Apple og Dell nektes på enkelte flyselskap~
Fra : Aksel-Johan Hegrem

Dato : 10-09-06 11:15

Vi får virklig håpe at dette sprer seg til andre flyselskaper

Artikkel av: Thomas Erling Oksum (9.9.06 11:04)
http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.asp?id=228942&cat=110

Korean Air vil ikke ha bærbar PC med farlige batterier om bord, melder
BBC ifølge Itavisen.no. Det betyr at maskiner produsert av Dell og Apple
ikke kan tas med, ifølge avisen. Årsaken til at forbudet også rammer
Apple er at også dette selskaper bruker batterier fra Sony.

Det er ikke mer enn to uker siden australske Qantas la ned forbud mot å
ta med datamaskiner fra samme produsent om bord.

Fra : Dag Øien

Dato : 11-09-06 12:33

Aksel-Johan Hegrem wrote:
> [...]
>
> Det er ikke mer enn to uker siden australske Qantas la ned forbud mot å
> ta med datamaskiner fra samme produsent om bord.

Etter å ha sett video på nett (YouTube?) av diverse slike maskiner ta
fyr, så skjønner jeg igrunn flyselskapene godt. Jeg ville definitivt
ikke likt å vært på et fly der et slikt batteri tar fyr. Sikkerhet
først.

Men det bør holde å kreve at maskinene ikke brukes på flyet, og at
batteriet er tatt ut fra maskinen.

-dag

Fra : Knut Sigurd Winsnes ~

Dato : 11-09-06 12:59

Terje Rydland wrote:

> Hvorfor skal vi virkelig håpe det?
>
> Føyer seg litt inn i tåpelige bestemmelser.
>
> I USA er det begrensninger på hvor mange fyrstikker du kan ta med. Man
> er redd for at noen skal sette fyr på noe, så man begrenser hvor mange
> fyrstikkesker man kan ha med - 6 fyrstikkesker er OK, men ikke 7. Det er
> forøvrig lov å ha med lighter.
>
> Stikkvåpen (kniver, sakser o.l.) er forbudt, men flasker (som lett kan
> gjøres om til stikkvåpen) er tillatt.
>
> Osv...
>
> Terje

Når du snakker om snodige/tåpelige bestemmelser og lover - I Cuba
får man tre dagers fengselsstraff hvis huset ditt brenner ned....

kilde: kokkelimonke :)

Knut Sigurd Råberg

knutta gmail [dått] kåmm