/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ny bil og lakbehandling
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 08:38

Hej

Jeg har lige fået en ny bil - Peugeot 207 i sort obsiden.

Mon ikke det er en god ide, men en gang voks inden vinteren kommer? Det
skader vel ikke på en nylakket bil?

Mvh
Otto


 
 
Mogens... (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-09-06 09:07

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503c0ca$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg har lige fået en ny bil - Peugeot 207 i sort obsiden.

Tilløk med den :)

> Mon ikke det er en god ide, men en gang voks inden vinteren kommer? Det
> skader vel ikke på en nylakket bil?

Jeg har kun een gang oplevet at modtage en spritny bil, der
ikke var poleret inden leverancen. Det var en sort Citroen,
hvor polering ikke måtte foretages før senere. Din bil bør
være poleret, da du modtog den - det er ikke noget, man
selv skal gøre !



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 09:16

On 2006-09-10 10:06:48 +0200, "Mogens..." <no@reply.dk> said:

> Jeg har kun een gang oplevet at modtage en spritny bil, der
> ikke var poleret inden leverancen. Det var en sort Citroen,
> hvor polering ikke måtte foretages før senere. Din bil bør
> være poleret, da du modtog den - det er ikke noget, man
> selv skal gøre !

Hrmm øv, havde ellers lige tænkt mig at bruge en søndag på polerering ;)

Ved ikke helt om den er poleret - syntes ikke overfladen virker så
afvisende, som hvis den havde fået en god voks.

Mvh
Otto


Mogens... (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 10-09-06 10:33


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503c9c7$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> On 2006-09-10 10:06:48 +0200, "Mogens..." <no@reply.dk> said:

> Hrmm øv, havde ellers lige tænkt mig at bruge en søndag på polerering ;)
> Ved ikke helt om den er poleret - syntes ikke overfladen virker så
> afvisende, som hvis den havde fået en god voks.

Jeg ville ikke røre den - har læst hvad andre skriver.
Hvad siger bogen !



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 12:49

On 2006-09-10 11:33:09 +0200, "Mogens..." <no@reply.dk> said:

> Jeg ville ikke røre den - har læst hvad andre skriver.
> Hvad siger bogen !

Der står intet om lakpleje i bogen, og Peugeot skriver intet på deres
hjemmeside om det.

Der er da også mange der køber en ny bil, og får den leveret Ditech behandlet.

Nu er det ihvertfald for sent, for jeg er gået i gang med det store
arbejde - og man kan nemt se forskel!

Mvh
Otto


Kent (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 10-09-06 09:21

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:sIPMg.15995$E02.6052@newsb.telia.net...
> "Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4503c0ca$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> Jeg har lige fået en ny bil - Peugeot 207 i sort obsiden.
>
> Tilløk med den :)
>
>> Mon ikke det er en god ide, men en gang voks inden vinteren kommer? Det
>> skader vel ikke på en nylakket bil?
>
> Jeg har kun een gang oplevet at modtage en spritny bil, der
> ikke var poleret inden leverancen. Det var en sort Citroen,
> hvor polering ikke måtte foretages før senere. Din bil bør
> være poleret, da du modtog den - det er ikke noget, man
> selv skal gøre !

Jo - hvis det skal gøres ordentligt.

Når bilforhandlerne modtager bilerne fra fabrikken, er de påført
et lag beskyttende paraffin, som skåner lakken under transporten.
Dette lag vasker forhandlerne så af, og bilen gives en omgang
hurtig-voks, som ikke må forveksles med egentlig lakforsegling.
Hurtig-voksen beskytter ikke ret længe. Mit skud er max ½ år.

Vores Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, som vi forhåbentlig snart
modtager, får en rigtig lakforsegling, inden vi får den. Det har vi
købt med. Og så selvfølgelig hulrums/undervognsbehandling m.m..

Kent.



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 09:27

On 2006-09-10 10:21:07 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:

> Jo - hvis det skal gøres ordentligt.
>
> Når bilforhandlerne modtager bilerne fra fabrikken, er de påført
> et lag beskyttende paraffin, som skåner lakken under transporten.
> Dette lag vasker forhandlerne så af, og bilen gives en omgang
> hurtig-voks, som ikke må forveksles med egentlig lakforsegling.
> Hurtig-voksen beskytter ikke ret længe. Mit skud er max ½ år.

