Tilbagelevering af hundehvalp hos Kennel C~
Fra : Bjørn Larsen

Dato : 31-07-06 21:04

Helt ny i dette forum, er jeg meget interesseret i Jeres mening om flg:

Vores familie købte for nylig en hvalp (Bichon Havanais) til 12.000 kr. hos
http://www.clear-cloud.dk/ i Sønderjylland.
Da vi selv bor på Bornholm, aftalte vi at overleveringen skulle foregå i
Kastrup lufthavn. Handlen gik uden problemer og vi underskrev
en købsaftale (uden fortrydelsesret).

Efter ca 4-5 dages forløb måtte vi desværre konstatere at min kone ikke
kunne tåle hunden.
Vi ringede til sælgeren som indvilligede i at tage hunden tilbage for 9.000
kr. Da vi helst ville af med hunden hurtigst muligt, aftalte vi at mødes
dagen efter på en hundeudstilling i Grenå.

Efter 1½ døgns rejse fra Bornholm ankom min kone + 7 årige datter + den
lille hundehvalp (9 uger) i Grenå et par timer før det aftalte tidspunkt.
Familien var på dette tidspunkt udmattet af den lange rejse samt sorgen over
at skulle leverere hvalpen tilbage. Således dybt ulykkelige henvendte en
venlig hundeudstiller sig, med tilbud om at varetage hvalpen indtil
indehaveren af Kennel Clear Cloud ankom. Dette tilbud tog min kone imod, da
manden var bekendte med fruen fra Clear Cloud.

Et par dage efter modtog vi et brev fra Kennel Clear Cloud, hvori det blev
anført at hunden ikke havde fået en anstændig behandling ifm. returneringen.
Således ville man kun tilbagebetale 6.000 kr. i stedet for det aftalte beløb
på 9.000 kr.

Set i bakspejlet kan vi godt se, at min kone måske burdet have ventet de
ekstra 2 timer. Men er det virkelig anstændigt at hun/vi skal straffes med
en "bøde" på 3.000 kr. for den "forseelse"?? Moralsk syntes jeg det er dybt
usmageligt at straffe ulykkelige mennesker på den måde. Juridisk set kan jeg
ikke afgøre, om Kennel Clear Cloud er i sin gode ret til kun at
tilbagebetale halvdelen af den samlede købspris. Som nævnt var der ikke
fortrydelsesret i købsaftalen, men ved at tage hvalpen retur, har hun jo
selv accepteret at handlen er annuleret!

Det skal bemærkes at hvalpen på ingen måde har lidt overlast. Vi har taget
os kærligt af den under hele forløbet (og rejsen), og den var hele tiden
glad og tillidsfuld.

Bjørn Larsen
(En meget skuffet og trist ex-hundekøber).

Fra : JB

Dato : 31-07-06 21:15

"Bjørn Larsen" <bjoern_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> glad og tillidsfuld.
>

> Bjørn Larsen
> (En meget skuffet og trist ex-hundekøber).

Det er en meget trist historie, som er svær at kommentere, når man ved så
lidt. Jeg synes, I skal henvende jer til Dansk Kennel Klub og høre, hvad de
mener og evt. prøve at snakke med kennelen igen. Det er jo også en dum
situation for dem.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 31-07-06 21:17

Bjørn Larsen skriblede bla:
> Helt ny i dette forum, er jeg meget interesseret i Jeres mening om
> flg:
<klip en masse>

Kontakt DKK og hør dem.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jørgen L.

Dato : 31-07-06 21:25

> [...]
> Da vi selv bor på Bornholm, aftalte vi at overleveringen skulle foregå i
> Kastrup lufthavn. Handlen gik uden problemer og vi underskrev

Prøv lige i news:dk.videnskab.jura om hvad de siger til uden fortrydelses
ret og resten af historien.

Hilsen Jørgen

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 01-08-06 08:47

Tak for Jeres råd!

Vi har kontaktet Dansk Kennel Klub. De siger der intet er at gøre, da der
ifm. med fortrydelsen var tale om en mundtlig aftale om de aftalte 9.000 kr.
En mundtlig aftale er bindende, men da den ikke kan bevises har vi intet at
komme efter.

Vi har selvfølgelig forsøgt telefonisk at appellere til indehaveren af
Kennel Clear Cloud, men hun mener altså hun er i sin gode ret til at stikke
pengene i egen lomme. Argumentet skulle være at hunden var stresset af
forløbet og at hun derfor ville have svært ved at sælge den igen.
Ikke desto mindre er hunden (efter ca. 1 uge) allerede blevet solgt videre -
købesummen vil hun ikke oplyse!

Bjørn Larsen

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 01-08-06 19:37

Tak for adskillige henvendelser her i NG og via mail.
Midt i skuffelsen, vreden og ydmygelsen ved at blive narret, luner det med
den moralske støtte og forståelse.

Vi har rettet henvendelse til Forbrugerklagenævnet som siger, at Kennel
Clear Cloud ved at tage hunden retur, har accepteret at handlen er
annulleret. Vi har derfor ret til at få hele købesummen (12.000 kr.) retur.
Da den indledende kontakt er foregået gennem annoncering på nettet (Dansk
Kennel Klubs hjemmeside samt Kennelens ejen side), gælder i øvrigt loven om
internethandel. Således har køber altid fortrydelsesret!

Vi har nu kontaktet en advokat som er villig til at tage sagen op, hvis vi
ikke får vores penge retur. Efter hans vurdering er der tale om en meget
simpel og oplagt sag.

Bjørn Larsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-08-06 10:36

> [...]
> glad og tillidsfuld.
>

> Bjørn Larsen
> (En meget skuffet og trist ex-hundekøber).

Uha, sikken en historie. Det må man jo sige, er noget af en historie.
Samtidigt er det også en chokerende historie, for hvis jeg skal antage, at
alle taler sandt... Hvad jeg dog forbeholder mig retten til at tvivle på, da
det jo helt klart, vil dømme den stakkels venlige mellemmand, uden
vedkommende på nogen måder har haft mulighed for at udtale sig.
For ifølge din forklaring, var hvalpen jo glad på hele rejsen... Hun kalder
den stresset, så det lyder for mig, som om hun sælger sin egen bekendte for
Kr 3.000,- For det bliver jo den person, der kommer til at fremstå nærmest
som dyremishandler, hvis han kan nå at gøre hunden stresset på 2 timer...
Hvis en 9 uger gammel hvalp, er lidt stresset, efter en rejse til Bornholm,
og tilbage til Jylland, hvor den først skal tilbringe en dag eller to, på en
udstilling, før den igen bliver transporteret tilbage til Sønderjylland,
denne gang, som en del af en flok, og ikke får helt samme opmærksomhed, som
på de to første rejser.... Jo så skal det nok passe, at den nu er lidt
småstresset.... Men jeg nægter at tro på, at det var jer, eller
mellemmanden, der havde gjort den stresset. Helt ærligt, var jeg Clear
Cloud, så ville jeg ikke kunne få sendt de sidste Kr 3.000 hurtigt nok. For
det vil med sikkerhed, blive en dyr affære at lade være. Så sagt på Dansk,
jeg regner med, du snart skriver, at hun har besindet sig, og holdt sig til
aftalen.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-06 11:29

Bjørn Larsen wrote:
> [...]
> Det skal bemærkes at hvalpen på ingen måde har lidt overlast. Vi har
> taget os kærligt af den under hele forløbet (og rejsen), og den var

Hej Bjørn.

Også jeg synes det er utroligt synd for jer med hele denne historie.

Jeg kender, som de andre heller ikke til jura, og man skal jo være
forsigtig, når man ikke har hørt sagen fra 2 sider, men lidt moralsk
opbakning kan da ikke skade.

Jeg ved heller ikke om der er fortrydelsesret hos andre kenneler, men
mundtlige aftaler gælder ad Wandsbeck til, hvis man ikke har vidner. Det
er vist lidt naivt, at tro så godt om sine medmennesker som du har gjort
i dette tilfælde.

Jeg tror på dig når du skriver, at den lille hund var glad og frisk da
den blev returneret, det har ganske vist været meget varmt, men hvis den
har fået det vand den kunne drikke og ellers er blevet passet godt, så
skulle den da ikke kunne blive stresset.

Ydermere synes jeg, at kennel-fruen har solgt den videre under falske
forudsætninger. Hvis det er sandt hvad hun har sagt om, at hunden var
stresset, så har hun jo nok "glemt" at fortælle den nye køber om det.

Bare der dog havde været en happy ending, men her gælder nok det gamle
ordsprog, at man bliver klog af skade, men sjældent rig.

