MS Windows
briani 27239
Erstatte filer i mange mapper?
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 22:36

Jeg har en lang række mapper, hvor der er en bestemt fil der går igen -
altså er ens i alle mapper. Nu har jeg redigeret denne fil og vil gerne
erstatte alle forekomster med den nye.

Hvordan gør jeg det i Windows XP?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-09-06 23:05

Kurt Hansen wrote:
> Jeg har en lang række mapper, hvor der er en bestemt fil der går igen -
> altså er ens i alle mapper. Nu har jeg redigeret denne fil og vil gerne
> erstatte alle forekomster med den nye.
>
> Hvordan gør jeg det i Windows XP?

Åben en kommando prompt.
cd til roden af det mappe træ hvori de filer der skal erstattes ligger
Kør kommandoen:
for /F %I in ('dir /S /B test.txt') do @copy /Y c:\test.txt "%~dpI"

test.txt skal udskiftes med navnet på filen.
C:\text.txt er placering af den fil der skal kopieres oveni de gamle

Vær lidt forsigtig, det kan gå galt!

Du kan evt. prøve at skrive echo foran copy:
for /F %I in ('dir /S /B test.txt') do @echo copy /Y c:\test.txt "%~dpI"

Og se om det ser fornuftigt ud.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 08:57

On Tue, 12 Sep 2006 00:05:19 +0200, Bertel Brander wrote:

> [...]
>
> Vær lidt forsigtig, det kan gå galt!
>
> Du kan evt. prøve at skrive echo foran copy:

Tænkte nok at der skulle gang i kommandoprompten, men den foreslåede
løsning ligger en anelse over mine erindringer om DOS

Jeg har lagt en kopi af filen i roden på C - altså c:\blank.gif

Jeg har taget en kopi af et af de træer jeg ønsker og lagt dem i mappen
"test" på roden af C. Altså c:\test\havnevej og her ligger undermapperne.

Jeg afgiver følgende kommando:
for /F %I in ('dir /S /B blank.gif') do @copy /Y c:\blank.gif "%~dpI"
og outputtet er:

C:\test\Havnevej>for /F %I in ('dir /S /B blank.gif') do @copy /Y
c:\blank.gif " %~dpI"
1 fil(er) kopieret.
1 fil(er) kopieret.
[klip]
1 fil(er) kopieret.
1 fil(er) kopieret.

Der bliver kopieret 25 stk., hvilket svarer til antallet af undermapper i
c:\test\havnevej.

"blank.gif" bliver imidlertid ikke kopieret ind i undermapperne - det er
stadig den gamle "blank.gif" der ses der. Der bliver kopieret 1 stk. til
rodmappen c:\test\havnevej og jeg formoder det er den der bliver
overskrevet de efterfølgende 24 gange?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-09-06 18:55

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> stadig den gamle "blank.gif" der ses der. Der bliver kopieret 1 stk. til
> rodmappen c:\test\havnevej og jeg formoder det er den der bliver

Er der mellemrum i mappe navnene?

Prøv med:
for /F "tokens=*" %I in ('dir /S /B blank.gif') do copy /Y c:\blank.gif
"%~pdI"

Og fortæl hvad den skriver, hvis det ikke virker

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-06 23:32

On Tue, 12 Sep 2006 19:55:14 +0200, Bertel Brander wrote:

> [...]
> "%~pdI"
>
> Og fortæl hvad den skriver, hvis det ikke virker

Tak, det virker perfekt
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Brian Albertsen

Dato : 12-09-06 15:20

<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Åben en kommando prompt.
>cd til roden af det mappe træ hvori de filer der skal erstattes ligger
>Kør kommandoen:
>for /F %I in ('dir /S /B test.txt') do @copy /Y c:\test.txt "%~dpI"

/s /b returnerer faktisk den fulde path

for /F %I in ('dir /S /B test.txt') do @copy /Y c:\test.txt %I