Neeeeeeeeej
Fra : Melanie

Dato : 21-07-06 18:11

Hej ng

Jeg er her ikke meget for tiden, men læser dog med af og til.

Nu skete der igen noget som bare ikke må ske.
Max og Kennedy var ovre at lege i en fra vejens have med deres hund. Kennedy
var løs og legede med deres hund. Max derimod var i lang elastiksnor med
pløk i den anden ende, fordi han har det med at løbe over vejen og hjem når
han ikke gider mere.
Døren indtil blev brugt og i det at en skal ud af døren men er vel 10 sek.
om det, titter deres nyankommede killing ud. Ingen af os ser den er mellem
benene på den person der stod i døren. Haps.. og Max har killingen i munden
og rusker den. Neeeeeeeeeej råber vi alle i kor og fare op. Slippe den vil
han ikke og kæberne kunne vi ikke skille ad. Blodet begynder at vælte ud af
killingen og vi er klar over at killingen dør. Max for sluppet og killingen
vrider sig på jorden som er indsmurt i blod over alt.

Max har gjort noget lign. med en hane for ca. ½ år siden.
Max er en sød og dejlig hund, men når der er noget han vil (som vi ikke vil
have) er der intet vi kan stoppe ham med.
Hvad skal vi gøre? Skal vi afleverer ham på internatet? Skal vi aflive ham?
eller? Vi tør ikke have ham mere, for vi er bange for hvad det næste
bliver... et barn??? Internatet vil selvfølgelig ikke have ham hvis vi tror
den kan finde på at tage et barn næste gang, og det er vel det vi gør siden
vi ikke vil stå til ansvar for mere med Max.
Hvad ville I gøre?

Mvh Melanie

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 18:24

Melanie skriblede bla:

> Max har gjort noget lign. med en hane for ca. ½ år siden.
> Max er en sød og dejlig hund, men når der er noget han vil (som vi
> ikke vil have) er der intet vi kan stoppe ham med.

Lederskab ?

> Hvad skal vi gøre? Skal vi afleverer ham på internatet? Skal vi
> aflive ham? eller?

Det er jo det normale desværre her i DK.
Vil du også aflevere dit barn når det ikke lige gør som du vil.

Nej nej og atter nej det er jo hundens bytteinstinkt.
Hvis han ikke må snuppe katte skal i arbejde med det.

Jeg vil selv ikke bremse denne indbyggede bytteinstinkt hos min da han gerne
må tage katte

Vi tør ikke have ham mere, for vi er bange for
> hvad det næste bliver... et barn???

Hvis hunden ikke er syg ved den godt forskel på et barn og en kat.

Hvad er det for en hund ?
Hvad med at gå til hundetræning og få styr på lederskabet
Er det på plads er et nej til kattejagt muligt.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : LH

Dato : 21-07-06 18:54

Hvorfor må din hund tage katte???

LH

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 19:29

LH skriblede bla:
> Hvorfor må din hund tage katte???

Hejsa ved u hvad denne betyder ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 20:31

LH wrote:
> Hvorfor må din hund tage katte???

Det hedder, John har du fået hund ???

/Jens (hvis hunde elsker katte på den gode måde)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 19:19

"Melanie" <melanie@din_slet_ven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> siden
> vi ikke vil stå til ansvar for mere med Max.

Hej melanie..
godt at høre fra dig igen!
bare ærgeligt at det skal være med sådan noget.. )-;

altså... hvad siger max da til jeres egne katte? i har en eller 2 ikke?
dem har han sikkert ikke gjort fortræd, og jeg er ret sikker på, at det som
nævnt er hans byttedrift der er stærk, siden han ikke hører i situationen.
jeg har selv en af samme skuffe..(loui) han skulle have været jagthund, og
jeg har faktisk overvejet af opsøge en dygtig træner der har med jagthunde
at gøre for at få hjælp til at vende hans iver til noget konstruktivt.(han
tager også stand..)
ham kan jeg ikke have løs på en brakmark hvor der feks. holder mange harer
til, han ved de er der, før jeg kan se dem,, snuden i jorden og så kører
lokomotivet. han har faktisk snuppet en kanin, vi nåede dog at gribe ind, og
redde dyret før der skete noget med kaninen. naboens katte skal også holde
sig i agt, men vores egne er han meget glad for.
han ved godt, hvad ham må og ikke må, men bliver stokdøv når byttedriften
går ind.

at max så går skridtet fuldt ud er tragisk, ikke mindst for jer og katten.
nu har jeg jo set max, og vil da ikke betegne ham som upålidelig, så at
forvente at han vil hapse et barn er ude på overdrevet, og kan slet ikke
sammenlignes med hændelse med katten/hanen.
jeg vil nok sige at han er en stærk hund psykisk, som det måske ville være
en ide at træne noget mere med for at få ham mere lydig.
og ellers må i tage jeres forholdregler, og være et skridt foran ham hele
tiden, for at forhindre at han får succes med den slags.
han var bld. mellem schæfer og labrador?

der er også stor forskel fra race til race, hvor stor byttedriften er.

mvh. marie

Fra : Melanie

Dato : 21-07-06 19:53

Hej Marie

> [...]
som
> nævnt er hans byttedrift der er stærk, siden han ikke hører i situationen.

Jo vi har to katte der kun er inde. Max og Kennedy er kun ude og i kælderen
hvor kattene ikke er.

> nu har jeg jo set max, og vil da ikke betegne ham som upålidelig, så at
> forvente at han vil hapse et barn er ude på overdrevet, og kan slet ikke
> sammenlignes med hændelse med katten/hanen.

Jeg har flere gange følt mig utyk ved Max. Synes han kan virke bisk.

> jeg vil nok sige at han er en stærk hund psykisk, som det måske ville være
> en ide at træne noget mere med for at få ham mere lydig.

Jeg har ringet til Chalotte Toft som er dyreadfærds ekspert eller sådan
noget. Hun mener Max kan rettes op, men det ændre jo ikke på at vores naboer
og andre vi omgåes er bange for ham, og vi ønsker et godt naboskab.

> og ellers må i tage jeres forholdregler, og være et skridt foran ham hele
> tiden, for at forhindre at han får succes med den slags.

Det syntes jeg jo netop jeg havde gjort, ved at have ham i elastiksnor i
haven.

> han var bld. mellem schæfer og labrador?

Blanding af Schæfer og tror det er border collie. Lidner en sort schæfer med
hvidt bryst.

> der er også stor forskel fra race til race, hvor stor byttedriften er.
>
> mvh. marie

Vi har gået til lydighed med ham af i alt 20 gange, men vi kan stadig ikke
styre ham.

Mvh Melanie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 20:37

> Hej Marie
> Jo vi har to katte der kun er inde. Max og Kennedy er kun ude og i
> kælderen
> hvor kattene ikke er.
> ---------

ok, har i altid haft kat og hund skilt ad på den måde? det virker på mig
ikke som nogen holdbar måde at holde hunde på.. men vi er jo forskellige..
--------
> Jeg har flere gange følt mig utyk ved Max. Synes han kan virke bisk.

-------

se, det holder jo ikke, at du skal være utryg ved ham, det kan han med
garanti også mærke!.

-------

> [...]
> naboer
> og andre vi omgåes er bange for ham, og vi ønsker et godt naboskab.

charlotte er en god træner, men jeg tror at man skal have hende ud,for at
iagtage det hele, før hun er noget værd som hjælp.
evt. kontakt bente iversen, som jeg vil mene var et bedre bud (
www.biodyr.dk) jeg har selv haft gavn af hende, hun er meget kompetent.
-----
..
> Vi har gået til lydighed med ham af i alt 20 gange, men vi kan stadig ikke
> styre ham.
>
> Mvh Melanie
>
>.-------------

i har ikke været konsekvente nok med ham, han har fortsat styringen, lader
det til, og er i tilmed utygge over for ham, så går det i ged.
jeg husker godt at i havde en del hyr med ham sidst vi trænede sammen.
måske han ville være bedre tjent med at komme ud til en der evner sådan en
basse, i stedet for at jeres internatovervejelser? jeg får det dårligt ved
tanken om at han skal i "fængsel" igen.
måske det vil være det bedste for begge parter? du må ikke tage det som en
anklage, melanie, jeg ved at i har kæmpet med dem begge.
nogle gange må man se i øjnene, at det er det bedste, hvis man ikke evner
at tage kampen op.

mvh. marie

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 20:44

> Vi har gået til lydighed med ham af i alt 20 gange, men vi kan stadig ikke
> styre ham.