Okay så kan jeg rolig gå igang med min Zymöl behandling :)

Men en ny lak behøver vel ikke nogen lakrens? Det er vel kun til at
fjerne skidt, og dødt oxideret maling...

Mvh
Otto


Ukendt (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-09-06 09:35


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503cc5d$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...


> Men en ny lak behøver vel ikke nogen lakrens? Det er vel kun til at fjerne
> skidt, og dødt oxideret maling...

En ny bil bør kun vaskes.
Kan ikke forestille mig, lakken allerede
er så medtaget, den skal poleres.
Er lakken frisk, og det er den vel på en ny bil,
så bør en vask være nok.

Men ok...'nussefaktoren' skal man jo heller
ikke se bort fra *S*.

Iøvrigt kan man også polere bil om vinteren.



Kent (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 10-09-06 09:40


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:4503ce32$0$20322$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4503cc5d$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
>> Men en ny lak behøver vel ikke nogen lakrens? Det er vel kun til at
>> fjerne skidt, og dødt oxideret maling...
>
> En ny bil bør kun vaskes.
> Kan ikke forestille mig, lakken allerede
> er så medtaget, den skal poleres.
> Er lakken frisk, og det er den vel på en ny bil,
> så bør en vask være nok.
>
> Men ok...'nussefaktoren' skal man jo heller
> ikke se bort fra *S*.
>

Man polerer ikke en ny bil, fordi lakken skulle være medtaget.
Det er den selvfølgelig ikke. Man gør det for at beskytte lakken.
En god lakforsegling uden slibemiddel er rigtigt godt.

Kent.



Ukendt (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-09-06 19:02


"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503cf70$0$907$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...


> Man polerer ikke en ny bil, fordi lakken skulle være medtaget.
> Det er den selvfølgelig ikke. Man gør det for at beskytte lakken.
> En god lakforsegling uden slibemiddel er rigtigt godt.

Beskytte mod hvad ?
De fleste almindlig produkter idag
beskytter, men mod hvad ?
Kan man komme det nærmere ?
Metalliclakker er stærke og behøver
ikke at blive poleret hver måned.
Så at pudse en helt ny synes jeg er lidt vildt.



Kent (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 10-09-06 09:37


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503cc5d$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> On 2006-09-10 10:21:07 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:
>
>> Jo - hvis det skal gøres ordentligt.
>>
>> Når bilforhandlerne modtager bilerne fra fabrikken, er de påført
>> et lag beskyttende paraffin, som skåner lakken under transporten.
>> Dette lag vasker forhandlerne så af, og bilen gives en omgang
>> hurtig-voks, som ikke må forveksles med egentlig lakforsegling.
>> Hurtig-voksen beskytter ikke ret længe. Mit skud er max ½ år.
>
> Okay så kan jeg rolig gå igang med min Zymöl behandling :)
>
> Men en ny lak behøver vel ikke nogen lakrens? Det er vel kun til at fjerne
> skidt, og dødt oxideret maling...
>

Nej, en lakrens behøver du ikke.

Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?

Kent.



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 09:47

On 2006-09-10 10:37:19 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:

> Nej, en lakrens behøver du ikke.
>
> Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
> søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?

Ja jeg har selv brugt det igennem 2 år, og må kan varmt anbefale det
hvis du kun vil have det bedste, og et ikke kemisk produkt. Det lygter
så meget af bounty, at man kan få lyst til at spise det ;)

Jermery Clarkson har testet produktet engang i TopGear.

http://www.zdouk.com/

www.racetech.dk er dansk forhandler

Jeg har også en dansk test liggende hvis du er interesseret.

Mvh
Otto





Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 09:59

On 2006-09-10 10:37:19 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:

> Nej, en lakrens behøver du ikke.
>
> Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
> søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?

Jeg fandt lige denne artikel, som faktisk er om min gamle bil :)

http://makeashorterlink.com/?W5C142CBD
Mvh
Otto


Kent (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 10-09-06 10:26


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503d3ef$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> On 2006-09-10 10:37:19 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:
>
>> Nej, en lakrens behøver du ikke.
>>
>> Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
>> søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?
>
> Jeg fandt lige denne artikel, som faktisk er om min gamle bil :)
>
> http://makeashorterlink.com/?W5C142CBD
> Mvh
> Otto

Jeg kan sagtens hente den ned, men jeg kan ikke læse den.

Kan du? Hvilket format er det?

Kent.



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 10:28

On 2006-09-10 11:25:59 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:

>
> "Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:4503d3ef$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> On 2006-09-10 10:37:19 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:
>>
>>> Nej, en lakrens behøver du ikke.
>>>
>>> Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
>>> søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?
>>
>> Jeg fandt lige denne artikel, som faktisk er om min gamle bil :)
>>
>> http://makeashorterlink.com/?W5C142CBD
>> Mvh
>> Otto
>
> Jeg kan sagtens hente den ned, men jeg kan ikke læse den.
>
> Kan du? Hvilket format er det?

Det lyder mærkeligt, for det er alm. pdf.

Har sendt den på din mail også

/Otto


Kent (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 10-09-06 10:39


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:4503daac$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> On 2006-09-10 11:25:59 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:
>
>>
>> "Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4503d3ef$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> On 2006-09-10 10:37:19 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:
>>>
>>>> Nej, en lakrens behøver du ikke.
>>>>
>>>> Hmmm... jeg har aldrig hørt om Zymöl. Har lige lavet en lille
>>>> søgning på det. Er det noget, du har erfaring med?
>>>
>>> Jeg fandt lige denne artikel, som faktisk er om min gamle bil :)
>>>
>>> http://makeashorterlink.com/?W5C142CBD
>>> Mvh
>>> Otto
>>
>> Jeg kan sagtens hente den ned, men jeg kan ikke læse den.
>>
>> Kan du? Hvilket format er det?
>
> Det lyder mærkeligt, for det er alm. pdf.
>
> Har sendt den på din mail også
>
> /Otto

Dén i mailen kan jeg læse . Tak for det!

Produktet er godt nok noget pebret, men hvis det kan
sammenlignes med en prof. behandling, er det jo
billigt.

Kent.



Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 12:52

On 2006-09-10 11:38:45 +0200, "Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> said:

> Dén i mailen kan jeg læse . Tak for det!
>
> Produktet er godt nok noget pebret, men hvis det kan
> sammenlignes med en prof. behandling, er det jo
> billigt.

Ja hvis du for eks. sammenligner det med Ditech, så er det billigt. I
et startkit til 1200 kr, kan du behandle bilen 5-6 gange.

/Otto



Klaus D. Mikkelse (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelse


Dato : 10-09-06 21:23

Kent skriver:
>
> Og så selvfølgelig hulrums/undervognsbehandling m.m..

Klart, det har den da fra fabrikken.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 11-09-06 15:54


"Klaus D. Mikkelse" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.de> skrev i en meddelelse
news:45047413.176B8E10@du.kan.finde.de...
> Kent skriver:
>>
>> Og så selvfølgelig hulrums/undervognsbehandling m.m..
>
> Klart, det har den da fra fabrikken.
>
>
> Klaus
> --

I det danske klima er det alligevel en god ide at få givet
den en behandling.

Kent.



Klaus D. Mikkelsen (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-09-06 17:16

Kent skriver:
>
> I det danske klima er det alligevel en god ide at få givet
> den en behandling.

Ja om en 3-4 år.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Kent (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 11-09-06 19:29


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45058BC5.27BF8179@du.kan.finde.den...
> Kent skriver:
>>
>> I det danske klima er det alligevel en god ide at få givet
>> den en behandling.
>
> Ja om en 3-4 år.
>

Ikke hvis du gerne vil beholde bilen i mange år. Det ved jeg
af egen erfaring, men FDM siger også følgende:

"Alt afhængig af hvor disponeret den enkelte bilmodel er for rust,
anbefales det at sætte ind med supplerende rustbeskyttelse inden
for bilens første 2-3 år. Hvis man har planer om, at den nye bil
skal beholdes i mange år, anbefales det at rustbeskytte bilen, inden
den tages i brug."

Klippet herfra: http://www.fdm.dk/public/biler/driftogvedligeholdelse/rust/

Og så dyr er en undervogns/hulrumsbehandling jo heller ikke.

Kent.



Klaus D. Mikkelsen (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 11-09-06 19:51

Kent skriver:
>
> "Alt afhængig af hvor disponeret den enkelte bilmodel er for rust,
> anbefales det at sætte ind med supplerende rustbeskyttelse inden
> for bilens første 2-3 år.

Hvor disponeret er din bilmodel ?

> Og så dyr er en undervogns/hulrumsbehandling jo heller ikke.

Pas, pengene får du ikke igen ved salg....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-09-06 20:26


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4505AFFB.5947D310@du.kan.finde.den...
> Kent skriver:
>>
>> "Alt afhængig af hvor disponeret den enkelte bilmodel er for rust,
>> anbefales det at sætte ind med supplerende rustbeskyttelse inden
>> for bilens første 2-3 år.
>
> Hvor disponeret er din bilmodel ?
>
>> Og så dyr er en undervogns/hulrumsbehandling jo heller ikke.
>
> Pas, pengene får du ikke igen ved salg....

FDM anbefaler ellers altid at man skal købe 'den som har fået
behandling fra starte afn'.
Dvs. den er næmmere at sælge hvis den har fået en pæn behandling
fra start. OG pengene må så følge med, men er intet at regne for den
rare tanke, at man ved, man har gjort alt for bilen har haft et godt liv.



Otto (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 12-09-06 20:33

On 2006-09-12 21:25:36 +0200, "Olsen" <-> said:

> FDM anbefaler ellers altid at man skal købe 'den som har fået
> behandling fra starte afn'.
> Dvs. den er næmmere at sælge hvis den har fået en pæn behandling
> fra start. OG pengene må så følge med, men er intet at regne for den
> rare tanke, at man ved, man har gjort alt for bilen har haft et godt liv.

Jeg har også besluttet, at give den hele turen inden vinter. Så kan man
vidst ikke give bilen bedre muligheder, for et langt og rustfrit liv ;)

Mvh
Otto


Klaus D. Mikkelsen (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-09-06 21:27

Olsen skriver:
>
> FDM anbefaler ellers altid at man skal købe 'den som har fået
> behandling fra starte afn'.

Jep. Men en forhandler kigger sjældent om den har fået "snask" eller ej.

Og i eksemplet en Fabia er det penge du af vinduet at give den 2 gange
(fabrik og efterbehandling). Hvorfor ikke få den behandlet 2 gange oveni
fabrikkens behandling, når nu man er i gang ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-06 19:52


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45071809.9A240A5B@du.kan.finde.den...
> Olsen skriver:
>>
>> FDM anbefaler ellers altid at man skal købe 'den som har fået
>> behandling fra starte afn'.
>
> Jep. Men en forhandler kigger sjældent om den har fået "snask" eller ej.

Nej han slår op på en skærm og gir' dig en pris.
Men er skærmkanterne færdige på den ene og ikke den anden
pga supplering, så ved jeg godt hvilken jeg vil gi 5k mere for.


> Og i eksemplet en Fabia er det penge du af vinduet at give den 2 gange
> (fabrik og efterbehandling). Hvorfor ikke få den behandlet 2 gange oveni
> fabrikkens behandling, når nu man er i gang ?

Ej forstået.
En Fabia har også godt af en supplerende selvom tanken
om ekstra olie i de i forvejen velsignede hulrum kan være
svær at kapere.



Klaus D. Mikkelsen (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-09-06 21:14

Olsen skriver:
>
> Ej forstået.

Så prøver jeg en anden måde:

Du køber en koreaner som ingen beskyttelse har fået. Dernæst giver du
den en tur hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling. Nu svarer den til
Skodaens behandling fra fabrik.

Derneæst kører du din koreaner til endnu en behandling, som du vil gøre
med en Skoda - eller ??



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-06 21:12


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4509B812.F9714347@du.kan.finde.den...


> Du køber en koreaner som ingen beskyttelse har fået. Dernæst giver du
> den en tur hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling. Nu svarer den til
> Skodaens behandling fra fabrik.

Nej. Skodaen har måske en OK behandling i hulrum men
undervogn og dennes tilbehør er ikke beskyttet lige så godt
som delene vil opnå med en efterbehandling.
Alene skærmkanterne er ubeskyttede hvorimod der
kommer et slidlag på disse ved en supplerende behandling.
Derfor er stenslag i hjulkasser og kanter minimeret på
en koreaner, hvorimod en Skoda står ubeskyttet hen.
Selvom den har nok så megen voks i hulrum osv.


> Derneæst kører du din koreaner til endnu en behandling, som du vil gøre
> med en Skoda - eller ??

En bil som har fået suppleret behandling er bedre sikret,
end den fineste vogn med galvanisering som aldrig vil se
en efterbehandling.

Så jo, min Skoda fik sandelig også en ekstrabehandlng,
hvilket FDM sikker vil gi mig ret i ville være en fin ide.



Kent (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent


Dato : 15-09-06 21:32


"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
news:450b0907$0$20262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
> meddelelse news:4509B812.F9714347@du.kan.finde.den...
>
>
>> Du køber en koreaner som ingen beskyttelse har fået. Dernæst giver du
>> den en tur hulrumsbeskyttelse og undervognsbehandling. Nu svarer den til
>> Skodaens behandling fra fabrik.
>
> Nej. Skodaen har måske en OK behandling i hulrum men
> undervogn og dennes tilbehør er ikke beskyttet lige så godt
> som delene vil opnå med en efterbehandling.
> Alene skærmkanterne er ubeskyttede hvorimod der
> kommer et slidlag på disse ved en supplerende behandling.
> Derfor er stenslag i hjulkasser og kanter minimeret på
> en koreaner, hvorimod en Skoda står ubeskyttet hen.
> Selvom den har nok så megen voks i hulrum osv.
>
>
>> Derneæst kører du din koreaner til endnu en behandling, som du vil gøre
>> med en Skoda - eller ??
>
> En bil som har fået suppleret behandling er bedre sikret,
> end den fineste vogn med galvanisering som aldrig vil se
> en efterbehandling.
>
> Så jo, min Skoda fik sandelig også en ekstrabehandlng,
> hvilket FDM sikker vil gi mig ret i ville være en fin ide.
>

Ja - og så er det din tur, Klaus.

Og sådan kan det fortsætte og fortsætte og...............

Kent.



Klaus D. Mikkelsen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-09-06 22:06

Olsen skriver:
>
> Nej. Skodaen har måske en OK behandling i hulrum men
> undervogn og dennes tilbehør er ikke beskyttet lige så godt
> som delene vil opnå med en efterbehandling.
> Alene skærmkanterne er ubeskyttede hvorimod der
> kommer et slidlag på disse ved en supplerende behandling.

På kanterne ?

Ser det ikke dumt ud ?

> Derfor er stenslag i hjulkasser og kanter minimeret på
> en koreaner, hvorimod en Skoda står ubeskyttet hen.

Er der ikke inderskærme i en sådan ?

> En bil som har fået suppleret behandling er bedre sikret,
> end den fineste vogn med galvanisering som aldrig vil se
> en efterbehandling.

Enig.

> Så jo, min Skoda fik sandelig også en ekstrabehandlng,
> hvilket FDM sikker vil gi mig ret i ville være en fin ide.

Ja, efter 2-3 år.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-09-06 22:47


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:450B15A8.3D2770D1@du.kan.finde.den...

> På kanterne ?
>

Hedder det ombukningen ?
I min bog er det stadig en kant.
Den som ofte ruster da slid fra vejsand mv.
slider beskyttelsen af.

> Ser det ikke dumt ud ?

Mine er hele efter snart 21 år..


>> Derfor er stenslag i hjulkasser og kanter minimeret på
>> en koreaner, hvorimod en Skoda står ubeskyttet hen.
>
> Er der ikke inderskærme i en sådan ?

Måske. Men sand osv. kan stadig slibe og raspe
beskyttelsen af, medmindre inderskærmen er meget synlig
og går lidt ud over kanten.

>> Så jo, min Skoda fik sandelig også en ekstrabehandlng,
>> hvilket FDM sikker vil gi mig ret i ville være en fin ide.
>
> Ja, efter 2-3 år.

For mig er det alligevel ikke et spørgsmål om det er
5 dage eller 2-3 år. Det bør gøres omgående hvis
det skal være perfekt. Nedbrydningen sker allerede
på første tur, hvis den ikke er beskyttet. Og det er
en god ide at beskytte beskyttelsen fra fabrikken.
Hvordan er bremserør eks. beskyttede i en Fabia ?
Netop bremserør synes jeg nævnes ofte som værende tærede
generelt.



Kent Glerup (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 10-09-06 09:33

On Sun, 10 Sep 2006 09:37:46 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har lige fået en ny bil - Peugeot 207 i sort obsiden.

Tillykke! Går den godt sådan en fransk sværvægter ?!?

>Mon ikke det er en god ide, men en gang voks inden vinteren kommer? Det
>skader vel ikke på en nylakket bil?

Jeg ville gøre det!
Vores får to gange årligt, før vinter og forår. Begge gange bliver
diverse stenslag også plettet. Man kan sige meget om den Skoda, men
lakken er stadig perfekt

/Kent Glerup

Otto (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 10-09-06 09:43

On 2006-09-10 10:33:26 +0200, Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> said:

> Tillykke! Går den godt sådan en fransk sværvægter ?!?

Ja det må jeg tilstå. HDi motoren er en perle, og køreegenskaberne er
gode - er meget tilfreds, selvom jeg kommer fra en bimse med 3 liters
række seks.

Det er self. ikke nogen BMW, og bilerne kan ikke sammenlignes. Jeg har
købt Peugeot'en får at få bedre økonomi, og en bil der forhåbentlig
ikke er meget veligehold på de første år.

> Jeg ville gøre det!
> Vores får to gange årligt, før vinter og forår. Begge gange bliver
> diverse stenslag også plettet. Man kan sige meget om den Skoda, men
> lakken er stadig perfekt

Tror også det er godt inden vinteren kommer.

Mvh
Otto


Lars Knudsen (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 10-09-06 10:30

On Sun, 10 Sep 2006 10:42:39 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:


>> Tillykke! Går den godt sådan en fransk sværvægter ?!?
>
>Ja det må jeg tilstå. HDi motoren er en perle, og køreegenskaberne er
>gode - er meget tilfreds, selvom jeg kommer fra en bimse med 3 liters
>række seks.
>
>Det er self. ikke nogen BMW, og bilerne kan ikke sammenlignes. Jeg har
>købt Peugeot'en får at få bedre økonomi, og en bil der forhåbentlig
>ikke er meget veligehold på de første år.

Ahhhh.. Det glæder mig at jeg trods alt ikke er den eneste der træffer
valget at skifte fra BMW til noget mere ydmygt Selv om jeg dog så
er blevet hængere i det tysk-inspirerede - og glæder mig også rigtig
meget til garanti og nul uforudsete omkostninger til vedligehold.


Og så tillykke med bilen!!

** Lars



Kent Glerup (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 10-09-06 21:26

On Sun, 10 Sep 2006 10:42:39 +0200, Otto <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>On 2006-09-10 10:33:26 +0200, Kent Glerup
><kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> said:
>
>> Tillykke! Går den godt sådan en fransk sværvægter ?!?
>
>Ja det må jeg tilstå. HDi motoren er en perle, og køreegenskaberne er
>gode - er meget tilfreds, selvom jeg kommer fra en bimse med 3 liters
>række seks.

1,6 110HK??
Jeg prøvede den i en C-Max, og modsat andre herinde syntes jeg faktisk
også om den. Lidt tøven under 2000 rpm dog.
Den føles forhåbentlig mere "kram-agtig" end en 206??

>> Jeg ville gøre det!
>> Vores får to gange årligt, før vinter og forår. Begge gange bliver
>> diverse stenslag også plettet. Man kan sige meget om den Skoda, men
>> lakken er stadig perfekt
>
>Tror også det er godt inden vinteren kommer.

Jep

/Kent Glerup

Klaus D. Mikkelse (10-09-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelse


Dato : 10-09-06 21:40

Kent Glerup skriver:
>
> 1,6 110HK??
> Jeg prøvede den i en C-Max, og modsat andre herinde syntes jeg faktisk
> også om den. Lidt tøven under 2000 rpm dog.

Lidt ?
Puha..... specielt når man er vant til en "traktor"


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Otto (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 11-09-06 05:57

On 2006-09-10 22:25:52 +0200, Kent Glerup
<kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> said:

> 1,6 110HK??
> Jeg prøvede den i en C-Max, og modsat andre herinde syntes jeg faktisk
> også om den. Lidt tøven under 2000 rpm dog.
> Den føles forhåbentlig mere "kram-agtig" end en 206??

Ja det er en 110HK med FAP. Jeg syntes ikke den tøver overhovet. Kører
man i 5. med 1000 rpm, kommer den frisk.

Den føles rigtig lækker, og samlekvaliteten er også god, men det er
stadig ingen BMW.

/Otto


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408893
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste