Tysker for fuld fart i nødsporet ved Vejle~
Fra : Per O.

Dato : 09-09-06 12:20

Fredag eftermiddag var der atter en gang kø på motorvejen ved Vejle. Jeg
holdt lidt nord for frakørslen ved DTC (Danmarks Transport Center) og
oplevede pludselig at se en tysk indregistreret BMW 5 serie stationcar komme
blæsende i nødsporet forbi alle de holdende biler.

Så sidder man bare og ønsker at der var en politibil i nærheden!

Og YES!! .. 3-400 meter længere fremme holdt idioten sammen med en politibil
og fik en snak om det at køre i et nødspor! jeg håber det har været endog
MEGET dyrt for sådan en klaphat!

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 09-09-06 12:22

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

> Og YES!! .. 3-400 meter længere fremme holdt idioten sammen med en
> politibil og fik en snak om det at køre i et nødspor! jeg håber det har
> været endog MEGET dyrt for sådan en klaphat!

Ahhh - det var rart

mvh, Peter Ingsø laursen

Fra : BJ

Dato : 09-09-06 12:24

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og YES!! .. 3-400 meter længere fremme holdt idioten sammen med en
> politibil og fik en snak om det at køre i et nødspor! jeg håber det har
> været endog MEGET dyrt for sådan en klaphat!

Nåda, var politiet endelig heldig og få en tysker i garnet ... imellem de
dusinvis af danskere i bl.a. HDI-biler, der gør nøjagtig det samme!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hans Pedersen

Dato : 09-09-06 21:29

On Sat, 9 Sep 2006 13:23:56 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Nåda, var politiet endelig heldig og få en tysker i garnet ... imellem de
>dusinvis af danskere i bl.a. HDI-biler, der gør nøjagtig det samme!

Hvor kom HDI-biler lige fra, i denne sammenhæng?
--
Hans Pedersen, Varde
06' Peugeot Partner X-line HDI

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-09-06 21:44

on 09-09-2006, Hans Pedersen supposed :

> Hvor kom HDI-biler lige fra, i denne sammenhæng?

Du ved, franske biler - der er alt galt med dem...

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-09-06 07:22

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Du ved, franske biler - der er alt galt med dem...

Er det noget du har et særligt kendskab til ?

Kent Nielsen

Fra : Klaus D. Mikkelse

Dato : 10-09-06 07:28

Kent Nielsen skriver:

> Er det noget du har et særligt kendskab til ?

ROFL....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-09-06 11:55

It happens that Kent Nielsen formulated :

> Er det noget du har et særligt kendskab til ?

Du kan bare læse tilbage i gruppen ;)

Fra : BJ

Dato : 09-09-06 23:49

"Hans Pedersen" <news@h2ns.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor kom HDI-biler lige fra, i denne sammenhæng?

Samme sted som TDI, SDI og DI mig her og der.

Efter de har fået en diesella med stooorttttt moment, kører de alle til hobe
som nogen brækkede arme.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kent

Dato : 10-09-06 00:23

> [...]
>
> Samme sted som TDI, SDI og DI mig her og der.
>
> Efter de har fået en diesella med stooorttttt moment, kører de alle til

Der er ikke meget moment i en SDI

Kent.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 07:46

> Efter de har fået en diesella med stooorttttt moment, kører de alle til
> hobe som nogen brækkede arme.

Tag tage og spise brød til!, jeg ser ingen sammenhæng med subj., det kan
lige så godt være en klaphat som køre på fartpilot.

Fra : Klaus D. Mikkelse

Dato : 10-09-06 07:47

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Tag tage og spise brød til!, jeg ser ingen sammenhæng med subj., det kan
> lige så godt være en klaphat som køre på fartpilot.

Bjørn J er blot misundelig fordi han må nøjes med n Völle....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 07:59

"Klaus D. Mikkelse" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.de> skrev i en meddelelse

> Bjørn J er blot misundelig fordi han må nøjes med n Völle....

Nå det med den hat på ;). Kan han ikke bare hæve ploven? :).

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 11:32

KLIP

> Nå det med den hat på ;). Kan han ikke bare hæve ploven? :).

Så overholder jeg jo ikke hastighedsbegrænsningerne og kører efter lovens
bogstav..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 11:39

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4503e9ae$0$2100

> Så overholder jeg jo ikke hastighedsbegrænsningerne og kører efter lovens
> bogstav..;)

What the h..., bønder gør alligevel hvad der passer dem ;).

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 11:45

KLIP

> What the h..., bønder gør alligevel hvad der passer dem ;).

De kører jo også på diesel..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 10-09-06 12:44

Den Sun, 10 Sep 2006 12:45:27 +0200 sendte "BJ"
<mrbearSL@ETpost.tele.dk> følgende røgsignaler:

>"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>De kører jo også på diesel..

Jeg troede at det var blå benzin, men det var måske i gamle dage...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 12:50

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg troede at det var blå benzin, men det var måske i gamle dage...

Det har du ret i...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 11:31

KLIP

> Tag tage og spise brød til!, jeg ser ingen sammenhæng med subj., det kan
> lige så godt være en klaphat som køre på fartpilot.

På ingen måde. Den anvendes ikke, da de har fået tååårrrrbo på fyret.

Prøv og hold øje med bagsmækken på de biler, der på ingen måde overholder
hastighedsbegrænsningerne.

Det er for 90% af tilfældene diesellakørere med stoooort moment og
tååårrrbo.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 11:53

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4503e97a$0$2103

> Det er for 90% af tilfældene diesellakørere med stoooort moment og
> tååårrrbo.

Muligt, det er en voksende del af vognparken. Men jeg oplever oftere at der
ligger en "fastlåst" i spor2, med en ligeså fast & konstant hast. på +2-5kmt
= en som bevidstløst køre på "piloten". Det er lige så træls som
"elefantvæddeløb" for dem bagved, og for dem der kan finde ud af at holde
til højre. Fordi det tager 100år & en sommer før de er forbi, så man kan
overhale en truck, CV. etc. .((.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 12:02

KLIP

> Muligt, det er en voksende del af vognparken.

Den er stadig ikke en overvejende del, men stadig den del, der ovejende
kører med hovedet under armen.

> [...]
> kan finde ud af at holde til højre. Fordi det tager 100år & en sommer før
> de er forbi, så man kan overhale en truck, CV. etc. .((.

Som den overhalede skal du bare indordne dig og tagen foden fra speederen,
så den overhalende kan foretage en sikker overhaling.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 17:30

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4503f0ba$0$2093

> Som den overhalede skal du bare indordne dig og tagen foden fra speederen,
> så den overhalende kan foretage en sikker overhaling.

Hvis jeg i spejlet har set på den samme bil liste sig forbi "i 2 km.", i
stedet for at holde til højre når lejlighed byder sig, er jeg "kold".
sprgsm. er nemlig om det reelt er en overhaling, eller der bare "cruises"?.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 17:37

KLIP

> [...]
> stedet for at holde til højre når lejlighed byder sig, er jeg "kold".
> sprgsm. er nemlig om det reelt er en overhaling, eller der bare

Det skal du slet ikke bekymre dig om, du skal sikre dig den overhalende kan
udføre en sikker overhaling.

Der er intet i færdselsloven der hedder "cruising".

Bortset fra det, har du lige tilkendegivet, du ikke er en pind bedre end
alle de andre hundehoveder, der føler sig som en konge i trafikken.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 18:21

> Det skal du slet ikke bekymre dig om, du skal sikre dig den overhalende
> kan udføre en sikker overhaling.

Det er sprgsm. er det en overhaling?. Det er vel ikke værre end div.
elefantvæddeløb ?.

> Der er intet i færdselsloven der hedder "cruising".

Når jeg viser af i god tid, trækker ud, og han cruiser op i r.. af mig.

> Bortset fra det, har du lige tilkendegivet, du ikke er en pind bedre end
> alle de andre hundehoveder, der føler sig som en konge i trafikken.

Iligemåde, monstro det ikke er fordi du føler dig truffet?. Hvis du vil
overhale GØR DET og træk ind.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 18:54

KLIP

> Det er sprgsm. er det en overhaling?. Det er vel ikke værre end div.
> elefantvæddeløb ?.

De såkaldte elefantvæddeløb er mellem 2 lastbiler.

Når det foregår er det klart ulovlig med dertil hørende regresmulighed.

Når 2 personbiler fremføres ultra tæt ved hastighedsgrænsen på motorvej, er
det ikke elefantvæddeløb.

Hvad er det du ikke vil forstå omkring sikker overhaling?

> Iligemåde, monstro det ikke er fordi du føler dig truffet?. Hvis du vil
> overhale GØR DET og træk ind.

Hvad er det, du ikke forstår ved overhaling?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-09-06 20:11

BJ skrev:
> [...]
> det ikke elefantvæddeløb.
> Hvad er det du ikke vil forstå omkring sikker overhaling?

Hvorfor mod det der får mig til at tænke på den der med moral og
dobbeltmoral?

Jeg kan så, åbenbart til din ærgelse, oplyse dig om at der ikke står
noget som helst nogen som helst steder om at elefantvæddeløb er ulovlig.

Det er alene et skøn fra en betjent om hvor længe han/hun mener det skal
have lov at foregå.

Og til din videre ærgelse kan jeg oplyse dig om at det heller ikke
betyder noget som helst hvilke type køretøjer der udfører stuntet.

At to personbiler udfører det med hhv 128 og 128½ km/t gør det hverken
mere eller mindre ulovligt end at to lastbiler gør det.

> Hvad er det, du ikke forstår ved overhaling?

Måske at der findes mennesker der mener at overhalinger altid skal være
til deres egen fordel.

--
MVH Finn

Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 20:57

KLIP

> Når folk nu med al ønskelig tydelighed har bevist at de hverken kan,
> vil eller tør køre bil, hvorfor lader de så ikke være?

Det er da utrolig som i begge kan være efter andre og så samtidig aldeles
åbenlyst blæse på færdselsloven.

Jeg anser herefter ikke jeres "belæringer" som andet end tidsfordriv fra
jeres side..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 21:07

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Det er da utrolig som i begge kan være efter andre og så samtidig aldeles
>åbenlyst blæse på færdselsloven.

Hvem er begge?
- Finn er den ene kan jeg se, men den anden kan jeg ikke gætte mig
til.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 21:08

KLIP

> Hvem er begge?
> - Finn er den ene kan jeg se, men den anden kan jeg ikke gætte mig
> til.

Jørgen M. R.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 18:20

BJ skrev:
> [...]
> åbenlyst blæse på færdselsloven.
> Jeg anser herefter ikke jeres "belæringer" som andet end tidsfordriv fra

Du hører måske til dem der holder min .sig i live?

--
MVH Finn

Hvis folk blot havde lige så travlt med at køre deres egen bil som de
har med at køre min ville, om ikke andet så, min hverdag blive nemmere.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 10-09-06 20:22

> De såkaldte elefantvæddeløb er mellem 2 lastbiler.
>
> Når det foregår er det klart ulovlig med dertil hørende regresmulighed.

Hvor står det skrevet ?

Eneste lempelse jeg kender, er på de strækninger hvor
lastbiler/busser/trailere & CV ikke må overhale, der må de overhale hvis det
kan ske med ca. 20 km/t hastighedforskel.

Correct me if i am wrong.

--
MVH Hans

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 20:58

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvor står det skrevet ?

Mig bekendt straffes elefantvæddeløb også i Danmark med en bøde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 18:17

Hans L. Jørgensen skrev:
> [...]
> lastbiler/busser/trailere & CV ikke må overhale, der må de overhale hvis det
> kan ske med ca. 20 km/t hastighedforskel.

Lidt er du, for 20 km/t hastighedsforskel er ikke nok. Den der overhales
skal også være en særtransport af dem der ikke må køre mere end 60/62 km/t.

Til gengæld mener jeg at det officielt er slået fast at hvis der er
nogen der ikke kan/vil/tør overhale særtransporten hvor der i øvrigt er
overhaling forbudt for dem, gør de sig til en del af særtransporten og
må derfor overhales sammen med den. (Læs: En sær transport med 60 km/t
følges af 1-2-3 lastbiler der ikke kan/vil/tør overhale, så må nr. 4
lastbil godt overhale dem alle.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 08:04

> Når 2 personbiler fremføres ultra tæt ved hastighedsgrænsen på
> motorvej, er det ikke elefantvæddeløb.

Men hvad vi kalde dem ?

De er omtrent lige så generende. Forleden lå jeg bag en der havde valgt
at køre 106km/t (hvor 130km/t var tilladt) og vedkommende ønskede ikke
at trække ind i højre spor hvor er ellers var plads til det - så det var
mange km vi (køen bagud blev jo længere og længere). På et tidspunkt var
der så nogen der begyndte at overhale højre om ... Det er da vel det
bedste bevis på at der var rigelig plads til at trække ind til højre

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 11:08

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:45050a63$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Men hvad vi kalde dem ?

Det ved jeg ikke.

> [...]
> trække ind i højre spor hvor er ellers var plads til det - så det var
> mange km vi (køen bagud blev jo længere og længere).

Det er jo ikke "væddeløb", men ren chikane.

> På et tidspunkt var der så nogen der begyndte at overhale højre om ... Det
> er da vel det bedste bevis på at der var rigelig plads til at trække ind
> til højre

Tjaee ... det er et bevis på, nogen ikke vil overholde færdselsloven, men
vil fremad for enhver pris.

Man kunne nemt forestille sig, begge typer står til en bøde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 11:33

> Det er jo ikke "væddeløb", men ren chikane.

Helt enig - Chaufføren har sikkert ikke opdaget det med de tilladste
130km/t og dermed kørt efter 110km/t på speedometeret - og så sikkert
været bange for ikke at komme ud i andet spor igen hvis han nu trak
ind... Men det tager unægteligt laaaang tid at indhente de næste
lastbiler når hastighedsforskellen kun er 17km/t og der er mange
hundrede meter frem til dem ...

> Man kunne nemt forestille sig, begge typer står til en bøde.

Sikkert - desværre var der ikke lige nogen reklamebiler i nærheden på
det tidspunkt.

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 11:45

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:45053b6c$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Helt enig - Chaufføren har sikkert ikke opdaget det med de tilladste
> 130km/t og dermed kørt efter 110km/t på speedometeret - og så sikkert
> været bange for ikke at komme ud i andet spor igen hvis han nu trak ind...

Det er i så tilfælde en noget lam undskyldning som jeg bestemt ikke tror,
ville blive accepteret af politiet.

Færdselsloven sige jo også klart, man skal holde til højre.

Vi har desværre alle så forbandet travlt (det tror vi da) i dag og trafikken
er blot ét område, hvor irritationen når uanede højder.

> Men det tager unægteligt laaaang tid at indhente de næste lastbiler når
> hastighedsforskellen kun er 17km/t og der er mange hundrede meter frem til
> dem ...

Det har du ret i. Måske vi alle skulle køre tidligere hjemme fra og således
undgå disse irritationsmomenter..

> Sikkert - desværre var der ikke lige nogen reklamebiler i nærheden på det
> tidspunkt.

Sådan er det altid. Vi burde jo udstyres med horn, blåt blink og bødeblok
alle sammen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 11:53

On Mon, 11 Sep 2006 12:44:41 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Vi har desværre alle så forbandet travlt (det tror vi da) i dag og trafikken
>er blot ét område, hvor irritationen når uanede højder.

Transporttid er spildtid i dagens DK - og "man" er nok generelt for
let at irritere i trafikken.

>Det har du ret i. Måske vi alle skulle køre tidligere hjemme fra og således
>undgå disse irritationsmomenter..

