Langsomt internet... Hjælp....
Fra : Iver

Dato : 09-09-06 08:11

Hej Gruppe....

Lige lidt info først:

Router: Netgear WGR614v6
Jeg har sat kryptering til med WPA-PSK og også Mac adresse.

Internet: Webspeed fra TDC 256/64...

Min stationære er koblet med kabel til router, og min bærbar
trådløst.

I starten da jeg kørte med det (omkring 1½ måned siden) var der
ingen problemer overhovedt. Den sprang ind på alle hjemmesider og jeg
kunne sidde og spille BF2 online mens min kæreste kunne spille på
TV2... Ingen problemer hverkent fra stationær eller bærbar... MEN NU!
Er den så langsom bare den skal ind på google kan være et stort
problem. Den er mange gange op til 1 minut om at loade.. Nogen gange
opgiver den simpelthen... :( Der er ikke sket nogen ændringer som
kunne have ført til dette problem..
Jeg kan se når jeg går ind på "status for forbindelse" at de 2
computere der bliver vist -som skal illustrere modtager og afsender. De
står og bliver mørke og så blå... Som om den står og hopper ind og
ud. Når jeg tjekker det på min bærbar står signal stryken på meget
høj, men den står og blinker... Nogen der kender problemet??????
Jeg har ingen problemer med at connecte til min router...

Pleas help me....

Martin Iversen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-09-06 14:32

Iver skrev:

> [...]
> problem. Den er mange gange op til 1 minut om at loade.. Nogen gange
> opgiver den simpelthen... :( Der er ikke sket nogen ændringer som

Start med at søge for spyware, og prøv så at reparere netværksforbindelsen.
Hjælper det ikke, så slet forbindelsen og opret en ny, hvor du ikke bruger
DHCP, men fast IP.

Er det begge maskiner eller kun din bærbare?

Claus

Fra : Iver

Dato : 09-09-06 14:40

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> DHCP, men fast IP.
>
> Er det begge maskiner eller kun din bærbare?

Det er begge mine maskiner som gør det.. Det er det som er underligt,
og det kørte super for bare 3 uger siden.. Kan det virkelig hjælpe at
køre med fast IP?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-09-06 10:43

On 9 Sep 2006 06:40:22 -0700, "Iver" <martin.iversen@tiscali.dk>
wrote:

> Kan det virkelig hjælpe at
> køre med fast IP?

Næh.

-A

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-06 18:07

Iver skrev:

> Det er begge mine maskiner som gør det.. Det er det som er underligt,
> og det kørte super for bare 3 uger siden.. Kan det virkelig hjælpe at
> køre med fast IP?

Så er det noget udefrakommende.

Nej, fast IP har ikke noget med hastigheden at gøre, men jeg har bare set
flere gange, at nogle routere klokker i det, når de skal uddele DHCP, og så
kan det ende med, at netværksforbindelsen tilter.

Derfor er chancen mindre, når man sætter sine maskiner op med fast ip.

Jeg formoder, at du har prøvet at resette din router?

Claus

Fra : Jens G

Dato : 09-09-06 17:04

On 9 Sep 2006 00:10:30 -0700, "Iver" <martin.iversen@tiscali.dk>
wrote:

[...]
>Pleas help me....

Prøv at slå det trådløse fra i routeren for at se om det er det der
driller.

Du har selvfølgelig prøvet at slukke og tænde for routeren?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Iver

Dato : 10-09-06 07:57

Jens G skrev:

> [...]
> driller.
>
> Du har selvfølgelig prøvet at slukke og tænde for routeren?

Jo, hele anordningen bliver slukket hver aften...

Så prøvede jeg at slå den trådløse del fra... Og hold da op der
kom fart på igen! hvordan kan det være?? Er min 2 mdr. router defekt?

Fra : Jens G

Dato : 10-09-06 09:20

On 9 Sep 2006 23:57:16 -0700, "Iver" <martin.iversen@tiscali.dk>
wrote:

>Så prøvede jeg at slå den trådløse del fra... Og hold da op der
>kom fart på igen! hvordan kan det være?? Er min 2 mdr. router defekt?

Jeg har ingen erfaring med trådløse net, så jeg aner ikke hvad der kan
være galt, og hvordan du kan få isoleret fejlen. Enten bliver din
Internetlinie brugt, eller også bruger det trådløse alle ressourcer i
routeren.

Men måske kan folkene i dk.edb.netvaerk.traadloest hjælpe.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-09-06 18:10

Iver skrev:

> Så prøvede jeg at slå den trådløse del fra... Og hold da op der
> kom fart på igen! hvordan kan det være?? Er min 2 mdr. router defekt?

