MS Windows
briani 27239
gammel hardisk sat til usb
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 18:17

Hejsa...

Jeg har en gammel harddisk som jeg har lavet om så den kan sættes til
usb'en, men min pc kan ikke finde den.

Jeg kan godt se den i "Enhedshåndtering" under "diskdrev", men kan ikke
finde den under "min computer" eller stifinder. Hvordan får jeg lige fat i
den, så jeg kan få den formateret og kan bruge den?

Håber der er nogen der har et bud?

På forhånd tak.

Mvh
Gossa

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 10-09-06 18:23

Gossa skrev:

>Hvordan får jeg lige fat i den, så jeg kan få den formateret og kan bruge
>den?

Prøv med diskhåndtering (Start -> Kør -> diskmgmt.msc)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 19:04

> Prøv med diskhåndtering (Start -> Kør -> diskmgmt.msc)

Det har jeg prøvet, men der kan jeg heller ikke se den.
Det eneste sted jeg kan se den, er i "enhedshåndtering" under diskdrev.

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-06 21:23

Gossa wrote:

> [...]
> ikke finde den under "min computer" eller stifinder. Hvordan får jeg
> lige fat i den, så jeg kan få den formateret og kan bruge den?

Hvordan er harddisken "lavet om" til USB?
Får den strøm via ekstern strømforsyning eller via USB stikket?

-E.G.

Fra : Klaus H

Dato : 10-09-06 21:46

> Hvordan er harddisken "lavet om" til USB?
> Får den strøm via ekstern strømforsyning eller via USB stikket?

Og jumpet til MASTER?

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 19:15

> Og jumpet til MASTER?

Ja, det har jeg gjort...!

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 19:15

> Hvordan er harddisken "lavet om" til USB?
> Får den strøm via ekstern strømforsyning eller via USB stikket?
>
> -E.G.

Den får strøm via en ekstern strømforsyning. Det er sådan noget habengut jeg
har købt i Aldi for ikke så lang tid siden og der kan jeg sætte min hardisk
til.

Fra : Preben

Dato : 10-09-06 22:30

"Gossa" <g_mathisen(a)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde den under "min computer" eller stifinder. Hvordan får jeg lige fat i
> den, så jeg kan få den formateret og kan bruge den?

Hej Gossa
min erfaring med en NorthQ usb-IDE adapter kabel er at ikke alle diske
virker...
bl.a en helt ny maxtor 200gb kan ikke findes, xp finder en ny usb enhed med
aldrig at det er en disk
et par andre havde samme fejl... mystisk ?
jeg bruger den medfølgende strømforsyning
mvh
Preben

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 19:16

ej Gossa
> [...]
> med aldrig at det er en disk
> et par andre havde samme fejl... mystisk ?
> jeg bruger den medfølgende strømforsyning

Jeg er bange for at min har samme syndrom. Eller er der andre der har nogen
bud på hvad man kan gøre?