Legekammerat/gåtur søges i østjylland
Fra : Pia Christensen

Dato : 04-09-06 21:08

Hej alle
Er der mon nogle fra østjylland (Århus / Randers) herinde som også savner
lidt legekammerater / eller gåtur(e) ?

Jeg har en collie han på 6 år der elsker tæver og kastrerede hanner... men
han savner lidt hundevenner...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-09-06 21:15

"Pia Christensen" <almp@gratisemail.dk> writes:

> Er der mon nogle fra østjylland (Århus / Randers) herinde som også savner
> lidt legekammerater / eller gåtur(e) ?

Det kan da være vi skal lave en legedag i hundeskoven i Trige en dag?

Bare sig til, hvis jeg kan, så kommer vi gerne. Min vovse er en
steriliseret tæve.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Pia Christensen

Dato : 04-09-06 21:32

Hej
Ja det kunne da være hyggeligt, men det dur ikke rigtigt i hundeskoven med
min hund for han kan kun med hanner der er kastreret... (dem er han til
gengæld næsten mere forelsket i end tæver haha) og der er jo højst
sandsynligt en masse andre løse hanhunde der....... men et eller andet andet
sted så er vi klar

Fra : Mette Kyhl

Dato : 05-09-06 18:33

Vi har både kastereret hanhund og mild tæve så du siger bare til så finder
vi en strand ved Århus hvor de kan lege!!

Fra : Pia Christensen

Dato : 06-09-06 12:44

Hej Mette
Det lyder godt
Men det skal helst være et indhegnet sted..... hvad er det for racer i har ?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-09-06 13:34

"Pia Christensen" <almp@gratisemail.dk> writes:

> Men det skal helst være et indhegnet sted..... hvad er det for racer i har ?

Det er altså lidt svært at finde et sted der er indhegnet og hvor der
er helt sikkert at der ikke kommer fertile hanhunde!

Og hvad er det med at hunde ikke kan med f.eks. fertile hanhunde? Jeg
har aldrig rigtig fattet det.

/Trine

Fra : Pia Christensen

Dato : 06-09-06 16:53

Hej
Ja det er lidt træls det med at mange hanhunde der har "klokkeværket" endnu
ikke rigtig kan sammen....
Men de har det jo med at skal vise sig og puster sig op overfor hinanden og
så kører det jo ellers bare..... træls.........

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-09-06 17:04

> [...]

> Men de har det jo med at skal vise sig og puster sig op overfor hinanden og
> så kører det jo ellers bare..... træls.........

Hvis ellers det er normale og sunde hunde, vil den "svage" jo hurtigt
underkaste sig, så der ikke opstår yderligere problemer.

Jeg har haft tre hanhunde og der har aldrig været problemer med dem og
andre hanner. Der har selv hurtig klaret rangordenen og så har det
gået uden problemer.

Mvh Trine

Fra : Pia Christensen

Dato : 06-09-06 17:24

Ja det er rigtigt nok specielt når de bor sammen og er sammen meget... så er
det til at lære dem....
men når man kun har 1 hund og som ikke har haft vildt meget kontakt til
andre hanhunde som lille andet end dem man møder i snor og til hundetræning
så er det jo at problemet kommer.... og fremmede hanhunde som starter med at
stå og knurre og hvæse af ens hund har man jo ikke ligefrem lyst til at lade
sin hund være sammen med uden snor.......

Fra : Harald Blaatand

Dato : 07-09-06 11:37

"Pia Christensen" <almp@gratisemail.dk> wrote in message
> [...]
> starter med at stå og knurre og hvæse af ens hund har man jo ikke ligefrem
> lyst til at lade sin hund være sammen med uden snor.......

klip>

Var det så ikke meget nærliggende at bruge dig selv og din hund til din
søsters afsluttende eksamen ?

("Hej
Jeg søger på vegne af min søster, en hund med et adfærdsproblem.
klip
Her
er derfor en god mulighed for at få hjælp til at løse evt. adfærdsproblemer.
Det kan være alt fra alene hjemme problemer, til angst, aggressivitet osv.")

Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 07-09-06 12:25

> [...]
> er derfor en god mulighed for at få hjælp til at løse evt.
> adfærdsproblemer. Det kan være alt fra alene hjemme problemer, til

Problemet er måske at mange mennesker med agrassive hunde ikke
opfatter det som et adfærdsproblem, men som en naturlig reaktion fra
deres hunds side som resten af verden og dem selv må indrette sig efter.
Om det er gældene i Pia's tilfælde ved jeg self ikke, men det var da
et oplagt forslag du kom med der

/Jens

Fra : Pia Christensen

Dato : 07-09-06 15:08

Nej der er slet ikke "kød" nok på den til en afsluttende adfærdsbehandler
eksamen.... Så stort er problemet heller ikke....

Fra : Harald Blaatand

Dato : 07-09-06 18:00

> Nej der er slet ikke "kød" nok på den til en afsluttende adfærdsbehandler
> eksamen.... Så stort er problemet heller ikke....

klip
Ok
Hvis jeg ikke boede "på den forkerte side af vandet" kunne det da være en
god ide med lidt professionel rådgivning,jeg har 3 hunde der er ved at rive
armene af mig når vi går tur

Det bliver dog langsomt bedre jo mere trætte de bliver,så jeg håber....

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 07-09-06 18:14

> Hvis jeg ikke boede "på den forkerte side af vandet" kunne det da
> være en god ide med lidt professionel rådgivning,jeg har 3 hunde der
> er ved at rive armene af mig når vi går tur

Hvorfor har du 3 hunde hvis du ikke kan styrer 1 ????

> Det bliver dog langsomt bedre jo mere trætte de bliver,så jeg
> håber....
> Steen

Det har sgu intet med håb at gører.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 07-09-06 18:49

"pwh" <gætselv@.dk> wrote in message

> Hvorfor har du 3 hunde hvis du ikke kan styrer 1 ????

> Det har sgu intet med håb at gører.
>
> /Jens

Så rolig nu "!
Jeg kan bare stoppe,så går de ingen steder,og det er blevet bedre.
Jeg overtog en skilsmissehund der aldrig havde gået i snor,den anden der
trækker er en 8 md gammel hvalp ,og den sidste er faderen der er ved at lære
at gå bedre efter at han blev lidt ældre.

Det var da et underligt svar,men eftersom du åbenbart ved hvad du taler
om,afventer jeg (flere) guldkorn fra din hånd.

Mvh
Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 07-09-06 19:01

> Så rolig nu "!

Jeg er helt rolig

> [...]
> der trækker er en 8 md gammel hvalp ,og den sidste er faderen der er
> ved at lære at gå bedre efter at han blev lidt ældre.

Ok, lidt af en opgave.

> Det var da et underligt svar,men eftersom du åbenbart ved hvad du
> taler om,afventer jeg (flere) guldkorn fra din hånd.

Om det var et underligt svar ved jeg ikkke, måske lidt provokerende

Men helt rigtigt, hvis der er noget i forhold til hunde mht at gå pænt
med/uden snor vil jeg nok påstå at jeg er rimeligt god.

Mine egne 2 hunde har vel snor på ca 2-3 gange om året,
det kræver tålmodighed og diciplin at lærer dem det.
De mere precise metoder jeg har brugt vil jeg da gerne dele med dig,
hvis du er interrerseret.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-09-06 00:12

On Thu, 7 Sep 2006 20:00:36 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>De mere precise metoder jeg har brugt vil jeg da gerne dele med dig,
>hvis du er interrerseret.

Jeg vil hellere ha' at du kom og lærte mine hunde det, for jeg kan
godt "gå pænt"
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Harald Blaatand

Dato : 08-09-06 08:54

> [...]
> det kræver tålmodighed og diciplin at lærer dem det.
> De mere precise metoder jeg har brugt vil jeg da gerne dele med dig,

Hej Jens

Klart at jeg er interesseret i at lære en metode til at få hundene til at gå
ordenligt,hurtigere !
Guldkorn er altid velkomne !

Mvh

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 08-09-06 09:40

> Hej Jens
>
> Klart at jeg er interesseret i at lære en metode til at få hundene
> [...]

Det er såmænd ikke den helt store kunst at lærer dem at gå pænt
synes jeg. Tålmodighed og at værer konsekvent er det vigtigste,
selve metoden jeg brugte og stadig bruger til mine er simpelthen at
stoppe op hvis det går for stærkt efter min smag.
Mine hunde fandt rimeligt hurtigt ud af at turen ikke går videre før
de sætter tempoet ned.
Det er også vigtigt at huske at rose hvergang hunden gør det rigtigt,
det gør jeg stadig med mine når de feks har gået pænt over vejen
selvom de har gjort det 1000 gange før, bare lige et lille "dygtig".

Min hanhund var sværest at lærer at gå pænt i snor, der måtte jeg til
tider simpelthen begynde at gå baglæns, folk har nok gloet lidt
Nu hvor begge mine hunde næsten altid er trådløse er det samme metode, dog går
jeg ikke ligefrem baglæns, men jeg stopper op hvis de kommer for langt foran,
og forsætter ikke turen før de har været tilbage hos mig. Jeg kalder ikke engang
på dem, de ved godt hvad de skal hvis jeg pludselig står stille

Meget af det tror jeg også ligger i om ens hund respekterer en som leder,
og ikke på noget som helst tidspunkt får lov til at ignorer en ordrer som de har fået.
Den fejl ser jeg dagligt folk begå, de accepterer tit og ofte at deres hunde vælger at
overhører feks et indkald, det ved mine hunde godt ikke går her i huset,
en kommando skal adlydes prompte ved de, ellers bliver jeg muggen

Nu kan det nok lyde som om at jeg er en striks hundeejere der hundser rundt med
mine hunde, det er slet ikke sådan det er, den bedste tur for mig er hvor jeg skal give
så få kommandoer som muligt, og at hundene har vist at de godt kan selv.
Feks kalder jeg næste aldrig på mine hunde, jeg har vænnet dem til at holde øje med
hvor jeg går hen, og så følger de bare efter.

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 08-09-06 11:57

> [...]
> holde øje med
> hvor jeg går hen, og så følger de bare efter.

Nu ved jeg at der er stor forskel på hunderacer Labrador og Flatcoated som
mine,elsker at trække,men ihvertfald labrador er jo tit set som service
hund,så det kan selvfølgelig lade sig gøre at træne dem.!
At så den Flatcoatede starter træningen med at gå i snor som 2 1/2 årig,gør
jo nok ikke sagen lettere.

Jeg har prøvet stop,gå træning,og gør det stadig ind i mellem,nu er jeg så
begyndt at føre dem sidelæns hvis de trækker fremad,hvis de så prøver at
trække samme vej som jeg vil,går jeg til den anden side,osv.,det ser ud til
at de forstår at de skal følge efter mig,i stedet for at trække mig .

Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre på et sted med god plads da jeg
nærmest snorrer rundt med hundene.

Men tålmodighed og håb skal der til,den ældste han på 3 år som vi har haft
fra hvalp,har da fået lært mange af de ting som så helt umulige ud for 2 år
siden og meget foregår ved simple lydløse signaler.

Mvh

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : pwh

Dato : 08-09-06 12:19

> [...]
> stedet for at trække mig .
> Det kan selvfølgelig kun lade sig gøre på et sted med god plads da jeg

Det gør det nok heller ikke nemmere hvis du prøver at træne 3 hunde på en gang,
jeg trænede jo mine 2 hver for sig. Forstået på den måde at Tyson var velopdragen
da jeg fik Angel, så jeg kunne fokuserer 100% på hende.
Men Angel gik faktisk meget hurtigt pænt i snor, og det var selvom Tyson rendte
uden snor på foran hende. Hunde er forskellige, sådan er det bare

/Jens

Fra : Harald Blaatand

Dato : 08-09-06 12:46

> [...]
> rendte
> uden snor på foran hende. Hunde er forskellige, sådan er det bare

Som regel prøver jeg med hvalpen og dens mor samtidig,og det ser ud til at
virke,min kone går så med den sidste i specialsele der bremser ham en del
og ser ud til at fungere.

Klart at det bedste nok var bedst at træne enkeltvis,og ikke et sted med for
mange nye spændene dufte der forstyrrer.

Steen

--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Pia Christensen

Dato : 07-09-06 15:15

skal måske lige sige at det ikke er min hund der står og væser.... det
kunne måske godt lige blive misforstået.... han er ligeglad med hanhunde
indtil at der er nogle der starter med at spille op til ham..... så svarer
han igen... ellers ingen problemer... og det er dem som jeg ikke har lyst
til at møde i hundeskove osv.....

Fra : jopa

Dato : 07-09-06 22:00

Pia Christensen skriblede bla:
> [...]
> ham..... så svarer han igen... ellers ingen problemer... og det er
> dem som jeg ikke har lyst til at møde i hundeskove osv.....

Det bliver vel ikke anderledes ved at isolere den for omverdenen

ps kunne man få dig til at quote efter gældende regler.
Altså klip det væk du ikke svarer på og dernæst svar under det du svarer på.
Sådan ligesom jeg gør her og næsten alle andre også gør.
Du kan læse mere om det her:

Mvh.John
www.jp-web.dk
www.john.jp-web.dk

Fra : Pia Christensen

Dato : 08-09-06 07:04

> [...]
> på.
> Sådan ligesom jeg gør her og næsten alle andre også gør.

nej lige præcis og han bliver bestemt heller ikke isoleret fra
omverdenen.... men at møde dem løse hvor de er på lang afstand fra en den
chance har jeg bare ikke løst til at tage.... for der er nu nogle der ikke
har en skid styr på deres hanhunde i hundeskovene osv.... og de skal ikke
ende med at overfalde min hund så det ender med en slåskamp!.

Fra : jopa

Dato : 06-09-06 14:38

Pia Christensen skriblede bla:
> Men det skal helst være et indhegnet sted..... hvad er det for racer
> i har ?

Jeg har en indhegnet hundegård og en bidsk schæfer der gerne vil lege
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk