Hjælp - hund+olie=katastrofe!!!
Fra : Christian Nydam Jens~

Dato : 25-07-06 17:14

Hej ng

Min 8 måneder gamle hvalp har fundet noget olie, som han absolut ikke kunne
modstå at rulle sig i. Jeg har nu - efter et godt bad - fået det gnubbet ind
i hele hans pels. Er der nogen der ved hvad jeg kan vaske kræet i, når man
nu gerne vil af med olien, men ikke hunden....

Råd modtages med kyshånd.

Carina

P.S Jeg kunne selvfølgelig bare klippe ham... Bare ikke fedt når man gerne
snart skulle til Herning...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-06 17:22

"Christian Nydam Jensen" <chrnydam@mail.dk> writes:

> [...]
> i hele hans pels. Er der nogen der ved hvad jeg kan vaske kræet i, når man
> nu gerne vil af med olien, men ikke hunden....

Svarfega. Det er noget håndrens, som bl.a. mekanikere bruger.

Men om hundens hud kan tåle det, ved jeg ikke. Det har aldrig generet
min hud, men hundens er jo ikke helt det samme.

Er det en langhåret eller korthåret hund?

For med min meget langhårede hund, ville jeg måske nok prøve noget
terpentin i pelsen, men undgå at det rammer huden.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Christian Nydam Jens~

Dato : 25-07-06 17:33

Hej igen

Tak for det hurtige svar. Jeg prøver håndrens da han ikke er særlig
langhåret. Han er forresten en Drente.

Mange hilsner Carina

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-06 18:37

> "Christian Nydam Jensen" <chrnydam@mail.dk> writes:

> For med min meget langhårede hund, ville jeg måske nok prøve noget
> terpentin i pelsen, men undgå at det rammer huden.

Petroleum, hvis det endelig skal være, terpentin er ikke godt at få på
huden, sikkert heller ikke for hunde. Men jeg ville da også vælge noget
håndrens idet det ikke affedter i den grad. Kan fås i Bauhaus, Silvan m.v.

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 18:22

"Christian Nydam Jensen" <chrnydam@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Råd modtages med kyshånd.

Margarine skulle virke. Har dog ikke afprøvet det på en hund, men det er da
ikke skadeligt for hunden, at prøve.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-06 18:26

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> writes:

> Margarine skulle virke. Har dog ikke afprøvet det på en hund, men det er da
> ikke skadeligt for hunden, at prøve.

Fedter det ikke bare yderligere ind?

Mvh Trine

Fra : jopa

Dato : 25-07-06 18:33

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Fedter det ikke bare yderligere ind?

Margerine er et udemærket middel til fjernelse af olie på hænderne, så mon
ikke det hjælper på hunden også.
Evt et bad med shampo bagefter
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christian Nydam Jens~

Dato : 25-07-06 18:48

Hey alle

Nu har jeg prøvet svarfega og det tog det værste. Nu er han da til at give
slip på igen Han er dog stadig meget brun, hvor han burde være hvid.

Jeg tror at jeg prøver margarine imorgen. Nu skal han vist lige komme sig
over chokket i det skrækkelige vandkammer, hvor ingen hund før er kommet
levende tilbage...

Mange hilsner Carina

Fra : Søren LH

Dato : 25-07-06 19:10

> [...]
> over chokket i det skrækkelige vandkammer, hvor ingen hund før er kommet

Kan shampoo ikke klare det herfra?

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-06 18:59

Christian Nydam Jensen wrote:
> [...]
> det gnubbet ind i hele hans pels. Er der nogen der ved hvad jeg kan
> vaske kræet i, når man nu gerne vil af med olien, men ikke hunden....

Fandt dette link:

http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2004/20051005103637.htm

Det råd lyder godt nok skørt (kaffegrums og shampoo ), men brug
endelig ikke Swafega, det er alt for skrapt. Hvis dette råd fra
"Rabatten" ikke hjælper, så findes der en del milde håndrens. Min mand
bruger een der dufter af citron og den er nedbrydelig. Jeg tror ikke jeg
ville bruge margarine, det bliver et helvede at vaske ud igen - stakkels
lille hund, den er jo ikke klar over al den postyr den er årsag til.

Pøj Pøj med projektet.

Tove :)

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 26-07-06 12:30

>men brug endelig ikke Swafega, det er alt for skrapt.
> Tove :)

Swafega er ikke skrapt. Som de fleste mekanikere ved, så udtørrer det ikke
huden.
Marsvineudstillere bruger Swafega til fjerne fedt pletten fra hannernes
bagdel.

VH Pernille

Fra : Jesper HVL

Dato : 26-07-06 10:13

> [...]
>
> Carina
>

> P.S Jeg kunne selvfølgelig bare klippe ham... Bare ikke fedt når man gerne

Dagens sarkasme:

Og når du så har kastet 5 tons gamle husgeråd og kemikalier på din hund,
og den stadigvæk er i live, så kan du jo evt. ringe til din
dyrlæge/hundeklipper og få et godt råd.

Men hvorfor dog spørge en professionel når hunden ligger indsmurt i olie
- nej - gå dog på nettet og få en sludder i stedet for!!??

/j.

Fra : pwh

Dato : 26-07-06 10:35

Jesper HVL wrote:
> Men hvorfor dog spørge en professionel når hunden ligger indsmurt i
> olie - nej - gå dog på nettet og få en sludder i stedet for!!??

Så ville der ikke blive skrevet ret meget herinde hvis det var moralen,
Carina håbede vel på at der var nogen der havde været ude for det samme.
Er det ikke en livstruende eller farlig tilstand synes jeg da at det er ok
lige at spørge herinde først, der sidder altså folk med en kanon stor efaring,
der er da bla. et par opdrættere der skriver her.
Vi andre får jo også glæde af svarende, det kan jo værer nyttigt en anden god gang.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-07-06 10:43

Jesper HVL wrote:

> [...]
>
> Men hvorfor dog spørge en professionel når hunden ligger indsmurt i
> olie - nej - gå dog på nettet og få en sludder i stedet for!!??

Mere sarkasme. (Jeg kunne altså ikke nære mig)

Hvis nu Carina begynder at smide "husgeråd" i hovedet på sin stakkels
hund, så bliver der
vist for alvor brug for en dyrlæge

Mvh Tove :)

Fra : Jesper HVL

Dato : 26-07-06 13:23

Tove Krieger wrote:

> Mere sarkasme. (Jeg kunne altså ikke nære mig)
>
> Hvis nu Carina begynder at smide "husgeråd" i hovedet på sin stakkels
> hund, så bliver der
> vist for alvor brug for en dyrlæge

Touché

Mvh
/j.

Fra : qfha

Dato : 26-07-06 18:02

Tja, jeg havde problemet i sidste uge. Tag noget madolie på en svamp
og grid olien af Fedt løsner fedt. Det går meget nemt af, og tager
ikke lang tid. Bagefter skal du vaske hunden i hunde shampoo. Det kan
til gengæld godt tage et par ganges vask at få al madolien af i vask,
men det sviner da ikke som de sorte oileklatter.

mvh
qfha

Fra : Kiplers.dk

Dato : 27-07-06 16:35

Kaffegrums er vejen frem sammen med shampoo :)

God tur i badet.

MVH Marie.
www.kiplers.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-07-06 16:49

Kiplers.dk wrote:
> Kaffegrums er vejen frem sammen med shampoo :)
>
> God tur i badet.
>
> MVH Marie.
> www.kiplers.dk

Ja, det var jo også mit råd, kaffegrums er godt til et utal af ting. De
gamle husråd er nu ikke til at kimse af. Håber at olien efterhånden er
gået af, og den lille fyr er intakt.

Mvh Tove :)