Nu er du så blevet denne erfaring rigere, og det vil jo kun komme dig
til gavn, hvis du påtænker at anskaffe dig hund senere, men hvis din
kone ikke kan tåle "pelsdyr", og det eventuelt er på grund allergi, så
kan jeg godt se problemet.

Til slut vil jeg ønske at omtalte kennel-ejer også læser denne gruppe.
Negativ omtale har det jo med at brede sig som ringe i vandet.

De bedste hilsener og tanker fra
Tove :)

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 01-08-06 17:38

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-06 18:13

kennel@clear-cloud.dk wrote:
> [...]

Som I sikkert kan se, er der sendt en tom meddelelse til gruppen.

Det tyder på at kennel-ejeren har læst indlæggene. Det ville godt nok
også være dejligt, hvis fruen kunne give sit besyv med, det er trods alt
det bedste hvis hele sagen kunne blive belyst fra begge sider, og
allerbedst ende med et forlig af en slags, det er jo en temmelig
ulykkelig situation for begge parter.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 19:32

> [...]
> ende med et forlig af en slags, det er jo en temmelig ulykkelig situation

Det tyder jo lidt på, at kennelejeren ikke rigtigt har noget, at tilføje som
kan godtgøre, at de har nuppet de 3000 kr. ekstra fra hvalpekøberen....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Is

Dato : 01-08-06 19:50

> [...]
> en købsaftale (uden fortrydelsesret).
>
> Efter ca 4-5 dages forløb måtte vi desværre konstatere at min kone ikke

På hvilken måde kan hun ikke tåle hunden ?

Erik Isager

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 01-08-06 20:46

Tove Krieger wrote:

> [...]
> det bedste hvis hele sagen kunne blive belyst fra begge sider, og
> allerbedst ende med et forlig af en slags, det er jo en temmelig

Her er min version af denne sag i kortfattet form da den er lang.
jeg blev den 10. juli ringet op af Marianne Baun og vi aftalte at
mødes i Kastrup lufhavn næste dag. Dette for at skåne Marianne mod
stress.
Næste dag ringer hun afbud fordi hun har talt med en der har
forskrækket hende ved at sige en helt masse. jeg siger sov på det og
ring i morgen.
Jeg kender til stress og ved at en hund er alletiders i den situation.
Derfor fik hun dette valg.
Marianne ringer onsdag morgen og siger at hun nu er klar til at
overtage hvalpen. Havde på dette tidspunkt ingen tvivl om at det var
rigtig. Aftaler at mødes i Kastrup lufthavn torsdag.
Jeg fortæller Marianne at hvalpen aldrig har været alene og opfordrer
hende til at en sover hos ham i den første tid og langsomt at vænne
ham til at være alene hjemme. Efter hvad Marianne så efterfølgende
fortæller mig så arrangeres der noget med nogle papkasser og hun
ville sove ved siden af. Ved ikke hvor mange nætter hun sov hos ham,
men han kom efter hvad jeg har fået at vide i en hvalpegård (ikke
noget forkert i det) men han blev overladt til sig selv, hvorfor han
blev urolig og vækkede Marianne meget tidlig om morgenen.
Efter få dage lod familien ham være alene hjemme i 2-3 timer stadig
Marianne`s ord.
Marianne ringer til mig onsdag morgen og beder mig tage hvalpen tilbage
han kan ikke klare det. Altså tåle det.
Jeg står og skal på en 3 dages udstilling i Grenå. Spørger om det
ikke kan vente til mandag, men Marianne er ked af det o vil gerne have
at det skal være nu.
jeg ringer senere til for at aftale nærmere men træffer ikke Marianne
hvorfor jeg beder Bjørn om at få Marianne til at ringe til mig på
min mobil. Men der kommer intet opkald.
Da vi senere kommer hjem er der besked om at Marianne kun kunne komme
over med natfærgen og besked om at de ville være i Grenå mellem kl.
17- 18.
Da jeg kom frem var hvalpen allerede kommet og Marianne, hendes datter
og far var væk. Der er ikke på noget tidspunkt nogen kontakt fra
Marianne til mig. Hun havde fået min mobilnr. Jeg var dybt chokeret
over at hun kunne aflevere hvalpen på denne måde.
Mandag efter vores hjemkomst er der, da jeg står op, en besked på min
telefonsvarer om at man ikke havde fået de 9.000,00 kr. tilbage og et
kontonr. . Intet andet ikke et ord om hvordan har hvalpen det eller
noget andet. Endnu engang chokerede Marianne mig.
Marianne ringede dagen efter (hvor hun dog spurgte til hvalpen.) Hvor
jeg sagde til hende at jeg ville finde ud af hvordan jeg ville finde ud
af hvordan vi løste denne sag da jeg til enhver tid mener at hun
skulle have kontaktet mig vedr. aflevering af hvalpen. Hun siger så at
mit mobilnr. ikke står på krak. Enhver kan gå ind og se at dette
ikke passer. Så hun løj (indrømmet af hendes far om fredagen)
nummeret kan også fås på oplysningen og adressen havde hun. Havde
Marianne ringet kunne vi have aftalt at mødes et sted deroppe, for vi
må simpelthen have passeret hinanden på vejen et eller andet sted på
vejen fra pladsen hvor de afleverede hvalpen
Da jeg ikke kan acceptere denne måde at behandle mine hvalpe på
sendte jeg en check på kr. 6.000,00 med besked om at det var til fuld
og endelig afgørelse af denne sagFredag bliver jeg ringet op af
Marianne`s far???? og skældt ud og truet med advokat og alt andet. Han
siger han har talt med DKK og fået medhold. Dette fremgår af Bjørn`s
mail ikke er sandt.
jeg kontakter min sparekasse hvor checken er udstedt og får at vide at
checken er hævet. Altså man har accepteret.
Jeg kunne også have valgt at tage hvalpen i pension, det er der flere
der gør. Og så have sendt de penge retur der efter sådan et
pensionsophold blev til overs.
Hvad vil i sige til at en hvalp fra den 14. juli til den 20. juli
oplever både at blive transporteret i bil 1 time i tog ca 3,5 tmer med
et skift overgivet til ny ejer med bus til en anden terminal og
derefter med fly til Bornholm.Derefter ikke ikke få den aftalte
pasning og derefter med en natfærge til Køge en anden transportmiddel
til Solrød. Derefter bil og vist nok endnu en færge og igen i bil.
Hvordan tror i sådan en lille størelse så har det? Han blev ikke
stresset af at være hos den anden opdrætter han var det da han kom.
Hvor blev han glad da der endelig kom en han kendte han peb og slikkede
mig i ansigtet.
Han var så på en plads med en masse larm og menesker det meste af
tiden fra torsdag til søndag aften. Han faldt først helt til ro og
blev sig selv omkring tirsdag.
På grund af manglende kommunikation og et par løgne har jeg valgt at
gøre som jeg har gjort.
Jeg synes jeg har behandlet dem meget pænt langt ud over hvad
købeloven siger.
Jeg lader nu DKK tage sig af denne sag.
Med venlig hilsen
Grethe Clausen
Kennel Clear Cloud

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-08-06 22:01

kennel@clear-cloud.dk wrote:

> [...]
> gøre som jeg har gjort.
> Jeg synes jeg har behandlet dem meget pænt langt ud over hvad

Det er altid godt at høre en sag fra to sider. Jeg har ikke i sinde at
kommentere yderligere, der er vist sket en del misforståelser, og det
hele er bare escaleret unødigt.

Håber på en acceptabel løsning for begge parter.

Med venlig hilsen
Tove Krieger

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-08-06 11:28

<kennel@clear-cloud.dk> skrev i en meddelelse

Så indrømmer du altså, at det er dig selv, der har overpylret om hunden, så
det der gjorde den stresset, var ikke at blive underholdt døgnet rundt. Ja
jeg er ked af at sige det, som jeg læser dit indlæg, så var den pågældende
hvalp, ikke socialiseret, før den kom hjemmefra.... Så hvis nogen har gjort
den stresset.... Gæt så, hvem det nu måtte være.

Så jeg tror jeg holder mig til første indlæg.... Blot ført aben helt tilbage
til oprindelsen.

M.V.H....Benny..

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 18:17

Rart og interessant at få din side af sagen fru Clausen.

Jeg har indtil nu forsøgt at beskrive de overordnede linjer, for. pyha...
mon dog folk er interesserede og kan hitte rede i alle de detaljer?

Jeg vil således ikke kommentere din version af, hvem der har sagt hvad og
hvornår. Folk der stadig følger med, gennemskuer nok at vores version
divergerer på væsentlige punkter.

Vi kan kun give dig ret i, at rejsen Sønderjylland til Bornholm er lang. Du
tog selv hunden med på en 4½ time lange rejse til København. Hvis du var
bekymret - hvorfor så ikke tage flyet fra Billund? In mente anføres at min
kone tog en flyafgang fra København til Bornholm. En rejse på 30 minutter.
Rejsen retur fra Bornholm til København foregik på natfærgen i en kahyt,
hvor hunden sov i køjen hele vejen. Så mon dog hunden har lidt overlast af
den tur?

I øvrigt bruger vi ikke 12.000 kr. + udgifter til flybilletter og
hundeudstyr, for at behandle en hvalp dårligt! Vi har naturligvis gjort alt
for at den skulle trives. Vi har forberedt os i flere måneder ved at lytte
til andre hundeejere, læse DKK's foldere m.m. Mens vi havde hunden, havde vi
besøg en hel eftermiddag af en kennel ejer (som du også kender). Hun
bemærkede intet om, at hunden skulle være stresset e.l. - tværtimod. Vi fik
mange gode råd. Alle råd (inklusiv dine) er blevet fulgt og hunden trivedes
aldeles udmærket. Vi har udelukkende returneret hunden pga. min kones
psykiske reaktion - ikke fordi hvalpen ikke havde det godt.

Det er ret tydeligt kommunikationen omkring returnering af hunden er slået
fejl. Vi erkender vores andel, men var det udelukkende vores skyld? (Det er
muligt dit mobilnummer findes på krak.dk. Hvordan man så søger det frem? Vi
har forsøgt på både krak.dk og DeGuleSider.dk uden held).

Vi har erfaret, at vi åbenbart ikke skulle have taget imod den venlige mands
tilbud om at tage sig af hvalpen de 1½ time, indtil du ankom i Grenå. Men vi
gjorde det i bedste mening. Manden var selv kennel ejer og kendte dig og til
"sagen". Min kone så ingen mening i, at hun og vores grædende datter skulle
vandre rundt på en hundeudstilling med en dejlig lille hvalp, som vi ikke
kunne beholde. (Dagen før foreslår du selv, at vi midlertidigt afleverer
hunden til en anden hundefamilie på Bornholm, indtil du kan få den retur 4
dage efter. Din vrede mod at vi overgav hunden midlertidigt i 1½ time, kan
derfor undre mig).

En ting mere undrer mig: Hvis du virkelig syntes den stakkels hvalp var
stresset, hvordan kan du så få dig selv til at sælge hunden videre 1 uge
efter??

Måske det var en forkert beslutning at videregive hvalpen i stedet for at
vente på din ankomst. Men er det rimeligt at straffe os økonomisk med 3.000
kr. for den fejltagelse?

Fakta er, at vi har betalt 12.000 kr. for hvalpen, og at vi aftaler at
returnere den for 9.000 kr. kun få dage efter. Efterfølgende render du fra
aftalen og sender en check på 6.000 kr. Summa summarum har du stukket 6.000
kr. lige ned i lommen. Er det rimeligt?

Selv om du mener hunden var stresset da du modtog den, har du absolut ingen
ret til at løbe fra vores aftale og "straffe os" økonomisk. En mundtlig
aftale er som bekendt en bindende aftale. Og. undskyld mig.. (oh.. Høje
Dommer), men at vi hæver din check på 6.000 kr. er ikke en accept af din "afgørelse".
Vi har 9.000 kr. til gode. er det så mærkeligt at vi hæver de 6.000 kr. du
har sendt??

Vores familie er stadig meget påvirkede af denne sag. Udover skuffelsen,
vreden, og ydmygelsen ved din "straffeekspedition", har vores fejltagelse
kostet os næsten 10.000 kr. Værst er, at vores 7 årige datter har fået et
dybt følelsesmæssigt sår. Hendes største ønske var at få en hundehvalp. Det
fik hun, men den blev taget fra hende igen. (Trods alt er det bedre at have
en rask mor).

At vi bagefter skal kæmpe med dig for at få vores tilgodehavende er dybt
frustrerende. Jeg håber stadig vi kan ordne denne sag i mindelighed. Du er
velkommen til at ringe til os, så vi kan rede trådene ud i stedet for at
tredie part skal involveres.

/Bjørn Larsen

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 01-08-06 22:13

Tove Krieger wrote:

> [...]
> hele er bare escaleret unødigt.
>
> Håber på en acceptabel løsning for begge parter.

Jeg håber at man nu vil lade være med at sende rigtig grimme breve
til min gæstebog. Dem der sender dem har sørget for at jeg ikke kan
svare på dem ved at angive forkerte mailadresser. Jeg får i hvertfald
de svar jeg sender retur. . Jeg er ked af denne sag, men den går nu
til DKK til vurdering herfra.
Venlig hilsen
Grethe Clausen

Fra : jopa

Dato : 01-08-06 22:34

kennel@clear-cloud.dk skriblede bla:
> [...]
> svare på dem ved at angive forkerte mailadresser. Jeg får i hvertfald
> de svar jeg sender retur. . Jeg er ked af denne sag, men den går nu

Ja det er jo det sørgelige når man først kun hører den ene part så er der
nogen der er ude med riven.

Hvis jeg var dig ville jeg vise storsind og refundere beløbet minus dine
faktiske udgifter.
Du kan jo sælge hunden igen.
Selvom jeg personligt ikke kan forstå hvem der vil give 13K for sådan en
lille tæppetisser
Men sådan er vi så forskellige.

Og til køberen husk at en hund er et levende væsen man anskaffer sig for
livstid (hundens) og ikke returnerer som et køkkenapperat.
Det kræver moden overvejelse at anskaffe sig en sådan.
Er klar over at der kan være allergiproblemer men det er den samme historie
folk bruger når de afleverer hunde på internater.
Ikke at i taler usandt.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 10:26

> Hvis jeg var dig ville jeg vise storsind og refundere beløbet minus dine
> faktiske udgifter.
> Du kan jo sælge hunden igen.

Hunden ER ekspederet videre. Dette skete ca. 1 uge efter. Det viser måske
lidt om fru Grethe Clausens "bekymring" om den stressede hvalp!!
Mon ikke fruen er mere optaget af at stikke pengesedler i lommen?!

> Og til køberen husk at en hund er et levende væsen man anskaffer sig for
> livstid (hundens) og ikke returnerer som et køkkenapperat.
> Det kræver moden overvejelse at anskaffe sig en sådan.

Processen og beslutningen om at anskaffe hund har optaget hele vores familie
i 3-4 måneder. At vi spenderer 12.000 kr. plus udgifter til hundeudstyr og
flybilletter viser vel også lidt om, at dette ikke var en "spontan
indskydelse".
At det viste sig min kone (som netop er førtidspensioneret pga stress)
psykisk ikke kunne håndtere den uro der blev i huset, kunne vi ikke vide på
forhånd. Studier i diverse magasiner og erfaringer fra andre hundeejere
(inkl. Grethe Clausen) bestyrkede os i vores tro på, at hunden ville have en
"healende" virkning på min kone. Desværre opstod den modsatte effekt.

> Er klar over at der kan være allergiproblemer men det er den samme
> historie folk bruger når de afleverer hunde på internater.

Vi har på intet tidspunkt skrevet/sagt at hunden blev returneret pga.
allergi.

/ Bjørn Larsen

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 01-08-06 23:00

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 01-08-06 23:03

jopa wrote:
> [...]
> Er klar over at der kan være allergiproblemer men det er den samme historie
> folk bruger når de afleverer hunde på internater.

Denne sag drejer sig ikke om allergi. Havde det været det havde jeg
ikke leveret hunden til køber uden de først havde besøgt mig så vi
kunne finde ud af om køber kan tåle mine hunde. Jeg er altså ikke en
uansvarlig opdrætter.

hilsen
Grethe

Fra : jopa

Dato : 01-08-06 23:13

> [...]
> ikke leveret hunden til køber uden de først havde besøgt mig så vi
> kunne finde ud af om køber kan tåle mine hunde. Jeg er altså ikke en

Har jeg heller ikke sagt men så har jeg misforstået køberen
Jeg skal skam heller ikke blande mig i jeres tvist.
Det var blot for at det hurtigt kan blive dyrere for måske begge parter hvis
i ikke kunne ordne det i mindelighed.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-06 06:54

[...]

