Claus Rasmussen wrote:
> Her er en lille successhistorie:
....
> Der er ikke en gang gået et døgn. Open source support når den er
> allerbedst
Det er smukt.
Så vil jeg til gengæld fortælle lidt om en oplevelse med "closed source"
support:
Jeg sidder og arbejder med et projekt, der skal håndtere S/MIME emails.
Der er nogle krav til disse emails, der gør at den primære del af dem
SKAL være i plaintext MIME.
Det er heller ikke noget problem for RFC 2633 3.1 siger tydeligt at
enhver del af en email kan være selvstændigt krypteret.
Nu var et andet krav imidlertid at det skulle være kompatibelt med en
bestemt email-klient fra en dominerende leverandør.
Desværre forholdt det sig sådan at netop dette program kun forstod
S/MIME hvis hele emailen var krypteret, hvilket var i klar modstrid med
RFC 2633.
Nu har vores firma heldigvis sådan en "select-aftale" med benævnte
leverandør og jeg skriver selvfølgelig til dem med konkrete eksempler på
emails, der virker og emails, der fejler og den konkrete pasus fra RFC
2633.
Tilbage får man så en flink henvisning til en såkaldt "knowledge
database", hvor der er fine eksempler på S/MIME emails, der virker med
et aktuelle mail-program. ... hvilket ikke er særlig overraskende, for
de er netop emails, hvor HELE mailen er krypteret.
Nå, men efter at have forklaret diverse supportere problemet telefonisk
og efter megen overtalelese blevet formidlet videre til 2nd. level
tekniske support og efter 2 måneder, og 12 emails frem og tilbage får vi
endelig den forløsende besked:
Problemet er nu blevet optaget I deres bug-database og vi vil ikke blive
faktureret for vores ulejlighed.
.... tak! Nu er vi også kun 2 måneder nærmere vores deadline med de samme
krav til produktet inkl. kompatibilitet og kryptering af MIME-parts.
Peter