Ikke nødvendigvis. Problemet er, at det er den langsommeste PC (netkort) som
sætter hastigheden på netværket. Så et eller andet er gået galt på din
bærbare.

Har du forsøgt reparere forbindelsen, som jeg skrev?

Claus

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-09-06 22:35

On 2006-09-10, Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Ikke nødvendigvis. Problemet er, at det er den langsommeste PC (netkort) som
> sætter hastigheden på netværket. Så et eller andet er gået galt på din
> bærbare.

Det gælder kun (i visse tilfælde) for trådløse net. Et trådløst net skal
ikke have nogen indflydelse på hastigheden af et kablet net.

--
Andreas

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-06 19:24

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Det gælder kun (i visse tilfælde) for trådløse net. Et trådløst net
> skal ikke have nogen indflydelse på hastigheden af et kablet net.

Jeg tvivler på, at billige routere er i stand til at skelne på den måde.

Husk, at det er billigt forbrugergrej, der er tale om.

Claus

Fra : Iver

Dato : 11-09-06 10:54

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> bærbare.
>
> Har du forsøgt reparere forbindelsen, som jeg skrev?

Jeg har prøvet at restarte min router og "reparere forbindelse" på
begge computere... Jeg har endda opdateret routeren. Dette hjalp ikke
på mit problem.. :( Det er stadigt langsomt af H-til... Men det jo
underligt at i starten kørte den fint! Og når jeg kobler den
trådløse del fra i routeren køre den også fint! Derfra kan jeg jo
nok gå ud fra det ikke er forbindelsen fra webspeed modemet.. Det vel
noget med distruberingen i selve routeren?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 11-09-06 13:10

"Iver" <martin.iversen@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>nok gå ud fra det ikke er forbindelsen fra webspeed modemet.. Det vel
>noget med distruberingen i selve routeren?

Eller en af dine trådløse klienter der er fyldt med spyware og andet snavs.

Det passer meget godt med at det kører fint i starten indtil den går i gang,
derefter bruger den al båndbredde på din internetforbindelse og du oplever
at "det hele" går ned.

/Brian

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-06 19:26

Iver skrev:

> [...]
> nok gå ud fra det ikke er forbindelsen fra webspeed modemet.. Det vel
> noget med distruberingen i selve routeren?

Så må det være din bærbare, der er fucket op.

Prøv at sætte den til med kabel - både direkte til routeren, men også til
dit modem.

Hvad sker der så?

Claus

Fra : Iver

Dato : 12-09-06 08:42

Når jeg mener starten så mener jeg at det kørte fint i omkring 3
uger.. men nu virker det af h-til... Der er ingen forskel om jeg lige
har startet computeren eller ej.
Jeg vil prøve Jeres muligheder når jeg kommer hjem i eftermiddag.. :)
Men I skal huske på at min stationære stadig køre langsomt selv når
den bærbar er slukket og ikke bruger nettet... Men når jeg kobler den
trådløse del fra i selve routeren køre det fint...?
Jeg troede sådan set Netgear var en okay router?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-09-06 18:13

Iver skrev:

> [...]
> trådløse del fra i selve routeren køre det fint...?
> Jeg troede sådan set Netgear var en okay router?

Reset din router, altså en rigtig reset. Jeg kender ikke din model, men det
plejer at være noget med at holde knappen inde i x sekunder, eller holde den
inde, mens man tænder routeren. det står i manualen. Husk at det skal være
en rigtig fabriks reset.

Jeg ville som det første prøve at resette den.

Har du evt. sat automatisk opdatering af softwaren til? Måske har den
opdateret til en firmware som er noget skidt?

Claus

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 14-09-06 16:57

On 12 Sep 2006 00:41:47 -0700, "Iver" <martin.iversen@tiscali.dk>
wrote:

>Men I skal huske på at min stationære stadig køre langsomt selv når
>den bærbar er slukket og ikke bruger nettet... Men når jeg kobler den
>trådløse del fra i selve routeren køre det fint...?

Det oplevede jeg også en gang.

Min internetforbindelse var meget langsom og jeg kunne se på mit
access point at aktivitetslampen blinkede helt vildt.

Jeg startede en pakkesniffer og opdagede at det var en maskine jeg
ikke kendte, som brugte min internetforbindelse til at downloade hele
dk.binaer.musik.

En nærmere undersøgelse viste at mit access point af uvisse årsager
havde besluttet sig for at gå tilbage til default-opsætningen, dvs.
uden kryptering.

Mens jeg sad og sniffede checkede vedkommende sin email. Derved kunne
jeg finde ud af hvem det var, samt jeg fik hans password til hans
konto på hans studiested.

Moralen er:
Har du husket at sikre at det kun er dig, der kan bruge din trådløse
router? Det kunne jo være en nabo, der generede dig.

/Jarlskov