MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
buffer cache i styresystem ?
Fra : not@home.se

Dato : 12-09-06 15:58

jeg prøver at finde lidt ud af om det kan betale sig at købe en
harddisk med flere mb ram i bufferen end jeg har, og pludselig blev
det lidt indviklet da jeg stødte på denne side
http://www.ececs.uc.edu/~oscar/papers/DiskCacheSIGMETRICS2002.pdf#search=%22%22Can%20large%20disk%20built-in%20caches%20really%20improve%20system%20performance%3F%22%22
hvor der skrives at man ikke behøver mere end 512kb buffer på sin
harddisk da styresystemet har en indbygget cache på mellem 10mb og
flere gigabyte.
men hvad har win xp af cache og er det kun et sted det ligger og hvor
? og er det noget man skal/kan skrue op for for at øge hastigheden ?

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 13-09-06 06:35

<not@home.se> skrev i en meddelelse
> jeg prøver at finde lidt ud af om det kan betale sig at købe en
> harddisk med flere mb ram i bufferen end jeg har, og pludselig blev
> det lidt indviklet da jeg stødte på denne side

Men den cache som harddisken har,
er ikke helt det samme som den windows bruger.

Men du kan sagtens ændre cachen... og en HELT masse andre
ting. De langhårede, der tit græder, gør det direkte i
registreringsdatabasen,
og de smartere henter nogen af de myriader at tweak-programmer der
findes.

Søg på google på tweak xp

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-09-06 14:25

-=* DANELAW *=- wrote:
> Men du kan sagtens ændre cachen... og en HELT masse andre
> ting. De langhårede, der tit græder, gør det direkte i
> registreringsdatabasen,

Hvorfor? det er da totalt nemt... i øvrigt skal man være en ret stor
idiot for at ødelægge noget særligt ved at pille i reg-databasen,
man piller jo kun ved det man har en idé om hvad gør.

> og de smartere henter nogen af de myriader at tweak-programmer der
> findes.

Inklusive spyware? :)

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 14-09-06 09:13

-=* DANELAW *=- wrote:
> [...]
> registreringsdatabasen,
> og de smartere henter nogen af de myriader at tweak-programmer der

De smartere henter noget der er skrevet af de førnævnte langhårede?
En smule paradoksalt, er det ikke?