Bilforsikring til ung
Fra : Christian Madsen

Dato : 13-09-06 13:42

Hej Alle,

Hvor kan man få den billigste bilforsikring til unge nybilister? Er der
nogen der ved hvilken bil er den billigste at forsikre? (jeg skal kun
bruge den til at handle ind i, og til at blive "elitebilist", så der
skal ikke kasko eller noget på.)

--
Mvh. Christian

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-09-06 14:17

> Hej Alle,

Daws

> [...]
> nogen der ved hvilken bil er den billigste at forsikre? (jeg skal kun
> bruge den til at handle ind i, og til at blive "elitebilist", så der skal

Hvis du ikke har købt bil endnu, så kunne du måske overveje en Skoda. De er
ret billige i forsikring, da Skoda har en god aftale med TopDK.

Hvis du har købt bil, så kig på FDM forsikring. Problemet her at man skal
have været med medlem af FDM i 6 mdr. før man kan tegne forsikringer hos
dem.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 19:34

Michael Pagh explained on 13-09-2006 :
> Hvis du ikke har købt bil endnu, så kunne du måske overveje en Skoda. De er
> ret billige i forsikring, da Skoda har en god aftale med TopDK.

Til gengæld får du en selvrisiko på kaskoforsikringen på over 10.000kr
- hvis man kan leve med det så er det selvfølgelig fint nok.

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 19:38

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Til gengæld får du en selvrisiko på kaskoforsikringen på over 10.000kr -
> hvis man kan leve med det så er det selvfølgelig fint nok.

Nemt .. du får alligevel ikke lavet ret meget for det beløb og man er vel en
rutineret bilist.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 19:41

BJ submitted this idea :

> Nemt .. du får alligevel ikke lavet ret meget for det beløb og man er vel en
> rutineret bilist.

nej det har jeg efterhånden erfaret, med de værkstedspriser der er i
det her land...

Men, det er alligevel surt at skulle af med 10.000 hvis man totalskader
dytten, de penge kan man godt bruge på andet.

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 19:44

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> nej det har jeg efterhånden erfaret, med de værkstedspriser der er i det
> her land...

Det er da også for galt, bliktudene og smøreaberne også vil leve på samme
fod som alle andre.

> Men, det er alligevel surt at skulle af med 10.000 hvis man totalskader
> dytten, de penge kan man godt bruge på andet.

Du træffer selv valget.

Det bedste og mest solide økonomiske valg, er ingen bil.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 19:58

BJ formulated the question :

> Det er da også for galt, bliktudene og smøreaberne også vil leve på samme fod
> som alle andre.

Næ, det er da nok meget rimeligt, har lige haft dytten på værksted til
320kr i timen, det er da en meget rimelig betaling. Men det betyder jo
ikke at det er billigt.

> Du træffer selv valget.
> Det bedste og mest solide økonomiske valg, er ingen bil.

Jow, men derfor er 10K i selvrisiko stadig en stor sum penge at "hæfte"
for. Jeg er glad for min kun er 1000kr, det har jeg "betalt" 3400kr for
at få den ned på ("Respekt for fart"). Når man er afhængig af bilen så
dur det ikke at skulle have 10K stående på kontoen til dækning af
selvrisikoen (jeg ved godt de færreste har det hvis de har en stor
selvrisko, men princippet i det).

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 20:03

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ, det er da nok meget rimeligt, har lige haft dytten på værksted til
> 320kr i timen, det er da en meget rimelig betaling. Men det betyder jo
> ikke at det er billigt.

Helt sikkert og kan du finde en timepris på 120,- kr (sort), er det endnu
billigt.

> [...]
> det ikke at skulle have 10K stående på kontoen til dækning af selvrisikoen
> (jeg ved godt de færreste har det hvis de har en stor selvrisko, men

Hvad der efter min mening er helt sindssygt, er den ultra lille forskel
imellem en ren ansvar og en kombineret ansvar og kasko.

Min båd koster ca. 15.000 om året i kombineret ansvar og kasko.

Ren ansvar koster 1.090,- kr om året......

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 20:08

BJ laid this down on his screen :

> Helt sikkert og kan du finde en timepris på 120,- kr (sort), er det endnu
> billigt.

Nu bryder jeg mig ikke synderligt om sort arbejde og jeg vil også gerne
have det gjort med garanti osv - der skal være orden på sagerne. Af
samme grund vil jeg hellere køre på værksted og betale lidt ekstra end
at få en af kammeraterne til at reparere på bilen. Der er stor forskel
på en nyere dieseldyt og en (benzin)dyt fra 80erne.