Trist med den lille killing.

I må se, at få lært hunden slip-øvelsen, for så havde i nok kunne få ham
til, at slippe kattekillingen.
Kan få min unge hund til, at slippe hvad som helst nu. Hvis det så viser
sig, at være et tyggeben hun spytter ud, så får hun selvfølgelig lov til, at
tage det igen med det samme. Døde muldvarpe og hvad kattene ellers
efterlader, tager jeg fra hende og så får hun noget andet i bytte...

Ellers lyder det lidt som om, at du er bange for Max og det er jo ikke det
bedste udgangspunkt, hvis han skal trænes op igen. Jeg håber, at
hundekonsulenten kan hjælpe jer.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 20:57

Buffy skriblede bla:

> Ellers lyder det lidt som om, at du er bange for Max og det er jo
> ikke det bedste udgangspunkt, hvis han skal trænes op igen. Jeg
> håber, at hundekonsulenten kan hjælpe jer.

Er man bange og ikke i stand til at sætte sig i respekt så hunden VED hvem
der er chefen, bør man aldrig have en stor hund.
Visse hunde kræver mænd, eller kvinder af den rette støbning.
Sorry det er fakta.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-07-06 21:18

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er chefen, bør man aldrig have en stor hund.
> Visse hunde kræver mænd, eller kvinder af den rette støbning.

---------

helt rigtigt, john!
nu har melanie også en anden internat hund, også stor, og han er en helt
anden støbning end max.
en sød og glad dreng.
jeg kan godt se en dominerende stærk schæfer i max, hvad han også ligner
meget, og det er nok bare ikke en hund til melanies familie, hvad hun vist
også er blevet klar over.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 21:29

Torben og Marie-louise Ager skriblede bla:
> jeg kan godt se en dominerende stærk schæfer i max, hvad han også
> ligner meget, og det er nok bare ikke en hund til melanies familie,
> hvad hun vist også er blevet klar over.

En stor stærk dominerende Schæferhan kan være svær at styre for folk der
ikke er vant til netop denne race.
Det er en EN ejer hund og har som regel KUN respekt for manden i huset også
selvom den får maden af konen
Når jeg snakker om respekt så mener jeg lystre ubetinget.
Alle andre en manden eller den stærke kvinde kan skam godt få den til at
lystre de skal bare sige det flere gange hvor ejeren som regel hvis den er
afrettet kan nøjes med håndbevægelser og små stille komandoer.

Der skal en FAST vilje til at styre specielt en sådan hund som tråden drejer
sig om, og træning er ikke den endelige løsning hvis hun på forhånd er utryg
ved den.
Mange familier er bedst hjulpet med mindre hunde
Jeg ville også anbefale en omplacering.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 21:27

> [...]

> der er chefen, bør man aldrig have en stor hund.
> Visse hunde kræver mænd, eller kvinder af den rette støbning.

Ja, ja, jeg er ikke uenig. Det er dog ligegyldigt, om det er en stor eller
lille hund. Hunden kan hurtigt mærke, hvis lederen er usikker.

For mig er det vigtigt, at hundene kan med andre dyr, så det er de trænet i.
Den ene har lært det fra hvalp, så det er jo det nemmeste. Vores gadehund,
som vi har fået for nyligt ville meget gerne jagte kattene i starten, men
det er han holdt op med nu. Det har dog været forholdsvis nemt, at lære ham
det, da han er meget behagesyg.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 21:33

Buffy skriblede bla:

> Ja, ja, jeg er ikke uenig. Det er dog ligegyldigt, om det er en stor
> eller lille hund. Hunden kan hurtigt mærke, hvis lederen er usikker.

Nu er der normalt ingen der er bange for en lille hund, og skulle det være
tilfældet alligevel er de overhovedet slet ikke egnet til at have hund og
bør nøjes med akvariefisk.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 20:42

Melanie wrote:
> Jeg har flere gange følt mig utyk ved Max. Synes han kan virke bisk.

Sådan en hund ville jeg personligt ikke kunne dele hus med.

> Det syntes jeg jo netop jeg havde gjort, ved at have ham i
> elastiksnor i haven.

Havde han nakket min kat i min have var jeg blevet mere end ond i sulet,
hvad min kat risikerer uden for min grund må den selv klarer.

> Vi har gået til lydighed med ham af i alt 20 gange, men vi kan stadig
> ikke styre ham.

For at værer lidt hård siger det mig at i enten ikke kan magte en hund af
hans kaliber, eller at der er noget grundlæggende galt med ham.
Om det så er bedst at få ham aflivet eller på internat kan internatet
bedre vejlede jer om.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-07-06 21:11

pwh skriblede bla:

> For at værer lidt hård siger det mig at i enten ikke kan magte en
> hund af hans kaliber, eller at der er noget grundlæggende galt med
> ham.

Forrige gang min skulle passes på pensionen som samtidig er internat.
Var der et ægtepar som ventede på at jeg betalte så de kunne komme til at se
på hund.
Min hund gloede på kvinden som pludselig fik det voldsomt skidt og
fremstammede at hun ikke turde være i rummet med os hvorefter hun skyndte
sig udenfor indtil jeg forsvandt med min hund.

Jeg tænkte jo mit og mon det er særlig smart for sådan en kvinde at få en
internatshund ?
Jeg ville ikke sælge en stor hund til sådan et par.

Der er altså personer der ikke magter opgaven med en driftig dominerende
hund.
De små racer kunne være mere egnede.
Man må under ingen omstændigheder være bange for sin egen hund det mærker
hunden og den vil så overtage magten i huset.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-07-06 21:27

> [...]
> fremstammede at hun ikke turde være i rummet med os hvorefter hun
> skyndte sig udenfor indtil jeg forsvandt med min hund.

Milo med visneblikket

> Jeg tænkte jo mit og mon det er særlig smart for sådan en kvinde at
> få en internatshund ?
> Jeg ville ikke sælge en stor hund til sådan et par.

Det må man håbe på at internaterne er på forkant med, mon ikke.
En internatshund af hundestørrelse vil jeg også mene at man skal
værer rimeligt rutineret og viljestærk for at binde an med.

> Der er altså personer der ikke magter opgaven med en driftig
> dominerende hund.

Den kan jo også tage magten fra dem selv om de får den fra hvalp af.

> De små racer kunne være mere egnede.

Nemlig, der findes så mange hunderacer så der må værer en der passer
til alle.

> Man må under ingen omstændigheder være bange for sin egen hund det
> mærker hunden og den vil så overtage magten i huset.

Nemlig.
Det er også derfor at jeg tidligere har skrevet at hvis en af mine hunde
(ikke ved et uheld) bed mig ville jeg ikke kunne dele hus med den mere.
Jeg ville konstant have skrækken i mig for at den gjorde det igen,
bare det du var ude for hvor Milo knurrede af dig ville gører mig betænkelig,
men han var garanteret også under ekstra godt opsyn de næste par dage.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 21-07-06 21:46

On Fri, 21 Jul 2006 19:11:03 +0200, "Melanie"
<melanie@din_slet_ven.dk> wrote:

>Hvad skal vi gøre? Skal vi afleverer ham på internatet? Skal vi aflive ham?
>eller? Vi tør ikke have ham mere, for vi er bange for hvad det næste
>bliver... et barn???

Har jeg ret når jeg antager at Max er en jagthund af en slags?
Min Hans, som skulle være en lab-kleinemünsterländer blanding har
pelset en (fremmed) kat, samt knækket nakken på to af vores høns. Han
er på ingen måder farlig overfor andet end det han ser som byttedyr.
Vi har selv katte, hvoraf den ene har været sammen med ham siden den
var ganske lille killing. Han rører ikke sin egen flok, men alt andet
bliver rusket nådesløst.

Personligt ville jeg ikke være bange for at Max skulle begynde at
angribe et barn, medmindre der da er noget andet galt med ham, eller
hans adfærd iøvrigt er aggressiv. Jeg ville dog ikke tage ham med på
steder hvor der er dyr der kunne virke som byttedyr, men at aflive ham
synes jeg da er totalt overkill.

Det er en grim oplevelse (jeg så Hans knække nakken på katten), men
det er noget der kan ske. Det allerværste var dog ikke at han myrdede
en kat, men mere at jeg var overbevist om at det var vores egen kat.
Det viste sig gudskelog ikke at være tilfældet. Det var en vildkat han
havde fået fat i. I hvert fald var der ingen i omegnen der savnede
den.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-07-06 09:42

Leyna wrote:

> [...]
> Det viste sig gudskelog ikke at være tilfældet. Det var en vildkat han
> havde fået fat i. I hvert fald var der ingen i omegnen der savnede
______________________________________

Nu er det ikke for at starte en ny diskussion her Leyna, men jeg kommer
straks til at tænke på vores lille debat i tråden om "Hundeviskeren" på TV2,
om hvorvidt man kan opdrage hunde med og uden fast diciplin / kærlighed...
Og ikke mindst folks holdninger til dét at opdrage en hund.

Jeg synes under *ingen* som helst omstændigheder, det er noget der kan ske,
når en hund sådan uden videre selv snupper en kat, og sådan en ugerning kan
og må ikke være tilladelig fra ejerens side overhovedet.
Når du skriver sådan noget, kan jeg ikke lade være med igen at undre mig
lidt over, hvorvidt folk i vid udstrækning lader deres hunde opdrage sig
selv, samt tage nogle friheder - så som at knække nakken på en kat, eller en
høne osv. - hvorpå ejeren betegner det som noget der kan ske. Det kan jeg
personligt ikke forstå, at du kan forsvare.

Jeg bryder mig ikke om katte - faktisk hader jeg katte - men derfor ville
jeg aldrig tillade min beagle at snuppe en kat, da jeg først og fremmest
synes, det er noget forp*let svineri, men samtidig vil jeg godt have det
lederskab over min hund, så ikke hun gør sådan noget, uden at have fået
tilladelse af mig som sin leder. Det kan nemlig *sagtens* lade sig gøre som
leder at opnå en sådan status, hvis man opdrager sin hund fast og konsekvent
og med masser af kærlighed selvfølgelig.
At forsvare sådan en episode med, at det er noget der kan ske med et stærkt
bytteinstinkt, dét synes jeg personligt er et spørgsmål om, ikke at have
opdraget sin hund ordentligt - rent ud sagt.

--
Jacob Christiansen
Beagleejer - fordi alle kan kalde en labrador til sig

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 10:00

Psycho Cowboy wrote:
> At forsvare sådan en episode med, at det er noget der kan ske med et
> stærkt bytteinstinkt, dét synes jeg personligt er et spørgsmål om,
> ikke at have opdraget sin hund ordentligt - rent ud sagt.

Helt enig.

/Jens (som ikke fatter nogen ligefrem kan hade katte)

Fra : jopa

Dato : 22-07-06 10:07

pwh skriblede bla:

> /Jens (som ikke fatter nogen ligefrem kan hade katte)

Det kan da ikke være så svært at fatte.
Jeg bryder mig da heller ikke om dem, men tillader at der er et par
staldkatte her, som Milo kan jagte.
På den måde slipper jeg for at lufte hunden overhovedet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 10:22

> Det kan da ikke være så svært at fatte.
> Jeg bryder mig da heller ikke om dem, men tillader at der er et par
> staldkatte her, som Milo kan jagte.
> På den måde slipper jeg for at lufte hunden overhovedet

Jeg tror at det er dine staldkatte der jager Milo og ikke omvendt

Jeg kan til nød forstå at man ikke bryder sig om katte, de er specielle,
men derfra til at hade dem er der da et stykke vej.

/Jens (hvis kat lige er kommet hjem og vil fodres NU)

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-06 11:07

jopa wrote:
> [...]
> staldkatte her, som Milo kan jagte.
> På den måde slipper jeg for at lufte hunden overhovedet

Jeg har et gammelt kinesisk ordsprog på en af mine køleskabsmagneter:
"Den der ikke kan li' katte var sikkert rotte i et tidligere liv".

Selvfølgelig hader john ikke katte, han kan bare godt li' at provokere
os katteejere. ;)

Til Jens. Kan du se, jeg er ved at lære omgangstonen. Det er bare sååååå
skønt at kunne være fræk, hvis man bare husker at sætte en smiley
bagefter.

MVH Tove :)

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 12:14

> Jeg har et gammelt kinesisk ordsprog på en af mine køleskabsmagneter:
> "Den der ikke kan li' katte var sikkert rotte i et tidligere liv".

Den var god, og sandt er det sikker også
Man siger jo også at "et hus uden kat er et hus, et hus med kat er et hjem"

> Selvfølgelig hader john ikke katte, han kan bare godt li' at provokere
> os katteejere. ;)

John er skabskatteelsker, vi skal nok få ham til at indrømme en dag
Men det var nu også Psycho Cowboy der skrv det med at hade katte.

> Til Jens. Kan du se, jeg er ved at lære omgangstonen. Det er bare
> sååååå skønt at kunne være fræk, hvis man bare husker at sætte en
> smiley bagefter.

Nemlig, Smilyer er en utroligt vigtig del af Usenet da vi jo ikke
kan se hinanden, det kommer jo nok ad åre at vi kan det på Usenet også

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-06 13:06

pwh wrote:

> John er skabskatteelsker, vi skal nok få ham til at indrømme en dag
> Men det var nu også Psycho Cowboy der skrv det med at hade katte.

Har lige opdaget det, undskyld John - skam mig :-}

> Nemlig, Smilyer er en utroligt vigtig del af Usenet da vi jo ikke
> kan se hinanden, det kommer jo nok ad åre at vi kan det på Usenet
> også

Det vil sikkert blive alle tiders, at se os alle med "klovnemasker" på.
:)

Apropos diverse smileys. Jeg kunne godt lide at vide (hvilket jo er helt
OT), hvordan pokker man laver de herlige klovne, og de animerede
skrupgrinende smileys. Jeg kan kun de alm. kedelige. Jeg har masser af
skønne smileys, som desværre ikke kan bruges i grupperne, kun i e-mails.

Mvh Tove

Fra : jopa

Dato : 22-07-06 14:51

Tove Krieger skriblede bla:

http://www.fam-bundgaard.dk/katrine/smilies.htm
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-06 15:15

jopa wrote:
> Tove Krieger skriblede bla:

> http://www.fam-bundgaard.dk/katrine/smilies.htm

Takker mange gange. Prøver lige ham klovnen og den anden

Mvh Tove :)

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 15:17

Tove Krieger wrote:
> [...]
> skrupgrinende smileys. Jeg kan kun de alm. kedelige. Jeg har masser af
> skønne smileys, som desværre ikke kan bruges i grupperne, kun i

Nå nu skal Tove til at gå helt amok med smilye's

Hvis du som jeg bruger Outlook Ekspress som Newsreader
kan du som jeg bruge overbygningen Quotefix, som også giver
flere andre fordele på Usenet.
http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
Du får så rigtig grafik på dine smilye's, jeg kan ikke huske
om man også kan bruge animerede, men det mener jeg godt Quotefix kan.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-06 16:30

pwh wrote:

> Nå nu skal Tove til at gå helt amok med smilye's

Ja for pokker ,er du rigtig klog hvor jeg skal svælge i dem

> [...]
> Du får så rigtig grafik på dine smilye's, jeg kan ikke huske
> om man også kan bruge animerede, men det mener jeg godt Quotefix kan.

Jeg bruger skam Quotefix (pragtfuld opfindelse), jeg fik tipset for et
stykke tid siden af Bo M. Mogensen, i een af de andre grupper. Synes han
er en rigtig rar fyr, men han bliver desværre misforstået af nogle,
fordi han er lidt anderledes end flertallet.

Og tak for "roserne" til mine misser i den anden tråd.

Mvh Tove :)

Fra : Leyna

Dato : 22-07-06 21:26

On Sat, 22 Jul 2006 10:42:07 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Jeg synes under *ingen* som helst omstændigheder, det er noget der kan ske,
>når en hund sådan uden videre selv snupper en kat, og sådan en ugerning kan
>og må ikke være tilladelig fra ejerens side overhovedet.

Det er det rent faktisk heller ikke. Tilladt altså.

> [...]
>høne osv. - hvorpå ejeren betegner det som noget der kan ske. Det kan jeg
>personligt ikke forstå, at du kan forsvare.

Jeg forsvarer det ikke, men jeg finder ingen grund til straks at få
hunden aflivet fordi den har et stærkt jagtinstinkt. Det er bestemt
ikke ønsværdigt fra min side, men jeg er så ikke i stand til at gøre
så meget ved det. Og så må du godt kalde mig en skvattet hundeejer,
der overhovedet ikke har begreb om lederskab og bare lader hundene
opdrage sig selv.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 22-07-06 09:27

Melanie wrote:

> [...]
> Blodet begynder at vælte ud af killingen og vi er klar over at
> killingen dør. Max for sluppet og killingen vrider sig på jorden som

_______________________________________

At han farer på killingen er der i og for sig intet unormalt eller galt i
(ud over at det selvfølgelig ikke er ønskværdigt), for sådan er mange
byttestærke hundes instinkt altså.
Det kan dog sagtens tæmmes, hvis man lærer sin hund, at det er ejeren der
bestemmer, hvornår vi må tage ting i munden - og ikke mindst hvornår vi skal
spytte ud igen.
Din hund skal helt indiskutabelt have så meget respekt for dig som leder, at
den slipper, når du beder den om det. Sådan ville det garanteret også foregå
i en hundeflok.

Mit råd er at du/I skal tage jer sammen og kæmpe for at få hunden længere
ned i hirakiet - evt. men noget skarp træning. At du/I er bange for hunden
er som udgangspunkt ikke særlig godt, for så længe I er det, er det ham der
kører løbet, og så er der *intet* at stille op over for sådanne episoder.
Tilgengæld vil det IMO være sk*de hamrende synd for hunden at komme på
internat, og at aflive den må være noget af en faliterklæring som hundeejer
at skulle få gjort.
Jeg mener ikke noget ondt med det, men der er flere internathunde end
nogensinde her i DK, fordi opgaven at træne en hund ordentligt, vokser folk
langt over hovedet, og de bruger den simpelthen bare som en
brug-og-smid-væk-genstand, hvilket jeg synes er noget alarmerende.

Held og lykke med det, I kommer helt sikkert til at skulle tage skeen i den
anden hånd!

Fra : Melanie

Dato : 22-07-06 10:50

Tak for alle jeres svar. Det har virkelig været en svær beslutning at tage.

Max bliver ikke aflivet, men internatet har ikke plads til ham før om en
uge. Vi ville godt af med ham i dag, men det kan ikke lade sig gøre. Han
kommer i pension på mandag, og om en uge kommer han så på internatet. Det er
det bedste vi kan gøre for alle parter.

Mvh Melanie

Fra : pwh

Dato : 22-07-06 12:16

> Tak for alle jeres svar. Det har virkelig været en svær beslutning at
> tage.

Det må det have været, men sådan er livet også til tider

> [...]
> gøre. Han kommer i pension på mandag, og om en uge kommer han så på
> internatet. Det er det bedste vi kan gøre for alle parter.

Det lyder som en god løsning, så ved internatet også bedre hvilke krav
de skal stille til den næste ejer.

/Jens

Fra : Melanie

Dato : 22-07-06 21:16

Hej igen

Kort efter jeg havde skrevet hvad det endte med her, ringede internatet og
sagde at de ikke turde vidreformidle Max. Åhh nej, hvad så?
Pensionen ville ikke vidreformidle, men der var stadig plads fra mandag.
Chalotte Toft har nu sagt ok til at tage Max til sig om en uge når hun
kommer hjem fra ferie *S*.
Derfor ender det nu med at Max kommer i pension fra mandag i en uge, og så
overtager Chalotte som er dyreadfærsterapeut ham der. *S* Det er så fedt.
Det er absolut den aller bedste løsning overhovedet synes vi.

Mvh en nu meget glad og lettet Melanie