Vores katte render over til nabo med kraft~
Fra : K

Dato : 10-09-06 07:46

Hej,

vi blev lige kontaktet af vores nabo i går. Hun har åbenbart kraftig
allergi mod bl.a. katte, og da der i øjeblikket kun er en lille
ny-plantet hæk mellem vores grunde, render vores katte jo naturligt
nok også over til dem.
Hun spurgte først om vi kunne holde dem inde. Det sagde jeg, at det
kunne vi helt sikkert ikke, og det kunne hun da også godt forstå. Hun
spurgte, om man ikke kunne få et middel, som katte ikke kan lide, og
så bare ligge det rundt ved deres terasse, kan man det?
Jeg foreslog at ligge sådan noget langs hækken eller sætte en lille
trådhegn op, så de ikke umiddelbart kan rende direkte der over.

Hvad mener I jeg skal gøre???

/K.

Fra : Denise

Dato : 10-09-06 08:35

K wrote:
> [...]
> Jeg foreslog at ligge sådan noget langs hækken eller sætte en lille
> trådhegn op, så de ikke umiddelbart kan rende direkte der over.

Hej
Et lille trådhegn tror jeg ikke ville hjælpe, de ville bare kravle over.
Hvis det skal virke skal det både være højt og skråne indad foroven, så de
ikke kan kravle over det - eller med el-tråde. Så det bedste ville være at
hegne hele haven ind, hvis det er muligt og der ikke er for mange træer. Den
anden mulighed er at bygge en løbegård i forbindelse med huset.
At lægge noget langs hækken tror jeg ikke på, f.eks. hjortetaksolie vil jo
koste en bondegård og stinke alt for meget.
Ja, der er mange der ikke vil have naboernes katte rendende inde i deres
have - mig selv inclusive - hvilket nemlig får vores 2 hankatte - der bruger
løbegård - til at slås indbyrdes, fordi de ikke kan komme efter den
indtrængende.
Du kan foreslå naboen at sprøjte vand efter kattene, hver gang hun ser dem,
måske kan det en overgang skræmme dem fra at gå ind i hendes have. Men det
er nok kun en stakket frist.

Så jeg har desværre ikke andre idéer.

--
Hilsen Denise

Fra : Tomas .

Dato : 10-09-06 08:48

K <kennet_r@hotmail.com> skrev:
> [...]
>Jeg foreslog at ligge sådan noget langs hækken eller sætte en lille
>trådhegn op, så de ikke umiddelbart kan rende direkte der over.

Hej K

Hvorfor kan du ikke holde dine katte inde? Vi har selv haft en
lignende situation, da vi flyttede fra landet til en lille
by. Her har vi også en nabo, der ikke bryder sig om katte, så vores
katte er blevet indekatte og har det fint med det. Det
kræver så selvfølgelig, at vi sørger for at aktiverede kattene, men
det tager vi nu gerne med. Som katteejere er det jo
vores ansvar at holde styr på kattene - ikke naboens.

Med venlig hilsen
Mariann

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 10-09-06 09:42

"Tomas skrev

> [...]
> det tager vi nu gerne med. Som katteejere er det jo
> vores ansvar at holde styr på kattene - ikke naboens.

Just præcis!

- Winnie

Fra : Siri

Dato : 10-09-06 17:51

Kære K - og kære site-venner
Et par af mine gode venner har også problemer med naboens kat. Ikke p gr
af allergi, for de har selv kat. Men naboens render over i deres have -
for at spise deres kats mad! Så det er de lidt trætte af....
De troede bare, at det ikke nytter med hegn "mod" katte, men det gør
det! fornylig var der een herinde, der kom med et godt tip om en type
klart hegn, man kunne købe på nettet, må vi bede om en reprise, tak
Jeg har selv givet tippet videre til mine venner, der har levet i mange
år med kat, nabokatte, og deres egne (ret udbredte) fordomme om, hvad
katte kan og ikke kan. Bl a holdes inde - og ude - med hegn.
Dernæst er der råd om noget speciel dobbeltklæbende tape, der hedder
'Sticky paws', jeg har kun læst om det, men prøver gerne selv, da jeg
har forsøgt med alm. dobbeltklæbende tape: Missedyret potede ligeså fint
udenom, den 'møgkat', og da jeg fjernede tapen, tog den et godt lag
gulv-lak med..... :-/
Jeg kan (igen!) ikke huske, om det er her på sitet, jeg læste historien
om damen, der ville lave en lille film om sin kats hverdag og så lægge
den på nettet. Ergo tog hun et lille-lille webcam og gav katten det på
om morgenen og lod den løbe (vi kan så diskutere det fornuftige i
det.... Jeg ville ikke gøre det!), som den plejede, den var ude-kat. Hun
fik et mindre chok! Kattens dag gik simpelthen med at løbe rundt til
alle katte-ejende naboer, og spise deres kattes mad!
Så når man har ude-kat, er det værd at tænke over, hvad den bruger sin
frihed til, og om det er behovet for et 'naturligt liv', der driver
den.......
Pointen mht kat og nabo er, at begge dele bør være en glæde for begge
parter, og ikke en plage. Det er u-udholdeligt at være 'i krig' med sin
nabo. Op med hegnet, mindst 1 1/2m højt, gerne mere. Det behøver ikke at
være grimt - plant klatreplanter op ad det (ikke klematis, der er giftig
for katte), men hvad med klatreroser, f eks en duftende, remonterende
sort som Coral Dawn - de er flotte og blomstrer hele sommeren.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : K

Dato : 10-09-06 09:22

#Denise

Der er netop kommet hæk op pga det lignede et fort i vores have
Begge katte er aldrig langt væk fra grunden, så jeg regnede bare med,
at hvis jeg satte et trådhegn på en meter op, så vil de ikke
"besvære" sig med at gå der over. Lige nu ligner det nemlig bare en
stor grund pga den lille åbne hæk.
Jeg synes ikke jeg vil til at lave en gård til dem. Det vil tage for
meget plads, og så er det ikke bare en mulighed at åbne et vindue om
morgene for at lukke dem ud.

#Mariann

De startede også med at være indekatte og kun komme ud i snor, men da
den lille begyndte at miau foran døren når de var kommet ind og tisse
rundt omkring i huset, så besluttede vi os for at lukke dem ud. Det
var faktisk hver eneste morgen, når vi stod op at der lå en lille sø
et eller andet sted. Dette også til trods for at der var 2 kattebakker
og de måske lige var blevet tømt.
Jeg forstår godt naboen ikke er glade for dem, når hun bliver nødt
til at få hormon tilskud for allergien. Derfor sagde jeg også til
hende, at jeg nok skulle se om jeg kunne finde en løsning, da det jo
ligesom er mig der har skabt problemet.

Mvh.

K.

Fra : Sabina H.

Dato : 10-09-06 09:33

K wrote:
> [...]
> var faktisk hver eneste morgen, når vi stod op at der lå en lille sø
> et eller andet sted. Dette også til trods for at der var 2 kattebakker

er katten neutraliseret??
kan der være andre grunde til at katten tisser... der er nemlig somregel en
løsning på problemet...

> [...]
> til at få hormon tilskud for allergien. Derfor sagde jeg også til
> hende, at jeg nok skulle se om jeg kunne finde en løsning, da det jo

du har, rent lovmæssigt, pligt til at holde dine katte på din grund....
du kunne ike overveje at indhegne din have, eller lave en løbegård til dem??
så overholder du loven, samtidig med at du tager hensyn til din nabo, som er
i sin fulde ret til at bede dig holde kattene inde.....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 10-09-06 09:40

"K" skrev

> [...]
>Jeg synes ikke jeg vil til at lave en gård til dem. Det vil tage for
>meget plads, og så er det ikke bare en mulighed at åbne et vindue om

Du skal da helt klart gøre alt hvad du kan for at holde dine katte ude af
naboens have.
Hvis det ikke er muligt at holde dem indendøre, må du bygge en løbegård. Det
er muligt det ikke pynter og du ikke kan nøjes med bare at åbne vinduet når
de skal ud. Men det er dine katte og dit ansvar. Hvorfor i alverden skal
naboen trækkes med at du har kat?

