slæbesteder i østjylland?
Fra : DaDa

Dato : 21-06-01 20:44

Hej

Er der nogle der kender nogle gode slæbesteder.
Området må gerne være fra Odder til Mariager fjord.

Er der evt. nogle gode hjemmesider om dette.

Mvh

Uffe

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 22-06-01 23:24

Jeg ved, at der er et i Norsminde, hvis det kan bruges...

VH Lasse

Fra : Thunderheart

Dato : 23-06-01 20:36

Der findes et i Kaløvig bådehavn. Jeg ved ikke hvad stand det er i i dag,
men for fem år siden benyttede vi slæbestedet til en 45' ferro cement båd.

Fra : Lars Bonde Christens~

Dato : 25-06-01 22:16

Kaløvig er i god stand og virker fint.

Fra : Bo Jensen

Dato : 25-06-01 22:49

DaDa <no@talent.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:1asY6.986$MT.97110@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Er der nogle der kender nogle gode slæbesteder.
> Området må gerne være fra Odder til Mariager fjord.
>
> Er der evt. nogle gode hjemmesider om dette.

Hej.

Emnet har været oppe i gruppen tidligere. Konklusionen var noget i retning af, at der næppe findes en eneste dansk lystbådehavn uden et slæbested. Man kan derfor godt satse på at køre på må og få med sin trailerbåd og regne med søsætningsmuligheder overalt.

Mvh
Bo

Fra : BB

Dato : 26-06-01 10:14

Til det Bo skriver kan jeg sige, at man i Marselisborg Havn, som til orientering er en
selv-Ejenden instituation ( med meget stort E ), ved indgangen til jollepladsen og dermed
slæbestedet, har en kæde med lås, således at 'udefra kommende' ikke skal nyde godt af
slæbestedet. Og det koster en mindre formue at 'få' en års-nøgle dertil. Så skal du i
vandet skal du om til den gamle og hyggeligere lystbådehavn for at sætte båden i.

/BB

Fra : Søren Viborg

Dato : 26-06-01 11:36

Hej

Jeg ved at Jydsk Småbådsfiskeklub i sin tid udgav en glimrende
slæbestedsguide over Jylland hvor specielt østjylland var godt dækket ind.

http://www.smaabaadsklub.dk/

Den jeg har er en ældre version men jeg har haft meget glæde af den.

Mvh.

Søren