Hunden bider.. lang..
Fra : Rex

Dato : 19-08-06 19:41

Her kommer en lille hendelse der skete i dag, prøv at sætte billeder på min
sande historie...

Hunden det drejer sig om er en samojede spidshund på 2 år, det er en hun
hund der ikke er steriliseret.

Den hugger en bamse der tilhører barnebarnet, hvilket den er helt klar over
den ikke må, den suser igennem huset med sit bytte, for til sidst at gemme
sig under spisebordet.. Min svigermor (ejer af hunden) sidder på den ene
side af bordet, og jeg på den anden alt imens vi med overtalelse prøver at
få den til at aflevere bamsen. Den ligger med bamsen i munden og viser
tænder og knurrer højlydt. Med et ser den på min svigermor med de ondeste
øjne, og lægger bamsen fra sig, blikket viger ikke fra min svigermor... Den
ligger nu bare og stirrer på hende, alt imens jeg er sikker på den tænkte
"grib du bare ud efter bamsen, så skal du bare få at mærke". Min svigermor
ved at den kan finde på at bide, og tager derfor ikke ud efter bamsen, men
sidder i stedet bare og kigger på den og taler blidt. Med ét farer den over
hende og bider hende, hele 3 gange overfaldt den hende, og var sikkert
blevet ved hvis ikke hun havde rejst sig, den bed hende til blods op ad
armene.. Hun siger intet til hunden, men rejser sig bare stille og forlader
stuen...
Jeg står chokeret og ser det hele alt imens jeg havde lyst til at kvæle
hunden eller gi´den stryg, døren bliver lukket til stuen og hunden bliver
inoreret.
Hvad stiller man op med sådan en hund?
Den bider jo ikke bare, den overfalder hende jo... Den gør det hver gang den
har taget noget den ikke må.
Kan træning afhjælpe problemet?
Hun vil jo gerne beholde hunden, men jeg er lidt bange for det en dag går ud
over en af børnene, der er trods alt 4 børnebørn i alderen 3-11 år...
Jeg må indrømme at hvis det havde været min hund, var den aflivet med det
samme!!!
Den har nok overfaldet hende 15 gange, alle gange er hun bidt til blods,
heldigvis kun op ad armene... endnu!
Vil det hjælpe at få hunden steriliseret?
Hun går hjemme med 2 hunde til daglig, og hundene er ALDRIG alene hjemme...

Hilsen Camilla

Fra : Kim2000

Dato : 19-08-06 20:00

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heldigvis kun op ad armene... endnu!
> Vil det hjælpe at få hunden steriliseret?
> Hun går hjemme med 2 hunde til daglig, og hundene er ALDRIG alene

Uha, det er godt vi ikke er gift, den havde for det første fået et par på
snotten med det samme hvis den bare knurrer af mig, hvis den bider er det
min holdning at den skal aflives øjeblikkeligt, og hvis hun endelig ikke vil
det så må hun enten vælge at lade hunden være hjemme når hun kommer på besøg
eller have den i snor stående udenfor, dine børn skal da under ingen
omstændigheder være alene med den eller lege med den.

Det virker som hunden ser sig selv som førerhunden i flokken (hvilket den
sikkert også er), den er da i hvert fald over din svigermor.

Hvis det er en hunhund, så vil det ikke hjælpe at få den sterielisret, men
du skal måske ud og lege med den - på togbanen

Få den hund aflivet er mit råd, heller i dag end i morgen.

mvh
Kim

Fra : jopa

Dato : 19-08-06 20:04

Rex skriblede bla:
> Her kommer en lille hendelse der skete i dag, prøv at sætte billeder
> på min sande historie...
>
> Hunden det drejer sig om er en samojede spidshund på 2 år, det er en
> hun hund der ikke er steriliseret.
<klip> lang historie</klip>

Hunden har ikke respekt og kender ikke sin plads i hjemmet.
Noget er misset i opdragelsen eller mangel på samme.
Hvis det er sket 15 gange så stopper det ikke her da hunden helt klart ingen
leder har og derfor betragter sig selv som sådan.

Jeg ville aflive den da svigermor tilsyneladende ikke magter kræet.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Rex

Dato : 19-08-06 20:10

Ja, ville også selv have aflivet den, men min svigermor er et værre pyller
hoved, og jeg har forsøgt at forklare hende at det ikke nytter at være
pylret over for en 40 kg. tung slædehund!! Hun ser bare den anden vej når
mit råd om aflivning kommer...
Kan man ikke vende sådan en hund til at være mere posetiv??

-Camilla

Fra : jopa

Dato : 19-08-06 20:12

Rex skriblede bla:
> [...]
> anden vej når mit råd om aflivning kommer...
> Kan man ikke vende sådan en hund til at være mere posetiv??

Ikke med den ejer.
Sig til hende at i ikke vil have besøg af hende med den hund.
Det kan nemt udvikle sig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 20:23

> [...]

