/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvad skal jeg være særligt opmærksom på? (~
Fra : ave@koderco.dk


Dato : 13-09-06 14:27

Hej igen,

Jeg skal ned og se på denne i morgen:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=999713&page=1

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?

Sælger har oplyst:
At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm
Den skal synes i foråret 2007.
Alle silinger, døre og klapper ser ud til at passe overens. Ingen tegn
på skader.
Lidt rust i underkanten af døren.

Derudover har jeg fundet frem til:
Bilen blev første gang registreret i DK 1. august 2003.
Siden da er den kun blevet omregistreret til den nuværende sælger,
her den 14. august 2006.

Ser ud til at være en god handel, eller?

Jeg har talt med de 2 BMW værksteder i Næstved, men de er begge
booket 2 og 3 uger ud i fremtiden henholdsvis. Håber ikke det er et
tegn på at der er mange BMW reparationer?

(Et af dem ville dog gerne køre en tur med mig i den.)

Mvh,

Anders


 
 
MikLarsen@gmail.com (13-09-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 13-09-06 15:59


ave@koderco.dk skrev:

> Hej igen,
>
> Jeg skal ned og se på denne i morgen:
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=999713&page=1
>
> Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?
>
> Sælger har oplyst:
> At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm
> Den skal synes i foråret 2007.
> Alle silinger, døre og klapper ser ud til at passe overens. Ingen tegn
> på skader.
> Lidt rust i underkanten af døren.
>
> Derudover har jeg fundet frem til:
> Bilen blev første gang registreret i DK 1. august 2003.
> Siden da er den kun blevet omregistreret til den nuværende sælger,
> her den 14. august 2006.
>
> Ser ud til at være en god handel, eller?
>
> Jeg har talt med de 2 BMW værksteder i Næstved, men de er begge
> booket 2 og 3 uger ud i fremtiden henholdsvis. Håber ikke det er et
> tegn på at der er mange BMW reparationer?
>
> (Et af dem ville dog gerne køre en tur med mig i den.)

Lyder som en god idé.

Du skal kigge efter rust i bagklappen, under dørhåndtagene og i
bunden af dørene (Hvor der åbenbart allerede er rust) der er som
regel også rust i inderskærmen i højre side. Du kan se det hvis du
åbner motorhjælmen og kigger lige ned på indersiden omkring der hvor
bremserøret går ud til hjulet.
Check om alt lys bagpå virker incl. lyset i bagagerummet. Hvis ikke
kan det være ledningsnettet på venstre bøjle til bagklappen der er
gnavet over. Det sker på alle før eller siden.
Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Bortset fra det er det en super lækker vogn med en køreglæde uden
lige.

Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
formentlig dyr.

Mikael
Mislyde fra gearkasse og differentiale, det må ikke synge.


Ukendt (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-09-06 17:00


<MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1158159517.545421.282270@b28g2000cwb.googlegroups.com...


>Du skal kigge efter rust i bagklappen, under dørhåndtagene og i
>bunden af dørene (Hvor der åbenbart allerede er rust) der er som
>regel også rust i inderskærmen i højre side. Du kan se det hvis du
>åbner motorhjælmen og kigger lige ned på indersiden omkring der hvor
>bremserøret går ud til hjulet.
> Check om alt lys bagpå virker incl. lyset i bagagerummet. Hvis ikke
>kan det være ledningsnettet på venstre bøjle til bagklappen der er
>gnavet over. Det sker på alle før eller siden.
>Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
>styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Har aldrig hørt om problemer med styrtøj, og ej heller omkring overgnavede
ledninger.

Og rust omkring benzindækslet og i løftepunkterne til donkraften.

--
Dannie




Jens (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 13-09-06 22:27


<ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
news:1158154000.759176.14430@b28g2000cwb.googlegroups.com...
Hej igen,

Jeg skal ned og se på denne i morgen:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=999713&page=1

Hvad skal jeg være særligt opmærksom på?

Sælger har oplyst:
At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm

Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.
MVH
Jens



Hehe (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Hehe


Dato : 14-09-06 16:19


> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Du er da en klovn, det er da BMW (eller kopi-) fælge...
Jeg ser ingen krom!?


--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 540 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



MikLarsen@gmail.com (14-09-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 14-09-06 07:01


Jens skrev:

> <ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
> news:1158154000.759176.14430@b28g2000cwb.googlegroups.com...

>
> Sælger har oplyst:
> At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm
>
> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Nu er det svært at diskutere smag, men fælgene er da meget pæne. Men
historien vil jeg også sætte stort spørgsmålstegn ved. Lyder ikke
helt troværdigt.

Mikael


Anders (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 14-09-06 08:24


<MikLarsen@gmail.com> wrote in message
news:1158213648.097806.80040@b28g2000cwb.googlegroups.com...

Jens skrev:

> <ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
> news:1158154000.759176.14430@b28g2000cwb.googlegroups.com...

>
> Sælger har oplyst:
> At han sælger den for et ældre vennepar (hmmm
>
> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Nu er det svært at diskutere smag, men fælgene er da meget pæne. Men
historien vil jeg også sætte stort spørgsmålstegn ved. Lyder ikke
helt troværdigt.

Mikael


Nej, og da slet ikke når nuværende ejer kun har ejet den i en måned.

Anders



MikLarsen@gmail.com (14-09-2006)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 14-09-06 07:05


Dannie (a) skrev:

> <MikLarsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1158159517.545421.282270@b28g2000cwb.googlegroups.com...
>
>
> >Du skal kigge efter rust i bagklappen, under dørhåndtagene og i
> >bunden af dørene (Hvor der åbenbart allerede er rust) der er som
> >regel også rust i inderskærmen i højre side. Du kan se det hvis du
> >åbner motorhjælmen og kigger lige ned på indersiden omkring der hvor
> >bremserøret går ud til hjulet.
> > Check om alt lys bagpå virker incl. lyset i bagagerummet. Hvis ikke
> >kan det være ledningsnettet på venstre bøjle til bagklappen der er
> >gnavet over. Det sker på alle før eller siden.
> >Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
> >styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.
>
> Har aldrig hørt om problemer med styrtøj, og ej heller omkring overgnavede
> ledninger.

Problemt er alle forbindelsesstængerne, sporestænger m.m. De bliver
hurtigt slidt op.

Ledningerne, er et problem, jeg nåede da at skifte nogle stykker i min
karriere og jeg ved at problemet ikke forsvandt efter jeg forlod
branchen.

> Og rust omkring benzindækslet og i løftepunkterne til donkraften.

Jep. Og bøsningerne i bagbroen, men det er en standard fejl på alle
BMWerne med disse bøsninger (E28, E30, E32, E34)

Mikael


ave@koderco.dk (14-09-2006)
Kommentar
Fra : ave@koderco.dk


Dato : 14-09-06 20:40

MikLarsen@gmail.com wrote:
> Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
> styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

Hér ramte du hovedet på sømmet. Bilen holdte kraftigt mod højre
(hvilket dog ikke var tilfældet ved opbremsning). Sælger nævnte det
da vi kom, men vi mærkede det også selv - også ved lavere
hastigheder.

BMW-manden vi senere havde bilen ude at køre sagde det kunne
skyldes/ordnes på 4 måder:

1, Sporing (billigt)
2. Nye svingkugler (~2000 kroner)
3. Ny drejearm? Bøjearm? Svingarm? Noget i den dur (~5000)
4. Skæve fælge (~mange)

Pga. den usikkerhed, ville jeg ikke give min accept til sælger
umiddelbart.

Jeg har efterfølgende foreslået sælger at vi får et værksted til
at undersøge det - på min regning - og efter de har afgjort hvilken
af de 4 ovenstående situationer det drejer sig om, er der en ny
situation (jeg vil næppe købe hvis det er 3. eller 4.)

> Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
> formentlig dyr.

Talte med AROS i går. Er meget fine. 15252 for en som mig, der aldrig
har ejet en bil før (de ser på værdi/vægt, og ikke BMW og
motorstørrelse).

Mange tak for input.

Mvh,

Anders


Ukendt (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-06 22:06


<ave@koderco.dk> skrev i en meddelelse
news:1158262829.507699.185420@h48g2000cwc.googlegroups.com...
MikLarsen@gmail.com wrote:
> Det vil være en fordel hvis du kunne få en til at gennemgå
> styrtøjet, men dt kræver en lift. Det er ikke verdens mest holdebare.

>Hér ramte du hovedet på sømmet. Bilen holdte kraftigt mod højre
>(hvilket dog ikke var tilfældet ved opbremsning). Sælger nævnte det
>da vi kom, men vi mærkede det også selv - også ved lavere
>hastigheder.
>BMW-manden vi senere havde bilen ude at køre sagde det kunne
>skyldes/ordnes på 4 måder:
>1, Sporing (billigt)
>2. Nye svingkugler (~2000 kroner)
>3. Ny drejearm? Bøjearm? Svingarm? Noget i den dur (~5000)
>4. Skæve fælge (~mange)

Går ud fra at de priser var skiftet af BMW, nr. 3 må være bærearmene, hvis
han havde løften den op, kunne han forholdsvis let kontrollere disse, og dem
kan du selv skifte relativt let, hvis du køber stumperne hos www.koed.dk er
der stumper for en 2000-2500 kr., og med et medlemskab af www.bmw-club.dk
kan du deltage i værkstedsaftener hvor du kan få hjælp til, at skifte dem
disse aftener er gratis, man skal kun betale for fortæring, eller hvis man
skal have skiftet dæk.

>Pga. den usikkerhed, ville jeg ikke give min accept til sælger
>umiddelbart.

Fornuftigt prøv et par stykker mere, så du har noget at sammenligne med.

>Jeg har efterfølgende foreslået sælger at vi får et værksted til
>at undersøge det - på min regning - og efter de har afgjort hvilken
>af de 4 ovenstående situationer det drejer sig om, er der en ny
>situation (jeg vil næppe købe hvis det er 3. eller 4.)

alternativt kan du presse sælgeren i pris eller betinge købet af, at han
udbedre fejlen.

> Jeg håber du har checket med dit forsikringsselskab, for den bliver
> formentlig dyr.
>Talte med AROS i går. Er meget fine. 15252 for en som mig, der aldrig
>har ejet en bil før (de ser på værdi/vægt, og ikke BMW og
>motorstørrelse).

Tja men havde du ikke haft mc, mange selskaber tæller ancieniteten med fra
den.

>Mange tak for input.

Velbekommen

--
Dannie





ave@koderco.dk (14-09-2006)
Kommentar
Fra : ave@koderco.dk


Dato : 14-09-06 20:46

Jens wrote:
>
> Hvor mange ældre mennesker sætter sådan et sæt rædderlige ALIfælge på sin
> BMW her ville alarmklokkerne allerede ringe ved mig.

Den autoriserede BMW forhandler kommenterede som det første at det var
nydelige fælge, og jeg begyndte straks at sige jeg også syntes det
så voldsomt og mistænkeligt ud, men han mente det skam. Der var ikke
sarkasme i det.

Efter han havde trillet en tur i den, var hans vurdering "meget bil for
pengene". Men der var usikkerheden omkring styretøjet.

Sælger arbejdede ved ALD Automotive med leasing af biler (ikke
mekaniker), og min bedste tolkning af "ældre vennepar"-historien er at
han har købt den af en kunde som han har leased en bil til istedet, og
han så har fået ALDs værksted til at shine den op.

Mvh,

Anders


claus b. p. (15-09-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 15-09-06 20:31


<ave@koderco.dk> wrote in message
news:1158263129.998477.40340@m73g2000cwd.googlegroups.com...
Sælger arbejdede ved ALD Automotive med leasing af biler (ikke
mekaniker), og min bedste tolkning af "ældre vennepar"-historien er at
han har købt den af en kunde som han har leased en bil til istedet, og
han så har fået ALDs værksted til at shine den op.

Lyder ikke helt usandsynligt. Men du har selvfølgelig set den originale
registreringsattest, ikke?
En fyr prøvede engang at sælge mig en bil med ca. 200000 km på tælleren. Da
jeg så registreringsattesten kunne jeg se at der var afgiftsattest på, fra
bilen var 2-3 år gammel. En opringning til importøren og derefter til den
forhandler der havde solgt den som ny, dokumenterede at den oprindelig var
solgt som taxi. Så det var nemt at konkludere at der var skruet (meget) på
kilometertælleren.

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste