Danskere de mest skræmte
Fra : Zeki

Dato : 09-09-06 06:49

Nu da Vesten efter murens fald har haft svært ved at finde en fælles fjende:

"Over hver fjerde dansker nævner terrorisme som en ud af deres to største
bekymringer i livet. Dermed har Danmark verdensrekorden i terrorfrygt."
http://politiken.dk/udland/article170928.ece

Gud forbyde at vi rent faktisk skulle opleve terror her i landet, for
Danmark ville sikkert også her opleve verdensrekord i panik.

Dette medieskabte massehysteri - med "terror" som det helt store modeord -
må snart stoppe.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-09-06 07:42

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> Danmark ville sikkert også her opleve verdensrekord i panik.
>
> Dette medieskabte massehysteri - med "terror" som det helt store modeord -

Det er muligt at muhammedkrisen var mediehysteri, men den viste jo hvordan
religion kan ophidse masserne til vanvittigt hysteri.

Og frygten for terror vil nok stoppe, den dag den islamiske genfødsel går i
sig selv igen.

Danskerne plejer iøvrigt at være mere realistiske end de fleste folk i
verden, så mon ikke det er de andre, som er for naive? Men selvfølgelig skal
vi til at leve med, at verden fremover formodentlig altid vil være ramt af
følgerne religiøs fanatisme, vi bliver sikkert lige så vant til terror, som
til trafikulykker.

»Vores deltagelse i Irak krigen samt de voldsomme reaktioner på Jyllands
Postens Muhammed tegninger er faktorer der er med til at give en oplevelse
af, at vi er blevet mere eksponerede og sårbare«, siger ACNielsens
administrerende direktør Ivar Michaelsen. "

Fra : Zeki

Dato : 09-09-06 08:08

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal vi til at leve med, at verden fremover formodentlig altid vil være
> ramt af følgerne religiøs fanatisme, vi bliver sikkert lige så vant til

Man er i hvert fald naiv hvis man mener at krigen mod terror kan vindes. Det
er mindst lige så naivt som at tro at "krigen mod fattigdom" eller "krigen
mod kriminalitet" kan vindes.

Men jeg synes at det er interessant at danskerne - sammenlignet med andre
lande (hvoraf en del rent faktisk har oplevet terror) - er så skræmte. Måske
skal denne undersøgelse tages med et gran salt, men den viser med al
tydelighed hvor meget vi er påvirkede af mediernes fokusering på- og
udlægning af begivenheder. Gad f.eks vide om følgende sag får lige så meget
omtale, som når det er (langskæggede) muslimer der står bag:

"10 soldater er blevet arresteret på kaserner i Flandern og Bruxelles. De
ville lave en nazistisk revolution gennem terrorangreb"
http://politiken.dk/udland/article171138.ece

mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-09-06 08:21

> [...]
>
> "10 soldater er blevet arresteret på kaserner i Flandern og Bruxelles. De
> ville lave en nazistisk revolution gennem terrorangreb"

Det er jo en rædselsfuld opdagelse/sag, og vi kan kun krydse fingre for, at
sådan noget ikke breder sig til andre lande. Men som det ser ud lige nu, så
var det "kun" den belgiske stat, de ville destabilisere, og de har altså
'ikke' en verdensbevægelse bag sig, som de radikale islamister har, - og de
har forhåbentlig heller ikke et bagland som ikke rigtig ved om de støtter
dem eller ej. Og de har ikke guds ord for, at det er i orden at dræbe de
forkerte, - det er jo et af problemerne ved fx bin Laden og hans
organisation, at han HAR jo sin hjemmel direkte fra Allah.

Fra : Croc®

Dato : 09-09-06 12:55

On Sat, 9 Sep 2006 09:08:08 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Man er i hvert fald naiv hvis man mener at krigen mod terror kan vindes. Det
>er mindst lige så naivt som at tro at "krigen mod fattigdom" eller "krigen
>mod kriminalitet" kan vindes.

Krigen mod fattigdom kan i høj grad vindes, det er kun et spørgsmål om
politisk vilje i verden, derimod kan du nok sammenligne de to andre,
der selvsagt har modstandere mod kuren, hvad de fattige nok næppe vil
yde.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 11-09-06 09:46

> [...]

vindes. Det
> er mindst lige så naivt som at tro at "krigen mod fattigdom" eller

Selvfølgeligt kan "krigen mod terror" vindes. Det er jo gjort før. Den
kan vindes enten på samme måde som krigen mod nazismen blev vundet
eller som krigen mod kommunismen blev det. Det er bare at vælge
hvordan og så gøre det.

Det er da sandt at man p.t. har sat sig solidt mellem to stole fordi
man er afhængig af olie. Men olien slipper da heldigvis op. Den er
allerede alt for dyr!

> Men jeg synes at det er interessant at danskerne - sammenlignet med
andre
> lande (hvoraf en del rent faktisk har oplevet terror) - er så
skræmte.

Danskerne er en flok gamle kællinger - de er "bange" for alt fordi de
aldrig har taget en personlig risiko i noget og foretrækker at det
offentlige og banken i fælleskab fortæller dem hvad de skal med deres
liv.

> [...]
Bruxelles. De
> ville lave en nazistisk revolution gennem terrorangreb"

Du burde ikke have en så lille en tillid til Danmarks Radio. Den
kommer til at køre indtil godt over kvalmegrænsen.

Fra : Zeki

Dato : 11-09-06 14:58

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:ee37nb$oct$1@news.al.sw.ericsson.se...

> [...]
> kan vindes enten på samme måde som krigen mod nazismen blev vundet
> eller som krigen mod kommunismen blev det. Det er bare at vælge

Terror er ikke en ideologi, som nazisme og kommunisme, der kan bekæmpes.
Terror er en metode.

Mvh
Zeki

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 11-09-06 15:29

> [...]
<frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>

Den

> Terror er ikke en ideologi, som nazisme og kommunisme, der kan

Terror kommer af en ideologi der retfærddigør terroristernes
ødelæggelsestrang og sadisme - ødelæg ideologien der driver værket og
terroren svinder ind til de få nekrofile tabere der altid vil være.

Man mangler simpelthen erkendelsen af at det ikke gør nogen forskel om
"den extremistiske minoritet" kalder sig for Shutzstaffel, Narodnyi
Komissariat Vnutrennikh Del eller Mujahedeen ditten & dat - de er alle
et produkt af et sygt samfund og en syg kultur.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-09-06 16:02

On Mon, 11 Sep 2006 16:28:48 +0200, Frithiof Andreas Jensen
skrev:

> [...]
> ødelæggelsestrang og sadisme - ødelæg ideologien der driver værket og
> terroren svinder ind til de få nekrofile tabere der altid vil være.

Men først skal ca. samtlige af verdens ideologier/religioner
osv. lige ødelægges.

Jeg er ikke helt usympatisk overfor den ide; men jeg
spekulerer på om din dagsorden i virkeligheden er Utopisk
Anarkisme:
http://www.biocrawler.com/encyclopedia/Utopian_anarchism

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Zeki

Dato : 11-09-06 16:10

skrev i en meddelelse news:ee3rr1$3c7$1@news.al.sw.ericsson.se...
> [...]

> ødelæggelsestrang og sadisme - ødelæg ideologien der driver værket og
> terroren svinder ind til de få nekrofile tabere der altid vil være.

Hvad skal der så til før den såkaldte "krig mod terror" er vundet? Hvad skal
der til før endnu en amerikanske præsident kan stille sig op på endnu et
hangarskib og sige "mission accomplished"? Og hvad lægger du i at "ødelægge"
en ideologi? Taler vi klyngebomber her?

Det er himmelråbende naivt at tro at man kan udrydde terror. Den har altid
fundet sted og vil altid finde sted, i større eller mindre omfang.

Desuden viser al erfaring at når "udefrakommende" forsøger at ødelægge en
ideologi, så bliver den kun stærkere. Det skal komme indefra, som vi f.eks
så med kommunismens og den italienske fascismes sammenbrud.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-09-06 18:53

> [...]