Mvh Winnie - der har 2 indekatte og er møgtræt af at nabolagets katte skider
i min have, så min hund kan rulle sig i møget!

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-06 09:49

K wrote:
> [...]
> til at få hormon tilskud for allergien. Derfor sagde jeg også til
> hende, at jeg nok skulle se om jeg kunne finde en løsning, da det jo

Du kan være helt sikker på, at der kommer nogle kraftige reaktioner på
dit spørgsmål. Det har efterhånden været oppe at "vende" så mange
gange her i gruppen og svarene er de samme hver gang.

Du skal holde dine katte på din egen matrikel. Det er godt nok svært,
men det siger loven. Du har så 2 muligheder. Den ene er at sætte et
hegn om din have, som de ikke kan klatre over, eller lave en
kattegård. Jeg har selv kattegård, men jeg bor helt ude på landet hvor
kattene også kan rende lidt frit om dagen, d.v.s. jeg har ikke naboer
med allergi, og mine katte er aldrig ude om aftenen og natten.

Prøv engang at forestille dig, at det var dig der havde allergi, og
hvad du i det tilfælde ville gøre for at undgå det. Håber for dig og
naboen at I finder en akceptabel løsning, for det andet er desværre
uholdbart hvis det gode naboskab skal overleve.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : "

Dato : 10-09-06 17:47

K wrote:
> [...]
> allergi mod bl.a. katte, og da der i øjeblikket kun er en lille
> ny-plantet hæk mellem vores grunde, render vores katte jo naturligt
Er hun blevet undersøgt med blodprøve mm? Priktest er ikke nok til at
definere/klarlægge katte-allergi, den kan faktisk være misvisende. Kunne
tænkes at det ikke er allergi, der er problemet? Og det er meget få
patienter, der reagerer så kraftigt ved den blotte tilstedeværelse af katte,
specielt hvis det blot er udendørs og ikke direkte kontakt.

> [...]
> Jeg foreslog at ligge sådan noget langs hækken eller sætte en lille
> trådhegn op, så de ikke umiddelbart kan rende direkte der over.

Selvfølgelig skal du *ikke* holde dine katte inde, men lade dem løbe frit,
når de trives bedst med det. Prøver du på at tvinge dem til at være fængslet
indenfor eller i løbegård, risikerer du urenlighed og adfærdsvanskeligheder,
som du allerede har opdaget. Og det er vanrøgt, så du gør det rigtige i at
lade dem løbe frit.
Prøv at sprøjte med citrussaft (en hel del!) i hækken ind til naboen, og sæt
et hegn op på ca. 1, 80 meter ind til naboen som minimum. Og bed hende
sprøjte vand på dem, hvis hun ser dem i sin have. Det burde hjælpe.
Dog.. sørg for at dine katte er kastrerede, elles bør de ikke færdes uden
opsyn.

Lov om Mark- og Vejfred er har aldrig været og er IKKE tiltænkt katte, men
derimod løsgående kreaturer. Loven er forældet (stammer fra 50'erne), og
anvendes fejlagtigt på katte pga hysteriske mennesker og andre hysteriske
katteejere, der ikke kan lide katte. Loven kan i øvrigt fortolkes. Den
anvendes stort set på alle ejede dyr pånær hunde, selvom den aldrig har
været tiltænkt som sådan.
Der findes desværre en hel del katteejere, der nok kan lide deres egne
katte, men som i øvrigt er totalt dyrefjendske og egoistiske

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-09-06 19:16

M skrev
<Lov om Mark- og Vejfred er har aldrig været og er IKKE tiltænkt katte, men
derimod løsgående kreaturer. >

