Fy, Helge Sander
Fra : Jørgen

Dato : 13-09-06 07:59

Helge Sander har åbenbart ladet sig fotografere til en reklame. Det er imod
hans chefs ønsker.
Oppositionen griber denne denne lejlighed til at fordømme hans forseelse og
overfalder ham nu..
Hvor er det dog ynkeligt.
Hvad rager det egentlig dem?
Jørgen

-----
At Verden står fra år til år, Det står til dem, som rår og spår.
At Verden står fra dag til dag er alt, hvad jeg kan ta' mig af. (P.Hein)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 08:31

On Wed, 13 Sep 2006 08:58:49 +0200, Jørgen skrev:

> Helge Sander har åbenbart ladet sig fotografere til en reklame. Det er imod
> hans chefs ønsker.

Imod hans udtrykkelige formaning efter, at Sander havde
optrådt i reklamer for HP, Sonofon og andre. Og så gør Sander
det bare alligevel igen.

> Oppositionen griber denne denne lejlighed til at fordømme hans forseelse og
> overfalder ham nu..

Det hører til en oppositions fornemste opgaver.

> Hvor er det dog ynkeligt.

Nej da.

> Hvad rager det egentlig dem?

Statsministerens erklærede politik bliver lodret brudt af hans
egen minister. Sådan noget skal en opposition da reagere på.

Desuden skal en minister da heller ikke gøre reklame for en
udvalgt kursusudbyder som TI. Hvad så med alle de andre
kursusudbydere i landet? Ministeren er der for at bistå og
regulere dem allesammen, og han skal være neutral og objektiv
i det virke. Det andet er korrupt.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Jørgen

Dato : 13-09-06 17:59

> Det hører til en oppositions fornemste opgaver.

Du har desværre ret. Det hører til oppositionens fornemste opgaver at ligge
og lure på modstandernes små blottelser: "Æv bæv bussemand. Der fik vi dig
vel nok. Nu er Anders sur på dig. Det har du rigtigt godt af".

Den holdning er meget udbredt, uanset partifarve. Det er den slags, der gør
mig så uendeligt træt af politik. Kan vi slippe af sted med at svine
hinanden til, selv for bagateller, er det lykke. Vi er kun novicer
herhjemme. I udlandet er de skam meget værre.

Jørgen

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-06 19:00

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du har desværre ret. Det hører til oppositionens fornemste opgaver at
> ligge og lure på modstandernes små blottelser: "Æv bæv bussemand. Der fik
> vi dig vel nok. Nu er Anders sur på dig. Det har du rigtigt godt af".

Men hvorfor fanden skal Sander så konstant vade rundt som en elefant i en
glasbutik ?

Hilsen Sten

Fra : Jørgen

Dato : 13-09-06 20:35

> Men hvorfor fanden skal Sander så konstant vade rundt som en elefant i en
> glasbutik ?
>
> Hilsen Sten

De laver da fejl allesammen. Det er nok fordi de er almindelige dødelige
mennesker.
Jeg er et pænt menneske, der ikke slår nogle "skævere". Jeg er så kedelig,
at jeg næsten falder i med tapetet. Men hvis jeg pludselig blev et kendt
menneske, politiker f.eks., så skulle journalister nok finde episoder, hvor
jeg havde kvajet mig. Det kunne de også gøre med dig, med din kone, med din
nabo, med ham, der går på den anden side af gaden. Det er det, vores
politiske debat OGSÅ består af. I min grænseløse naivitet, troede jeg en
gang, at politik gik ud på af finde demokratiske løsninger ved hjælp af
forhandlinger og anstændige overvejelser. Læser man aviser, vil man se, at
de egentlige politiske problemer helt overskygges af sensationer om påkørte
betonklodser, for hurtige ministerbiler, sexsager, utroskab, druk. Det hører
med, men det bør ikke dominere.

Det var bare det, jeg mente
Jørgen