Fortykket halerod
Fra : Leyna

Dato : 17-08-06 20:27

Jeg var hos dyrlægen i dag.
Hans kløede sig så gevaldigt og slikkede sig ustandseligt i den
bagerste ende (i lysken, på kønsdelene, i rumpen og bagest på ryggen
lige over haleroden), og selvom jeg ikke kunne finde noget på ham, så
syntes jeg at et dyrlægebesøg nok var tiltrængt. Specielt da jeg kunne
mærke at haleroden var temmelig fortykket.

Dyrlægen undersøgte og pillede, men det eneste der var at se var lidt
irriteret hud. Ingen sår, ingen lopper eller loppeæg og ingen tegn på
sygdom iøvrigt. Den fortykkede hale kunne dyrlægen godt mærke, men det
var der mange der havde, fik jeg at vide.
Er det virkelig rigtigt?
Jeg har ikke lagt mærke til det før, men det er da muligt at haleroden
altid har været så tyk. Nu er jeg jo bare obs på det fordi han slikker
og klør sig sådan.

Summasumarum...Han fik en kløestillende indsprøjtning, og hvis ikke
det blev bedre indenfor et par dage, så skulle jeg komme igen.
Jeg kan så fortælle, at jeg slet ikke har set ham klø eller slikke sig
efter at vi havde besøgt Doktor Dyr. Han har været travlt beskæftiget
med at gnave kødben! :)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-06 20:57

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-06 21:01

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
---------

hæhæ...kvalivarer selvfølgelig..der kan du selv se hvor hurtigt barf
virker!. (-;
lyder lidt mystisk med hans kløe/slikkeri..
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 17-08-06 21:40

On Thu, 17 Aug 2006 22:00:43 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse
>---------
>
>hæhæ...kvalivarer selvfølgelig..der kan du selv se hvor hurtigt barf
>virker!. (-;

Naaaaah, jeg tror nu mere det var den indsprøjtning han fik der virker
hurtigt.

>lyder lidt mystisk med hans kløe/slikkeri..

Hans har loppeallergi, så han skal bare bides en enkelt gang, så
begynder det at klø. Dyrlægen mente, at det var det der var sket.

Det var nu mere den fortykkede halerod der bekymrede mig, men det fik
jeg jo ingen forklaring på hos dyrlægen.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 18-08-06 05:37

> Naaaaah, jeg tror nu mere det var den indsprøjtning han fik der virker
> hurtigt.

-------

nåhhh..så det mener du..((-;

> Hans har loppeallergi, så han skal bare bides en enkelt gang, så
> begynder det at klø. Dyrlægen mente, at det var det der var sket.

-----

det kan da også være forklaringen.. måske..

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

det kan også komme sig af meget slikkeri
- blev han set efter i analkirtler?

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 09:21

On Fri, 18 Aug 2006 06:37:17 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>det kan også komme sig af meget slikkeri
>- blev han set efter i analkirtler?

Ikke hvad jeg bemærkede, men stoppede analkirtler kender jeg så osse
godt symptomerne på, og det lignede ikke det fjerneste.

Lige nu ligger han bare henslængt i gæstesengen og daser. Jeg tror han
er gavladigt træt af at tygge! *G*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-08-06 15:32

> [...]
> godt symptomerne på, og det lignede ikke det fjerneste.
>
> Lige nu ligger han bare henslængt i gæstesengen og daser. Jeg tror han

Hej Leyna
Kan Hans ikke være blevet stukket af et eller andet insekt?
Måske en hveps som der jo er mange af i år.
Hilsen Vibeke

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 18:28

On Fri, 18 Aug 2006 16:32:17 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kan Hans ikke være blevet stukket af et eller andet insekt?
>Måske en hveps som der jo er mange af i år.

Jeg har ikke set noget der kunne tyde på insektstik, og han virker
heller ikke øm. Dyrlægen fandt jo så heller ikke noget, og jeg er da
lidt i tvivl om han mon har set sådan ud altid...

I hvert fald slikker og kradser han sig ikke så meget mere. Det er kun
blevet til en enkelt gang slikning i dag, og slet ikke så voldsomt som
det var. Jeg håber på det bedste.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 18:55

Leyna wrote:
> I hvert fald slikker og kradser han sig ikke så meget mere. Det er kun
> blevet til en enkelt gang slikning i dag, og slet ikke så voldsomt som
> det var. Jeg håber på det bedste.

Ellers kunne du jo prøve at stikke en finger i hans øje,
det ville jo fjerne fokus fra hans halerod

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 20:18

On Fri, 18 Aug 2006 19:55:14 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ellers kunne du jo prøve at stikke en finger i hans øje,
>det ville jo fjerne fokus fra hans halerod

Det er naturligvis allerede afprøvet!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 20:39

> Det er naturligvis allerede afprøvet!

