Loppekur- men for lille
Fra : nana sørensen

Dato : 11-08-06 12:11

Hej gruppe...

Jeg har en fornemmelse af at hundene har fået lopper. Det er jo ikke galt,
men loppekur skal de sgu have. Problemet er at den lille hvalp kun vejer
1200 gr, og jeg kan kun finde midler der må bruges fra 2 kg. Hvad dælen gør
jeg så? Alle de loppehalsbånd jeg har kunnet finde er alt alt for store, og
så vidt jeg ved virker de heller ikke optimalt. Nogen forslag?

Mvh. Nana

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-08-06 12:20

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> writes:

> [...]
> jeg så? Alle de loppehalsbånd jeg har kunnet finde er alt alt for store, og
> så vidt jeg ved virker de heller ikke optimalt. Nogen forslag?

Vi havde et tilsvarende problem for en måneds tid siden. Vi skulle til
et område med ekstremt mange flåter. Men Siri vejer jo 75 kg, og
loppemidler går typisk kun til 40 kg.

Men jeg kørte til den nærmeste dyrlæge for at købe loppemidlet, og så
fik jeg jo samtidig en god og professionel rådgivning. Svaret fra
dyrlægen var at jeg skulle bruge 3 pipetter til 20 kg og så give lidt
oftere.

Så find den nærmeste dyrlæge og forelæg problemet.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : nana sørensen

Dato : 11-08-06 13:33

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
> Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Jeg er sådan lidt øv med vores nærmeste dyrelæge. Første gang jeg spurgte
dem havde jeg samme problem men de rådgav mig alligevel forkert og jeg fik
købt noget loppemiddel der var for meget for Peanut. Jeg må høre den
anden vi bruger.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-08-06 12:25

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør jeg så? Alle de loppehalsbånd jeg har kunnet finde er alt alt for
> store, og så vidt jeg ved virker de heller ikke optimalt. Nogen forslag?

hvad med en kur til katte?
det er jo det samme der er i, bare en mindre dosis.

mvh. marie

Fra : nana sørensen

Dato : 11-08-06 13:33

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:44dc68fd$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> hvad med en kur til katte?
> det er jo det samme der er i, bare en mindre dosis.

Er det virkelig det samme? Det var måske en ide´.

Fra : joke

Dato : 11-08-06 15:27

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44dc68fd$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> hvad med en kur til katte?
> det er jo det samme der er i, bare en mindre dosis.

STOOOOOOOOOOP kommer lidt an på hvilket mærke.

Vi bruger Bayvantic, ved ikke om den findes til katte men der står på pakken
at den ikke må bruges til katte da den indholder noget som katten ikke kan
tåle.

Så om det måske også kunne gælde den anden vej ved jeg ikke

Hilsen

Johnny

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-08-06 17:07

"joke"
<nospamdethaderjegfjernbaredetherogbrugkunjkp6670@hotfjernesogsaamail.com>
skrev i en meddelelse news:44dc93c4$0$14017$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> ikke kan tåle.
>
> Så om det måske også kunne gælde den anden vej ved jeg ikke

det er kun bayvantic der ikke må bruges på katte,og som frarådes at bruge
hvis der er kat i huset.
så vidt jeg ved, er der ikke nogle af de andre mærker, der er forskel på
indholdet, det er blot dosis der er større til hundene.
men under alle omstændigheder ville jeg da lige tage et ring til dyrlægen,
det er trods alt gratis..

mvh. marie

Fra : C.H

Dato : 12-08-06 13:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44dcaaf2$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> indholdet, det er blot dosis der er større til hundene.
> men under alle omstændigheder ville jeg da lige tage et ring til dyrlægen,

Ex-spot må heller ikke bruges til katte...

Frontline til katte og hunde indeholder det samme... Til vores katte køber
vi til hund og fordeler det i forhold til vægt.
Man kan købe frontline til kat og give det til hunden, det er der ikke noget
problem i...

CH

Fra : jopa

Dato : 12-08-06 19:43

C.H skriblede bla:

> [...]
> køber vi til hund og fordeler det i forhold til vægt.
> Man kan købe frontline til kat og give det til hunden, det er der

Bedste middel er at fjerne kattene.
Uden dem er chancerne for lopper hos hunden minimal.
Vores har ingen lopper.
ps det kan vel godt siges i en "hundegruppe"
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-08-06 20:51

jopa wrote:
> C.H skriblede bla:

> Bedste middel er at fjerne kattene.

Hov hov do

> Uden dem er chancerne for lopper hos hunden minimal.

Er der da ikke noget der hedder kamel-lopper ?

Med venlig hilsen
Tove :)

Og et stort kram Milo, som ikke kan gøre for at hans far snakker i
vildelse :)

Fra : jopa

Dato : 12-08-06 21:33

Tove Krieger skriblede bla:

> Er der da ikke noget der hedder kamel-lopper ?

Der er ikke noget der hedder hundelopper, og de steder hvor angrebene er
slemmest er hos dem der har katte.
Thats a fact.

Man må da gerne genere katte i denne gruppe.
Jeg har da ikke noget i mod de findes og min hund syntes de smager godt.
Den ligger lige nu og gnasker i en stribet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-08-06 22:19

jopa wrote:
> Der er ikke noget der hedder hundelopper, og de steder hvor angrebene
> er slemmest er hos dem der har katte.
> Thats a fact.

Jeg ved godt, at det mest er kattelopper hundene har, men hundelopper
findes omend de er sjældne:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=612/sprog=1/grp=3/menu=11/

> Man må da gerne genere katte i denne gruppe.
> Jeg har da ikke noget i mod de findes og min hund syntes de smager
> godt. Den ligger lige nu og gnasker i en stribet

Gener du bare væk min ven mine 2 katte har ikke lært at læse. :)

Kamel-lopper........... var det virkelig mig der skrev det ? Undskyld
smukke Milo, jeg mente det ikke. :) gnask du bare videre.

Mvh Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 12:40

> [...]

>Hvad dælen gør jeg så? Alle de loppehalsbånd jeg har kunnet finde er alt
>alt for store, og så vidt jeg ved virker de heller ikke optimalt. Nogen

Frontline- den på spray, kan bruges til små hunde og hvalpe. Det er ca. 2
sprøjt pr. kg. hund svjh.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : nana sørensen

Dato : 11-08-06 13:34

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote in message

> "nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse

> Frontline- den på spray, kan bruges til små hunde og hvalpe. Det er ca. 2
> [...]

Mange tak. Det var lige sådan noget jeg ledte efter, med vægt per ting.
Det skader ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 13:49

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse news:44dc7924$0

> Mange tak. Det var lige sådan noget jeg ledte efter, med vægt per
> ting. Det skader ikke?

Nej, det skader ikke hunden. Har selv brugt det før på hvalpe i 1 kg.`s
størrelsen.
Det tager dog kun voksne lopper, ikke æg og larver.

Kig evt. selv lidt her:

http://www.hundeleksikon.dk/lopper.html

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 15-08-06 04:43

"Buffy" skrev

> Frontline- den på spray, kan bruges til små hunde og hvalpe. Det er
> ca. 2 sprøjt pr. kg. hund svjh.

Jeg har to Cavalier King Charles Spaniels på 4 og 8 kg. Er der nogen som
har erfaring med, om det er billigere at anvende spray, fremfor
ampuller?

Hilsen Jeannie
http://www.ckcs.dk

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 01-09-06 07:40

"Jeannie Kristensen [4700]" <ikke-muligt@intet.intet> skrev i en
meddelelse news:44e142c6$0$3476$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
>
> Jeg har to Cavalier King Charles Spaniels på 4 og 8 kg. Er der nogen
> som har erfaring med, om det er billigere at anvende spray, fremfor

Nu har jeg prøvet sprayen og det er billigere, hvis hunden er under 10
kg.

Der er dog lige det "men", at det er mange sprøjt fra en sprayflaske,
som skal gnides ind i pelsen. Den bliver helt fugtigt og stinker ganske
forfærdeligt. Min mindste hund, brød sig overhovedet ikke om det, så jeg
tror jeg går tilbage til den "lille mængde i nakken"

Jeannie
http://www.ckcs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-06 08:19

> [...]

> forfærdeligt. Min mindste hund, brød sig overhovedet ikke om det, så jeg
> tror jeg går tilbage til den "lille mængde i nakken"

Ja, hundene skal ikke være ret store, før det hurtigt kan blive noget værre
pjaskeri. Jeg plejede at sprøjte den anbefalede mængde i en skål først og så
derefter gnide det ud på hunden / katten. Foretrækker dog også de alm. små
ampuller, men til meget små hvalpe er sprayen jo den bedste løsning.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 14-08-06 17:31

On Fri, 11 Aug 2006 13:11:12 +0200, "nana sørensen"
<nanatorsk@phobia.dk> wrote:

> Problemet er at den lille hvalp kun vejer
>1200 gr

prøv noget af det de bruger i mod lopper ved mink det virker sgu ...
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)