| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vedr. bankkonto og anonymitet Fra : Ukendt | 
  Dato :  03-09-06 03:11 |  
  |   
            Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet 
 til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i 
 DK?
 
 /Peter
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           K_T (03-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : K_T | 
  Dato :  03-09-06 07:06 |  
  |   
            Grav dine mange 'sorte penge' ned i baghaven - det er vist din bedste 
 mulighed.
 Alternativet er naturligvis at placere kronerne i en eller anden 
 bananrepublik, hvor kontrol og sikkerhed er noget lavere end her.
 
 Knud
 
 
 "Peter" <-> skrev i en meddelelse 
 news:44fa399e$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet 
 > til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som 
 > i DK?
 >
 > /Peter
 >
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Poul Nielsen (03-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul Nielsen | 
  Dato :  03-09-06 11:28 |  
  |   
            
 "Peter" <-> skrev i en meddelelse
 news:44fa399e$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet
 > til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som
 i
 > DK?
 >
 > /Peter
 >
 
 Hvorfor ikke lade mig holde dem for dig imens, de er sikre hos mig, jeg
 lader ingen få fat i dem.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Povl H. Pedersen (04-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Povl H. Pedersen | 
  Dato :  04-09-06 13:35 |  
  |   
            In article <44fa399e$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Peter wrote:
 > Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet 
 > til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i 
 > DK?
 
 Ja, de fleste bookmakere på nettet tillader dig at have ret store
 indeståender.
 
 --
 Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk  (Ja - adressen virker)
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Britt Malka (05-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  05-09-06 00:15 |  
  |  
 
            In article <44fa399e$0$4173$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Peter" <-> 
 wrote:
 > Kan man få en bankkonto somewhere hvor indestående ikke bliver videregivet 
 > til myndigheder og hvor ens identitet overfor banken ikke er så striks som i 
 > DK?
 Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.
 -- 
 Britt Malka
 Tjen penge på nettet
 Gratis e-kursus med de bedste måder
 http://www.netpenge.info
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Andy (05-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andy | 
  Dato :  05-09-06 19:29 |  
  |   
            > Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.
 
 Tjah, iflg. aftalen imellem Schweiz og EU skal information om EU
 virksomheders og borgeres indeståender i Schweiz videregives til det
 relavante EU lands myndigheder fra 2007, så det kan vist ikke betale sig.
 
 Andy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Britt Malka (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  06-09-06 14:37 |  
  |  
 
            In article <44fdc0c0$0$12703$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
  "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:
 > Tjah, iflg. aftalen imellem Schweiz og EU skal information om EU
 > virksomheders og borgeres indeståender i Schweiz videregives til det
 > relavante EU lands myndigheder fra 2007, så det kan vist ikke betale sig.
 Som det fremgår af hjemmesiden for det firma, som jeg kender, der kan 
 oprette bankkonti i Schweiz for folk, gælder det kun, hvis myndighederne 
 har mistanke om hvidvaskning af penge. Ellers er der bankhemmelighed, 
 dvs. nul oplysninger videregives.
 -- 
 Britt Malka
 Tjen penge på nettet
 Gratis e-kursus med de bedste måder
 http://www.netpenge.info
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Andy (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andy | 
  Dato :  06-09-06 16:37 |  
  |   
            > > Tjah, iflg. aftalen imellem Schweiz og EU skal information om EU
 > > virksomheders og borgeres indeståender i Schweiz videregives til det
 > > relavante EU lands myndigheder fra 2007, så det kan vist ikke betale
 sig.
 >
 > Som det fremgår af hjemmesiden for det firma, som jeg kender, der kan
 > oprette bankkonti i Schweiz for folk,
 
 Du behøver ikke at gå igennem 'et firma' for at oprette en bankkonto i
 Schweiz. Det kan man hurtigt og nemt gøre selv.
 
 > gælder det kun, hvis myndighederne
 > har mistanke om hvidvaskning af penge. Ellers er der bankhemmelighed,
 > dvs. nul oplysninger videregives.
 
 Korrekt, men der behøver ikke at være en dom for at dele oplysninger.
 Schweiz har bundet sig til at oplyse ved anmodning. Samtidig indfører
 Schweiz kildeskat og provenudeling overfor EU borgere, så uanset hvordan man
 prøver at undgå det danske skattevæsen, så er Schweiz et dyrt bekendskab.
 
 Andy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  06-09-06 02:39 |  
  |   
            Britt Malka wrote:
 > Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.
 
 Bl.a.?
 Hvis Schweiz er udelukket fra 2007, så er der måske andre bud?
 Jeg er ikke interesseret i at skulle have en formue stående der, blot for at 
 kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i 
 adm.gebyr for kontoen. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Andy (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andy | 
  Dato :  06-09-06 12:34 |  
  |   
            > Hvis Schweiz er udelukket fra 2007, så er der måske andre bud?
 > Jeg er ikke interesseret i at skulle have en formue stående der, blot for
 at
 > kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i
 > adm.gebyr for kontoen.
 
 Problemet er at du er sådan circa 10 år for sent ude. De fleste lande som
 tidligere ikke havde begrænsninger(Asien, sydamerika,europa osv) har i de
 seneste 10 år indført begrænsninger som ulovliggør hemmelige konti og gør
 udlevering af oplysninger nemmere.
 
 Du kan forsøge at købe en nummerkonto i schweiz privat(dyrt, for de kan ikke
 længere oprettes), men det kræver at du rent faktisk rejser til schweiz for
 at indsætte eller hæve. Du kan også oprette konti i forskellige lande hvor
 informationer ikke udveksles med andre lande(belize f.eks.) med de problemer
 som hører til(Begrænsninger i valutaveksling og høje omkostninger) eller
 konti i sydamerika(kræver referencer fra danske banker samt fra personer som
 du kender), men prisen er høj, og besværet er stort, hvis det ikke drejer
 sig om større midler eller reel virksomhed.
 
 
 Andy
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Britt Malka (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  06-09-06 14:36 |  
  |  
 
            In article <44feb131$0$12626$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
  "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:
 > Du kan forsøge at købe en nummerkonto i schweiz privat(dyrt, for de kan ikke
 > længere oprettes), men det kræver at du rent faktisk rejser til schweiz for
 > at indsætte eller hæve.
 Der er firmaer, der tager sig af den slags, så man ikke selv behøver at 
 tage til Schweiz for at oprette kontoen. Det er i øvrigt ikke ret dyrt. 
 Man kan indsætte penge bl.a. ved at sende checks.
 Kontoen er i øvrigt også anonym, undtagen hvis man bruger den til 
 hvidvaskning af sorte penge, hvor en dommer i så fald vil kunne dømme 
 banken til at udlevere oplysning til skattemyndighedern. Fair nok.
 -- 
 Britt Malka
 Flere oplysninger om konto i Schweiz
 http://www.netpenge.info/swissbank.html
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Andy (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andy | 
  Dato :  06-09-06 16:54 |  
  |   
            > > Du kan forsøge at købe en nummerkonto i schweiz privat(dyrt, for de kan
 ikke
 > > længere oprettes), men det kræver at du rent faktisk rejser til schweiz
 for
 > > at indsætte eller hæve.
 >
 > Der er firmaer, der tager sig af den slags, så man ikke selv behøver at
 > tage til Schweiz for at oprette kontoen. Det er i øvrigt ikke ret dyrt.
 > Man kan indsætte penge bl.a. ved at sende checks.
 
 Det er ikke nødvendigt at bruge 'et firma' til det. Enhver kan åbne en
 schweizisk bankkonto over internettet.
 
 > Kontoen er i øvrigt også anonym, undtagen hvis man bruger den til
 > hvidvaskning af sorte penge, hvor en dommer i så fald vil kunne dømme
 > banken til at udlevere oplysning til skattemyndighedern. Fair nok.
 
 Schweiz har i aftalen med EU bundet sig til at udveksle oplysninger ved
 anmodning, hvilket vil sige uden dom.
 
 
 Andy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Britt Malka (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  06-09-06 21:43 |  
  |  
 
            In article <44feee0a$0$12671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
  "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:
 > Det er ikke nødvendigt at bruge 'et firma' til det. Enhver kan åbne en
 > schweizisk bankkonto over internettet.
 Orv, hvor smart, kan du ikke være sød at sende mig linket?
 > > Kontoen er i øvrigt også anonym, undtagen hvis man bruger den til
 > > hvidvaskning af sorte penge, hvor en dommer i så fald vil kunne dømme
 > > banken til at udlevere oplysning til skattemyndighedern. Fair nok.
 > 
 > Schweiz har i aftalen med EU bundet sig til at udveksle oplysninger ved
 > anmodning, hvilket vil sige uden dom.
 O.k.
 -- 
 Britt Malka
 Tjen penge på nettet
 Gratis e-kursus med de bedste måder
 http://www.netpenge.info
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Britt Malka (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  06-09-06 14:07 |  
  |  
 
            In article <44fe26c6$0$4170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, "Peter" <-> 
 wrote:
 > > Ja, det klassiske sted bl.a. -- Schweiz.
 > 
 > Bl.a.?
 Ja, det er fordi jeg har hørt om sådan nogle nærmest onlinebanker.
 > Hvis Schweiz er udelukket fra 2007, så er der måske andre bud?
 Er Schweiz da det?
 Hvad går det ud på? En dansk lov eller EU eller hvad?
 > Jeg er ikke interesseret i at skulle have en formue stående der, blot for at 
 > kunne åbne en konto i pågældende land. Ej heller betale store summer i 
 > adm.gebyr for kontoen. 
 Den jeg kender til, er ikke dyr at oprette, og der var vist ikke 
 administrationsgebyr for kontoen, så vid jeg husker, men de tog et gebyr 
 for at modtage checks, som dog kunne være i både eur, dollars og 
 schweizer-frank.
 -- 
 Britt Malka
 Tjen penge på nettet
 Gratis e-kursus med de bedste måder
 http://www.netpenge.info
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Andy (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Andy | 
  Dato :  06-09-06 16:43 |  
  |   
            > Er Schweiz da det?
 
 Når Schweiz indfører kildeskat samt provenudeling overfor EU borgere,
 hvorfor skulle man så benytte Schweiz?
 
 > Hvad går det ud på? En dansk lov eller EU eller hvad?
 
 EU's rentebeskatningsdirektiv samt EU's aftale med Schweiz om
 rentebeskatning.
 
 > Den jeg kender til, er ikke dyr at oprette, og der var vist ikke
 > administrationsgebyr for kontoen, så vid jeg husker, men de tog et gebyr
 > for at modtage checks, som dog kunne være i både eur, dollars og
 > schweizer-frank.
 
 Det koster ikke penge at oprette konto i Schweiz, og det gøres nemt og
 hurtigt.
 
 
 Andy
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Britt Malka (06-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Britt Malka | 
  Dato :  06-09-06 21:45 |  
  |  
 
            In article <44feeb63$0$12599$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
  "Andy" <aaa_2500X@Xhotmail.com> wrote:
 > > Er Schweiz da det?
 > 
 > Når Schweiz indfører kildeskat samt provenudeling overfor EU borgere,
 > hvorfor skulle man så benytte Schweiz?
 Fordi bankerne der er så fleksible, at de tager både checks i euro og 
 dollars uden de vilde gebyrer, banker ellers tager.
 > 
 > > Hvad går det ud på? En dansk lov eller EU eller hvad?
 > 
 > EU's rentebeskatningsdirektiv samt EU's aftale med Schweiz om
 > rentebeskatning.
 Har du et link? Det er i modstrid med, hvad jeg har fået oplyst nemlig, 
 og jeg vil meget gerne vide, hvad jeg kan holde mig til.
 > > Den jeg kender til, er ikke dyr at oprette, og der var vist ikke
 > > administrationsgebyr for kontoen, så vid jeg husker, men de tog et gebyr
 > > for at modtage checks, som dog kunne være i både eur, dollars og
 > > schweizer-frank.
 > 
 > Det koster ikke penge at oprette konto i Schweiz, og det gøres nemt og
 > hurtigt.
 Okay, i en anden mail har jeg bedt om et link, fordi det er jeg da meget 
 interesseret i. Penge sparet er næsten penge tjent.
 -- 
 Britt Malka
 Tjen penge på nettet
 Gratis e-kursus med de bedste måder
 http://www.netpenge.info
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |