MS Windows
briani 27239
Videofiler dukker op igen efter sletning ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 12-09-06 16:38

Hej,
Først, så håber jeg det er den rigtige nyhedsgruppe til denne slags
problemer - ellers må i meget gerne henvise til den korrekte.

Jeg kører på WinXP Pro DK.

I noget tid har jeg nu ikke kunnet slette video filer på mine diske, det der
sker når de er blevet slettet er at de simpelthen dukker op igen efter nogle
sekunder. Filen der dukker op virker ikke, og kan ikke eksekveres, men den
fylder det samme som den gamle, og det tager derfor plads. Filerne
forsvinder dog hvis jeg genstarter maskinen, men nu er jeg ikke typen der
gør det ret ofte, kun hvis der skal installeres noget nyt hw eller lign..
er der nogen der kender til problemet ? det er egenligt ret irriterende,
mest fordi at pladsen ikke frigives så jeg kan bruge den til noget nyt,
havde det bare været filer med 0kb i størrelse ku jeg nok godt have
overlevet med at de først forsvandt ved genstart...
Jeg har prøvet at køre checkdisk men jeg tror det er OS'et der er noget galt
med.. men ved det egenligt ikke... nu blev det bare for meget og så ville
jeg høre om nogen kunne hjælpe mig.

På forhånd mange tak.

Mvh. Simon

Fra : Jama

Dato : 12-09-06 20:44

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> galt med.. men ved det egenligt ikke... nu blev det bare for meget og så
> ville jeg høre om nogen kunne hjælpe mig.

-------------------------------
Er ikke expert, men forsvinder filen ikke først når der genstartes.Jeg
mener, at nok kan de slettes, men rigtig væk er først når XP startes påny?
Vh.Jama

Fra : N_B_DK

Dato : 14-09-06 03:30

Jama wrote:

> Er ikke expert, men forsvinder filen ikke først når der genstartes.Jeg
> mener, at nok kan de slettes, men rigtig væk er først når XP startes
> påny? Vh.Jama

Nej der er ikke nødvendigt at genstarte for at filen slettes, så skulle alle
computere jo genstartes konstant, og det er ikke alle der bliver det. (ingen
af mine gør da)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 13-09-06 06:41

> [...]
> havde det bare været filer med 0kb i størrelse ku jeg nok godt have
> overlevet med at de først forsvandt ved genstart...
SNIP

Hvordan sletter du, bare DEL eller Skift+DEL?
Hvis det første, prøv det sidste..
Prøv også at tage et kig i loggen, måske står der noget brugbart der.

...::JMJ::..

Fra : Simon [2700]

Dato : 13-09-06 23:12

> SNIP
>
> Hvordan sletter du, bare DEL eller Skift+DEL?
> Hvis det første, prøv det sidste..
> Prøv også at tage et kig i loggen, måske står der noget brugbart der.
Havde bare brugt DEL.
så det vil jeg lige prøve af, tak
mvh.Simon

Fra : Lyrik

Dato : 13-09-06 09:39

> [...]
> galt med.. men ved det egenligt ikke... nu blev det bare for meget og så
> ville jeg høre om nogen kunne hjælpe mig.

+++++++++++++++
Prøv med CCleaner i stedet. Den er gratis.

Hilsen
Jens

Fra : L.E.P.

Dato : 13-09-06 12:21

Wed, 13 Sep 2006 10:38:51 +0200, skrev "Lyrik" <lyrikFJERN@heaven.dk>
:

>"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

>+++++++++++++++
>Prøv med CCleaner i stedet. Den er gratis.
>
>Hilsen
>Jens

Er det så ikke nemmere bare at genstarte

Hilsen Lars

Fra : L.E.P.

Dato : 14-09-06 09:06

Tue, 12 Sep 2006 17:38:07 +0200, skrev "Simon [2700]"
<devnull@linux.org> :

> [...]
>med.. men ved det egenligt ikke... nu blev det bare for meget og så ville

Jeg går ud fra at det er Stifinder du bruger, og min erfaring med den
er, at den bliver langsom når man sletter mange og specielt store
filer, og så er genstart den eneste mulighed for at få den til at
fungere normalt igen. Problemet er dog ikke så stort under XP som det
var under f.eks. Win98, men der er dog stadig en snert af problemet
tilbage, så det kunne godt være Stifinder der er problemet.

Så når jeg skal slette mange eller store filer, bruger jeg derfor et
andet filbehandlingsprogram. Lige p.t er det 2xEplorer, men der findes
mange andre der er lige så gode (eller bedre, afhængig af smag og
behag) som det.

Hilsen Lars

Fra : Rado

Dato : 14-09-06 17:15

On Thu, 14 Sep 2006 10:05:46 +0200, L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk>
wrote:

> [...]
>filer, og så er genstart den eneste mulighed for at få den til at
>fungere normalt igen. Problemet er dog ikke så stort under XP som det

I Win2000 hænger dern et ofte stykke tid efter sletning af mange
filer, men den kommer normalt til sig selv efter nogen tid. Burde også
gælde for XP: Jeg kører iøvrigt med papirkurv slået helt fra, ved ikke
om det har noget at sige.

Iøvrigt, hvis der er problemer med Stifinder er det, i stedet for at
genstarte hele systemet,,lettere kun at lukke Stifinder ned og så
genstarte den igen:

Prøv først at klikke på luk-ned ikonen øverst i højre hjørne af
Stifinder, så dukker der som regel en dialog box op hvor man kan lukke
den ned. Den genstarter så af sig selv.

Hvis det ikke virker, så åben TaskManager/(Opgavestyring?)
(ctrl+alt+del, klik på Task Manager/Opgavestyring). Find explorer.exe
på listen over åbne programmer og luk den ned. Her starter den ikke op
af sig selv igen, for at starte den igen skan man derfor ind under
Filer|Kør i Taskmanager, skrive "explorer" og så klikke OK.

Det virker i alt fald i Win2000, formodentlig også i XP.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell

Fra : L.E.P.

Dato : 15-09-06 09:33

Thu, 14 Sep 2006 18:15:00 +0200, skrev Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
:

> [...]
>Filer|Kør i Taskmanager, skrive "explorer" og så klikke OK.
>
>Det virker i alt fald i Win2000, formodentlig også i XP.

I XP skal man ikke se efter explorer.exe, for så kan man nemt komme
til at lukke det forkerte program (explorer.exe er også navnet på det
program der 'styrer' brugerinterfacet).

Højreklik i stedet på proceslinien og vælg Jobliste. Under fanen
Programmer kan man finde programmet under navnet på den mappe man
aktuelt har åben i Stifinder, men lad være med at lukke explorer.exe
på fanen Processer, for så kan man let komme til at lukke det
forkerte.

Hilsen Lars