> Hvad stiller man op med sådan en hund?
> Den bider jo ikke bare, den overfalder hende jo... Den gør det hver gang

Av, den var værre. Det er jo meget tydeligt, at hunden har overtaget
lederskabet fra din svigermor. Hvis hun skal undgå, at aflive hunden, så
skal hun jo se, at få lært hunden, hvem der bestemmer. Ved så ikke, om der
allerede er for sent.....

Det kræver lidt mod, at træne hunden til, at vide, at hun bestemmer, for det
kræver, at hun tør, at tage ting fra den også selvom den måske vil snappe ud
efter hende. I tilfældet du beskriver, hvor hunden stirre på hende, skulle
hun sikkert, men bestemt, have taget bamsen fra den og sagt f.eks. "det er
min" + evt. knurre af hunden og stirre igen. Dette skulle hun have gjort,
inden hunden farede på hende og også selvom den evt. havde snappet efter
hende, da hun tog bamsen. Hun begik endnu en fejl, da hun forlod stuen.
Dermed "underkastede" hun jo sig til
hunden.

Min genbrugshund Fimbe var meget hidsig omkring sine tyggeben og bamser, da
vi fik ham. Vi blev ved med, at tage tingene fra ham, ( samtidig med, at vi
sagde "slip" ) også selvom han knurrede og snappede ud efter os. Derefter
fik han sit ben igen, samtidig med vi sagde "værsgo". Det hjalp på ham. I
dag kan vi tage alting fra ham. Han er ikke altid meget for, at slippe sine
ting, men han gør det som regel, når vi siger slip ellers tager jeg tingen
fra ham igen. Han er ikke hidsig omkring sine tyggeting og bamser mere. Han
kommer af og til selv for, at aflevere en bamse, så vi kan kaste den til
ham.
Nu var Fimbe dog helt ny i familien og vi tog konflikten med ham, med det
samme.

Det er lidt svært, at vurdere situationen med din svigermors hund, da jeg jo
ikke har mødt den, men noget skal der jo gøres, for det andet er jo
uholdbart. Hvis hun vil beholde hunden, må hun evt. tage en hundekonsulent
med på råd. Sådan en person kan også vurdere ved selvsyn, om det er en hund,
der kan rettes op igen eller om aflivning er den bedste udvej. Det kræver så
også en indsats fra din svigermor, hvilket jeg mere tvivler på om hun kan
magte.

Hvis hunden havde lært slip-kommandoen ( og i det hele taget alm.
opdragelse ) fra start, havde denne/ disse uheldige
situation(er) aldrig opstået. Min anden hund Biva kan også finde på, at
stjæle
en af børnenes bamser, men så snart jeg siger slip, spytter hun ud. Det
gælder også for døde fugle og hvad hun ellers kan finde på, at slæbe rundt
med i munden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Rex

Dato : 19-08-06 20:45

Jeg kan med sikkerhed sige at hun ikke vil kunne opdrage den hårdt, altså
ikke at slå den, men at være konsekvent.. Jeg har printet nummeret på en
konsulent ud til hende, og håber meget at hun vil ringe og få en ud og se
problemet.. Spørgsmålet er bare om problemet viser sig når konsulenten er
der... Hunden bliver håndfodret, ligger i sofaen og i sengene, alle er ting
jeg har sagt til hende er skrup forkert, men hun mener jo den bliver syg
hvis ikke den spiser, hvorefter jeg fortæller hende at hvis den er sulten,
så skal den nok spise. At den er i sengen om aftenen er hyggeligt mener hun,
der får den en ostemad samt en kop kærnemælk (i stedet for kaffen som de
selv drikker). Efter min mening betragter hun denne hund som et andet barn.
Hun undskylder bideriet med at hunden jo bare er hvalpet og i lømmel
alderen, men helt ærligt, en hund på 2 år er da ikke en hvalp længere!!??
Tror også jeg vil sige at den ikke skal komme i mit hjem. Episoden i dag var
dog i hendes hjem, hvor vi var på besøg. Den har også udvist aggresiv adfærd
i mit hus ved en fødselsdag, dette var dog inden den begyndte at bide. Den
har næsten alle dage knurret og snappet, men den har så bare lige taget et
skridt mere på vejen... Den knurrer og viser også tænder af mig, hvis jeg
prøver at tage noget fra den, men har aldrig bidt ud efter mig... Men efter
episoden i dag er jeg færdig med at forsøge at tage noget tilbage fra den...
Jeg vil sku ikke ende på skadestuen pga. en tosset hund...

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 22:19

On Sat, 19 Aug 2006 21:45:12 +0200, "Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk>
wrote:

> [...]
>konsulent ud til hende, og håber meget at hun vil ringe og få en ud og se

At få en konsulent ud at kigge på problemet vil ikke løse noget som
helst, hvis ikke din svigermor har nosser (undskyld udtrykket) nok til
at overtage lederskabet. Det er din svigermor den er gal med, om der
osse er noget galt med hunden kan jeg ikke sige ud fra din
beskrivelse, men umiddelbart virker det kun som om den får lov til at
styre hjemmet med hård pote.

I mine øjne er din svigermor ikke egnet til at have hund, for en hund
har brug for en leder. At hunden sover i sengen eller befinder sig i
møblerne behøver ikke at betyde at den ikke kender sin plads. Jeg
sover skam osse med mine hunde, men der er ingen af dem der snapper ud
efter mig eller tror at de leder flokken her i huset. De forlader osse
sengen eller møblerne omgående når jeg beder dem om det, så det er
ikke dér problemet ligger.
Jeg synes osse det er hyggeligt med en hund eller to i sengen.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 22:46

Leyna wrote:
> Jeg synes osse det er hyggeligt med en hund eller to i sengen.

To hunde og en kat skal der til før det er hyggeligt

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 19-08-06 23:48

"pwh" < skrev i en meddelelse

> To hunde og en kat skal der til før det er hyggeligt
>
> /Jens

To katte og én hund er nu heller ikke dårligt

- Winnie, der filosoferer lidt over hvor kæresten skal sove henne hvis der
flytter endnu en hund ind...

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-06 07:51

> To hunde og en kat skal der til før det er hyggeligt
>
> /Jens
>---
3 hunde og 2 katte skal der til....((-;
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 08:38

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en

> 3 hunde og 2 katte skal der til....((-;

Det kommer sandelig an på størrelsen af hundene. Med de to mellemstørrelse
hunde, 1 lille hund, 1 eller 2 katte + et barn, så er min grænse ved, at
være noget. De fylder det hele.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-06 09:06

> [...]
> hunde, 1 lille hund, 1 eller 2 katte + et barn, så er min grænse ved, at

nej..jeg må også indrømme at vi ikke har hverken hunde eller katte i
sengen.. min mand er så sippet..(-;
2 boxere en cairn og to ragdoll katte, plus 3 unger..der sætter jeg nok også
grænsen..eller også er det sengens størrelse der sætter grænsen..GG.
men de ligger da alle i sofaen incl. os mennesker, så det er da bunke-hyg.
mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 09:21

> [...]

> men de ligger da alle i sofaen incl. os mennesker, så det er da bunke-hyg.

Vi har som regel 1 eller 2 hunde i sengen. Dvs. min Biva sover under sengen,
så snart hun har sagt godnat.
Vi har både en hjørnesofa og en 3 pers. sofa i stuen, så der er også fin
plads til alle.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 19:04

> nej..jeg må også indrømme at vi ikke har hverken hunde eller katte i
> sengen.. min mand er så sippet..(-;
> mvh. marie

Du har giftet dig med den forkerte, jeg havde bare udvidet
sengen så der var plads til alle

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 20-08-06 20:02

> Du har giftet dig med den forkerte, jeg havde bare udvidet
> sengen så der var plads til alle
>
> /Jens

Det med at få en større seng, er også kompromisset hos os. Der skal være
plads til alle Kæresten er rimelig træt af at ligge smurt op ad væggen!
Pivskid
- Winnie

Fra : jopa

Dato : 20-08-06 20:46

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Det med at få en større seng, er også kompromisset hos os. Der skal
> være plads til alle Kæresten er rimelig træt af at ligge smurt op
> ad væggen! Pivskid

Bvadr

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 20:34

"jopa"skrev
> Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Bvadr

Blev du skidt tilpas? Nårh det var synd
Mænd er da også sådan nogle pjok...

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 20:40

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Blev du skidt tilpas? Nårh det var synd
> Mænd er da også sådan nogle pjok...

Jeg havde smidt dig og dyrene ned på gulvet.
Du kunne enda få din madras med
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 20:46

"jopa" skrev > Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Jeg havde smidt dig og dyrene ned på gulvet.
> Du kunne enda få din madras med

Ih altså, jeg vidste det bare John! Bag den barske facade, gemmer der sig en
sød og omsorgsfuld mand

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 21:18

> Jeg havde smidt dig og dyrene ned på gulvet.
> Du kunne enda få din madras med

Og hvem havde så haft det hyggeligst

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 21:41

"pwh" skrev...

> Og hvem havde så haft det hyggeligst

Ork du... Inden natten var omme, ville han være trillet ud af sengen af bare
kedsomhed og misundelse og landet lige i smørhullet

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 21:59

Winnie Schildknecht skriblede bla:

> Ork du... Inden natten var omme, ville han være trillet ud af sengen
> af bare kedsomhed og misundelse og landet lige i smørhullet

*LOL*
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 21:16

Winnie Schildknecht wrote:
> Mænd er da også sådan nogle pjok...

Og vi er stolte af det

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 21:38

"pwh" skrev > Winnie Schildknecht wrote:

> Og vi er stolte af det

I know... men det er I jo også af Jeres prutter og syrlige sokker! Så det
retfærdiggør ligesom ikke noget

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 21:51

> I know... men det er I jo også af Jeres prutter og syrlige sokker! Så
> det retfærdiggør ligesom ikke noget
>
> - Winnie

Hvad siger det så om kvinder der er tiltrukkket af vores køn .-)

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 22:22

"pwh" skrev

> Hvad siger det så om kvinder der er tiltrukkket af vores køn .-)

Ren og skær kemi og vist nok noget om artens overlevelse... Og så er I gode
til at bære tunge ting! Simpelthen en praktisk foranstaltning
- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-06 05:44

"Winnie Schildknecht" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> "pwh" skrev

> Ren og skær kemi og vist nok noget om artens overlevelse... Og så er I
> gode til at bære tunge ting! Simpelthen en praktisk foranstaltning
> - Winnie
-----------

nårhh..derfor...hmmm jeg har faktisk gået længe og funderet over hvad det nu
var... men hvad med os der ka` selv, og kemi..hmmmm det skal så lige være
den med artens videreførelse...
jeg vil være en sort enke i mit næste liv..de æder vist nok hannen efter
parring...GGGG!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 22-08-06 09:19

On Tue, 22 Aug 2006 06:44:05 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>jeg vil være en sort enke i mit næste liv..de æder vist nok hannen efter
>parring...GGGG!

Du er da godt nok ikke kræsen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 18:17

> Du er da godt nok ikke kræsen!

Pjat med jer tøser, i er sgu mandfolkesyge allesammen

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-08-06 18:48

> Pjat med jer tøser, i er sgu mandfolkesyge allesammen
>
> /Jens
>---
er det nu at vi skal bryde sammen og tilstå?
(-;
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 19:12

> er det nu at vi skal bryde sammen og tilstå?
> (-;
> mvh. marie

Det er jo så en af de ting jeg aldrig lærer at forstå ved kvinder,
hvad fanden er det i finder tiltrækkende ved os mænd

Jeg mener vi er behårede de mærkligste steder, vores former er kantede,
godt lugter vi sgu heller ikke uden deo, næh i kvinder er sgu mærklige .o)

/Jens (som ville værer lesbisk hvis han var kvinde)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 22-08-06 20:32

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i>>> Pjat med jer tøser, i er sgu mandfolkesyge
allesammen

> Det er jo så en af de ting jeg aldrig lærer at forstå ved kvinder,
> hvad fanden er det i finder tiltrækkende ved os mænd

Det skal du slet ikke bryde dit kønne hovede med. Gå nu ud og løft noget
tungt og skift olie på bilen

> Jeg mener vi er behårede de mærkligste steder, vores former er kantede,
> godt lugter vi sgu heller ikke uden deo, næh i kvinder er sgu mærklige
> .o)

Og hvor skal I mænd prise Jer lykkelige for det

> /Jens (som ville værer lesbisk hvis han var kvinde)

- Winnie (der lissom ikke kan overskue det der med at blive lesbisk og
derfor foretrækker mandfolkesygen

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 20:57

> Det skal du slet ikke bryde dit kønne hovede med. Gå nu ud og løft
> noget tungt og skift olie på bilen

Jeg tror jeg vil nøjes med at smide mig foran flimmeren,
og bilen skal heller ikke forvænnes med ny olie i tide og utide

> Og hvor skal I mænd prise Jer lykkelige for det

Det gør vi også, derfor kan man jo godt undres

> - Winnie (der lissom ikke kan overskue det der med at blive lesbisk og
> derfor foretrækker mandfolkesygen

Hæ, jeg har også set tæver fare i flæsket på hinanden,
så går det nok bedre med et skænderi mellem mand og kvinde

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 22-08-06 19:34

On Tue, 22 Aug 2006 19:17:24 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Pjat med jer tøser, i er sgu mandfolkesyge allesammen

Ja, bette Jens, men hvad har det så lige med dig at gøre?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 22-08-06 19:58

> Ja, bette Jens, men hvad har det så lige med dig at gøre?

Intet

/Jens (hvis hunde nu plager om at lege bold)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 22-08-06 20:26

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Pjat med jer tøser, i er sgu mandfolkesyge allesammen
>
> /Jens

Ak ja... Mod megen sygdom og ondskab, kæmper man forgæves

- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 22-08-06 20:23

"Torben og Marie-louise Ager" skrev

> -----------
>
> nårhh..derfor...hmmm jeg har faktisk gået længe og funderet over hvad det
> nu var... men hvad med os der ka` selv, og kemi..hmmmm det skal så lige
> være den med artens videreførelse...

Kan også godt bære selv, men hvorfor skulle jeg dog

> jeg vil være en sort enke i mit næste liv..de æder vist nok hannen efter
> parring...GGGG!