Om så loven oprindeligt var tiltænkt marsmænd, ændre det ikke på at katte
hører ind under loven, jeg kan ikke forstå at du ikke bare får et dokument
fra justitsministeriet, hvor det klart og tydeligt fremgår at katte IKKE
hører ind under Mark og vejfred, så kan du jo scanne det ind, så alle kan se
at det er DIG og ikke os andre, incl Kattens Værn, Dyrenes Beskyttelse,
Inges Kattehjem osv osv, der har ret
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 10-09-06 19:23

M skrev
<Er hun blevet undersøgt med blodprøve mm? Priktest er ikke nok til at
definere/klarlægge katte-allergi, den kan faktisk være misvisende >

Ja naboen bør sørme dokumentere med blodprøve om hun er allergisk, gerne med
et par vitterlighedsvidner som underskrivere på at det ER hendes blod der er
testet, og hvis hun virkelig er allergisk, så bør hun omgående flytte til et
kvarter uden katte, for hun har sandelig ikke lov til at kræve/forvente at
en katteejer skal tage hensyn
(grov ironi)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-09-06 19:46

"<M>" <do@not.bother.net> writes:

> [...]
> katteejere, der ikke kan lide katte. Loven kan i øvrigt fortolkes. Den
> anvendes stort set på alle ejede dyr pånær hunde, selvom den aldrig har

Lad mig starte med at citere lov om mark- og vejfred:

§14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ,
omstrejfende hunde og katte...

Det lyder da lidt, som om der også er tænkt på katte.

Loven er _ikke_ forældet, en lov bliver forældet ved lov, ikke ved
alder. Loven er i øvrigt sidst ændret fra 1987. Grundloven er sidst
ændret i 1953, Lex Regia er stadig gældende og er fra 1665 og sidst
den bliver altså brugt i dag. F.eks. er det den lov der gør at prinser
og prinsesser af blodet kun skal stå til ansvar overfor regenten og
ikke domstolene.

Loven bliver i øvrigt brugt i Skov- og Naturstyrelsen, hvor de har
sendt advarsler ud i medierne, om at løse hunde bliver skudt. Jeg er
ikke klar over om der har skudt hunde, men de har ret til det. Ligesom
man har ret til at skyde/aflive en kat, hvis den er til fare, eller at
optage den, hvis den er på ens grund.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-09-06 22:38

<M> <M> wrote:

> [...]
> Der findes desværre en hel del katteejere, der nok kan lide deres
> egne katte, men som i øvrigt er totalt dyrefjendske og egoistiske

Du er helt og aldeles forkert på den. Hvorfor tror du, at vi andre
sætter hegn og kattegårde op, tror du det er for vores fornøjelses
skyld ? Vi gør det fordi vi elsker vore katte, og ikke ønsker at de
generer andre, eller bliver kørt ned.

Jeg tror ikke du bare een eneste gang har læst her i gruppen, at vi
ikke kan lide andres katte, eller hunde eller hvad andre ellers har af
kæledyr - det var da noget af et postulat du her kommer med.

Du skriver "Andre hysteriske katteejere , der ikke kan lide katte" ???
(Hvorfor pokker skulle vi anskaffe os katte hvis vi ikke kan lide dem
?) Og "som nok kan lide deres egne katte men som iøvrigt er totalt
dyrefjendske og egoistiske". Det kan da ikke være din oprigtige mening
?

Også med hensyn til "Bekendtgørelse af Loven om Mark- og Vejfred" er
du helt forkert på den. Den lov gælder både hunde og katte foruden
visse andre dyr, det er et faktum du kan fortolke som du vil. Du kan
iøvrigt finde den på nettet.

Der er utroligt mange mennesker her i Danmark der ikke kan lide katte,
men jeg forsikrer dig for at katte-ejerne her i gruppen *ikke* hører
til den kategori. Vi er bare realistiske, og forsøger at tage alle de
hensyn vi kan til både dyrene og vore medmennesker.

Mvh Tove ;)

Fra : S. Hansen

Dato : 11-09-06 13:26

> [...]
>anvendes fejlagtigt på katte pga hysteriske mennesker og andre hysteriske
>katteejere, der ikke kan lide katte. Loven kan i øvrigt fortolkes.

Nu er det kun en dommers fortolkning af en lov der er gældende, din
fortolkning tror jeg ikke du får mange dommere til at give dig medhold
i.

Den
>anvendes stort set på alle ejede dyr pånær hunde, selvom den aldrig har
>været tiltænkt som sådan.

Øhh hvad har den så været tiltænkt ??

Jeg syntes det vil være meget rart at du nu uddyber dette postulat, nu
er du efterhånden kommet med det nogle gange

Som jeg læser den gælder den alle dyr, der går under betegnelsen
husdyr. også hunde.

Steen

Fra : K

Dato : 10-09-06 18:28

Uha, jeg rørte vist lige ved et ømt emne

Prøver lige at svare sådan lidt generelt...

Jeg må hellere lige præcisere lidt. Jeg foreslog selv at sætte en
trådhegn op langs hækken, men hun sagde at problemet kun var når de
kom helt op til deres terasse. Det gjorde sådan set ikke noget de var
i hendes have, så hun afviste faktisk selv hegnet, og det skal lige
siges, at dette IKKE er blevet en nabostrid.
Hun henvendte sig også til mig i sidste uge, fordi hun var lidt
nervøs for den ene kat, da den drak af deres pool, hvor der var klor
og algefjerner i, og hun vil jo ikke have den blev syg. (bare lige en
sidebemærkning)
Jeg forstår godt folk ikke vil have andres dyr til at rende rundt i
deres have - det vil jeg heller ikke.

Begge vores han katte er kastereret. "Problembarnet" blev det ret
hurtigt, netop fordi den tissede rundt omkring. Han er nu godt 1 år.

Mht til hvor meget min nabo er allergisk, vil jeg ikke begynde at
blande mig i. Det er mig der har problemet og skal finde en løsning
på det.

Jeg kan hurtigt udelukke at sætte en hegn på 1.8 m op. Vi var begge
enige om at rykke det gamle ned og plante en hæk for at få lidt liv i
haven. Hvis der ikke findes noget man kan ligge ud, som kattene ikke
kan lide at færdes i nærheden af, så vil jeg nok prøve trådhegnet,
men i en lavere model.

/K.

Fra : Sabina H.

Dato : 10-09-06 19:57

K wrote:
> Uha, jeg rørte vist lige ved et ømt emne

både og..... det "ømme emne" er mere din uvilje til at gøre noget ved
problemet..... naturligvis KAN du holde din kat inde... du VIL ikke....

> [...]
> i hendes have, så hun afviste faktisk selv hegnet, og det skal lige
> siges, at dette IKKE er blevet en nabostrid.

man kan ike vælge hvor katten færdes i haven... hvis jeg var dig ville jeg
klart tage hegnet....

> [...]
> nervøs for den ene kat, da den drak af deres pool, hvor der var klor
> og algefjerner i, og hun vil jo ikke have den blev syg. (bare lige en

sød nabo du har...

> [...]
>
> Begge vores han katte er kastereret. "Problembarnet" blev det ret
> hurtigt, netop fordi den tissede rundt omkring. Han er nu godt 1 år.

lad mig gætte... han kom for tidligt fra moderen?? mange "problemkatte" er
taget fra før 12 uger.....

> Mht til hvor meget min nabo er allergisk, vil jeg ikke begynde at
> blande mig i. Det er mig der har problemet og skal finde en løsning
> på det.

netop ;)

> [...]
> haven. Hvis der ikke findes noget man kan ligge ud, som kattene ikke
> kan lide at færdes i nærheden af, så vil jeg nok prøve trådhegnet,

jeg kan fortælle at mine katte (som ikke er de store klatrere) klarede sig
med et 90 cm højt hønsetråd, og holdt sig inden for det..... så længe der
ikke var nogle der provokerede dem på den anden side*G*
det er da et forsøg værd....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 20:11

"K" <kennet_r@hotmail.com> wrote in

> Jeg forstår godt folk ikke vil have andres dyr til at rende rundt i
> deres have - det vil jeg heller ikke.

Nu er jeg godt nok sent ude i forbindelse med denne tråd og har ikke
læst den til ende, men vil dog sige at jeg synes det er prisværdigt at
du *gør' noget fremfor at lade det være naboens problem.

Selv har jeg fornyligt fået indhegnet min have fordi jeg ikke ville
have mine katte til at løbe frit. Hvordan det er lavet kan ses her
www.oliwer.dk/haven.htm. Mit var dyrt, men det behøver det ikke være.
Ang. om kattene hopper over, tjae, mine ville gøre det hvis det ikke
var 1,80m højt, men min mor havde en nabo som havde 2 Briter og det
forlod aldrig haven på trods af at hegnet mellem dem ikke var ret højt.
Hækken i forhaven var ikke over 1,20 m alligevel gik kattene bare rundt
derude sammen med deres mennesker. Så nogle katte kan holdes inde af en
lav hæk eller hegn.

At gøre din "piskat" til indekat forestiller jeg mig som umuligt fordi
jeg selv havde problemet inde på livet før jeg fik lavet hegnet. Mowgli
var begyndt at strinte indenfor med uregelmæssige mellemrum, først i
bryggers, så i soveværelse, gang og til sidst i stuen. Det var ved at
drive mig ud af mit gode skind. Siden han har fået udgangstilladelse
har han på intet tidspunkt strintet indenfor

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : K

Dato : 10-09-06 21:24

Sabina H. wrote:

> [...]
> med et 90 cm højt hønsetråd, og holdt sig inden for det..... så længe der
> ikke var nogle der provokerede dem på den anden side*G*

Tusind tak Sabina - tror du har svaret bedst på mit problem uden at
blande diverse love ind i det. Min nabo har jo trods alt ikke brokket
sig, hun vil jo bare finde en løsning, og jeg forstår hende.
Mht til tisseriet. Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre? Han er
blevet undersøgt ved dyrelægen, hvor han fik en hormonindsprøjtning
dog uden at det hjalp.

/K.

Fra : Sabina H.

Dato : 10-09-06 21:36

K wrote:
> Tusind tak Sabina - tror du har svaret bedst på mit problem uden at
> blande diverse love ind i det. Min nabo har jo trods alt ikke brokket
> sig, hun vil jo bare finde en løsning, og jeg forstår hende.

nu skal du ikke rose mig for tidligt*G* jeg havde faktisk haft loven inde
over, og slettet det igen.... problemet er jo at du rent lovmæssigt har
pligt til at holde din kat på egen matrikel....
men kan problemet løses uden høje hegn så er det da fint ;) selvom jeg
inderst inde tvivler på det.....

> Mht til tisseriet. Har du nogle forslag til hvad vi kan gøre? Han er
> blevet undersøgt ved dyrelægen, hvor han fik en hormonindsprøjtning
> dog uden at det hjalp.

det handler om at finde årsagen til problemet....
hvor gammel var han da i fik ham?
har han gjort det hele tiden?
er der andre "problemer" (feks sutteri, overdrevent savl og lign)?
er der sket store ændringer i hans liv i forbindelse med at tisseriet
begyndte (feks fertilitet, nye katte, nye kærester, nye møbler og lign)???
dyrlægen har sikkert ment det var strinteri, siden hormoner var inde over,
men hvis problemet er psykisk og ikke hormonelt, så er det klart det ikke
virker...
man kan ikke symptombehandle en sådan ting, der er man nødt til at undersøge
problemets årsag, og så behandle det.... så det handler lidt om at i skal
have hovedet i blød....
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : CDJ

Dato : 11-09-06 09:06

On 10/09/06 8:46, in article
1157870788.026415.46290@e3g2000cwe.googlegroups.com, "K"
<kennet_r@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Jeg foreslog at ligge sådan noget langs hækken eller sætte en lille
> trådhegn op, så de ikke umiddelbart kan rende direkte der over.

Jeg finder dit forslag om at naboen skal opsætte trådhegn for at holde dine
katte ude aldeles urimeligt! Du har pligt til, at holde dine katte på din
egen grund, så mere rimeligt ville det være om du satte kattesikret
tråd-eller andet hegn op. Naboen skal vel ikke have arbejde og udgifter
fordi du gerne vil holde kat ? Din nabo lyder til at være alt for flink, med
helbredsrisici til følge - det er altså ikke rimeligt...

Fra : K

Dato : 11-09-06 12:51

CDJ wrote:
> [...]
> fordi du gerne vil holde kat ? Din nabo lyder til at være alt for flink, med
> helbredsrisici til følge - det er altså ikke rimeligt...

Øhh, du har misforstået det hele lidt. Jeg foreslog selv at sætte
hegnet op på egen regning og på min grund, og hvad der end måske
skulle købes til at holde katten væk var også på min regning, om
det så skulle ligges omkring deres terasse, som hun selv foreslog. Jeg
foreslog langs hækken så de slet ikke gik der over, men det mente hun
ikke var nødvendigt.

/K.

Fra : CDJ

Dato : 11-09-06 16:52

On 11/09/06 13:50, in article
1157975458.994470.302260@m73g2000cwd.googlegroups.com, "K"
<kennet_r@hotmail.com> wrote:

> [...]
> det så skulle ligges omkring deres terasse, som hun selv foreslog. Jeg
> foreslog langs hækken så de slet ikke gik der over, men det mente hun

Beklager meget - jeg misforstod, heldigvis :)

Fra : Siri

Dato : 11-09-06 16:47

Wow....
whoa....
Detemne kan virkelig få folk her ud af hullet og op på barrikaderne....
Mit indlæg lød forhåbentlig lige så venligt, som det var ment, fra den
ene missedyr-"ejer" til den anden - om nogle helt tredie og fjerde af
slagsen, og deres erfaringer.
når man har ude-kat, er det værd at tænke over, hvad den bruger sin
frihed til, og om det er behovet for et 'naturligt liv', der driver
den....... <<

Skrev jeg fordi der altså er flere, der oplever, at fritløbende udekatte
bruger deres frihed til at løbe rundt og tage andre kattes mad - nogle
gange ved simpelthen at skræmme 'ejerkatten' væk.
Hvis det er det, der er resultatet, så er det ikke særlig naturligt, og
jeg synes, at det er noget af en forvrængning af kattens jagtinstinkt.
Så kan den ligeså godt få mad nok derhjemme, og så ellers fræse rundt i
egen have/løbegård og få motion. Leg med!
Min lille perser fræser ialtfald glad rundt i lejligheden, når hun er i
legehumør - så får den hele armen (min - med legetøjet )
Når jeg anslog en ide til hegn-højde, var det, fordi jeg selv fik en
lille surprise forleden. Gia-mis kan godt lide at sidde (eller ligge og
snue) på toiletlåget - og ca 130cm over det er der et vindue.... Jeg
troede, at jeg roligt kunne lade det stå åbent - men forleden, skrasle
skramle, sprang misseren op og var halvt ude af vinduet - mig huhej ud
af hoveddøren og få hende ind igen!
Morale :Katte kan springe højere end man tror!
Mine venners udekat, som er en alm. stor huskat, klarer snildt turen fra
jordhøjde og ind ad deres badeværelsesvindue (ca 180 cm!) - jeg troede
bare ikke at min lille dovne perser hverken ville eller kunne. Jeg blev
klogere....
Hækken vokser sig vel højere? Hvilken hækplante har I? For så kan man
sige noget om, hvor hurtigt den vil vokse og dække det hegn, du evt.
sætter op....
Jeg har læst, at katte hader lugten af Tabasco-sauce, men der skal nok
for meget til, til at det er realistisk
Hvad med stikkende planter? Jeg hader selv hækplanten Berberis, og jeg
kunne forestille mig, at en kat heller ikke vil bryde sig om at skulle
forcere den. Minus: Den får røde giftige bær, hvis katten skulle komme
til at spise et....
I håbet om, at andre kan komme med konstruktive ideer (og lad os nu ikke
bruge krudt på at slå hinanden i hovedet, vel....)
Held og lykke med det hele - naboskab, hegn, hæk og kat