Self har du det, hvad tænker jeg dog på

/Jens

Fra : Linda Vejlø

Dato : 18-08-06 18:59

Jamen, der er nok ingen tvivl om at sprøjten har stilnet kløen -
men det er ikke lang tid siden, jeg var til dyrlægen med samme
problem: kløe ved halerod, irritation og rødme - ( altså på
hunden,ikk?:))
Dyrlægen havde ikke lige noget bud, - andet end at det kunne
være en slags lokal betændelse ved haleroden - som var tydeligt
hævet en 10-12 cm op af halen..)
Det forsvandt af sig selv - så vidt jeg erindrer - smurte det
med lidt creme og holdt det ellers tørt..

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 19:41

Linda Vejlø skriblede bla:
> [...]
> hævet en 10-12 cm op af halen..)
> Det forsvandt af sig selv - så vidt jeg erindrer - smurte det
> med lidt creme og holdt det ellers tørt..

Hej Linda med fare for at blive kaldt betjent i min fritid kunne du så lade
være med at klippe hele det indlæg bort som du svarer på så vi kan se hvem
du svarer.

Noget a la mit svar til dig.

ps se evt her:

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 20:40

jopa wrote:
> Hej Linda med fare for at blive kaldt betjent

Æv bæv, netbetjent

/Jens

Fra : jopa

Dato : 18-08-06 20:52

pwh skriblede bla:

> Æv bæv, netbetjent

Ja jeg er blot afløser for Jens som pt skændes med Hanne og derfor ikke har
tid
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 18-08-06 21:10

> Ja jeg er blot afløser for Jens som pt skændes med Hanne og derfor
> ikke har tid

Jamen jeg takker

/Jens

Fra : Hm

Dato : 19-08-06 07:04

> Ja jeg er blot afløser for Jens som pt skændes med Hanne og derfor ikke
> har
> tid
> --
> Mvh.John

ja, nu er det jo nok mest Jens der skændes , men du skulle vel ikke også
være "mælingsmand"???
Hanne

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 10:02

On Sat, 19 Aug 2006 08:04:28 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>ja, nu er det jo nok mest Jens der skændes

Det er han altså osse go' til!

>, men du skulle vel ikke også
>være "mælingsmand"???
>Hanne

Nej nej, så bliver jeg jo ikke sjovt.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 10:57

> Det er han altså osse go' til!

Skændes gør jeg meget sjældent, men jeg er ikke god
til at holde min kæft hvis jeg er utilfreds

Jeg har lige fået ny Chef efter 22år med den gamle,
ham er jeg da også ved at drive til vanvid,
han har fundet ud af at jeg ikke lider i tavshed

/Jens (som havde et godt forhold til den gamle Chef)

Fra : Leyna

Dato : 19-08-06 11:35

On Sat, 19 Aug 2006 11:56:58 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Skændes gør jeg meget sjældent, men jeg er ikke god
>til at holde min kæft hvis jeg er utilfreds

Det var sådan set osse det jeg forsøgte at sige!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 12:28

> Det var sådan set osse det jeg forsøgte at sige!

Vi kan ikke alle værer blide og forsagte ligesom dig

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-08-06 16:38

pwh wrote:

> Jeg har lige fået ny Chef efter 22år med den gamle,
> ham er jeg da også ved at drive til vanvid,
> han har fundet ud af at jeg ikke lider i tavshed

Åh nej, stakkels chef si'r jeg bare ROFL

Mvh
Tove :)

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 17:26

> Åh nej, stakkels chef si'r jeg bare ROFL
>

> Mvh
> Tove :)

Han har kun godt at at blive lidt hærdet det skvat

/Jens

Fra : pwh

Dato : 19-08-06 10:54

> ja, nu er det jo nok mest Jens der skændes , men du skulle vel
> ikke også være "mælingsmand"???
> Hanne

Skændes er vel lidt meget sagt, det irrerterede mig bare,
og så brokkede jeg mig
John har nok ikke gidet værer mælingsmand da han sikker syntes jeg havde ret

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 18-08-06 20:20

On 18 Aug 2006 17:59:24 GMT, Linda Vejlø <lind@tdcadsl.dk> wrote:

>Det forsvandt af sig selv - så vidt jeg erindrer - smurte det
>med lidt creme og holdt det ellers tørt..

Okay, jeg ser bare tiden an. Det ser som sagt heller ikke ud til at
genere ham synderligt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-08-06 19:44

Leyna wrote:
> [...]
> syntes jeg at et dyrlægebesøg nok var tiltrængt. Specielt da jeg kunne
> mærke at haleroden var temmelig fortykket.

Jeg kan huske for nogle år siden at min datters boxer (han er borte nu)
pludselig hævede ved haleroden. Han var kuperet (internathund) og
dyrlægen sagde til min datter, at han havde forstuvet halen det
lød fuldstændig vildt synes jeg, men dyrlægen har jo nok vidst bedre.
Hunden slikkede meget ved halen, men det så ikke ud til at gøre ondt på
ham ellers. Det gik over i løbet af ganske kort tid.

Med venlig hilsen

Tove