> ideologi, så bliver den kun stærkere. Det skal komme indefra, som vi f.eks
> så med kommunismens og den italienske fascismes sammenbrud.

Det er rigtigt, men islamismen vokser og vokser, og vi kan se frem til 200
millioner flere vrede unge mænd i de muslimske lande, de næste 20 år. Rote
Armee folkene havde ikke en sådan indbygget forstørrelsesmekanisme,
tværtimod.

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 04:20

> [...]
> millioner flere vrede unge mænd i de muslimske lande, de næste 20 år. Rote
> Armee folkene havde ikke en sådan indbygget forstørrelsesmekanisme,

Hvordan hænger det sammen med den undersøgelse der viser at opbakningen til
Osama og hans sag er markant forringet de senere år i den muslimske verden?

Mvh
Zeki

Fra : Mendoza

Dato : 12-09-06 05:22

Zeki wrote:
> [...]
>
> Hvordan hænger det sammen med den undersøgelse der viser at
> opbakningen til Osama og hans sag er markant forringet de senere år i

Og hvordan hænger islam sammen med demokrati, lige rettigheder for kvinder
og mænd, ytringsfrihed o. lign?

Fra : Konrad

Dato : 12-09-06 09:17

"Mendoza" <doza@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvordan hænger islam sammen med demokrati, lige rettigheder for kvinder
> og mænd, ytringsfrihed o. lign?

Det har intet med terror at gøre. Vi har altid til alle tider støttet de
selvsamme regimer, og dermed kulturer, som i dag regnes for terrorens
udgangspunkt, eller base.

Og det hænger jo ikke ret godt sammen. Der har altid været
kvindeundertrykkelse i SA, Ægypten, Iran mv - men der har ikke altid
eksisteret terror. Du kan mene, at den mere hårde version af islamisk kultur
er forfærdelig, "demokrati", "ytringsfrihed" mv - men det har jo som sådan
intet at gøre med terror.

Nej. Hvor den helt store forskel ligger, det er, at nu går de islamiske
terrorister ikke kun efter hinanden - men sørme også efter os!

Stadigvæk : 99 ud af 100 terrorangreb, sådan SPT, begåes af muslimer, som i
muslimske lande dræber andre muslimer.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-09-06 07:33

> [...]
>
> Hvordan hænger det sammen med den undersøgelse der viser at opbakningen
> til Osama og hans sag er markant forringet de senere år i den muslimske

Det hænger fint sammen, - Osama støttes ikke længere af 90% af alle
muslimer, vel fordi han er blevet for passiv og ikke mere rigtig passer sin
helterolle, det kan hurtigt ændre sig igen. Men at de vrede unge mænds
gruppe vokser med foruroligende hast, det er alle kommentatorer og forskere
enige om. Én mente i går at: "hvis vi kan vente nogle årtier, så vil de
muslimske landes befolkningseksplosion stoppe, og gruppen af vrede unge vil
tørre ud", - men det er jo en utrolig idé, for det første ved ingen at denne
befolkningseksplosion vil stoppe, det er bare noget FN har vedtaget den vil
gøre fra om 30 år, og for det andet vil fattigdommen og håbløsheden jo ikke
forsvinde som ved et trylleslag, selv om man virkelig skulle komme ned på
kun tre børn pr familie.

Selv i Vesten er der jo et foruroligende stort antal muslimer som støtter
ideen om terror mod os, - værst i England.

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 12:23

> Men at de vrede unge mænds gruppe vokser med foruroligende hast, det er
> alle kommentatorer og forskere enige om.

Og hvordan hænger det så sammen med følgende: I går hørte jeg en analytiker
på P1 sige at antallet af muslimer i Mellemøsten der er godt trætte af at
fundementalisttyper som ødelægger billedet/omdømmet af Islam i omverdenen er
markant stigende. At muslimer i større og større grad bare ønsker fred og ro
til at praktisere deres religion, og dyrke deres familie i en stabil og
rolig dagligdag. At vreden efterhånden lige så meget er rettet mod Al-Quida
som den er mod USA og Israel - idet der tilsyneladende er ved at brede sig
den opfattelse at begge - på hver sin måde - er genstand for ballade og uro
i regionen.