Så ungerne kommer for tidligt i daginstitutionen - ?? )

>Sådan er det altid. Vi burde jo udstyres med horn, blåt blink og bødeblok
>alle sammen..

Er det da ikke der vi er på vej hen, hvis der falder en fældende dom
vha. telefonvideoen omkring Sorø - og BT's billeder af
rigspolitichefen osv. osv.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 12:29

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

KLIP

> Transporttid er spildtid i dagens DK - og "man" er nok generelt for
> let at irritere i trafikken.

Der findes altid en undskyldning og ja.

> [...]

> Er det da ikke der vi er på vej hen, hvis der falder en fældende dom
> vha. telefonvideoen omkring Sorø - og BT's billeder af

Du har helt ret.

Folk må have for meget fritid....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 12:17

> Færdselsloven sige jo også klart, man skal holde til højre.
>
> Vi har desværre alle så forbandet travlt (det tror vi da) i dag og
> trafikken er blot ét område, hvor irritationen når uanede højder.

Nå nu ellers forholdene er til det, har du ret i at jeg irriteres over
en der kun kører 80% af den tilladte hastighed. Jeg oplever ofte det
samme på A13 - atlså at en ligger og hygger sig med under ~70km/t og
dermed hurtigt skaber en laaang kø...

Også derfor jeg så vidt muligt forsøger at køre på tidspunkter med
minimalt trafik og hellere tager færgen over kattegat end fyn. Strækning
Århus ->Odense er oftest tæt trafikeret....

> Sådan er det altid. Vi burde jo udstyres med horn, blåt blink og
> bødeblok alle sammen..

Tjae nogen gange er de der (som tyskeren ved vejle) - og nogen synes
man de prioriterer forkert når de er der (Fik for et par år side en
fartbøde hvor jeg kørte for hurtigt igennem en mindre by på A13 -
årsagen til at gjorde det var at jeg havde en lastbil helt oppe i røven
(~1/2 meters aftstand) og så vælger betjenten kun at stoppe mig, hvor de
kunne have givet lastbilchaufføren en større bøde for samme hastighed
plus en for ikke at holde afstand. Det var som sagt by, men skiltet op
til 60km/t - lastvognen måtte så stadig kun køre 50 der. Jeg fik så en
bøde for at køre 20% for stærkt hvor lastvognen så havde kørt mere end
40% for stærkt. Jeg var på en lille motorcykel så der var såmend plads
nok til at de også kunne have taget en måling på lastbilen med laseren.

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 12:31

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450545be$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> var på en lille motorcykel så der var såmend plads nok til at de også
> kunne have taget en måling på lastbilen med laseren.

Tjaee ... livet er nu en gang ingen dans på roser..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 12:49

> Tjaee ... livet er nu en gang ingen dans på roser..

Min bøde var såmend ok - jeg kørte jo for stærkt, men jeg kunne
alligevel ikke lade være med at spørge betjenten hvorfor de ikke også
havde taget lastbilen. Svaret var noget i retning af de troede at jeg
kørte på en tunet knallert, og at lastvognchaufføren bare passede sit
arbejde ...

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 12:53

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:45054d3a$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> lastbilen. Svaret var noget i retning af de troede at jeg kørte på en
> tunet knallert, og at lastvognchaufføren bare passede sit arbejde ...

Det kan man kalde 'prioritering'..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 13:06

> Det kan man kalde 'prioritering'..

Ja den ville jeg godt have haft som skjult kamera - jeg blev lidt paf -
men de havde nok haft nogle store lokale problemer med tunede knallerter
siden det var vigtigere end lastbiler med +40% og for lidt afstand ...
Og godt nok er den aprilia ikke ret stor, men knallert er den nu ikke
(selvom nogle færgeselskaber også har kaldt den det - men der brokker
jeg mig ikke når det er lig en billigere billet Det var straks
værre engang på storebælt hvor det forvirrede kvindfolk i betalingslugen
ikke ville slippe mig igennem da "scootere ikke må køre på motorvej".
Hun slap mig dog igennem da jeg foreslog hende at tilkalde politiet hvis
hun ville være til grin ..

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 13:43

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4505514f$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> Hun slap mig dog igennem da jeg foreslog hende at tilkalde politiet hvis
> hun ville være til grin ..

LOL.

Har selv i tidernes morgen haft lignende oplevelser dog med politiet.

Jeg kørte på en 2-cylindre 100 ccm Yamaha.

Den var nøjagtig magen til den 49 ccm knallertversion bortset fra motoren.

Jeg kørte altid i en hellang frakke og den havde det med at dække for
nummerpladen grundet fartvinden..

Når jeg kom "ræsende" og politiet kom imod mig gik hele "den tyrkiske musik"
altid i gang.

Når de havde indhentet mig, fløj frakken på mirakuløs vis altid væk fra
nummerpladen og samtidig standsede "den tyrkiske musik".

Det har jeg nu moret mig over mange gange..

http://www.originalanleitungen.de/shop/xanario_pinfo.php?language=de&products_id=7968&products_model=11-633&&shop_ID=1

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 11-09-06 18:59

KLIP

> Jeg kørte på en 2-cylindre 100 ccm Yamaha.

Jeg fandt sandelig et billede af en.

Min var sort/rød og jeg havde selv restaureret den, da den var 4 år gammel:

http://www.e-tabitha.com/images/Yamaha-YL1-1968.jpg

Herlig "knallert"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 18:23

BJ skrev:
> Det ved jeg ikke.
> Det er jo ikke "væddeløb", men ren chikane.

Ergo, når vi overhaler er det ikke chikane? Det er da rart at vide.

> Tjaee ... det er et bevis på, nogen ikke vil overholde færdselsloven, men
> vil fremad for enhver pris.
> Man kunne nemt forestille sig, begge typer står til en bøde.

Desværre er det kun den der overhaler inden om der står til et klip.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-06 19:11

Anders Majland formulated on mandag :
> På et tidspunkt var der så nogen der begyndte at overhale højre om ... Det er
> da vel det bedste bevis på at der var rigelig plads til at trække ind til
> højre

Overhovedet ikke, det ses ofte at folk der overhaler indenom er tæt på
at ramme både den de underhaler og den næste bil i indersporet.
Erfaringen viser iøvrigt at dem der overhaler indenom har en tendens
til at blive stiktossede når de *ikke* når at komme foran men må bremse
og trække ud bagved igen.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 18:31

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> Erfaringen viser iøvrigt at dem der overhaler indenom har en tendens til
> at blive stiktossede når de *ikke* når at komme foran men må bremse og

F.eks. ham der var ved det forleden dag. Han havde "nappet" et antal
biler inden om, men kunne ikke komme inden om mig for "forhindringen"
som jeg var ved at overhale. Sjovt nok var der ingen af de biler der var
trukket ud samme med mig der ville give ham plads. Så han endte helt ned
af bag igen. Sådan er der jo så meget.

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 17:35

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Som den overhalede skal du bare indordne dig og tagen foden fra speederen,
>så den overhalende kan foretage en sikker overhaling.

Den regel er desværre blevet slettet, nu er det kun "at hastigheden
ikke må sættes op", der gælder når man bliver overhalet.

--
Leonard

Aldrig mere holde i kø: http://oy-blu.dk/

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 17:41

KLIP

> Den regel er desværre blevet slettet, nu er det kun "at hastigheden
> ikke må sættes op", der gælder når man bliver overhalet.

Man har vel ikke slettet det at køre hensynsløst og groft chikanerende?

At foretage en sikker overhaling kan aldrig være chikanerende/hensynsløst,
men det er det, når den overhalede forsøger at hindre den overhalende.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 10-09-06 18:39

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4504402e$0$2089

> At foretage en sikker overhaling kan aldrig være chikanerende/hensynsløst,
> men det er det, når den overhalede forsøger at hindre den overhalende.

Det er netop det den kan, hvis den tager 2--5 km. . Overhal hurtigt og
sikkert, træk derefter ind til højre.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 18:55

KLIP

> Det er netop det den kan, hvis den tager 2--5 km. . Overhal hurtigt og
> sikkert, træk derefter ind til højre.

Der findes, så vidt jeg ved, en hastighedsbegrænsning, der skal overholdes.

Du skal ikke som den overhalede spille konge, du skal blot give efter,
længere er den ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-09-06 17:50

Leonard wrote:

> Den regel er desværre blevet slettet, nu er det kun "at hastigheden
> ikke må sættes op", der gælder når man bliver overhalet.

Hvornår er det ændret ?
Det var ikke ændret da jeg tog kørekort i starten af året.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 18:56

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Hvornår er det ændret ?
>Det var ikke ændret da jeg tog kørekort i starten af året.

Jeg ved ikke hvornår det blev ændret, men det er ikke fornylig:

§ 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende
vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre
som muligt og må ikke øge hastigheden.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 18:58

KLIP

> [...]
>
> § 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende
> vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre

Er der ikke en overordnet paragraf, der klart siger "vis hensyn"?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 19:12

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Er der ikke en overordnet paragraf, der klart siger "vis hensyn"?

Når du nu ikke selv kan finde den:

§ 3. Trafikanter skal optræde hensynsfuldt og udvise agtpågivenhed, så
at der ikke opstår fare eller forvoldes skade eller ulempe for andre,
og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal
også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

men tidligere stod der også i §22 ... om nødvendigt nedsætte
hastigheden ...

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 19:16

KLIP

> Når du nu ikke selv kan finde den:

Tak for din ulejlighed.

> [...]
> og således at færdslen ikke unødigt hindres eller forstyrres. Der skal
> også vises hensyn over for dem, der bor eller opholder sig ved vejen.

Hvorfor henviste du så ikke blot til denne i stedet for at sige noget er
slettet.

Ovennævnte siger det meget bedre...!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 19:25

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:

>Hvorfor henviste du så ikke blot til denne i stedet for at sige noget er
>slettet.

Fordi det er den anden der handler om overhaling og det er den der er
blevet ændret, så det ikke længere står direkte i teksten, at den
overhalede om nødvendigt skal nedsætte hastigheden.

Nutidens unge (et udvandet mål, der for bilister dækker en meget lang
årrække) lærer dermed ikke at det er en af de måder de kan vise hensyn
på og er forøvrigt hamrende ligeglade med §3

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 19:26

KLIP

> Nutidens unge (et udvandet mål, der for bilister dækker en meget lang
> årrække) lærer dermed ikke at det er en af de måder de kan vise hensyn
> på og er forøvrigt hamrende ligeglade med §3

Så er køreundervisningen ikke god nok på det punkt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-09-06 20:12

BJ skrev:
> Er der ikke en overordnet paragraf, der klart siger "vis hensyn"?

Sjovt nok gælder den også for personbilerne overfor lastbilerne. Men det
er der vist ikke mange der husker.

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 20:58

KLIP

> Sjovt nok gælder den også for personbilerne overfor lastbilerne. Men det
> er der vist ikke mange der husker.

Det gør den, men jeg revser ikke alle andre med en glorie, der er faldet ned
om ørerne..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-09-06 18:21

BJ skrev:
> Det gør den, men jeg revser ikke alle andre med en glorie, der er faldet ned
> om ørerne..;)

Og det mener du jeg gør?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-09-06 19:04

Leonard wrote:

> [...]
>
> § 22. Når en foran kørende bliver opmærksom på, at en bagfra kommende
> vil overhale til venstre, skal den pågældende holde så langt til højre

Og der fortsatte min kørelærer så:
Og om nødvendigt nedsætte hastigheden.
Det gjorde min kørelærer iøvrigt også første gang, jeg tog pappet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 19:05

KLIP

> Det gjorde min kørelærer iøvrigt også første gang, jeg tog pappet.

Det gjorde min kørelærer også.

For 34 år siden.;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-09-06 19:08

BJ wrote:

> Det gjorde min kørelærer også.
>
> For 34 år siden.;)

Ja nu er jeg jo ikke så gammel, det er kun godt 24 år siden jeg fik mit pap
første gang

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : BJ

Dato : 10-09-06 19:34

KLIP

> Ja nu er jeg jo ikke så gammel, det er kun godt 24 år siden jeg fik mit
> pap første gang

LOL...kender din historie, men jeg hár stadig kun haft det ene..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 10-09-06 19:13

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

>Og der fortsatte min kørelærer så:
>Og om nødvendigt nedsætte hastigheden.

Men det står der bare ikke længere.

>Det gjorde min kørelærer iøvrigt også første gang, jeg tog pappet.

Det gjorde min også for dengang i 1986, der stod det således.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-09-06 20:15

Per Beer Hansen skrev:
> Og der fortsatte min kørelærer så:
> Og om nødvendigt nedsætte hastigheden.
> Det gjorde min kørelærer iøvrigt også første gang, jeg tog pappet.

Umiddelbart vil jeg tro at første gang havde han ret, mens han ikke
havde det sidste gang.

Jeg husker den nemlig også fra mine tidligste kørekort. Den fortsatte i
øvrigt med "og om fornødent stanse helt op." (eller noget i den retning.)

Fra : Hr. Jensen

Dato : 09-09-06 15:23

Den Sat, 9 Sep 2006 13:20:00 +0200 sendte "Per O."
<webmaster@tosseparkering.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>og fik en snak om det at køre i et nødspor! jeg håber det har været endog

Og plejer det ikke at være afregning ved kasse 1, da de ellers bare
kan lade være med at betale, når de først er nået til Dyskland?

Fra : BJ

Dato : 09-09-06 15:32

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og plejer det ikke at være afregning ved kasse 1, da de ellers bare
> kan lade være med at betale, når de først er nået til Dyskland?

Det mener jeg.

Samme vilkår gælder for udlændinge i Tyskland (trods det faktum, utrolig
mange danskere forsøger at snyde sig fra dem).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 11-09-06 08:39

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Det er netop det den kan, hvis den tager 2--5 km. . Overhal hurtigt og
> sikkert, træk derefter ind til højre.

Nu er det jo sådan at der er nogen som ikke vil køre for stærkt
eller ikke må for deres arbejde, og så er det sgu svært at overhale
hurtigt, især når man ligger præcist på det man må med piloten
på, folk som ikke køre på pilot har en tendens til at sætte farten
lidt op når de bliver overhalet langsomt og på den måde kan en
overhaling tager ufatteligt lang tid, hvis man ikke må afbryde og
trække ind til højre fordi den man forsøger at overhale sætter
farten for meget op.

Mikael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-09-06 13:44

Hans L. Jørgensen wrote:
> [...]
> lastbiler/busser/trailere & CV ikke må overhale, der må de overhale hvis det
> kan ske med ca. 20 km/t hastighedforskel.

Lovlig hastighedsforskel.
Sådan har jeg forstået det:
Så en lastbil må overhale en transport som kører 60 km/t.
Han må ikke overhale en transport som kører 65 km/t, selv om han kan
køre 20+ km/t stærkere.

> Correct me if i am wrong.

ILM

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-09-06 08:32

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> Erfaringen viser iøvrigt at dem der overhaler indenom har en tendens
> til at blive stiktossede når de *ikke* når at komme foran men må bremse

Der er altid nogen som (uberettiget) mener at de er vigtigere end os
andre.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 17:45

Christian B. Andresen used his keyboard to write :

> Der er altid nogen som (uberettiget) mener at de er vigtigere end os
> andre.

Og det er så dem der ender med at så os ihjel :(

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-09-06 09:12

Henrik Stidsen wrote:
> Christian B. Andresen used his keyboard to write :

> Og det er så dem der ender med at så os ihjel :(

Det er nok rigtigt.
Manden med leen er ikke altid retfærdig.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk