IOF smed mere end en million clusterbombs ~
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 12-09-06 23:16

Hele byer blev beklædt med clusterbombs. IOF brugte også
phosporgranater til at skabe brande i Libanon.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/761781.html

Ren og skær terrorisme.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Henri Gath

Dato : 13-09-06 00:15

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hele byer blev beklædt med clusterbombs. IOF brugte også
> phosporgranater til at skabe brande i Libanon.
> http://www.haaretz.com/hasen/spages/761781.html
>
> Ren og skær terrorisme.

*GAAAAAAAB*

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 07:51

On Wed, 13 Sep 2006 01:15:07 +0200, Henri Gath skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> *GAAAAAAAB*

Et rimeligt afslappet forhold til terrorisme, død og
ødelæggelse. Noget nyt fra din side, eller har du haft det
sådan hele tiden?

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 08:25

Hej

> [...]
> Hele byer blev beklædt med clusterbombs. IOF brugte også
> phosporgranater til at skabe brande i Libanon.

Et par detaljer

Israels hær hedder ikke IOF, men IDF.

Der blev ifølge artiklen ikke brugt en million clusterbombs, men 1800
clusterbombs.

Ren og skær fejlrettelser.

Mvh
Frank

--
"It is a certain fact that not all Muslims are terrorists, but it is equally
certain, and exceptionally painful, that almost all terrorists are

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 08:36

On Wed, 13 Sep 2006 09:25:09 +0200, Frank skrev:

> Hej
>
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Et par detaljer
>
> Israels hær hedder ikke IOF, men IDF.

Der er tale om, at jeg bruger en forkortelse. Jeg er
naturligvis bekendt med det officielle navn for Israels hær.

> Der blev ifølge artiklen ikke brugt en million clusterbombs, men 1800
> clusterbombs.

Der blev ifølge artiklen brugt over en million clusterbombs.
Prøv at læse igen. Det med de 1800 handler om antallet af
clusterbombsgranater indeholdende clusterbombletterne.

> Ren og skær fejlrettelser.

Næ, du har bare ikke undersøgt sagerne ordentligt inden du
farede i blækhuset; men nu har jeg rettet dig - efter at have
undersøgt sagerne ordentligt.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 08:52

Hej

> Der er tale om, at jeg bruger en forkortelse. Jeg er
> naturligvis bekendt med det officielle navn for Israels hær.

OK, du er bekendt med det officielle navn, men du bruger det bare ikke. Du
er ikke uviden, du vælger bare at fremstå som sådan.

Hvad er IOF iøvrigt en forkortelse for?

> Der blev ifølge artiklen brugt over en million clusterbombs.

Fra artiklen:

"Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that the IDF
fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million cluster
bomblets."

> [...]

"Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that the IDF
fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million cluster

En cluster bomb er hylstret der indeholder cluster bomblets. Subammunitionen
er ikke en cluster bomb.

> Næ, du har bare ikke undersøgt sagerne ordentligt inden du
> farede i blækhuset; men nu har jeg rettet dig - efter at have
> undersøgt sagerne ordentligt.

Du har læst artiklen hvor i der står:

[...]

Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 08:54

Frank wrote:
> [...]
>
> "Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that
> the IDF fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million

Ja, der ligger godt 1.2 Mio. små bomber spredt ud over Libanon, hvis vi går
ud fra at det er ikke eksploderet ammunition, hvilket var hvad Svebdseb
selvf. mente og du ligeså selvf. også godt vidste var hvad han skrev om.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 09:08

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> går ud fra at det er ikke eksploderet ammunition, hvilket var hvad
> Svebdseb selvf. mente og du ligeså selvf. også godt vidste var hvad han

Du har jo læst artiklen hvor i der står:

"Because of their high level of failure to detonate, it is believed that
there are around 500,000 unexploded munitions on the ground in Lebanon. To
date 12 Lebanese civilians have been killed by these mines since the end of
the war."

Dette er ved en fejlrate på bombletterne på 40%, som beskrevet i artiklen,
som du jo har læst.

Ved en fejlrate på 23% som beskrevet på
http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_bombs, vi taler jo om cluster bombs
leveret at MLRS, ligger der 'kun' 276.000 bombletter.

Og jeg kan ikke forholde mig til hvad Henrik Svendsen mener, kun til hvad
han skriver. Jeg forsøger at undgå at sætte mig ind i Henrik Svendsens
tanker, og forholder mig til det skrevne.

Mvh
Frank

---
We will not be intimidated or pushed off the world stage by people who do
not like what we stand for, and that is, freedom, democracy and the fight
against disease, poverty and terrorism.

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 09:12

Hej (Igen)

> [...]

> går ud fra at det er ikke eksploderet ammunition, hvilket var hvad
> Svebdseb selvf. mente og du ligeså selvf. også godt vidste var hvad han

http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_bombs ligger vurderingen på at der
ligger 100.000 ikke eksploderet bomblets efter konflikten. Man citerer 'UN
experts'.

Mvh
Frank
--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 09:35

Frank wrote:
> [...]
>
> På http://en.wikipedia.org/wiki/Cluster_bombs ligger vurderingen på
> at der ligger 100.000 ikke eksploderet bomblets efter konflikten. Man

Ja, så er der jo ingen problemer og IDF har skam kun brugt midler som er
ganske berettigede

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 10:17

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så er der jo ingen problemer og IDF har skam kun brugt midler som er
> ganske berettigede

Al ueksploderet ammunition der ligger tilbage efter en konflikt er et
problem. Det sker f.eks. jævnligt at man finder ueksploderede bomber fra 2.
verdenskrig i engelske og tyske byer.

Har jeg givet udtryk for noget andet?

Og om brugen af cluster bombs er berettigede?

Brugen er ikke forbudt og dermed et lovligt middel som en hver hær kan
benytte i en konflikt.

Der er nogle der engang i mellem hiver en påstand op om at 'UN Human Rights
Tribunals' har fordømt og forbudt f.eks. cluster bombs, men disse påstande
er endnu ikke blevet bakket op med f.eks. et link til denne instituion eller
til den resulution der skulle eksisterer.

Mvh
Frank

--
We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
Christianity.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 10:18

Frank wrote:
> [...]
> problem. Det sker f.eks. jævnligt at man finder ueksploderede bomber
> fra 2. verdenskrig i engelske og tyske byer.

Det kan man får indtrykket af.

> Og om brugen af cluster bombs er berettigede?
>
> Brugen er ikke forbudt og dermed et lovligt middel som en hver hær kan
> benytte i en konflikt.

Det er forbudt at bruge i civile områder.

> [...]
> disse påstande er endnu ikke blevet bakket op med f.eks. et link til
> denne instituion eller til den resulution der skulle eksisterer.

Så er det jo godt at du kan google, jeg kan godt finde det til dig, hvis
ikke du selv kan.

--
Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 10:52

Hej

> Det kan man får indtrykket af.

Det er derfor vigtigt at forholde sig til hvad jeg skriver og ikke hvad man
tror jeg mener.

> Det er forbudt at bruge i civile områder.

Det er en sandhed med modifikationer. Man må ikke benytte cluster bombs mod
civile eller områder hvori der udelukkende opholder sig civile. Men i samme
øjeblik der opholder sig militærer styrker i et område er dette område også
et legalt mål. Dog skal man i videst muligt omfang forsøge at undgå civile
tab, men militære styrker kan ikke gemme sig bag civile.

> Så er det jo godt at du kan google, jeg kan godt finde det til dig, hvis
> ikke du selv kan.

Du må meget gerne finde det til mig, jeg har ikke været i stand til at finde
'UN Human Rights Tribunals's hjemmeside.

Mvh
Frank

Fra : @

Dato : 13-09-06 15:47

On Wed, 13 Sep 2006 11:17:53 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det er forbudt at bruge i civile områder.

og steder hvor der befinder sig bevæbnede enheder er militært

så der hvor Hizbollah-morderne befandt sig var det fuldt legalt at
smide bomber

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 15:58

@ wrote:

> og steder hvor der befinder sig bevæbnede enheder er militært

Nej, det er ikke korrekt, læs i linket.

"1.. an attack by bombardment by any methods or means which treats as a
single military objective a number of clearly separated and distinct
military objectives located in a city, town, village or other area
containing a similar concentration of civilians or civilian objects;

Altså, et angreb med et enkelt(e) militære mål befindende sig i en storby,
by ,landsby eller andre områder indeholdnede et lignede antal civile eller
civile ejendomme (Huse, forretninger, fabrikker etc) her er der selvf. en
stor overvægt af civile i forhold til militær, så det er ganske simpelt
forbudt alene efter denne passus.

and

2.. an attack which may be expected to cause incidental loss of civilian
life, injury to civilians, damage to civilian objects, or a combination
thereof, which would be excessive in relation to the concrete and direct
military advantage anticipated.

Angreb som må forventes at afstedkomme "uheldig" tab af civile liv, skader
på civile, skader på civil ejendom, eller en kompination af begge, som vil
være overdreven i forhold til den konkrete og direkte militære fordel som
kunne forventes.

> så der hvor Hizbollah-morderne befandt sig var det fuldt legalt at
> smide bomber

Sååee, læs igen..

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-06 19:02

> [...]

> civile ejendomme (Huse, forretninger, fabrikker etc) her er der selvf. en
> stor overvægt af civile i forhold til militær, så det er ganske simpelt

Det var vel også derfor, israelerne bad alle civile om at daffe af, før de
bombede?....at Hizbollah så ynder at sidde at skyde, i ly af barnevogne, se,
det er en helt anden sag.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 19:21

Sten Schou wrote:

> Det var vel også derfor, israelerne bad alle civile om at daffe af,
> før de bombede?....

Bad de også ejendommene om at daffe af, fabrikkerne, strømforsyningerne,
oliedepoterne?

Og næ de civile blev bedt om at forlade deres hjem (forestil dig at et
angribende land sagde at du skulle forlade din fædrenegård eller dø), medens
og efter de bombede, eller du har måske slet ikke hørt om at alle store
udfaldsveje blev bombet de først edage, eller at masser af flygtninge
konvojer blev eskudt?

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-06 23:04

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Bad de også ejendommene om at daffe af, fabrikkerne, strømforsyningerne,
> oliedepoterne?

Nej, de bad civilisterne om at daffe af, og det var også det jeg skrev.

> [...]
> medens og efter de bombede, eller du har måske slet ikke hørt om at alle
> store udfaldsveje blev bombet de først edage, eller at masser af

Hvilken romantisk udlægning. Forlad din fædrende gård, eller bliv dræbt.
Har du hørt om de tapre Hizbollahkrigere, som bragte de øvrige beboere i
fare, ved at opbygge ammunitionsdepoter i beboelseskvarterer, skole,
børnehaver, hospitaler etc., på trods af, at man havde indgået en aftale om,
at de skulle afvæbnes. En aftale, som blev indgået på den betingelse, at
Israel trak sig ud af sydlibanon, hvilket man gjorde.

Hilsen Sten

Fra : Allan Riise

Dato : 13-09-06 10:45

Frank wrote:
> [...]

> disse påstande er endnu ikke blevet bakket op med f.eks. et link til
> denne instituion eller til den resulution der skulle eksisterer.

Læs og bliv klogere, for husk nu at det er i civile områder..

Protokol 1. i forlængelse af Geneve konventionen, 1977
"Article 51: Protection of the Civilian Population
1.. The civilian population and individual civilians shall enjoy general
protection against dangers arising from military operations. To give effect
to this protection, the following rules, which are additional to other
applicable rules of international law, shall be observed in all
circumstances.
2.. The civilian population as such, as well as individual civilians,
shall not be the object of attack. Acts or threats of violence the primary
purpose of which is to spread terror among the civilian population are
prohibited.
3.. Civilians shall enjoy the protection afforded by this Section, unless
and for such time as they take a direct part in hostilities.
4.. Indiscriminate attacks are prohibited. Indiscriminate attacks are:
1.. those which are not directed at a specific military objective;
2.. those which employ a method or means of combat which cannot be
directed at a specific military objective; or
3.. those which employ a method or means of combat the effects of which
cannot be limited as required by this Protocol; and consequently, in each
such case, are of a nature to strike military objectives and civilians or
civilian objects without distinction.
5.. Among others, the following types of attacks are to be considered as
indiscriminate:
1.. an attack by bombardment by any methods or means which treats as a
single military objective a number of clearly separated and distinct
military objectives located in a city, town, village or other area
containing a similar concentration of civilians or civilian objects; and
[...]
6.. Attacks against the civilian population or civilians by way of
reprisals are prohibited.
7.. The presence or movements of the civilian population or individual
civilians shall not be used to render certain points or areas immune from
military operations, in particular in attempts to shield military objectives
from attacks or to shield, favor or impede military operations. The Parties
to the conflict shall not direct the movement of the civilian population or
individual civilians in order to attempt to shield military objectives from
attacks or to shield military operations.
8.. Any violation of these prohibitions shall not release the Parties to
the conflict from their legal obligations with respect to the civilian
population and civilians, including the obligation to take the precautionary
measures provided for in Article 57."
http://deoxy.org/wc/wc-proto.htm

--
Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-06 13:21

> http://deoxy.org/wc/wc-proto.htm

Endnu en af de der konspirationssider. Findes der ikke er link til FN's
hjemmeside, der bør det da findes. The Deoxyribonucleic Hyperdimension siger
mig ikke ret meget, så jeg ved ikke lige hvorfor det er den du vil bruge som
sandhedsvidne.
At linke til ovenstående svarer vel næsten til, at en officiel undersøgelse
vedr. "Skadelige virkninger vedr. overdreven brug af aluminium som
hovedbeklædning", skulle kunne findes på Steen Hjortsøs hjemmeside.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 13:36

On Wed, 13 Sep 2006 14:21:08 +0200, Sten Schou skrev:

> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Endnu en af de der konspirationssider.

Men der er intet "konspiratorisk" ved at referere og citere
fra "Protocol 1 Additional to the Geneva Conventions, 1977"
..... eller?

> Findes der ikke er link til FN's
> hjemmeside, der bør det da findes.

Naturligvis, og man finder det nemt med Google; bare skriv -
Geneva Conventions, 1977.

Så kommer dette:
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Sten Schou

Dato : 13-09-06 16:26

> Naturligvis, og man finder det nemt med Google; bare skriv -
> Geneva Conventions, 1977.
>
> Så kommer dette:
> http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/93.htm

Tak, Allan.

Hilsen Sten

Fra : Frank

Dato : 13-09-06 14:11

Hej

> [...]

> combination thereof, which would be excessive in relation to the concrete
> and direct military advantage anticipated.

Denne artikel er interessant, men lad os tage den fra retsinfo:

http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/L19830002764

5. Følgende former for angreb betragtes blandt andre som vilkårlige:
a) et bombardement, uanset metoder og midler, der behandler som et enkelt
militært mål et antal klart adskilte og tydelige militære mål beliggende i
en storby, en by, en landsby eller andet område, der indeholder en lignende
koncentration af civile eller civile genstande og
b) et angreb, som må forventes at medføre tilfældige tab af civilpersoners
liv, skade på civile, ødelæggelse af civile genstande eller en kombination
deraf, som betydelig vil overstige den forventede konkrete og direkte
militære fordel.

Den sidste del af b) er interessant "..som betydeligt vil overstige den
forventede konkrete og direkte militære fordel."

Du må gerne bombadere, med artilleri, klyngebomber eller konventionnelle
bomber, civile områder hvori der befinder sig militære mål bare du som
angriber er sikker på at de militære mål er vigtige og at en nedkæmpelse af
disse vil være en fordel.

Man kan med artikel 5.b i hånden tæppebombe en stratetisk vigtig by uden at
begå en krigsforbrydelse.

Artikel 7 er også interessant:

7. Tilstedeværelsen eller flytning af civilbefolkningen eller individuelle
civile må ikke benyttes til at gøre visse steder eller områder immune over
for militære operationer, i særdeleshed i forsøg på at beskytte militære mål
mod angreb eller for at beskytte, lette eller hindre militære operationer.
De stridende parter må ikke lade civilbefolkningen eller individuelle civile
flytte i et forsøg på at beskytte militære mål mod angreb eller for at
beskytte militære operationer.

Hvor i ligger der efter din mening et forbud mod klyngebomber?

Og hvor var linket til 'UN Human Rights Tribunals's hjemmeside?

Mvh
Frank

Fra : Alucard

Dato : 13-09-06 09:11

On Wed, 13 Sep 2006 09:53:51 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ja, der ligger godt 1.2 Mio. små bomber spredt ud over Libanon,

Nej, det gør der ikke.... Størstedelen er eksploderet...

>hvis vi går
>ud fra at det er ikke eksploderet ammunition, hvilket var hvad Svebdseb
>selvf. mente og du ligeså selvf. også godt vidste var hvad han skrev om.

At Svendsen til at starte med lavede en fejl er ikke noget problem og
ganske menneskeligt, men at han, efter høfligt at være gjort opmærksom
på fejlen, hårdnakket fastholder at han ikke har lavet fejl, er bare
for dumt....

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 10:42

On Wed, 13 Sep 2006 09:51:41 +0200, Frank skrev:

> Hej
>
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> OK, du er bekendt med det officielle navn, men du bruger det bare ikke.

Ih, hvor er du dog observant.

> Du
> er ikke uviden, du vælger bare at fremstå som sådan.

For folk der ikke fatter ret meget mere end du, måske; men det
er jo ligesom ikke min fejl.

> Hvad er IOF iøvrigt en forkortelse for?

Prøv Wikipedia - ingen grund til at besvære andre med simple
opslag - det kan du godt selv finde ud af, tror jeg:
http://en.wikipedia.org/wiki/%25s

Skriv IOF og ... voila - du får en beskrivelse af Israel hær.

> Fra artiklen:
>
> "Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that the IDF
> fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million cluster
> bomblets."

Jamen dog, du kan åbenbart ikke læse så godt. Prøv artiklens
overskrift. Se om det kan lykkes dig at finde ud af, at du
vrøvlede.

> [...]
> bomblets."
>
> En cluster bomb er hylstret der indeholder cluster bomblets.

Jep, og din flue må da være gravid nu. Du skulle ta' og vise
den lidt ekstra hensyn i stedet for at sidde her og dumme dig.

Et sådan hylster er i mange forskellige former og behøver slet
ikke nedkastes for at sprede bomberne. Antallet af hylstre er
således irrelevant for at bedømme, hvad der blev spredt af
antal bomber, og IOF-officeren omtaler da også selve bomberne
(du ved, dem der kan sprænge i luften og sige bum!), som
clusterbombs. Måske du skulle irettesætte ham. Efter røvturen
i Libanon kunne han nok trænge til et godt grin.

> Du har læst artiklen hvor i der står:
>
> "Quoting his battalion commander, the rocket unit head stated that the IDF
> fired around 1,800 cluster bombs, containing over 1.2 million cluster
> bomblets."

Ja, og du har ikke læst artiklen ordentligt. Måske er du ikke
i stand til det. Har du stadig ikke fundet stedet, hvor der
står, "IDF commander: We fired more than a million cluster
bombs in Lebanon"?

Hvis det en dag skulle lykkes for dig at finde stedet (hint -
det er overskriften) så er du velkommen til at vende tilbage
og fortælle, at du tog fejl og, at din "fejlrettelse" var ret
latterlig.

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 13-09-06 11:21

> Prøv Wikipedia - ingen grund til at besvære andre med simple
> opslag - det kan du godt selv finde ud af, tror jeg:
> http://en.wikipedia.org/wiki/%25s
>
> Skriv IOF og ... voila - du får en beskrivelse af Israel hær.

Bahh IOF er det samme som ZOG...

IOF = Israeli Occupation Forces
ZOG = Zionist Occupation Goverment

Alle og enhver kan skrive hvad de vil i wiki.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 13-09-06 11:58

On Wed, 13 Sep 2006 12:20:50 +0200, -*- DANELAW -*- skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Bahh IOF er det samme som ZOG...

Nej. ZOG handler om at være en zionist-besat regering. IOF er
mere et redskab til at besætte arabisk land, og er vist aldrig
blevet brugt til at zionistbesætte en regering.

> IOF = Israeli Occupation Forces
> ZOG = Zionist Occupation Goverment

> Alle og enhver kan skrive hvad de vil i wiki.

Ikke helt. Der lukkes jævnligt af for artikler, som bliver
udsat for nonsens, og en undersøgelse, gjort af IBM, viste, at
der går ca. 5 minutter fra, at noget komplet sludder er blevet
skrevet til det bliver rettet.

Okay, der præsenteres samme sludder ved nogen emner i
Wikipedia, som i ca. alle andre lamestream-opslagsværker; og
det forhold trækker selvfølgelig ikke Wikipedia længere ned
end andre opslagsværker; men udtryk for den almindeligt
herskende dogmatik.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : @

Dato : 13-09-06 15:52

<mail@topbanana.dk> wrote:

>"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

>Bahh IOF er det samme som ZOG...
>
>IOF = Israeli Occupation Forces
>ZOG = Zionist Occupation Goverment
>
>Alle og enhver kan skrive hvad de vil i wiki.

man ka prøve at Google IOF:

http://www.google.com/search?hl=da&q=IOF&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=
International Osteoporosis Foundation
Invalideredes Oplysnings Forbund
Independent Order of Foresters

og så IDF:

nr. 2 hit

Israeli Defense Forces

Fra : Patruljen

Dato : 13-09-06 17:41

Sten Schou wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

nja. Hvis de bomber havde en nævneværdig effekt, var hizbullah
sandsynligvis ikke henvist til at opfinde nye typer genbrug ud i døde
børn.

http://www.malka.co.il/spip.php?article22

best regards Bruun

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-09-06 09:48

> [...]
> Hele byer blev beklædt med clusterbombs. IOF brugte også
> phosporgranater til at skabe brande i Libanon.

Hvis mellemøsten ikke fandtes hvad skulle vi så få tiden til at gå med?

Vi ville, hvor forfærdeligt det lyder, være nødt til at koncentrere os om
vores egne problemer som vi, endnu mere forfærdeligt, rent faktisk kunne
løse!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-09-06 11:18

On Thu, 14 Sep 2006 10:47:33 +0200, Frithiof Andreas Jensen
skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis mellemøsten ikke fandtes hvad skulle vi så få tiden til at gå med?

Kan du da ikke få tiden til at gå med noget andet?

> Vi ville, hvor forfærdeligt det lyder, være nødt til at koncentrere os om
> vores egne problemer som vi, endnu mere forfærdeligt, rent faktisk kunne
> løse!

Aha. Okay, hvis du nu et øjeblik vender blikket fra
Mellemøsten, hvilket hjemligt problem er så det første, der
springer dig i øjnene? Og hvordan vil du løse det?

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-09-06 15:39

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Kan du da ikke få tiden til at gå med noget andet?

Jeg har ikke nok tid - der er ingen grund til at få den til at gå!

koncentrere os om

> Aha. Okay, hvis du nu et øjeblik vender blikket fra
> Mellemøsten, hvilket hjemligt problem er så det første, der
> springer dig i øjnene? Og hvordan vil du løse det?

Der ligger en masse vasketøj i badeværelset fra i går - det må jeg
have vasket. Opvasken er der endnu. Så tænder vi fjernsynet

Her ville de være rart om DR enten ville ændre deres "spørg en
tosse"-politik så der ikke kom så meget kaffe på mit bord om morgenen
eller være i det mindste være konsekvent: Når man spørger en "Imam" om
hvad alle muslimerne mener burde man ligeledes kunne finde een eller
anden spritter klædt i underlige gevandter på gaden og spørge ham om
hvad danskerne mener. De to's meninger er lige relevante I.M.O.

Så ved at starte ved de nære, simple ting opbygger man gradvist mere
livskvalitet.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-09-06 20:18

On Thu, 14 Sep 2006 16:39:12 +0200, Frithiof Andreas Jensen
skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> med?

> Jeg har ikke nok tid - der er ingen grund til at få den til at gå!

Jamen så har du jo slet ikke det problem, du forstillede dig.
Udmærket.

> Der ligger en masse vasketøj i badeværelset fra i går - det må jeg
> have vasket. Opvasken er der endnu. Så tænder vi fjernsynet

[***]

Stopstopstop ... lad os så hellere tale om Mellemøsten, tak.

--
"How many legs does a dog have if you call the tail a leg?
Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg." - Abraham