> Min båd koster ca. 15.000 om året i kombineret ansvar og kasko.
> Ren ansvar koster 1.090,- kr om året......

Det er da en stor forskel ?

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 20:11

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da en stor forskel ?

Ja, hvorfor er den ikke forholdsvis det samme på automobiler/MC/knallert..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 20:27

BJ presented the following explanation :

> Ja, hvorfor er den ikke forholdsvis det samme på automobiler/MC/knallert..?

Et godt spm egentlig. Svjh var forskellen noget i stil med 15/22 tusind
for min for ansvar/ansvar og kasko.

Men det må jo være fordi de regner med at hvis man har brug for
ansvarsforsikringen så kommer kaskoen ikke til udbetaling - og omvendt.
Altså at de overlapper. Men samme undskyldning kan man jo bruge om en
bådforsikring.

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 20:32

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> ansvarsforsikringen så kommer kaskoen ikke til udbetaling - og omvendt.
> Altså at de overlapper. Men samme undskyldning kan man jo bruge om en

Jeg vil nu ikke være så venlig at kalde det en "undskyldning", men direkte
plat.

I hine tider, var forskellen mellem "livrem og seler" og ren ansvar
betragtelig større.

Min gamle Nissan Silvia fra 1984 koster i ren ansvar ca. 4.500 og ca. 5.500
med kasko.

Den burde koste en tudse i ren ansvar (ikke mindst da jeg er en "gammel"
mand).

Skal en ung mand forsikre den, skal den vel koste 20.000 til 25.000 kr. om
året og det er den ikke en gang værd (endnu).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-09-06 20:30

BJ wrote:

> Ja, hvorfor er den ikke forholdsvis det samme på automobiler/MC/knallert..?

Måske fordi der er mere plads på havet end på vejene og derfor flere
solo-ulykker?

Mvh Rune, som betaler 150 kr i ansvar på min Junker 22 og 4.563 kr i
ansvar på bilen.

Fra : BJ

Dato : 13-09-06 20:36

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske fordi der er mere plads på havet end på vejene og derfor flere
> solo-ulykker?

Så vidt jeg har forstået, så skovler forsikringsselskaberne penge ind på
autoforsikringerne og desuden vil de ogsås have eks. 10.000,- kr i
selvrisiko ved ren ansvar.

> Mvh Rune, som betaler 150 kr i ansvar på min Junker 22 og 4.563 kr i
> ansvar på bilen.

Jeg har ikke så mange klude at slæbe rundt på og må derfor betale lidt mere
..... selv om jeg godt kan kaldes en tursejler ... jeg sejler da en tur en
gang imellem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : NS

Dato : 14-09-06 16:51

BJ skrev:
> "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Helt sikkert og kan du finde en timepris på 120,- kr (sort), er det endnu
> billigt.

Sort arbejde er asocialt efter min mening. Desuden
står man rigtig skidt, hvis arbejdet ikke er
blevet lavet ordentligt. Der er jo ingen regning,
så du har intet bevis.

NS

Fra : Michael Pagh

Dato : 13-09-06 20:52

> Til gengæld får du en selvrisiko på kaskoforsikringen på over 10.000kr -
> hvis man kan leve med det så er det selvfølgelig fint nok.

Det er skide dyrt at være bilejer når man er ung, sådan er det bare!

Du kan vende den om og sige, at man kan tegne forsikring hos et andet
selskab, betale mere i præmie, men en lavere selvrisiko.
Her det så at jeg siger: Præmien er en udgift som SKAL betales, ergo, hvis
forholdet mellem en præmiesum på en forsikring med hhv. billig og dyr
selvrisiko er meget lille, så ville jeg da nok også betale en lille smule
mere i præmie, og så få en lav selvrisiko.
Men ofte snakker vi mellem 5-10K ekstra for en lav selvrisiko, og så er
fordelen lidt forsvundet. Medmindre man da laver mange skader.

Jeg startede med en Xantia 1.8 til 13,5K i præmie, og 14K i selvrisiko.

2 år efter skiftede jeg til en Fabia 1.4, fik lidt ancinnitet med i handlen,
og betaler nu 6900kr i præmie, og en selvrisiko på 10K.

Jeg har også overvejet at skifte over til fx GF, men der er en ret kraftig
skærelinie ved 3 års ancinitet, så det går jeg og venter lidt på.

> --
> Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
>
> Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
> - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

MVH
Michael

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 13-09-06 14:53

"Christian Madsen" <svar@venligst.her> skrev i en meddelelse > Hvor kan man
> [...]
> nogen der ved hvilken bil er den billigste at forsikre? (jeg skal kun
> bruge den til at handle ind i, og til at blive "elitebilist", så der

Hej Christian.

Jeg vil anbefale dig at prøve ALKA. De udbyder i samarbejde med Vejle Amt et
kursus som hedder respekt for fart (www.respekt.dk).

Når du har deltaget i dette kursus - som koster fra kr. 0,- til 3.000,-
afhængig af hvor du er bosiddende - kan du få en forsikring hos ALKA til en
god pris.

Jeg har selv fornylig forsikret min nye Toyota Aygo hos ALKA. Prisen er
efter at have deltaget i ovenstående kursus er ca. 7.000 om året for kasko.
Jeg er 23 år.

Venlig hilsen
Sebastian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-09-06 17:10

> [...]
> nogen der ved hvilken bil er den billigste at forsikre? (jeg skal kun
> bruge den til at handle ind i, og til at blive "elitebilist", så der skal

Prøv at kigge ud til en Ford forhandler. De er netop begyndt at sælge en
"Ford forsikring" hvor du efter ? års skadefri kørsel får 5 års anciennitet
forærende (du havner på trin 14 hos IF). Det første halve år koster ca.
4.500 inkl. kasko og derefter kan du selv vælge om du vil fortsætte med
forsikringen eller ej.

/Kasper Hansen
Der skal give knap 11.000 for fuld kasko på en Fiesta ST om et par md. - det
er 29.000 billigere end Tryg.

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 14-09-06 17:55

> [...]
> nogen der ved hvilken bil er den billigste at forsikre? (jeg skal kun
> bruge den til at handle ind i, og til at blive "elitebilist", så der skal

Som nævnt i tidligere tråde:

Skoda => TopDanmark
Ford=> IF Forsikring

Derudover:

Mazda=> IF Forsikring
Fiat=> mener det er TopDanmark

Krav fra alle selskaber er at bilen skal være købt gennem en autoriseret
forhandler.

Spurgte selv på en Ford Mondeo 2,5 V6 St200 (205 HK). Den skulle de have
9500 for ved If med en selvrisiko på 5000. Derudover kostede den det første
HALVE år (som af en eller anden årsag er billigere) 3000....... Og dette med
1 års anciennitet og 25 år.

Carsten

Fra : Michael Pagh

Dato : 14-09-06 18:48

> Krav fra alle selskaber er at bilen skal være købt gennem en autoriseret
> forhandler.

Det er ikke korrekt, ihvertfald ikke mht. Skoda-forsikring.
Man skal tegne forsikringen igennem en aut. forhandler, men de skal også
gøre det selv om bilen fx er købt privat.

> Carsten
/Michael

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 14-09-06 19:57

> [...]
> 9500 for ved If med en selvrisiko på 5000. Derudover kostede den det
> første HALVE år (som af en eller anden årsag er billigere) 3000....... Og

Ford forsikringen er totalt et kup, hvis man er ung... Min fiesta har jo
også 150 hk og jeg er 23 år. Selvom jeg faktisk havde 2-3 års anciennitet,
kunne det alligevel ikke gøres billigere.

/Kasper Hansen

Fra : Kim Malchau

Dato : 16-09-06 18:34

On Thu, 14 Sep 2006 18:54:44 +0200, Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> Som nævnt i tidligere tråde:
>
> Skoda => TopDanmark
> Ford=> IF Forsikring
>
> Derudover:
>
> Mazda=> IF Forsikring
> Fiat=> mener det er TopDanmark

Toyota => Rasmussen Assurance / Lloyds

Venlig hilsen
Kim Malchau

--
Gratis artikler til din hjemmeside - http://vibration.dk

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 16-09-06 19:30

Kim Malchau <news@malchau.dk> writes:

> Toyota => Rasmussen Assurance / Lloyds

?! => Codan. Ikke at de havde noget at byde på da vi købte.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 17-09-06 10:15

Den Sat, 16 Sep 2006 19:34:21 +0200 sendte Kim Malchau
<news@malchau.dk> følgende røgsignaler:

Toyota har en aftale med Codan nu.

Og vi kan da tage et par stykker til:

Peugeot....TopDK
Hyundai....TopDK
Chevrolet (Daewoo)....TopDK

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?