Og fordi man er vred gør det vel ikke én til terrorist?

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-09-06 14:51

> [...]
> genstand for ballade og uro i regionen.
>
> Og fordi man er vred gør det vel ikke én til terrorist?

Islamismen vokser og vokser, og der er sværere og sværere at være uden
tørklæde i Egypten, Syrien, Malaysia, osv osv.

Muslimer ønsker fred og ro ? - men mener stadig at alle deres problemer
skyldes os og Israel.

Vreden er IKKE rettet imod al Queda, der er bare under 50% af verdens
muslimer som nu heltedyrker dem, og det vil nok ændre sig når næste
voldsomme angreb foretages.

Den arabiske og den muslimske kultur er fuldstændig indsyltet i tankegangen
med at "andre har skylden" og det vil vel tage 200 år før denne kulturelle
tænkemåde muiligvis ændres ?

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 15:06

> Vreden er IKKE rettet imod al Queda, der er bare under 50% af verdens
> muslimer som nu heltedyrker dem, og det vil nok ændre sig når næste
> voldsomme angreb foretages.

Så du mener analytikeren tog fejl? Fred være med det. Men det går den
rigtige vej - ikke den forkerte, det indrømmer du jo også selv.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-09-06 15:41

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> Så du mener analytikeren tog fejl? Fred være med det. Men det går den
> rigtige vej - ikke den forkerte, det indrømmer du jo også selv.

Nej, det går ikke den rigtige vej, og der er jo også alle forskere på
området enige om. Der er flere og flere rabiate unge vrede unge islamister.
Selv om man kan finde at nu er det kun 30% af alle verdens muslimer som
støtter bin Laden, så betyder det jo ikke at antallet af rabiate unge
selvmordsbombere falder.

Der ER flere og flere unge muslimer som er rede til selvmordsangreb, og det
har intet at gøre med at der er færre som direkte støtte bin Laden og hans
hulemænd.

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 16:32

> Nej, det går ikke den rigtige vej

Før skrev du ellers "der er bare under 50% af verdens muslimer som nu
heltedyrker dem" - altså et lavere tal end tidligere.
Hvordan kan det være den forkerte vej?

>der er jo også alle forskere på området enige om.

Hvem er "alle" forskere? Kan du komme med nogle eksempler?

>Der er flere og flere rabiate unge vrede unge islamister.

I følge den forsker/analytiker der stod frem på P1 i dag, er det lige
omvendt. Så det er tilsyneladende ikke "alle" forskere.

> Selv om man kan finde at nu er det kun 30% af alle verdens muslimer som
> støtter bin Laden, så betyder det jo ikke at antallet af rabiate unge
> selvmordsbombere falder.

Hov! 30% Vi kommer længere og længere ned

> Der ER flere og flere unge muslimer som er rede til selvmordsangreb, og
> det har intet at gøre med at der er færre som direkte støtte bin Laden og
> hans hulemænd.

Hvor mange flere er der så i dag, til forskel for et, eller to år siden? Har
du nogle konkrete tal jeg kan forholde mig til? Evt fra en af de mange
forskere du refererer til? Og er selvmordsangreb terror? Hvis det er,
hvordan kan det så være at der siden 9/11 statistisk set ikke har været
flere terrorangreb, end før?

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-09-06 17:20

> [...]
> Hvordan kan det være den forkerte vej?

> Hvem er "alle" forskere? Kan du komme med nogle eksempler?

Netop "alle forskere" - det er lidt besværligt at finde de evindelige
citater.

> I følge den forsker/analytiker der stod frem på P1 i dag, er det lige
> omvendt. Så det er tilsyneladende ikke "alle" forskere.

> Hov! 30% Vi kommer længere og længere ned

Selv om !! og som sagt så stiger antallet af vrede unge muslimer for hver
dag der går.

> [...]
> forskere du refererer til? Og er selvmordsangreb terror? Hvis det er,
> hvordan kan det så være at der siden 9/11 statistisk set ikke har været

Mener du, at hvis man fanger folk før de bomber, så er der ikke tale om
terror?

Iøvrigt, så brager bomberne jo mange steder i verden.

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 19:09

> Netop "alle forskere" - det er lidt besværligt at finde de evindelige
> citater.

Nej, kom nu. Hvis du virkelig hårdnakket påstår at "alle forskere" mener
det, så kan det da umuligt være svært at levere dokumentation.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 09:06

> [...]
>
> Nej, kom nu. Hvis du virkelig hårdnakket påstår at "alle forskere" mener
> det, så kan det da umuligt være svært at levere dokumentation.

"Alle forskere" mener også nu, at Sovjetunionen var et diktatur, - men det
betyder jo ikke, at jeg lige kan trylle femhundrede udsagn frem.

Alle jeg har hørt debattere terror siger at antallet af vrede unge muslimske
mænd stiger hele tiden, OG at flere og flere bliver indrulleret i
terrorgrupper. Blandt andet så stiger antallet af muslimer i fængsel jo hele
tiden, og ret dramatisk, OG mange bliver rekrutterede i det miljø, - "man"
overvejer at isolere de kendte fundamentalister i fængslerne.

Derudover er der efterhånden en hel dødskultur, hvor religion,
ghetto-følelser og tegneserietanker blandes til en dødelig mikstur.

Fra : Zeki

Dato : 13-09-06 09:24

> Alle jeg har hørt debattere terror siger at antallet af vrede unge
> muslimske mænd stiger hele tiden, OG at flere og flere bliver indrulleret
> i terrorgrupper.

Hvem er disse mennesker? Er deres påstand baseret på undersøgelser eller
formodninger?

Her er noget konkret at forholde sig til:

"Al-Qaeda is losing sympathy among the world's Muslims, five years on from
the September 2001 attacks on the United States, according to a report."
"Although its image as a powerful terrorist organisation has been enhanced,
its leaders hide in caves and have lost the broad support of Muslims in the
Arab world who oppose its terror tactics and its justification of violence
in the name of Islam" hedder det bl.a.
http://uk.news.yahoo.com/07092006/323/al-qaeda-support-sinking-among-muslims.html

> Blandt andet så stiger antallet af muslimer i fængsel jo hele tiden, og
> ret dramatisk,

Så kriminalitet = terror?

>OG mange bliver rekrutterede i det miljø, - "man" overvejer at isolere de
>kendte fundamentalister i fængslerne.

Sådan har det jo altid været. Fængsler er en uddannelse i kriminalitet.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 12:18

> [...]
> Muslims in the Arab world who oppose its terror tactics and its
> justification of violence in the name of Islam" hedder det bl.a.

Og hvad siger man så i den artikel:

According to the report, Al-Qaeda is facing a "very serious challenge to its
legitimacy" as its terrorist activities in countries such as Saudi Arabia
and Jordan hit Muslims, causing a slump in support.

Also, moderate, non-violent Islamist movements are witnessing an increase in
fortunes, as evidenced by the electoral success achieved by the Muslim
Brotherhood in Egypt.

(og hvad i alverden har det at gøre med antallet af "homegrown" terrorister
i Europa, at gøre?)

And the further terrorist atrocities inspired by the September 2001 attacks,
such as the Madrid and London bombings, "failed to resonate with the Muslim
street".

Ja, det MÅ man sgu da håbe, at den gjorde, MEN en alt for stor procentdel af
muslimerne i Europa mener jo at disse angreb er forsvarlige, - og 13% i UK
støtter dem ligefrem.

However, the report argued that such attacks triggered the emergence of
small minorities within Western countries attracted to Al-Qaeda's cause.

Netop !

The security problem has therefore transformed from being one of terrorism
heading to Europe's shores into terrorist activity that is partly
home-grown, it said.

Netop !

US-led, globally-coordinated security measures have seriously undermined
Al-Qaeda's communication, finance and recruitment networks, the report
argued.

But while the foiling of terrorist plots reflect success for the security
services in the United States, Europe and Pakistan, continuing attacks
indicate "a large degree of failure" in eliminating the threat.

The report said regional issues had a unifying effect among Muslims,
including perceived injustices against the Palestinians, the war in Iraq and
the recent conflict in Lebanon.

Netop !

Because these are seen as justifying forces behind suicide bombings, the
majority of Muslims, and some Western governments, increasingly accept that
there is a link between regional crises and terrorism, it said.

That represents a major propaganda gain for Al-Qaeda and has set in motion
the most significant potential challenge for policy-makers, the report said.

Netop !

> Så kriminalitet = terror?

Kriminalitet kan være = ghetto, underklasse, følelse af uretfærdighed og
lyst til at ramme dem der har været mere heldige.

> Sådan har det jo altid været. Fængsler er en uddannelse i kriminalitet.

Ja, og nu er de også uddannelse i terror, noget som på en helt anden måde
kan destabilisere hele samfund.

Almindelige kriminelle ved man hvordan man kan resocialisere, mens folk som
pludselig har set Allahs lys og nu bare VED at vi andre er forkerte, som man
gør Allah en tjeneste ved at fjerne, - dem er der ingen som aner hvad man
skal stille op med.

Man kan evt. læse den tidligere formand for nazistgruppen Combat 18, -
nuværende from muslim, for at se hvad den værst tænkelige udlægning af islam
i forhold til os vantro, går ud på. Det er bl.a sådanne kanutter de unge
møder i fængslerne, og det MÅ vel være herligt at høre, at man selv hele
tiden har haft ret, også i at være kriminel, og at alle de/vi andre er nogle
syndige svinepelse, som man bør fjerne fra den nådige og altforbarmende
Allahs åsyn.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 13-09-06 04:41

On Tue, 12 Sep 2006 17:31:43 +0200, in dk.politik "Zeki"
<Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Før skrev du ellers "der er bare under 50% af verdens muslimer som nu
>heltedyrker dem" - altså et lavere tal end tidligere.

Jeg troede, at et af dine hovedargumenter i andre sammenhænge var, at
USA politik skaber flere terrorister?

Fra : Zeki

Dato : 13-09-06 06:22

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Jeg troede, at et af dine hovedargumenter i andre sammenhænge var, at
> USA politik skaber flere terrorister?

Faktum er, at der ikke var terrorangreb i Irak under Saddam. Det er der
faktisk sjældent i et diktatur. Nu er landet - ifølge Bush - "terrorismens
epicenter." Dette skyldes naturligvis den amerikanske invasion.

Men jeg er da glad for at høre at ekstremismen er på retræte. Desværre kan
en ganske lille håndfuld af dem sløre det billede, ved f.eks at begå endnu
et angreb.

Mvh
Zeki

Fra : T.Liljeberg

Dato : 13-09-06 06:38

On Wed, 13 Sep 2006 07:21:58 +0200, in dk.politik "Zeki"
<Zeki@nope.dk> wrote:

>Faktum er, at der ikke var terrorangreb i Irak under Saddam. Det er der
>faktisk sjældent i et diktatur.

Ikke "angreb". Kun den terror en diktatoren påfører befolkningen.

> Nu er landet - ifølge Bush - "terrorismens
>epicenter."

Bush er et fjols, som jeg ikke ville bruge som sandhedsvidne for noget
som helst.

>Dette skyldes naturligvis den amerikanske invasion.

Korrekt, hvis man ser det som: Uden invasion ville Saddam stadig være
ved magten, med Saddam ved magten ingen borgerkrig eller indenlands
terror.
På den anden side, så har vi hørt igen og igen, at hvis vi bare lod
Saddam være, så ville styret fald før eller siden. Er der grund til at
tro, at Saddam styret ville falde fredeligt, og blive efterfulgt af
idyllisk, multietnisk og -religiøst sameksistens? Jeg tillader migf at
tvivle.

>Men jeg er da glad for at høre at ekstremismen er på retræte.