Knælerhunnen gør det i hvert fald - og alligevel er hannen dum nok til at
"hoppe på". Men det må man alligevel give ham... Han gør det kun den ene
gang

- Winnie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-06 20:41

> Du har giftet dig med den forkerte, jeg havde bare udvidet
> sengen så der var plads til alle
>
> /Jens
>--------

det har jeg også sagt længe...(-;
det var tvillingebroderen jeg skulle have, men han blev forbyttet
undervejs..

mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 19:02

> 3 hunde og 2 katte skal der til....((-;
> mvh. marie

Du skal altid overdrive alting

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 20:05

pwh wrote:

> Du skal altid overdrive alting
>
> /Jens

Du ved nok Jens, at overdrivelse altid fremmer forståelsen

Mvh Tove :)

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 20:19

> Du ved nok Jens, at overdrivelse altid fremmer forståelsen
>
> Mvh Tove :)

Så mener du måske at der også er en chanche for at jeg fatter det

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-08-06 17:41

On Sun, 20 Aug 2006 08:50:56 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

>3 hunde og 2 katte skal der til....((-;

Du har byttet rundt på tallene, søde. Det er 3 katte og 2 hunde!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 20-08-06 10:13

pwh skriblede bla:

> To hunde og en kat skal der til før det er hyggeligt

Øhm har iglemt hvad denne tråd omhandler ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 19:07

> Øhm har iglemt hvad denne tråd omhandler ?

Du er bare midsundelig fordi din kone ikke vil lade Milo værer i sengen

Spøg til side, mht det oprindelige indlæg er der vist udbredt enighed om
at problemet skal løses med en aflivning.
Jeg orkede ikke at skrive det, da 7-8 andre var kommet mig i forkøbet.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 20-08-06 20:51

pwh skriblede bla:
> Du er bare midsundelig fordi din kone ikke vil lade Milo værer i
> sengen
Ja i er jo nogen stykker herinde der dyrker den form.
Håber i hygger jer i svineriet.
ps jeg går i bad om aftenen inden jeg skal sove.
I burde gøre det samme og så smid jeres møjkøtere ud af soveværelset jeg
bliver sgu helt syg ved tanken om det næste i kunne finde på
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 21:38

> Ja i er jo nogen stykker herinde der dyrker den form.

Nemlig, du er ved at værer i mindretal.

> Håber i hygger jer i svineriet.

Du er bare sart, upraktisk når man har hund

> ps jeg går i bad om aftenen inden jeg skal sove.
> I burde gøre det samme og så smid jeres møjkøtere ud af soveværelset

Du er snart værrer end hende Maude Varnæs fra Matador,
du renser vel også dine nøglehuller med en vatpind hver uge

> jeg bliver sgu helt syg ved tanken om det næste i kunne finde på

Hvad skulle det dog værer, bortset fra nogle flere dyr i sengen :-?

/Jens

Fra : Brian Christensen

Dato : 20-08-06 22:02

> I burde gøre det samme og så smid jeres møjkøtere ud af soveværelset jeg
> bliver sgu helt syg ved tanken om det næste i kunne finde på

Der er jeg sgu helt enig - ingen hunde i soveværelset eller sofaen hos os.
Jeg kan lige gå med til at kattene må komme op i sofaen.

Brian

Fra : jopa

Dato : 20-08-06 22:20

Brian Christensen skriblede bla:

> Der er jeg sgu helt enig - ingen hunde i soveværelset eller sofaen
> hos os. Jeg kan lige gå med til at kattene må komme op i sofaen.

Endelig en fornuftig
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 21-08-06 07:54

> Brian Christensen skriblede bla:

> Endelig en fornuftig
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Jeg vil da absolut ikke have hund i sengen, det er bare for ulækkert.
Kattene er renlige dyr, og godt behandlet for lopper og orm er det ok med
mig. Men hunden, nej tak.

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 22:42

> Der er jeg sgu helt enig - ingen hunde i soveværelset eller sofaen
> hos os. Jeg kan lige gå med til at kattene må komme op i sofaen.
>
> Brian

Så er det vel fordi du også har en fedtet ulækker Schæfer

/Jens

Fra : bettina jespersen

Dato : 20-08-06 22:44

gider i ikke godt starte en ny tråd så vi slipper for at i ødelægger denne
tråd. i er på stadiet lige før det barnlige.

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 22:48

bettina jespersen wrote:
> gider i ikke godt starte en ny tråd så vi slipper for at i ødelægger
> denne tråd. i er på stadiet lige før det barnlige.

Op med humøret, vi hygger os bare

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-08-06 17:48

On Sun, 20 Aug 2006 21:51:22 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>ps jeg går i bad om aftenen inden jeg skal sove.

Og hvad så når du står op?
Man sveder en del om natten, så et bad om morgenen er altså osse
påkrævet!

>I burde gøre det samme og så smid jeres møjkøtere ud af soveværelset jeg
>bliver sgu helt syg ved tanken om det næste i kunne finde på

Det er nok grundentil at jeg ikke må få en gris eller en lille ko, for
min mand!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 18:30

> Det er nok grundentil at jeg ikke må få en gris eller en lille ko, for
> min mand!