-----------------

jeg har undladt at kommenterer denne sag, da jeg på forhånd har en ulden
tanke om denne familie..kender til andre der har overtaget et dyr fra dem
"på grund af datterens allergi", som ikke var sandt.
Jeg håber i finder ud af det, og det viser igen, hvor let man kan komme til
at stemple folk, pga. en parts forklaring.
mvh. marie

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 10:57

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d03e13$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> Jeg håber i finder ud af det, og det viser igen, hvor let man kan komme
> til at stemple folk, pga. en parts forklaring.

At stemple min familie som "ulden" er da et slag under bæltestedet!
Det er sørgeligt at konstatere, at udefra kommende pludselig hænger min
familie ud på internettet. Desværre føler jeg mig derfor nødt til at
offentliggøre personlige oplysninger for at besvare dit indlæg.
Det er sandt at vi for år tilbage valgte at bortadoptere vores kat. Dette
efter et længere sygeforløb med vores datter - og i samråd med vores læge,
som mente sygdommen skyldtes allergi.
Desværre hjalp det ikke på vores datter, som blev ved med at være syg.
Efterfølgende har vi to gange fået lavet priktests på hende med negativt
resultat. Således viste det sig, hun ikke havde allergi - og derfor valgte
vi nu 2 år efter at anskaffe os en hund.
I situationen med en syg datter kunne vi ikke vælge andet end følge lægens
råd.

I øvrigt... hvorfor skrive at du "kender til andre som har overtaget et dyr
fra dem"?? Det er en direkte usmagelig løgn! Eneste dyr vi nogensinde har
haft, var omtalte kat. Og som det også fremgår af fotos på Jeres hjemmeside
http://www.photopassion.dk/kattene.htm afleverede vi Albert til dig!!!!

PS.
I øvrigt dejligt at fornemme at Albert har det godt hos Jer. Det var jo
heller ikke uden grund, vi valgte en rigtig "dyrefamilie", hvor Albert endda
kunne bo under samme tag som hans kuldbror "Anton".

/Bjørn Larsen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-06 11:28

> Det er sørgeligt at konstatere, at udefra kommende pludselig hænger min
> familie ud på internettet. Desværre føler jeg mig derfor nødt til at
> offentliggøre personlige oplysninger for at besvare dit indlæg.
--------
det var også kun for at undgå at blive personlig.
du har vist selv hængt folk ud ikk`? jeg har ikke nævnt jer ved navn på min
side, og har heller ikke klandret jer for noget, andet end jeg synes det
virker uldent. men det er der vel ikke noget at sige til når det bliver
fremført som det gør, jeg har ikke noget imod at du offentliggører mine
oplysninger, jeg har såmænd ikke noget at skjule.
Når man lægger ud med sådanne heftige beskyldninger over nettet som du/i
lagde ud med i går, så må i forvente at blive mødt med en vis kritik, og
især når der kommer supplerende oplysninger fra modparten, hvem man så
vælger at tro på, er jo op til den enkelte, ingen kender sandheden. kun jer
og kennelen.
--------
> [...]
> vi nu 2 år efter at anskaffe os en hund.
> I situationen med en syg datter kunne vi ikke vælge andet end følge lægens

------
det er da så kun glædeligt, at det ikke skyldes allergi, at hun har været/er
syg.
jeg har også været igennem møllen med min yngste, som læger mente var
allergi og visse også rådede til at afskaffe dyrene, men jeg forlangte at få
en test før jeg skaffede mig af med hele flokken, den var da også negativ,
heldigvis da!
men det er ofte en "undskyldning" for folk at skaffe sig af med deres dyr,
sørgeligt nok. og for dårligt at læger ikke undersøger det til bunds før de
udtaler sig om sådan en stor beslutning.
-----------
> [...]
> dyr fra dem"?? Det er en direkte usmagelig løgn! Eneste dyr vi nogensinde
> har haft, var omtalte kat. Og som det også fremgår af fotos på Jeres

som nævnt tidligere, for ikke at blive personlige, i kunne nok regne ud hvem
jeg var da i så navnet ikke?
og som jeg har fået fortalt af andre der kender jer, har der været
forskellige forklaringer på, hvorfor albert skulle væk, så det er vel ikke
så underligt at man er i tvivl om den egentlige årsag.

og så kan jeg undre mig over, hvorfor i ikke prøvede det at have hund af,
før i gjorde så meget ud af at få en hvalp, det er trods alt et levende
væsen, som uden at være i tvivl må have været stresset over al den
omvæltning på så få dage, det er mange nye indtryk på kort tid for en lille
hvalp.
at få en hvalp er ikke bare en dans på roser, og slet ikke hvis man ikke har
haft hund før, så hvis din kone er stresset, så kan jeg da godt forstå, at
det har væltet hende af pinden.

Hvordan havde hun det med albert?
----------

> [...]
> heller ikke uden grund, vi valgte en rigtig "dyrefamilie", hvor Albert
> endda kunne bo under samme tag som hans kuldbror "Anton".

Albert har det storartet, efter et halvt års tid, var han blevet rimelig god
i pelsen,(den var ikke for god, tynd og fældende) de to brødre fungerer
meget fint sammen, og ligeledes med de 3 hunde.
jeg har fået lavet hegnet kattesikkert i haven, så de kan nyde det frie liv
i hele haven (2.500m2) uden at de render ud, jeg er ikke så glad for
hovedvejen, derfor må de blive på matriklen.

mvh. marie

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 13:17

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44d07e26$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> det var også kun for at undgå at blive personlig.
> du har vist selv hængt folk ud ikk`?

Ærligt talt så mener jeg mit oprindelige indlæg er rimeligt sobert - i
betragtning af at vi er blevet økonomisk berøvet.
Jeg forsøger at beskrive hvordan en kennelvirksomhed agerer i et
handlingsforløb. Intet sted bliver jeg personlig. Jeg nævner virksomhedens
navn - ikke
ejerens. Personlig fnidder fnadder kommer først ved Kennel Clear Cloud's
indlæg, hvilket du så af en eller anden grund bidrager til.

> og som jeg har fået fortalt af andre der kender jer, har der været
> forskellige forklaringer på, hvorfor albert skulle væk...

Tja... en ting er at lytte til sladder (hvilket Bornholmerne er rigtig gode
til)... en anden ting er at viderebringe det. En fjer bliver som bekendt
hurtigt til fem høns (eller hvor mange det nu er).

> og så kan jeg undre mig over, hvorfor i ikke prøvede det at have hund af,
> før i gjorde så meget ud af at få en hvalp

En ide vi ikke havde overvejet. Hvordan prøver man sådan noget af på
forhånd?? Kender du nogen som vil udlåne sin hundehvalp til et sådant
formål? Og... hvis det nu viste sig det gik godt - er det så ensbetydende
med, at en hvilken som helst anden hvalp ville være samme succes?

/Bjørn Larsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-08-06 15:34

Bjørn Larsen wrote:

> [...]
> formål? Og... hvis det nu viste sig det gik godt - er det så
> ensbetydende med, at en hvilken som helst anden hvalp ville være
___________________________________

Nu kan jeg så ikke lade være med at blande mig...
Det er *jeres* problem og ansvar og kun *jeres*! Hvis ikke man er klar over,
om det kan lade sig gøre at have hund eller ej, så lader man ganske enkelt
helt være med at anskaffe sig én. Og det er i princippet ligegyldigt, om
hunden skal fungere som afstressende værktøj eller har andre formål - man
eksperimenterer IMO ikke med en hundehvalp, ligemeget hvordan man vender og
drejer den.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-06 17:19

> [...]
> ejerens. Personlig fnidder fnadder kommer først ved Kennel Clear Cloud's
> indlæg, hvilket du så af en eller anden grund bidrager til.

det læses så med de øjne der læser..
jeg synes at du hænger hende kennelejeren ud ved at nævne hendes kennelnavn,
det er jo rigeligt til at hun bliver lynchet af folk der kun har hørt din
version af sagen, hvilket jeg personligt ikke bryder mig om
ikke at hun er uden skyld i sagen, jeg synes da bestemt at hun har fejlet
som ansvarsfuld opdrætter på flere punkter.

det er nu ikke ondsindet sladder jeg har siddet og hygget mig med over
hækken, hvis det er det du tror, men blot nogle der har studset over at
albert var havnet her, og den årsag som i fortalte mig dengang, og
selvfølgelig tænker man da sit,det ville du sikkert også have gjort hvis det
havde været omvendt.

det er efterhånden mere end normalt, at folk bare anskaffer sig dyr,for
derefter at fortryde kort efter og lempe dyret ud af bagvejen igen. derfor
var der en alarm der ringer hos mig. jeg har haft en del hunde der kommer
fra sådanne steder, og jeg kender til mange mere eller mindre dårlige
undskyldninger fra folk.
--

> [...]
> formål? Og... hvis det nu viste sig det gik godt - er det så ensbetydende
> med, at en hvilken som helst anden hvalp ville være samme succes?

jeg ville som det første ikke have anbefalet en hvalp som terapi, hvis det
er som din kone lider af voldsom stress, men derimod en voksen afballanceret
og rolig hund, hvad en hvalp uanset race sjældent er ret længe ad gangen, på
nær når den sover..(-;
men i kender vel nogle med hund, der kunne låne jer den i et par dage, så i
kunne lure det at være hundeejer lidt af på forhånd.
alternativt som allerede nævnt i anden besvarelse, have besøgt den omtalte
kennel på forhånd, og have fået et indblik i hvalpen og ikke mindst
opdrætteren.

jeg har også hentet hund i jylland, beset først og hentet senere, og ja, det
er en bekostelig affære!, men også en sikkerhed for kemi og forståelse køber
og sælger imellem, og ikke mindst det at se hunden an.

jeg spurgte dig i den forrige besvarelse, hvordan din kone havde det med
albert? kunne hun holde til ham?
for hvis hun kunne tåle ham, så ville en rolig katterace måske være et bedre
forslag end en hund, der kræver en del mere end en kat gør.

mvh. marie

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-08-06 11:46

Hey folks,

Jeg kommenterer lige på alle indlæg i denne tråd...

Er jeg den eneste der undrer mig lidt over både opdrætters og de nye ejeres
måde at overdrage og modtage en hvalp på?
Hos en seriøs kennel kommer man IMO på besøg jævnligt, eller i hvert fald en
gang eller 2, så man kan se hinanden an - netop så der ikke senere skal
opstå episoder med fortrudt hvalpekøb og lign.
At hvalpen skal overdrages i en lufthavn hænger slet ikke sammen i min
verden, da jeg personligt mener, det skal foregå så naturligt og fredeligt,
som overhovedet muligt - både for hvalpen, men også for de nye ejere, der
skal komme rigtigt ind på livet af et lille nyt familiemedlem.

*Jeg* synes hele denne sag lugter af, at opdrætteren vil tjene penge her og
nu, og køberen bare vil have hund efter nogle drømme, man tror, man ved, man
går efter.

Som mange andre også er inde på, er det selvfølgelig ikke til at placere
sorteper ud fra dét, man har læst her i tråden. I mine øjne handler man bare
ikke en lille ny hvalp på den måde - ud fra dét jeg har læst.

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 02-08-06 12:57

"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Jacob Christiansen
> Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig

Nej - du er bestemt ikke alene. Godt du skriver det! Selv har jeg siddet på
hænderne, fordi jeg umiddelbart ikke havde meget at tilføje en krig mellem
to parter! Kun de selv kender sandheden og det lader jo til at tredje part
skal ordne sagen for dem.

Men når du nu er så rar at lægge ud...
Også jeg syntes det virker koldt og afstumpet - både fra opdrætter og købers
side.
Selv vil jeg aldrig købe en hund jeg ikke har set i øjnene, opdrættet af
mennesker jeg aldrig har mødt. Ligeledes vil jeg aldrig sælge til folk jeg
ikke har været i stue med og observeret sammen med mor og hvalpe. Giver
sælger udtryk for betænkeligheder der ikke synes at kunne overkommes eller
kan betragtes som en naturlig del af det at få hundehvalp, gennemføres
"handlen" ikke.
At man i dette tilfælde så tilmed byder en 8 uger gammel hvalp - eller et
hvilket som helst andet dyr - så stressende oplevelser i en hel uge, er
ganske enkelt usmageligt!
Har man som køber bare den mindste formodning om at man ikke kan magte
opgaven, så tager man den ganske enkelt ikke. Omvendt kan man heller ikke
tillade sig at sælge en hund, med den "garanti" at den virker mod stress.
At få hund kræver i den grad overskud. Stressen er vel nærmest uundgåelig,
med alle de nye ting der skal integreres i hverdagen!? Specielt for
førstegangskøbere.
Uden at kende købers sygehistorie/problemstilling, vil jeg alligevel vove
den påstand, at en lille uge ikke er lang tid at vende sig til en ny
livssituation. Måske har køber ikke overvejet situationen helt alligevel. At
noget er rigtig dyrt, betyder ikke nødvendigvis at det er velovervejet.

- Winnie

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 13:50

> [...]

> ejere, der skal komme rigtigt ind på livet af et lille nyt familiemedlem.

Du har selvfølgelig ret. Vi er meget kede af hele hændelsesforløbet. Set i
bakspejlet er det klart, handlen skulle være foregået på en anden måde. At
rejse frem og tilbage med en familie fra Bornholm til Sønderjylland er en
ret bekostelig affære. Muligheden for besøg på forhånd var økonomisk og
tidsmæssigt umuligt. Nu bagefter indser vi, at handlen slet ikke skulle være
foregået (for alle parters skyld). Som førstegangskøber er det imidlertid
svært at tage stilling til den slags på forhånd. Kennelen burde måske have
mere erfaring i den slags?

Vi havde ledt med lys og lygte efter en hvalp i den race. Endelig lykkedes
det os at finde en i Sønderjylland, hvilket desværre fik katastrofale
følger.
I øvrigt var det opdrætteren som foreslog at overleveringen skulle foregå i
lufthavnen. Hun valgte at tage toget fra Sønderjylland til Kastrup. Min kone
tog hunden med i flyet hjem - hvilket tog 30 minutter.

I sagens natur er jeg ikke hundekender. Jeg oplevede kun en glad og
tillidsfuld hund. Sådan var den da vi fik den - og sådan var den ved
afleveringen. At hunden blev stresset er Kennelens påstand. Jeg kan kun
fortælle at vi har behandlet den ordentligt hele vejen igennem.

Opdrætteren sælger hunden videre ca. 1 uge efter - så det er forhåbentlig en
indikation på at hvalpen har det fint.

/Bjørn Larsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 02-08-06 15:50

Bjørn Larsen wrote:

> [...]
> Som førstegangskøber er det imidlertid svært at tage stilling til den
> slags på forhånd. Kennelen burde måske have mere erfaring i den slags?
_______________________________

Helt sikkert... Kennelen burde have rådgivet og vejledt jer, men I er stadig
mindst 50% skyld i at denne handel ikke forgik rigtigt, da i købte hvalpen.
Jeg synes personligt, det er jeres ansvar at sætte jer 110% ind i
forholdende ved anskaffelse af en lille ny hundehvalp.
Det er sikkert langt fra facit, men i over 1 år brugte min kæreste og jeg
meget af vores fritid på at sidde foran computeren og søge efter oplysninger
om de 3-4 hunderacer, vi havde læst os til (via fagbøger), at vi ville have.
Da vi lå fast på beaglen, endevendte vi alle danske beagle-kenneler på
nettet og "live" indtil vi fandt frem til den kennel, hvor vi ville købe
vores hund. Herefter ventede vi adskillige måneder, efter at vi havde set
sidste tilbageværende halvdel af et kuld, til vi kunne komme til at følge et
kuld helt fra nyfødte af, og dermed vælge den rigtige for os.
Ved siden af dette brugte vi næsten al vores fritid i et par måneder på af
læse på alt vedr. beaglen, sygdomme, pleje, psykologi osv, før end vi fik
vores hund, så vi var helt klar på hvad der skulle ske, fra det øjeblik vi
sad med vores lille nye vuffer.
_______________________________

> [...]
> foregå i lufthavnen. Hun valgte at tage toget fra Sønderjylland til
> Kastrup. Min kone tog hunden med i flyet hjem - hvilket tog 30
_______________________________

Meget skidt af opdrætteren, men 50% af det, IMO helt forkerte træk, er
stadig Jeres!
_______________________________

> [...]
> afleveringen. At hunden blev stresset er Kennelens påstand. Jeg kan
> kun fortælle at vi har behandlet den ordentligt hele vejen igennem.

Jeg vil ikke blande mig i Jeres mudderkrig, men faktum er (om du vil det
eller ej!) at I har handlet på en uansvarlig måde med en lille ny
hundehvalp, og i mine ører lyder det som et langt fra gennemtænkt
hændelsesforløb, der har taget r*ven på Jer, og måske mest af alt på den
stakkels lille hvalp.
Det er en ærgelig episode, og uden at ville gå ind i selve handlen, vil jeg
kalde de grundlæggende forhold omkring overdragelsen af hunde *helt* ude i
hampen - både fra Jeres og kennelens side.