Jeg tror ikke, at det er tilfældet. Desværre.
Jeg har godt nok set talene i den kilde du henviste til, mht antallet
af terrorangreb per år. FOr det første tror jeg ikke, at de tal
nødvendigvis er en god indikation af hvorvidt ekstremisme er på
retræte. For det andet, så dækker talene over så mange forskellige
slags terror, at det er svært at udlede meget om præcis det emne vi
implicit diskuterer. For at tage et eksempel, så påpegede artiklen, at
tallet i et bestemt år var højere p.g.a. 152 angreb mod olieledninger
i Columbia. Et andet år var tallene højere p.g.a. et stort antal
angreb mod ejendom i bl.a. TYrkiet, begået af PKK og uden dødsfald.
Som konsekvens synes jeg ikke, at man kan tage det rå tal til indtægt
for hverken det ene eller andet, uden først at underkaste det lidt
kritisk analyse.

Fra : Zeki

Dato : 13-09-06 06:44

> Er der grund til at
> tro, at Saddam styret ville falde fredeligt, og blive efterfulgt af
> idyllisk, multietnisk og -religiøst sameksistens? Jeg tillader migf at
> tvivle.

Irak har behov for at være et diktatur med en stærk mand eller elite der kan
holde sammen på den brogede flok. Men dette indebærer ikke nødvendigvis at
landet bliver styret af en galning. Saddam var i forvejen ved at blive
gammel. Om han ville blive afløst af en der i højere grad ville bruge
fløjlshandsker over for sin befolkning, end pisk, kan vi kun spekulere om.
Faktum er dog at situationen pt næppe kan blive meget værre.

> [...]
> tage det rå tal til indtægt
> for hverken det ene eller andet, uden først at underkaste det lidt

Det har du helt ret i. Tallene er hentet fra amerikanernes egen opgørelse.
Men andre kilder bekræfter at verden ikke har oplevet flere terrorangreb
efter, end før 9/11. Skal se om jeg får tid til at grave nogle links frem.
Derudover er der jo selve definitionen af "terror." En opgørelse inkluderer
måske en vejsidebombe som "terror", mens en anden ikke gør fordi det her ses
som led i en borgerkrig eller almindelig oprørskamp.

Det er dog en realitet at der siden 9/11 er kommet langt mere fokus på
terror. Hvis man ikke har en (fælles) fjende, så må man jo skabe én, virker
det til.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 09:09

> [...]
> spekulere om. Faktum er dog at situationen pt næppe kan blive meget værre.

Mon ikke der var 99,9 pcts sandsynlighed for at en af hans sønner ville
afløse ham, - sådan sker det jo også i andre arabiske lande.

Fra : Zeki

Dato : 13-09-06 09:25

> Mon ikke der var 99,9 pcts sandsynlighed for at en af hans sønner ville
> afløse ham, - sådan sker det jo også i andre arabiske lande.

Jo, det var der da. Tror vist nok at sønnen Uday (tror jeg han hed) også var
kendt for at være en modbydelig én af slagsen.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-09-06 12:25

> "Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det var der da. Tror vist nok at sønnen Uday (tror jeg han hed) også
> var kendt for at være en modbydelig én af slagsen.

De var begge rædselsfulde, men Uday - som nu er en grøn fugl i paradis, iflg
sin far, - var en 100 pcts psykopat og sadist. En af hans morsomheder var at
lade det irakiske fodboldhold - når de naturligvis ikke havde vundet deres
kampe uden for Irak - man kan jo ikke banke folk til at spille godt - at
lade dem spille med bare tæer og fodbolde lavet af cement.

Synd at fjernelsen af denne monstrøse familie skulle ende i noget så
katastrofalt, det *kunne* have været en succeshistorie, med lidt planlægning
og lidt held.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 15-09-06 07:56

On Wed, 13 Sep 2006 07:44:14 +0200, in dk.politik "Zeki"
<Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>gammel. Om han ville blive afløst af en der i højere grad ville bruge
>fløjlshandsker over for sin befolkning, end pisk, kan vi kun spekulere om.

