevet mange kvinder, der kun kan komme ud af deres forhold ved at
> være utro.
>
> Jeg ved ikke det også gælder mænd.

Jeg var ikke min første kone utro, men
alligevel var det mødet med en anden kvinde der fik
mig til at forlade hende, tage det skridt der gjorde, at
jeg ikke blev der for børnenes skyld.

Fra : Tøsen

Dato : 19-09-06 22:17

> [...]
> det i den tid der gik fra han vidste det ?
> Jeg skal ikke prædike moral, men i sidste ende handler det jo om moral og

Hej Tony,

Nu vil jeg udstille mine børn's Far, men i bund og grund var vores forhold
"dødt". Vi var sammen for vores børns skyld, følte/føler jeg. Han ville leve
sit ungkarleliv, mens kæresten (mig ) blev hjemme og passede unger. Det
spiller ikke i min Verden. Blond og naiv, ja måske, men man gør meget for
sine børns skyld. Jeg blev pludselig bekræftet i, at jeg sgu' stadigvæk
kunne gøre andre fyre vilde... ) Derfor ville jeg ikke sidde som 50-årig,
når ungerne var fløjet fra reden og være en bitter kone, men tilgengæld med
børnenes Far, blot for at bevare billedet af " Hr og Fru Sutsko". Det er
livet for kort til.
Men mine børn er blevet meget mere glade og livlige efter skilsmissen.
Dermed ikke sagt, at det har været problemfrit, for det har det langt fra.
Faren til børnene har talt meget grimt om min kæreste, og det husker disse
unger, som i dag er 4 og 7 år. Han har direkte sagt til dem, at de ikke
måtte kunne lide Mor's nye kæreste. Det er fandme svært at tackle....
Så den med moral og samvittighed, den du'r ikke i dette tilfælde hos mig.
Jeg har masser af moral og samvittighed. Samvittighed overfor mine børn ikke
skulle vokse op med en løgn om, at mor og far er lykkelige sammen.

Jeg er deruover p.... ligeglad med, hvad hvordan han har haft den i periode,
indtil jeg fik sagt tingene. Så kunne han lære at han ikke skulle tage mig
for givet selvom han forsøgte at holde mig hjemme, mens han festede weekend
efter weekend.... Derved var chancen lig nul for, at jeg mødte andre fyre,
som måske ville vise interesse.

Anyway, jeg ville bare svare på Brian Olsen's tråd om kvaliteten af
utroskabssex, og min erfaring.....

Mvh
Tøsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 20-09-06 16:50

Hej

> Anyway, jeg ville bare svare på Brian Olsen's tråd om kvaliteten af
> utroskabssex, og min erfaring.....

Ja og tak for det. Jeg sætter stor pris på alle besvarelserne.

Mvh. Brian

Fra : Tony

Dato : 20-09-06 18:13

"Tøsen" skrev

> [...]
> festede weekend efter weekend.... Derved var chancen lig nul for, at jeg
> mødte andre fyre, som måske ville vise interesse.

Hej Tøsen.

Ja, man skal jo lige høre hele historien, før man kan danne sig en
nogenlunde mening om forholdet.
Det er jo nemt nok for mig, som single, at sidde her og spille ''hellig'',
men typer som din mand, ser man i byen hver weekend.
Selfølgelig skal man ikke sidde lårene af hinanden hver aften, men så må det
være ''lige for lige'' osv.

At du har udholdt hans egotrip i de år, fatter jeg så ikke.
''For børnenes skyld'' ? -- Jeg tror nok, at både du og børnene havde haft
det bedre med ,at han havde fået et ultimatum fra starten af, så havde du
sikkert ikke spildt en masse gode år på ham.....men bedre sent end aldrig.

Tony

Fra : Char Lee

Dato : 20-09-06 22:26

"Tøsen" <rikkeberthelsen@hotmail.com> wrote in message
*snip*
> [...]
> Far, blot for at bevare billedet af " Hr og Fru Sutsko". Det er livet for

Det er interessant for mig at se, hvordan du forholder dig til det, for jeg
tænker selv på, hvordan jeg skal forholde mig til min egen utroskab. Når jeg
sammenligner med hvordan jeg selv oplever det, så kan jeg godt se, at din
måde må være nemmere. At vælge at tilgive sig selv, fordi det er nødvendigt
at tilgive sig selv for at komme videre i sit liv. Gad vide om jeg ville
kunne gøre som dig. Umiddelbart tror jeg det vil være lidt svært. I første
omgang tror jeg, det ville få mig til at føle mig totalt samvittighedsløs og
endnu mere som et svin. Men man skal selvfølgelig have samvittighed for at
have dårlig samvittighed, og der har jeg måske bare for meget af det første,
og derfor også af det sidste.

> [...]
> Faren til børnene har talt meget grimt om min kæreste, og det husker disse

Nu er 2½ år selvfølgelig ikke ret lang tid at bedømme det på. Men hvis det
lykkes for jer (forældre) at få hvert sit gode liv, så tror jeg da også på,
at en skilsmisse kan være bedre for børnene, end en opvækst hos forældre,
som dybest set ikke elsker hinanden. Men jeg håber jeres børn fortsat vil
trives med det.

> Han har direkte sagt til dem, at de ikke måtte kunne lide Mor's nye
> kæreste. Det er fandme svært at tackle....
> Så den med moral og samvittighed, den du'r ikke i dette tilfælde hos mig.

Ja det er ikke noget man siger til børn på den alder (eller i det hele
taget). Men når du skriver, at moral og samvittighed ikke dur hos dig, så
gælder det vel ikke utroskab. For mig at se, så kan man ikke rense sin
samvittighed fra tidligere bare fordi den anden gør noget grimt og forkert
på et senere tidspunkt. I min verden hænger de to ting ikke sammen i samme
regnestykke. Det, jeg gjorde forkert dengang, er stadig forkert, også hvis
hun imorgen banker på, og gør et eller andet grimt ved mig. Det er
selvfølgelig forkert af hende at gøre, men det er et andet regnestykke. Men
så igen, jeg ligger nok for meget under for min samvittighed, og har så nok
lidt svært ved at se tingene som du gør, selvom det ville være fedt om jeg
kunne.

> [...]
>
> Jeg er deruover p.... ligeglad med, hvad hvordan han har haft den i
> periode, indtil jeg fik sagt tingene. Så kunne han lære at han ikke skulle

Jeg giver dig helt ret i, at det ikke er fedt at blive taget for givet.

> selvom han forsøgte at holde mig hjemme, mens han festede weekend efter
> weekend.... Derved var chancen lig nul for, at jeg mødte andre fyre, som
> måske ville vise interesse.

Ja han må jo have vidst, at han ikke gjorde dig lykkelig, eller at du
hellere ville have en eller anden anden så, siden han ikke ville have dig
ude blandt andre. Men at holde dig fra fester i weekenden er jo heller ingen
løsning. Ikke når du jo bare kunne snuppe søsterens kæreste.
Til trods for, at jeg synes min egen situation er træls, så er jeg da glad
for, at der i det mindste ikke er børn blandet ind i den, det må være svært
for dem, og osgå for dig. Hvis der er nogen, som er uforskyldt i sådan en
situation, så er det da børnene (og måske søsteren). Men børn har også glæde
af, at deres forældre er lykkelige, og hvis I begge bliver dét, så giver det
jo sikkert noget godt til gengæld for de problemer, som en skilsmisse kan
have.
Tak for dit interessante indlæg.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-09-06 15:45

"Tøsen" <rikkeberthelsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> festede weekend efter weekend.... Derved var chancen lig nul for, at jeg
> mødte andre fyre, som måske ville vise interesse.

Jeg sidder tilbage med spørgsmålet:
Hvorfor forlod du ham ikke, når det var så ringe et forhold?
Hvorfor var det nødvendigt at finde en anden som ville have dig først?

mange hilsner

Fra : Tøsen

Dato : 25-09-06 17:17

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvorfor forlod du ham ikke, når det var så ringe et forhold?
> Hvorfor var det nødvendigt at finde en anden som ville have dig først?

************

Jeg forsøgte at give forholdet en chance eftersom vi har 2 børn sammen. Da
der så kom een som viste mig noget interesse, og som forstod hvordan jeg
havde det, var det nemmere at få taget det sidste skridt..... Derfor.

Mvh

Tøsen

Fra : Trine P

Dato : 25-09-06 18:04

nusle nuslesen wrote:

> Jeg sidder tilbage med spørgsmålet:
> Hvorfor forlod du ham ikke, når det var så ringe et forhold?
> Hvorfor var det nødvendigt at finde en anden som ville have dig først?

Fordi der indimellem er så meget tryghed i det man kender at man dårligt
kan få sig til at give slip. Fordi man ved at det vil gøre rigtig ondt.
Fordi man er blevet bedøvet langsomt af forholdets beskaffenhed - det
var jo ikke dårligt til at starte med.

Det er nogle af mine grunde til at blive i et forhold hvor jeg helt
sikkert burde ha søgt væk tidligere.

--
Trine P

It's not who I am underneath, but what I do that defines me.

Fra : Michael

Dato : 25-09-06 19:22

nusle nuslesen skrev:

> [...]
>Hvorfor forlod du ham ikke, når det var så ringe et forhold?
>Hvorfor var det nødvendigt at finde en anden som ville have dig først?

Har du ikke fattet det. Tøsen er tryghedsnarkoman. Hun blev hos ham så
længe der ikke var en erstatning. Bagefter var hun jo bedøvende
ligeglad med ham og det andet forhold hun også ødelagde.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Tøsen

Dato : 27-09-06 05:37

"Michael" <spamhell@brandt-christensen.dk> skrev i en meddelelse

> Har du ikke fattet det. Tøsen er tryghedsnarkoman. Hun blev hos ham så
> længe der ikke var en erstatning. Bagefter var hun jo bedøvende
> ligeglad med ham og det andet forhold hun også ødelagde.

Hej Michael,

Sig mig lige en gang......
"Bagefter var hun jo bedøvende ligeglad med ham og det andet forhold hun
også ødelagde",
Hvad mener du med det??????
Det er da et forhold som jeg stadigvæk er i.....

Mvh

Tøsen

Fra : Michael

Dato : 27-09-06 10:44

Tøsen skrev:

> [...]
>også ødelagde",
>Hvad mener du med det??????
>Det er da et forhold som jeg stadigvæk er i.....

Hvad med det forhold ham du er sammen med nu havde før? Det var vel
det forhold du også ødelagde. Men hvis han ikke var i et forhold så
ja, så ødelagde du ikke noget.

Fra : Tøsen

Dato : 27-09-06 18:00

> Hvad med det forhold ham du er sammen med nu havde før? Det var vel
> det forhold du også ødelagde. Men hvis han ikke var i et forhold så
> ja, så ødelagde du ikke noget.

*************

Hej Michael,

OK, jeg læste det som om at mit nuværende forhold havde jeg også ødelagt.
Men det er helt rigtigt at det forhold som min nuværende kæreste var i
ødelagde jeg også, men det var vi jo to om. Han ville jo også gerne ud af
sit forhold med min daværende kæreste's storesøster. Men vores forhold
holder trods alt endnu Så selvom det kostede to forhold, så er jeg
sikker på at det var det rigtige

Mvh

Tøsen

Fra : Trine P

Dato : 28-09-06 17:24

Michael wrote:

> Hvad med det forhold ham du er sammen med nu havde før? Det var vel
> det forhold du også ødelagde. Men hvis han ikke var i et forhold så
> ja, så ødelagde du ikke noget.

Hvis man virkelig skal være præcis så ødelagde de det vel sådan set i
fælleskab? Selv om det naturligvis er MEGET sjovere at gi kvinderne
skylden - de er jo trods alt satans yngel......?!

Michael - har du selv oplevet at kæresten skred med en anden? Du virker
en anelse indebrændt over det ...

Fra : Michael

Dato : 28-09-06 17:36

Trine P skrev:

> [...]
>skylden - de er jo trods alt satans yngel......?!
>
>Michael - har du selv oplevet at kæresten skred med en anden? Du virker

Nææh så vidt jeg ved så ligger hun bundet inde på sengen.

Fra : Jorge

Dato : 28-09-06 10:39

> [...]

> længe der ikke var en erstatning. Bagefter var hun jo bedøvende
> ligeglad med ham og det andet forhold hun også ødelagde.

Der skal nu engang være 2 til at bevare et forhold og 2 til at ødelægge
et forhold, kun et dårligt/dødt forhol ødelægges af "udefra kommende
kræfter"

Fra : Brian Olesen

Dato : 28-09-06 17:12

"Jorge" <Noname@nospam.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der skal nu engang være 2 til at bevare et forhold og 2 til at ødelægge
> et forhold, kun et dårligt/dødt forhol ødelægges af "udefra kommende

Denne påstand behøver nødvendigvis ikke være sand.
Mange, der kommer ud for psykisk sygdom vælger at skifte partneren ud til
fordel for en ny model uden hensyntagen til, at man måske havde et ret
velfungerende forhold i forvejen.
Også mange super-egoister vælger at gå deres egen vej i stedet for at kæmpe
for deres forhold, eller overhovedet yde noget til fællesskabet og så gi'r
de bare partneren skylden for alle problemerne. Den helt klasiske "min kone
forstår mig ikke"...

Mvh. Brian

Fra : Jorge

Dato : 30-09-06 23:09

> [...]
> Mange, der kommer ud for psykisk sygdom vælger at skifte partneren ud til
> fordel for en ny model uden hensyntagen til, at man måske havde et ret

Jeg har et ret godt kendskab til psykisk syge og der skal ofte
næsten overmenneskelige resurser til at leve sammen med
et menneske, der er ramt af en så tragisk sygdom, der ofte
er livslang, indbefatter sygdommen paranoia og/eller
vrangforestillinger kan det være et veritabelt helvede at
leve sammen med pågældende menneske, er der f. eks.
tale om maniodepresiv psykose, kan det svinge mellem
himmel og helvede at leve sammen med personen.
Intet almindeligt menneske kan i det lange løb leve med
den psykisk syges ustabile verden , at få børn med
en sådan burde ikke forekomme

> [...]
> så gi'r de bare partneren skylden for alle problemerne. Den helt klasiske

Så er man jo heller ikke 2 til at bevare forholdet

Fra : Brian Olesen

Dato : 01-10-06 13:13

> [...]
> Intet almindeligt menneske kan i det lange løb leve med
> den psykisk syges ustabile verden , at få børn med

Ok jeg kender ikke til det sådan tæt inde på livet. Min viden er mest
baseret på, hvad jeg sådan har hørt, læst osv.
Og så skal du selvfølgelig lige huske at gradbøje tingene. Nogle er virkelig
sindssyge mens andre bare lider af lette depressioner. Folk skal behandles
individuelt. Man kan ikke bare klæbe en mærkat på folk, der hedder "psykisk
syg".

> Så er man jo heller ikke 2 til at bevare forholdet

Næh så er man 1 til at ødelægge det.

Brian

Fra : Jorge

Dato : 06-10-06 07:53

> [...]

> virkelig sindssyge mens andre bare lider af lette depressioner. Folk skal
> behandles individuelt. Man kan ikke bare klæbe en mærkat på folk, der

Jeg skrev jo netop "kan"
Nogle af sindssygdommene er arvelige, derfor ser jeg
det som ikke værende hensigtsmæssigt at få børn med
sindssyge personer der lider af disse former for psykoser,
ved nogle psykoser er arveligheden betinget af begge
forældre ved andre former, er det nok at den ene
part bærer på genet..

De der har reaktive psykoser, bærer ikke på arvelighed
som kan gives videre til evt. afkom, men kan give et
uhensigtsmæssigt socialt syndrom videre til deres børn,
gennem deres psykosociale adfærd.

Psykiatrien gradbøjer så sandelig, diagnoserne inddeles i
hovedgrupper, med op til 20 forskellige undergrupper
f.eks. står tallet 10 for alkohol, de efterfølgende tal som
f.eks. 10-4 betyder alkohol og 4 tallet betyder skadevirkningen
af alkoholforbruget

De samme principper gør sig gældende ved både somatiske
og psykiatriske diagnoser.

For at tage det helt enkle, børn af alkoholiske forældre har
en større risiko for at blive alkoholikere end gennemsnittet
af befolkningen, så skændes de lærde om, er det arv eller
social påvirkning? For mig er det ligegyldigt, man skal
ikke avle børn ind i et forøget risiko miljø, hvad enten det
gælder misbrug eller psykosociale årsagssammenhænge.

Vi har i Danmark en del "store familier/slægter" hvor
tendensen til diverse psykiatriske sygdomme ligger
væsentligt over gennemsnittet i øvrigt, jeg har en moster
der er gift ind i en af disse familier, hvor mine fætre og
kusiner ikke udviser synderlige tegn på den sygdom
der er dominerende i den slægt, men ud af deres
børn igen, er der flere der har psykiatrisk omsorg behov,
medens dette ikke er tilfældet for mine øvrige fætre og
kusiner og deres børn fra andre slægtskonstelationer.
( genealogi er nu ret spændende)

I dag modtager mange psykiatriske patienter heldigvis
psykoeducation, så de har/får et mere realistisk af dem
selv og flere fravælger ud fra den erkendelse.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-10-06 17:09

> [...]
> variation end jeg var vant til......
>
> Det var min oplevelse af utroskab Det fedeste jeg har oplevet/gjort.

Nu er der 2 slags utroskab efter min mening. "Noget ved siden af" og det at
finde en anden som man er sammen med inden man har sluttet med den første

/FL

Fra : Spamloes

Dato : 20-09-06 18:18