dejlig tysk musik
Fra : lhs

Dato : 12-09-06 22:06

Hej

Er sådan lidt betaget af Corvus Corax, specielt deres Cantus Buranus (De
bayeriske tekster) men også deres Seiklos mv. Samt Tanzwut, findes der mere
af den slags derude ?

- Måske kan Åge hjælpe med den slags tysk pop..

lhs

Fra : Anders

Dato : 12-09-06 22:47

Corvus Corax er da ikke pop....

- Jeg garanterer for at Åge IKKE kender dem!

Fra : lhs

Dato : 13-09-06 15:54

Ironi er da en dejlig ting...

Lhs

Fra : Anders

Dato : 13-09-06 19:46

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse
> Ironi er da en dejlig ting...

Bestemt!

Fra : bonfils

Dato : 14-09-06 17:16

On Tue, 12 Sep 2006 23:06:16 +0200, "lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk>
wrote:

> [...]
>af den slags derude ?
>
>- Måske kan Åge hjælpe med den slags tysk pop..

Hmmm... In Extremo?

Fra : lhs

Dato : 15-09-06 20:01

been there and done that, men ellers tak for budet, kender såmen også
shandmaul..

lhs

Fra : Anders

Dato : 16-09-06 00:22

Du skal helt klart prøve med "Morgenstern".

Hvis du ikke allerede har hørt dem er jeg sikker på at de vil falde indenfor
din smag...

"Omnia" er også ret gode. - Måske lidt svære at få fat på.....

- Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-09-06 08:46

"lhs" <shane@(fjern)egt2net.dk> skrev i en meddelelse

> - Måske kan Åge hjælpe med den slags tysk pop..
>
> lhs
__________

Jeg ser så at sige hitparaden fra Pølseland hver måned og har gjort det i 3
år. De nævnte navne har aldrig været fremme i den forbindelse. Men det er så
sån set heller ikke pop der er på hitparaden dernede. Det er i hvert fald
ukristeligt lidt.
Måske 5 %

Hilsen Åge

Fra : C. Gertz Bech

Dato : 17-09-06 20:02

lhs (fjern) skrev:
> Er sådan lidt betaget af Corvus Corax, specielt deres Cantus Buranus (De
> bayeriske tekster) men også deres Seiklos mv. Samt Tanzwut, findes der mere
> af den slags derude ?

Ja, der er masser at tage fat på. Der er tale om musik fra antikken og
middelalderen, og der er mange bands, der spiller den slags.
Hedningarna og Garmarna er to svenske bands, der minder en del om
Corvus Corax i tonen. Gåte er et norsk band, der spillede (de gik i
opløsning sidste år, snøft) lignende musik, men i en mere nutidig
udgave med masser af rå el-guitar. Herhjemme har vi bl.a. Sorten Muld,
som er ovre i noget lidt mere elektronisk, og Virelai, som dyrker den
'autentiske' stil med historisk korrekte instrumenter (dem render man
tit ind i på middelaldermarkeder og den slags).

En lille bonusoplysning: sangen "Seikilos" er fundet på en oldgræsk
gravsten, hvor der ikke alene er en gravskrift, men også en slags
noder, som det så nogenlunde er lykkedes at tyde. Stenen står i dag
på Nationalmuseet i København.

Fra : lhs

Dato : 18-09-06 22:03

Hej Bech

Takker for foreslagene: Kender Hedningarna og Sorten Muld har jeg set ved
flere lejligheder, bl.a. ved en fed Koncert i under Tønder Festivallen for
nogle år siden - hvist en af deres første..

De andre vil jeg chekke ud henad vejen - takker for bonus oplysningen om
Seikilos, et fedt nummer der pludselig sender gåsehud og en svag ridslen ned
af ryggen - lytter netop og det bliver kun bedre og bedre..

Lars HS