Ung Bil Dag på KTI
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-09-06 17:14

Jeg har været på KTI (Roskilde) i dag, hvor der var Ung Bil Dag.
Der var også den der berømte/berygtede grønne Escort Mk II
http://www.perbeer.dk/images/ung_2006/small/DSC02762.JPG
Er der nogen der kender til mekanikken i den (motor, gearkasse, bagtøj osv)
?
Den rykkede jo pænt godt derudaf
Den har svjh været med til DK's hurtigeste bil et par gange (mener at jeg så
den derovre i 2000).

Der ligger iøvrigt flere billeder samt et videoklip, på min hjemmeside, fra
i dag.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 11-09-06 20:56

> Er der nogen der kender til mekanikken i den (motor, gearkasse, bagtøj
> osv)

Sierra RS Cosworth 2WD motor og gearkasse samt bagtøj som udgangspunkt.
Sikkert ændret en masse senere.

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-09-06 19:12

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Sierra RS Cosworth 2WD motor og gearkasse samt bagtøj som udgangspunkt.
> Sikkert ændret en masse senere.

Det tror jeg på.

Escort I & II = stiv bagaksel
Sierra = uafhængig hjulophængning

Derudover så er Sierra med spiralfjedre mens Escort har bladfjedre.
Men 'alt' kan jo laves

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Anders Dahlkilde

Dato : 12-09-06 16:41

> Er der nogen der kender til mekanikken i den (motor, gearkasse, bagtøj
> osv)

Pumpet Cossie - 620 hk.

Anders Dahlkilde