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 02-08-06 18:34

Jeg kan kun sige, at vi mente at være godt klædt på. Der var ikke tale om en
spontan ide. Derimod har vi brugt 3-4 måneder på forberedelsen.
Måske vi har modtaget vejledning fra de forkerte. Men ingen kunne på forhånd
vide, hvilken psykisk reaktion min kone ville få.

Vi påtager os da sagtens 50% af de fejl der er begået! Vi erkender vores
fejl og at vores dømmekraft ikke var korrekt. Jeg bebrejder Kennelen intet -
udover at man har scoret 6.000 kr. (bortset fra udgifter indtil hunden blev
afhændet videre 1 uge efter) på vores ulykkelige situation. Det var pointen
med mit indlæg. Er det fair? Og er det virkelig kutyme i denne branche? At
træde på folk der ligger ned?

/Bjørn Larsen

Fra : Kim2000

Dato : 02-08-06 20:19

> [...]
> jeg kalde de grundlæggende forhold omkring overdragelsen af hunde *helt*
> ude i hampen - både fra Jeres og kennelens side.

Nu kan man dælme da også gøre tingene for grundigt, at bruge hverken 4
måneder eller 1 år på at overveje hvilken hund man vil have er i dette hus
tankegang komplet idiotisk.

Det er ligeledes komplet idiotisk at tage til den anden ende af landet for
at købe en hund, man kunne blot være ned til det lokale dyreinternat, jeg
mener endda der er et på Bornholm. Når man har været der 8-12 gange er der
såmænd nok kommet en sød tillidsfuld lille størrelse ind af døren og i
Bjørns tilfælde med en stresset kone ville jeg nok ligeledes være gået efter
en hund der var mindst 1 år gammel og ikke startede med ikke at kunne sove
alene, sikkert bed i inventaret og krævede massiv træning, altså kort sagt
en hund, der havde lært det mest basale. Kort sagt må det vigtigste træk ved
en hund være dens øjne, hvor man kan se om man står med kærligheden selv
eller en vild satan.

Hvis man endelig spørger mig er det komplet spild af penge at bruge 12.000
kroner på en kennelhund!!! Eller forventer man at en kennelhund har fået
samme kærlighed og omsorg som en familieopdrættet hund. Og at købe den
ubeset er endnu mere tåbeligt end alt det andet. Bjørn, du har aldrig set
hvordan den har levet, måske har den levet i en hundegård og har "aldrig"
set et menneske. Du aner ikke om den er gået rundt ude i stalden....

At kennelen forsøger sig med at den er ansvarlig er til at brække sig over,
en ansvarlig kennel havde aldrig nogensinde taget til København for at
overdrage en hund. Når man er så uansvarlig vil jeg tillade mig at stille
mig særdeles kritisk overfor deres ansvarlighed i opdrættet af hundene.

Mvh
Kim, der sikkert nu får på puklen for de forkerte meninger

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 02-08-06 23:27

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Kim, der sikkert nu får på puklen for de forkerte meninger

Dette kan jeg simpelthen ikke lade stå ubesvaret hen. Sikke dog nogle
beskyldninger at komme med mod mig som opdrætter. har du været inde
på min hjemmeside? Der vil du kunne se at mine hunde lever inde i
huset sammen med os. Hvalpe bliver født i en fødekasse inde i vores
stue og er der i de første ca. 4 uger hvor jeg så sover ved siden af.
derefter kommer de i en stor hvalpegård i vores køkken hvor de flere
gange om dagen kommer ud at lege både i køkken, og hvis vejret
tillader det ,udenfor. Så prøv venligst at undersøge tingene inden
du anklager mig på denne måde.

I øvrigt mener jeg Bjørn skulle have ringet til mig inden han skrev
til dette forum.
Hilsen
Grethe

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-06 00:22

Kim2000 wrote:
> [...]

gange om dagen kommer ud at lege både i køkken, og hvis vejret
tillader det ,udenfor. Så prøv venligst at undersøge tingene inden

Jeg giver ikke en skid for dine ord eller hjemmeside. Fakta er at du som
opdrætter er parat til at rejse fra Sønderjylland til København for at sælge
hvalpen til en familie der aldrig har set hunden (hvilket også er helt
forrykt af dem) og som du aldrig har set. Det fortæller mig at opdrætteren
ser hundene som - det de dybest set er for opdrætteren - nemlig en
handelsvare eller en produktion. Og det handler selvfølgelig om at maksimere
sin profit, hvis du er en af dem der har forstået, at for netop at maksimere
profitten skal hundene opdrættes ordentligt så er det kun godt. Men det ved
Bjørn og hans familie i hvert fald ikke noget om, en hjemmeside kan smækkes
sammen på en eftermiddag hvor man tager alle pusse nusse billederne og
derefter smider dem ud i stalden igen, derfor (og det er henvendt til Bjørn)
så skal altid sørge for at komme på besøg inden man køber den - og i øvrigt
efter min mening sørge for at komme mindst en time tidligere end man
fortæller man kommer, så man kan se det reelle billede af hundenes forhold.

Da vi købte vores egen hund var vi dels ude på en lang gåtur med den, dels
sørgede vi for at komme tidligere end vi havde fortalt vi ville komme
(hunden var igang med at lege med barnet), vi så allerede der en "håbløs"
hund, der burde hedde Ratata Og vigtigst af alt så vi på hundens øjne og
så med det samme at det var en fredelig hund. Jeg kan ikke fatte at man kan
finde på at købe en hund ubeset. At en opdrætter vil sælge hvalpen til
højstbydende kan jeg sådan set godt forstå, hunden er for opdrætteren en
vare der skal sælges og helst med en høj profit. Og er man så vanvittig at
give 12.000 kroner for en hund, der blot skal bruges til hyggehund, så kan
jeg udemærket forstå man kaster den og sig selv i bilen. Bjørns familie
kunne være sluppet med 200 kroner for et gadekryds og den ville fint kunne
have opfyldt nøjagtig det samme formål.

At man vælger at tage hunden tilbage har intet at gøre med flinkhed, men et
spørgsmål om at så kan den sælges igen. Det er naturligvis sådan at når
familien forlængst har forladt stedet og opdrætteren har hunden i hånden og
udemærket er klar over at familien ikke vil tage til Sønderjylland for at
hente den på ny, så kan man give familien fem potter pis tilbage, du hører
aldrig fra dem igen alligevel. Naturligvis skynder familien sig at hæve
checken ellers havde den nok allerede været spærret og de havde fået - ja
netop fem potter pis.

Sådan kan fint handle med dyr, altså at det er et produkt og du er
formentlig ikke forpligtigt til at tage den tilbage, og derfor er sådan set
også bare en ny hundehandel der sker hvor de sælger den tilbage og du skal
selvfølgelig tjene så mange penge som det er muligt på handlen, fair nok.
Men at stå og tale om stress og bekymring for hunden er far out. Havde der
været bekymring for hunden havde man aldrig nogensinde accepteret at slæbe
hunden ud på 4-5 timers køretur til hovedstaden for at give den til vildt
fremmede mennesker. Hvordan skulle du vide om du skulle bruges familiehund,
kamphund, jagt om det var mennesker der var skideligeglad med hunden? Du
kendte intet til familien. De kendte intet til dig. Det er en underlig måde
at handle med dyr på - fra begge sider.

Familien har dummet sig og det betaler man så for, og din kennel tjente på
det, og hvad kan man sige til det. Well, den mere kloge narrer den mindre
kloge. Nu må man bare håbe den lille hvalp fandt et godt sted at være.

mvh
Kim, der fyrede en skideballe af til begge parter.....

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 08:30

> mvh
> Kim, der fyrede en skideballe af til begge parter.....

Den var vist også helt på sin plads, jeg kunne ikke værer
mere enig med dig.

/Jens

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 03-08-06 15:44

[...]

*********
Marianne (min kone) forsøgte jo at rede trådene ud pr. telefon den
efterfølgende mandag. Du var bare ikke lydhør for vores situation og
afværgede med
kommentaren "jeg sender et brev"..."jeg sender et brev"! (Hvilket du gentog
adskillige gange). Hvorfor ikke tale ud om tingene i stedet?
Dagen efter modtager vi dit brev, hvori du meddeler at du kun vil give os
halvdelen af hvalpen pris i stedet for de 9.000 kr. som var aftalen. (En
gevinst på 6.000 kr. på under en uge - det er sgu godt gået fru Clausen). Du
var ikke engang "mand" nok til at fortælle min kone om din "afgørelse" i
telefonen!

Indlæg her i NG skyldes således, at det var umuligt at tale fornuft med dig.
Og som jeg skriver i mit oprindelige indlæg, så er formålet at få andres
synspunkt om denne sag. Om det virkelig er rimeligt at du kan rende fra en
aftale og egenhændigt "straffe" folk økonomisk på den måde du har gjort.

Et godt råd: Som selvstændig virksomhed var det måske en ide at formulere og
efterleve en etisk forretningspolitik. Pas på du ikke brænder dit lys i
begge ender.

PS.
Du er stadig velkommen til at kontakte os for en sober afslutning på denne
sag.

/ Bjørn Larsen

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-06 17:37

> [...]
> Du var ikke engang "mand" nok til at fortælle min kone om din "afgørelse"

Jeg må sige, at efter at have konstateret at det sælger fik læst ud af mit
indlæg 3. august kl. 1:22 var "hvor ser du en stald" så kan jeg godt forstå
I dels er blevet rådgivet af sælger som I er blevet, dels er blevet røvrendt
som I er blevet og dels ikke hverken nu eller i fremtiden ser så meget som
een eneste krone fra sælger. Pris dig lykkelig over at du skyndte dig at
hæve de 6000 kroner. Om det er forbrugerrådet du med hendes svar her til
gruppen 1. august kl. 21:46 i hånden kan kontakte for at få de sidste 3.000
kroner ved jeg ikke. I det indlæg erkender hun i hvert fald at der er aftalt
9.000 kroner, men at hun ikke mener I har behandlet hvalpen ordentligt (gad
vide hvordan den næste køber af den reagerede da køberen "selvfølgelig" blev
oplyst om at den var stresset og havde det vildt dårligt og hvad man så
betalte - skal vi gætte på "det er en sød hvalp, tillidsfuld og prisen er
12.000").

Jeg håber Grethe er mere sød ved sine hvalpe end sine kunder. Det har
bekræftet alle mine fordomme overfor kenneller.

mvh
Kim

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-06 17:49

> [...]
> Marianne (min kone) forsøgte jo at rede trådene ud pr. telefon den
> efterfølgende mandag. Du var bare ikke lydhør for vores situation og

Og så glemte jeg lige.

Hunde har oftest en god virkning på stress, så hvis I får mod på det igen,
så kig på det lokale internat, se om der ikke skulle dukke en "gammel" hund
op, gerne 3-4 år eller mere som er en rolig afbalancerede hund, det sker at
de sødeste familiehunde pludselig bliver tilovers fordi ejerne skal flytte i
lejlighed, får allagi eller lignende. Og husk for alt i verden at få den på
en uges ferie først, så I kan se om dels konen kan klare det, dels om hunden
passer til jer. Vovse ser jer ikke som andet end en ferietur den første uge,
så det tager den ikke skade af. Vores egen hund har også været passet af
mere eller mindre ukendte plejefamilier i en uge af gangen, når vi var i
udlandet. Den knytter sig ikke til værtsfamilien på så kort tid.

Men at smide en hvalp ind i en stress situation vil jeg personlig kalde for
galmandsrådgivning. For os var det i hvert fald stressende at have Molly den
første måned, hvor hun fik sikret vi fik udskiftet de fleste par sko (bed i
dem), fik lært at lukke skabet med affaldsposen osv osv. En Golden Retriver
på fx 7-9 år har fortsat mange år i sig og er måske nærmere det I har brug
for.

mvh
Kim

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 03-08-06 18:03

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sko (bed i dem), fik lært at lukke skabet med affaldsposen osv osv. En
> Golden Retriver på fx 7-9 år har fortsat mange år i sig og er måske

Hej Kim.
Vi har lært lektion. Vi køber ALDRIG en hund igen.

/Bjørn Larsen

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 18:12

Bjørn Larsen skriblede bla:
> Vi har lært lektion. Vi køber ALDRIG en hund igen.

Fint for hundene, og da tråden efterhånden mere og mere drejer sig om jura
kunne i jo fortsætte debatten i juragruppen eller blot lade sagen gå sin
egen gang og lade retten tale.
Det drejer sig jo ikke så meget om "hunde" mere

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 18:35

> Fint for hundene

Enig.

/Jens

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 02-08-06 23:37

Jeg vil ikke blande mig i om 6000 kr er for lidt eller for meget.

Men hvis jeg har en aftale om at aflevere hvilken som helst "ting", uanset
art, og der ikek var aftalt andet, så ville jeg aldrig nogensinde overlade
denne ting til en tredje-person, uden at sikre mig i hoved og r.., at det
var med modtagerens billigelse.

Hvis jeg ikke kunne få fat i modtageren på nogen måde, så måtte jeg vel bare
bide i det sure æble, og vente på at rette modtager dukekr op.

Hvis Bjørn's kone iøvrig har så slem stress, hvorfor i alverden er det så
hende, der rejser med hvalp og datter hele den lange vej?? Det hjælper da
ikke på stress hos nogen som helst.

VH Pernille

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 03-08-06 09:24

Pernille Højgaard skrev:

> [...]
> hende, der rejser med hvalp og datter hele den lange vej?? Det hjælper da

Tak for dit indlæg Pernille. Det varmede.

Hilsen
Grethe

Fra : bettina jespersen

Dato : 03-08-06 09:55

jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor sælger en kennelejer en
hund uden fortrydelsesret når hun ved at køber ikke har set hunden???

burde kennelejeren ikke være kllogere end det vi har set i denne sag???

hilsen bettina

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 03-08-06 09:27

Kim2000 skrev:

> [...]
>
> mvh
> Kim, der fyrede en skideballe af til begge parter....

Hvor kommer denne stald ind i billedet hos dig fra?
Grethe.

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 11:14

> Hvor kommer denne stald ind i billedet hos dig fra?
> Grethe.

Kunne du ikke godt tage og klippe lidt i dine svar

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-06 13:14

Kim2000 skrev:

> [...]
>
> mvh
> Kim, der fyrede en skideballe af til begge parter....

Hvor kommer denne stald ind i billedet hos dig fra?

Hvis det virkelig er det du får ud af indlægget står det sløjt til.

Kim

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 03-08-06 13:06

bettina jespersen skrev:

> [...]
> hund uden fortrydelsesret når hun ved at køber ikke har set hunden???
>
> burde kennelejeren ikke være kllogere end det vi har set i denne sag???

Hvalpen blev jo ikke solgt ubeset da jeg mødtes med køber på
banegården i Kastrup.

Jo jeg skulle nok have været klogere, men når man køber en lille
hvalp så må det jo være for at beholde den.
Hilsen
Grethe

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-08-06 14:24

On 3 Aug 2006 05:06:22 -0700, kennel@clear-cloud.dk wrote:

> Hvalpen blev jo ikke solgt ubeset da jeg mødtes med køber på
> banegården i Kastrup.

En hund er sgu ikke beset når den overleveres på en banegård. Nu må du
altså tage dig sammen, sælger.

Uanset hvad der er rigtigt og forkert i hele handlen så er det vanvittigt
at påstå at en hund ikke er solgt ubeset fordi du leverer den på en
banegård.

/Jesper

Fra : bettina jespersen

Dato : 03-08-06 17:08

[...]

og med det mener du altså at det er nok for dig at dine køber ser hunden på
en banegård og så er det nok???
Ja man køber en hvalp for at beholde den men har du aldrig opdaget efter et
køb at det ikke var det rigitge?
Grethe du er den erfarne i handel med hunde så du burde have rådgivet køber
bedre end at tage en hvalp som et middel mod stress. og du burde også vide
at nogen gange er kemien bare ikke helt rigtig når man først får dyret hjem.
hvis ikke du er klar over det syntes jeg du skal begynde at sælge
akvariefisk eller tøjhunde.

min mening og puha den var god at komme af med.
jeg siger ikke at køber er fejlfri men som førstegangs køber begår man fejl
og der skulle man jo gerne hjælpes lidt på vej af sælger.

hilsen bettina

Fra : Jesper HVL

Dato : 03-08-06 14:08

Hey

> [...]
> kunne tåle hunden.
> Vi ringede til sælgeren som indvilligede i at tage hunden tilbage for 9.000

Så vidt jeg kan bedømme: Her stopper historien faktisk. Rent juridisk er
en aftale (både mundligt og skriftlige) en aftale. Og så længe der ikke
er anført/aftalt at formen af overdraglsen har indflydelse på prisen er
det underordnet.

Det vil sikkert være svært at trække pengene ud af hende gennem en
advokat / det danske retsvæsen - men I kan da altid prøve!

/j.

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 14:11

Jesper HVL skriblede bla:

> Det vil sikkert være svært at trække pengene ud af hende gennem en
> advokat / det danske retsvæsen - men I kan da altid prøve!

Det er nok et ? om moral, og det gælder fra begge parter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 17:13

"Jesper HVL" <jhvl@_NOSPAM_mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hey

> Det vil sikkert være svært at trække pengene ud af hende gennem en advokat
> / det danske retsvæsen - men I kan da altid prøve!

Nu har jeg ikke læst det hele i denne tråd, men har kennelejeren ikke
andetsteds i tråden nærmest erkendt at de havde aftalt refundering af 9000,-
men at hun valgte kun at tilbagebetale dem 6000,- ?
Kan dette ikke bruges til at bekræfte deres mundtlige aftale?

Kim

Fra : Jesper HVL

Dato : 04-08-06 09:50

Kim, for en gangs skyld er vi vist helt enige

Jo - det må kunne ses som en klar indrømmelse af den oprindelige aftale.
Så nu er det bare med at klø på for at få pengene...

/j.

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-06 10:07

Jesper HVL wrote:
> Kim, for en gangs skyld er vi vist helt enige
>
> Jo - det må kunne ses som en klar indrømmelse af den oprindelige
> aftale. Så nu er det bare med at klø på for at få pengene...

Hvis du var gået ned i bunden af tråden og læst indlæggene der, så ville
du have set, at der blev indgået forlig allerede i går, og at pengene er
overført til Bjørn.

Skønt at denne sag er afsluttet nu.

Med venlig hilsen
Tove :)

Fra : Jesper HVL

Dato : 04-08-06 10:43

Tove Krieger wrote:

> Hvis du var gået ned i bunden af tråden og læst indlæggene der, så ville
> du have set, at der blev indgået forlig allerede i går, og at pengene er
> overført til Bjørn.
>
> Skønt at denne sag er afsluttet nu.

Jeps - jeg så det lige. Alle tiders!

/j.

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 03-08-06 18:00

> [...]
>
> Det vil sikkert være svært at trække pengene ud af hende gennem en advokat
> / det danske retsvæsen - men I kan da altid prøve!

Hej Jesper... endelig en som kan se pointen.
Vi indrømmer jo blankt at vi som førstegangskøbere har begået fejl og at
vores dømmekraft slog fejl.
Men skal vi straffes økonomisk af sælgeren for det??

Jeg er stadig overbevist om at hunden ingen skade har lidt. At Kennelen
sælger den videre en uge efter tyder forhåbentlig på at Kennelen er af samme
overbevisning!

PS. Vi har sat advokat på sagen.

hilsen
Bjørn Larsen

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 18:38

Bjørn Larsen wrote:
> PS. Vi har sat advokat på sagen.

Hvor megen advokatbistand regner i med at få for 3000kr
som i mener at mangle, fatter ikke at i gider.
Tag det som dyre lærerpenge og læg det bagved jer.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 21:18

> Hvor megen advokatbistand regner i med at få for 3000kr
> som i mener at mangle, fatter ikke at i gider.
> Tag det som dyre lærerpenge og læg det bagved jer.

Hvis man mener at ha' ret og får vurderet af en advokat og forbrugerrådet at
man har ret, så skal man fandme da ikke la' nogen slippe afsted med at score
3000,- ekstra, så skal fjolset da betale hver en krone retur, sådan er det
da bare.
I forvejen har kennelen scoret 3000,- på "sagen", plus at de sikkert har
solgt hunden igen for 12.000,- så der er yderligere 3000,- ekstra når vi har
trukket de 9000,- fra de købte hunden tilbage for. Så selvom kennelejeren
havde holdt sig til aftalen, havde kennelejeren stadig scoret 6000,- (minus
udgiften til turen til Kastrup) ved at købe den tilbage og sælge den igen,
så jeg kan ikke se kennelejeren behøver "stjæle mere fra disse ex.
hundekøbere, i forhold til deres aftale.

Og så giver det en dejlig tilfredsstillelse, når advokaten ringen, et par
dage inden man skal i retten (hvis de tør vente så længe), og fortæller at
fjolserne har betalt det de skylder + din advokats salær. . . . .
..SÅKANDELÆREDET!!!

Og så ikke et eneste ord, om hvad jeg syntes om hele denne sag/handel,
overstående er min generelle mening.

Kim

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 21:35

> [...]
> slippe afsted med at score 3000,- ekstra, så skal fjolset da betale
> hver en krone retur, sådan er det da bare.

Det er self en måde at ordne det på, jeg gad personligt ikke bruge
så megen energi på at få skallede 3000kr.
At jeg så ville få lavet en bytter på den ene eller anden måde
er så en anden snak, det kan gøres på mange måder.
Bjørn fandt så en af dem ved at skrive om sagen herinde.

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 22:00

> [...]
> er så en anden snak, det kan gøres på mange måder.
> Bjørn fandt så en af dem ved at skrive om sagen herinde.

Jeg tror Bjørn har brugt mere energi på at "føre sagen" herinde, end vi har
brugt på vores sager, de gange vi har kørt inkasso via vores advokat. Det er
jo bare ar samle de data han skal bruge og poste dem, og så lige at gi'
advokaten et opkald om at det er på vej, og sige at han bare skal køre
derudad, og så lige holde os underrettet. Er sagen klar så skal man sgu'
ikke gi' sig med mindre, man bliver rådet til det fordi "sagsøgte" absolut
ikke har mulighed for at betale. Men sådan er vi jo forskellige.

Kim

Fra : Bjørn Larsen

Dato : 03-08-06 18:58

Kennel Clear Cloud v/ Grethe Clausen og jeg har her til aften redet trådene
ud pr. telefon.
Økonomisk har vi indgået forlig.

Alle parter i denne sag har begået fejl. Vi er de sidste til at beklage
vores. (Specielt fremgangsmåden hvor på hvalpen blev returneret).

Ingen af parterne er upåvirkede af denne triste historie. Vi havde forberedt
os så godt vi kunne på at blive hundeejere. Desværre gik det ikke. (Men vi
er vel ikke de første det er sket for?).

Mit oprindelige indlæg i denne tråd har utvivlsomt skadet Kennel Clear
Cloud's omdømmme og fru Grethe Clausen. Det var ikke hensigten - og det
undskylder jeg.

Herfra kun en opfordring til at stoppe smædebrevene til Kennelen.

Tak til alle for Jeres kommentarer og synspunkter.

/Bjørn Larsen

Fra : jopa

Dato : 03-08-06 19:07

Bjørn Larsen skriblede bla:
> Herfra kun en opfordring til at stoppe smædebrevene til Kennelen.

Ja det kan jeg da tilslutte mig
Fint i fik det ordnet til begges tilfredsstillelse

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-06 20:50

jopa wrote:
> Bjørn Larsen skriblede bla:
>
> Ja det kan jeg da tilslutte mig
> Fint i fik det ordnet til begges tilfredsstillelse

Det samme her. Gudskelov, det har jeg håbet på de sidste 2 dage. Det var
begyndt at blive rigtig grimt.

Tove

Fra : Kim2000

Dato : 03-08-06 20:16

> [...]
>
> Herfra kun en opfordring til at stoppe smædebrevene til Kennelen.
>

> Tak til alle for Jeres kommentarer og synspunkter.

Du er selvfølgelig godt klar over at den eneste grund til du fik pengene var
fordi du skrev herind ikk'?

Men dejligt at sagen hermed er løst.

mvh
Kim

Fra : pwh

Dato : 03-08-06 21:01

> Du er selvfølgelig godt klar over at den eneste grund til du fik
> pengene var fordi du skrev herind ikk'?

Nemlig, Bjørn burde give en omgang

/Jens

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 21:23

> "Bjørn Larsen" <bjoern_larsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er selvfølgelig godt klar over at den eneste grund til du fik pengene
> var fordi du skrev herind ikk'?

Ja eller også har DKK rådet kennelen til at gøre det.
Anyway rart at de har fået det på plads, men trist at det skulle så langt,
inden det blev løst.

Kim

Fra : kennel@clear-cloud.d~

Dato : 03-08-06 20:01

jopa wrote:
> Bjørn Larsen skriblede bla:
>
> Ja det kan jeg da tilslutte mig
> Fint i fik det ordnet til begges tilfredsstillelse

> [...]

har indgået forlig med Bjørn og det aftalte beløb er overført.
Jeg håber nu bare at denne sag hermed er afsluttet i dette forum.

MVH Grethe