*LOL*

/Jens

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 20:31

"Leyna" skrev

> Og hvad så når du står op?
> Man sveder en del om natten, så et bad om morgenen er altså osse
> påkrævet!

Nemlig!

> Det er nok grundentil at jeg ikke må få en gris eller en lille ko, for
> min mand!

*Fnis* - lige nu har jeg et rigtig sjovt billede inde i hovedet

- Winnie

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 20:37

"jopa" skrev

> [...]

> I burde gøre det samme og så smid jeres møjkøtere ud af soveværelset jeg
> bliver sgu helt syg ved tanken om det næste i kunne finde på

Ja altså John... Din beskidte tankegang vil jeg under ingen omstændigheder
tage ansvaret for

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 20:43

Winnie Schildknecht skriblede bla:
> Ja altså John... Din beskidte tankegang vil jeg under ingen
> omstændigheder tage ansvaret for

For ikke så lang tid siden var der en wierd personage herinde der beskrev
hvordan han dyrkede tæskesex med kæresten og hunden med det resultat at
hunden fløj ned i vasketøjskurven, så det er vel ikke så underligt at mine
tanker kredser om det område
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 20:49

> [...]
> hunden fløj ned i vasketøjskurven, så det er vel ikke så underligt at mine

Nope... Efter den historie er vi alle mærket for livet

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 21:20

> [...]
> resultat at hunden fløj ned i vasketøjskurven, så det er vel ikke så
> underligt at mine tanker kredser om det område

Nu behøver man jo ikke at have seksuel omgang med alle man deler seng med

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 21:23

pwh skriblede bla:

> Nu behøver man jo ikke at have seksuel omgang med alle man deler seng
> med

Nej det var jo også Winnie der havde de tanker

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 21:36

> Nej det var jo også Winnie der havde de tanker

Næ hov! Holdt - min gode mand!

Det var dig der startede og så ledte du mig samme vej... Skam dig

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 21-08-06 21:54

> Næ hov! Holdt - min gode mand!
>
> Det var dig der startede og så ledte du mig samme vej... Skam dig
>
> - Winnie

Du var nem for John at lokke

/Jens (som synes i er alt for barnlige og useriøse)

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 21-08-06 22:08

"pwh" skrev

> Du var nem for John at lokke
>
> /Jens (som synes i er alt for barnlige og useriøse)

Tror du det er fordi jeg er blondine? Troede ellers at de nys opdagede grå
hår, gjorde mig klogere og lidt mere streetsmart...

- Winnie (der syntes Jens er alt for voksen og kedelig, men syntes det er en
formildende omstændighed, at han deler sengen med sine dyr!)

Fra : Rex

Dato : 26-08-06 10:37

Kunne i helt ærlig ikke starte en anden tråd, det er faktisk pi....
irriterende at skulle bladre igennem 10 indlæg der over hovedet ikke
omhandler den "daværende" tråd som burde være nuværende! Det kunne jo også
være der sad én med flere gode råd som bare ikke vil skrive, da tråden nu er
blevet uoverskuelig lang med useriøst pladder!!!

Tak
Camilla

Fra : jopa

Dato : 26-08-06 10:48

Rex skriblede bla:
> [...]
> også være der sad én med flere gode råd som bare ikke vil skrive, da
> tråden nu er blevet uoverskuelig lang med useriøst pladder!!!

Hvem svarer du ? det fremgår ikke af dit indlæg da du klipper hele indlægget
fra.
Ellers har du nok ret i at det til tider ender ud i noget andet end hvad det
omhandlede.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 26-08-06 15:33

> Hvem svarer du ? det fremgår ikke af dit indlæg da du klipper hele
> indlægget fra.

Det må i Camilla's tilfælde betragtes som en fremgang,
hun plejer normalt at topposte

> Ellers har du nok ret i at det til tider ender ud i noget andet end
> hvad det omhandlede.

Jeg synes nu ikke vi er slemme til det før tråden alligevel er gået død,
og jeg er sikker på at denne gruppe ville dø en stille død hvis der ikke
blev pjattet så meget som der nu engang gør

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-08-06 15:48

pwh skriblede bla:

> Jeg synes nu ikke vi er slemme til det før tråden alligevel er gået
> død, og jeg er sikker på at denne gruppe ville dø en stille død hvis
> der ikke blev pjattet så meget som der nu engang gør

Sikkert rigtigt nok, og de folk der normalt brokker sig kommer næsten aldrig
med noget bidrag til emnet men brokker sig bare, så de er vel ikke mere
seriøse end "jer" der pjatter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-08-06 15:57

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> Sikkert rigtigt nok, og de folk der normalt brokker sig kommer
> næsten aldrig med noget bidrag til emnet men brokker sig bare, så
> de er vel ikke mere seriøse end "jer" der pjatter

ROFL

Jeg kunne især godt li' det der "jer"

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 26-08-06 16:19

> ROFL
>
> Jeg kunne især godt li' det der "jer"
>
> Venlig hilsen
> Tove :)

Jeg synes nu det var noget pjat at skrive

/Jens

Fra : pwh

Dato : 26-08-06 16:22

> Sikkert rigtigt nok, og de folk der normalt brokker sig kommer næsten
> aldrig med noget bidrag til emnet men brokker sig bare

Camilla havde nu startet denne tråd i sin tid, så hun er vel lovligt undskyldt,
men ellers har du ret.
Der er heller ikke noget værrer end sure netbetjente, vel John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-08-06 16:45

pwh skriblede bla:
> Camilla havde nu startet denne tråd i sin tid, så hun er vel lovligt
> undskyldt, men ellers har du ret.

Camilla bruger outlook expres og oppe i toppen trykker hun på meddelelse
hvorefter hun trykker på bloker afsender.
Det gør hun ved alle jer der pjatter så ser hun ikke flere indlæg fra jer da
fremtidige indlæg fra de blokerede ikke fremkommer i hendes newsreader.

Så det var et råd til Camilla og ligesindede så er vi fri for at høre på det
brok
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 21-08-06 17:46

On Sun, 20 Aug 2006 20:07:25 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]

Nej nej, det HAR vi jo svaret på, ikk'?

>Du er bare midsundelig fordi din kone ikke vil lade Milo værer i sengen
>
>Spøg til side, mht det oprindelige indlæg er der vist udbredt enighed om
>at problemet skal løses med en aflivning.

Jamen, så vil jeg gerne være uenig. Jeg mener helt klart at hunden vil
være bedst tjent med at blive omplaceret, for jeg tror på at den
sagtens kan rettes op. Den er trods alt ikke mere end 2 år gammel.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 11:33

pwh wrote:

> To hunde og en kat skal der til før det er hyggeligt
>
> /Jens

Så er en evt. kæreste helt ude af billedet ? Hende kan der da umuligt
blive plads til.

Mvh
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 20-08-06 19:08

> Så er en evt. kæreste helt ude af billedet ? Hende kan der da umuligt
> blive plads til.
>
> Mvh
> Tove :)

Jeg må ikke få en kæreste for Angel

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 08:50

> Jeg kan med sikkerhed sige at hun ikke vil kunne opdrage den hårdt, altså
> ikke at slå den, men at være konsekvent..

Hvis hun ikke kan være konsekvent, så kommer hun ingen vegne med hunden og
dens opførsel vil bare blive værre og værre.

> Hun undskylder bideriet med at hunden jo bare er hvalpet og i lømmel
> alderen, men helt ærligt, en hund på 2 år er da ikke en hvalp længere!!??

Nej, hunde er i lømmelalderen, omkring 10 mdr. til 14 mdr.`s alderen.

> [...]
> mig... Men efter episoden i dag er jeg færdig med at forsøge at tage noget
> tilbage fra den... Jeg vil sku ikke ende på skadestuen pga. en tosset

Nej, jeg ville også nægte sådan en hund i mit hjem, mest fordi vi også har
børn. Det er nok også bedst, at svigermor ikke får besøg af børn, indtil hun
har gjort noget ved problemet.
Som jeg læser dit indlæg, så kan din svigermor ikke rette den hund op, så
aflivning er imo den bedste løsning. Alternativt kan hunden måske rettes op,
hvis den bliver omplaceret. Det ? kan hundekonsulenten måske svare på. Der
er dog nok ikke mange, der vil påtage sig den opgave, hvis hunden er
så¨langt ude, som jeg tror den er.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-08-06 11:39

Buffy wrote:

> [...]
> hundekonsulenten måske svare på. Der er dog nok ikke mange, der vil
> påtage sig den opgave, hvis hunden er så¨langt ude, som jeg tror den

Hvor er det egentlig forfærdeligt, at svigermor af misforstået godhed
har ødelagt en helt sikkert dejlig hund. Det skal så gå ud over hunden
vil jeg formode.

Findes der ikke en opdragelsesanstalt for pylrede svigermødre, for det
kan være lige så slemt at overforkæle børnebørnene ?

Med venlig hilsen
Tove :) (Hvis børnebørn selvfølgelig er meget velopdragne )

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 12:09

> Hvor er det egentlig forfærdeligt, at svigermor af misforstået godhed har
> ødelagt en helt sikkert dejlig hund. Det skal så gå ud over hunden vil jeg
> formode.

Ja, det er da synd, at det nok kommer til, at gå ud over hunden. Det er dog
imo mere synd, hvis det går ud over et barn. At hunden tygger lidt i sin
ejer, kan jeg derimod ikke have så ondt af. Det er hun jo selv skyld i.
Har prøvet at tale fornuft til en lignende dame engang, efter at hendes hund
havde bidt hul i mig. Det var en lidt håbløs opgave- også for den
hundekonsulent hun tilkaldte.
Det er jo en umulig opgave, at rette hunden op, hvis ikke ejeren også tager
sig sammen og gør en stor indsats. Ved faktisk heller ikke om det kan lade
sig gøre, at hunden kunne få respekt for ejeren også selvom hun tog sig
sammen...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : spoi@sol.dk

Dato : 20-08-06 07:10

Rex skrev:

> [...]
> mit råd om aflivning kommer...
> Kan man ikke vende sådan en hund til at være mere posetiv??

Det er bare et spørgsmål om tid før det går ud over et barn.

Ingen tvivl om at jeg ikke ville tage min datter med der over. Så det
er hunden eller børnebørnene i mine øjne. ville ikke stole på hun
vil lukke hunden væk mens børnene er der, når hun er sådan et
pyllerhoved overfor den hund.

Nej jeg synes bestemt hun skal få den aflivet. Det er bedst for både
hund og ejer.

LN

Fra : qfha

Dato : 20-08-06 16:45

Kort og godt...afliv hunden, den er farlig.

Fra : Kim H.

Dato : 20-08-06 19:22

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Kort og godt...afliv hunden, den er farlig.

Ja det var så den nemme version

Der er også den version hvor svigermekanikken bliver "losset i røven" og får
rettet hunden ind, og vist den at det er hende der bestemmer, dette er på
nuværende tidspunkt desværre langt fra nogen nem opgave, og der er ingen
garanti for at det vil lykkedes hende, og slet ikke efter hvad jeg har hørt
her i tråden, men hun SKAL generobre pladsen som flokføre, gør hun ikke det
skal hun skaffe sig af med den hund, og den skal hen til nogen der ved hvad
de har med at gøre.

Beholder hun den og fortsætter som hidtil, så ender det galt.

Må man spørge hvor i landet hunden befinder sig?

Kim

Fra : Rex

Dato : 21-08-06 11:50

Hunden befinder sig i nordsjælland...

Jeg tror ærlig talt ikke hun magter at tage kampen op med den... Hun lever
og har altid levet efter princippet at er man god ved hunden, er den også
god ved mig.. Hvilket jeg forklarer måske virker på nogle hunde, og ikke på
alle, slet ikke dem der i forvejen vil dominere.
Den har KUN bidt hende, indtil videre men snerrer også af mig hvis jeg vil
tage min datters bamse fra den, det er vel kun et spørgsmål om tid før den
så også angriber mig eller værre et af børnene der kravler ind under bordet
for at tage deres bamse tilbage!!!
Jeg ved det vil såre hende dybt at jeg nu siger jeg ikke længere vil komme
til fødlelsdage og andet hyggeligt når hunden er der.... Men det ville
bestemt såre mig meget mere med en skambidt datter! Hunden plejer også at
kommer med hjem til os når vi holder fødselsdage, men det er i hvert fald
også slut!
Hun ville kontakte en hunde konsulent, håber virkelig at han/hun fortæller
at al håb for denne hund er ude...
Ja, det er forfærdeligt at hunden faktisk straffes, når det er ejerens
fejlfortolkede godhed der i virkeligheden er problemet...

Fra : jopa

Dato : 21-08-06 13:40

Rex skriblede bla:
> Hunden befinder sig i nordsjælland...
>
> Jeg tror ærlig talt ikke hun magter at tage kampen op med den... Hun
> lever og har altid levet efter princippet at er man god ved hunden,
> er den også god ved mig..

Hun skulle jo nok i stedet have en lille tæppetisser og ikke en så dominant
en som hun ikke magter.
Held og lykke med kampen mod svigermor

For mit eget vedkommende ville jeg ikke betræde hendes hjem med mindre børn
med sådan en hund og svigermor

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 14:58

"Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk> skrev i en meddelelse news:0dgGg.37

> [...]
> kommer med hjem til os når vi holder fødselsdage, men det er i hvert fald

Kan sagtens følge dig i den beslutning.....

> Hun ville kontakte en hunde konsulent, håber virkelig at han/hun fortæller
> at al håb for denne hund er ude...

Håber hun får sig en god snak, med en forhåbenlig ordenlig
hundekonsulent.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 21-08-06 17:53

On Mon, 21 Aug 2006 12:49:34 +0200, "Rex" <janS.L.E.T@rexcom.dk>
wrote:

> [...]
>god ved mig.. Hvilket jeg forklarer måske virker på nogle hunde, og ikke på
>alle, slet ikke dem der i forvejen vil dominere.

Her er vi ikke enige. Jeg synes din svigermor har ganske ret, men det
der er godt for mennesker er ikke altid det samme som er godt for
hunde. De skal ikke behandles som mennesker, men som dyr, og de har
brug for en god leder - lige som børn har de brug for at der sættes
grænser. Det er ikke at være ond ved hunden at være konsekvens.
Tværtimod! Hunden bliver tryg og selvsikker af at vide at den har en
god og stærk leder, som kan beskytte den, og som den selv vil
beskytte, hvis det bliver nødvendigt.

Vaks er osse dominerende, men han kender samtidig sin plads og
befinder sig fint dér.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk