Lær mig at spille bedre klaver?
Fra : Filip

Dato : 13-09-06 15:43

Hej

Jeg er efterhånden ret god til at spille, men jeg mangler så frygtelig noget
undervisning for at blive bedre (jeg syns ikke jer er god nok). Jeg vil ikke
tage musikskole, da det er for dyrt, så jeg spekulerede på noget mere eller
mindre privat undervisning af en art. Hvor finder jeg en som kan hjælpe mig
med det?

Det kan jeg spille:
klassisk, rytmisk, udenad og lidt efter noder, becifringer, lidt brugsklaver

Det ønsker jeg at udvikle:
Brugsklaver, Fills(improvisering), rytme, Jazz/Blues

Forslag ønskes

Filip
(Århus)

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 15:52

On Wed, 13 Sep 2006 16:42:41 +0200, "Filip"
<filipravm@SLETMIGgmail.com> wrote:

>Forslag ønskes

http://www.eskildsen.dk/BoardPostings.aspx
http://www.aage.dk/Opslagstavlen/default.asp?gruppe=Undervisning

Ellers sæt et opslag på musikkonservatoriets opslagstavle.

/Alex

Fra : JB

Dato : 13-09-06 17:21

forslag, gå på biblioteket og lån nogen DVD'er. i musik afdelingen.

Jørgen

Fra : Filip

Dato : 13-09-06 18:08

> forslag, gå på biblioteket og lån nogen DVD'er. i musik afdelingen.
>
> Jørgen

God ide. Kender du (eller I andre) nogle DVDér som kan anbefales?

Fra : p e r

Dato : 13-09-06 19:47

"Filip"

> God ide. Kender du (eller I andre) nogle DVDér som kan anbefales?

Her er nogle interaktive cd-rom´er - men de koster nok nogle kr...

http://www.pgmusic.com/demo.htm

Per

Fra : Filip

Dato : 13-09-06 20:24

> Her er nogle interaktive cd-rom´er - men de koster nok nogle kr...
>
> http://www.pgmusic.com/demo.htm

Jeg tror ikke det er det jeg har brug for. Disse cdér ser ud til at være til
at producere musik med - ikke til at lære at spille bedre af.

Fra : p e r

Dato : 14-09-06 15:39

"Filip"

> Jeg tror ikke det er det jeg har brug for. Disse cdér ser ud til at være
> til at producere musik med - ikke til at lære at spille bedre af.

pgmusic laver både produktions- og undervisningsmateriel

Kig under A riff a day og Master class

Per

Fra : Filip

Dato : 14-09-06 22:08

> pgmusic laver både produktions- og undervisningsmateriel
>
> Kig under A riff a day og Master class

Tusind tak for tippet. Jeg har allerede købt den, og glæder mig helt vildt

Filip

Fra : Malene Hald

Dato : 16-09-06 09:58

> [...]
> noget undervisning for at blive bedre (jeg syns ikke jer er god nok). Jeg
> vil ikke tage musikskole, da det er for dyrt,

Er du sikker på det med prisen? De fleste musikskoler i DK koster mellem
1500-2500 om året, hvilket er meget billigt, i forhold til privat
undervisning. De fleste dygtige musikere som underviser privat tager min.
200 kr i timen, nogle sikkert mere. En musikskole får tilskud fra kommunen,
så derfor er det billigere - men lærerne er stadigvæk som regel dygtige
musikere....

Malene

Fra : Filip

Dato : 16-09-06 15:13

> [...]
> 200 kr i timen, nogle sikkert mere. En musikskole får tilskud fra
> kommunen, så derfor er det billigere - men lærerne er stadigvæk som regel

Prisen på 1500-2500 havde jeg fundet ud af, men sammenlignet med den
fantastiske interaktive CD som Per henviste til og som jeg nu har købt for
350.- så er det jo ret dyrt, og så kan jeg tage undervisningen når jeg har
tid. Det var den perfekte løsning for mig

Filip