Jeg havde ikke forventet, at du ville være tilhænger af det oplyste
enevælde.

>Faktum er dog at situationen pt næppe kan blive meget værre.

Bare vent og se. Jeg giver 50-50% chance for at det bliver meget værre
hhv. meget bedre.

>Det er dog en realitet at der siden 9/11 er kommet langt mere fokus på
>terror.

Ja, det er utroligt hvad spektakulære og tv-egnede massemord på 3000
mennesker kan gøre for folks fokus.

>Hvis man ikke har en (fælles) fjende, så må man jo skabe én, virker
>det til.

Eller også er der virkeligt en fælles fjende.

Fra : Croc®

Dato : 15-09-06 11:35

On Thu, 14 Sep 2006 23:56:07 -0700, T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net>
wrote:

>Jeg havde ikke forventet, at du ville være tilhænger af det oplyste
>enevælde.

>Bare vent og se. Jeg giver 50-50% chance for at det bliver meget værre
>hhv. meget bedre.

Det kan man vist kalde en politisk helgardering, men vist også
samtidig en indrømmelse af at forholdende nemt kan vise sig at gå
modsat af alment håb.

Det kan diskuteres om chancen for at det bliver værre er reel. Der er
de facto borgerkrig allerede, og ender det i et teokratisk styre som
Iran, så er Irak ganske vist tabt for vestens demokratiseringstrang,
men samtidig stopper flertallet af de meningsløse myrderier når
dissidenter og overløbere er aflivet.
Det kan virke som en kynisk iagtagelse, men verden er desværre kynisk.

Fra : Konrad

Dato : 12-09-06 09:14

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan hænger det sammen med den undersøgelse der viser at opbakningen
> til Osama og hans sag er markant forringet de senere år i den muslimske

Det ville jeg også have sprurgt om.

Fra : Konrad

Dato : 12-09-06 09:12

> [...]
skrev i en meddelelse news:ee3rr1$3c7$1@news.al.sw.ericsson.se...

> Terror kommer af en ideologi der retfærddigør terroristernes

Abu Graib, Guantanamo, lille armløse Ali, napalmbombardementer imod irakiske
civile, tæppebombardementer mod landsbyer i Afghanistan etc etc - kommer
altsammen af en ideologi, der retfærdiggør vestens hævntrang og inhumane
sadisme.

Vi er jo fuldkommen ligeglade.

> [...]
> Komissariat Vnutrennikh Del eller Mujahedeen ditten & dat - de er alle
> et produkt af et sygt samfund og en syg kultur.

Der findes ikke noget land og ikke nogen kultur der ikke har oplevet
terror - eksempelvis funderet i netop kulturen.

Fra : Konrad

Dato : 12-09-06 09:09

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Terror er ikke en ideologi, som nazisme og kommunisme, der kan bekæmpes.
> Terror er en metode.

Korrekt. Grunden til at nogle fåtallige personer overhovedet kan overveje
terror og udføre terror er jo logisk nok, at de ganske enkelt er svage.
Selvmordsbomben er ikke for ingenting kaldt den fattige mands krydsermissil.
Hvis Osama Bin Laden - og andre grupperinger - f.eks dem vi ser i
Indonesien, eller Egypten, og ande steder - virkelig udgjorde så stor en
trussel, og havde magt som de havde agt, så valgte de ikke terroren, men
regulær krig. Og regulær krig er jo tydeligvis det direkte mål. Når man ikke
kan tvinge verden eller nationer ud i krig, kan man "hjælpe" dem på vej ved
at skræmme - og dermed destablisere - samfundenes "sammenhængskraft". Det
var nøjagtig samme these som venstreorienterede i Europa i 70'erne
analyserede sig frem til. Forskellen på Al-Quada og f.eks Bader-Meinhof er
sådan set blot, at Al-Qauda rent faktisk har held med skræmme og
destabiliseringsstrategien.

Forestil jer at England havde sønderbombet Dublin og afskaffet det 600-årige
magna carte, pga IRA? IRA der dræbte mange, mange flere - lavede mange,
mange flere aktioner, og som faktisk førte en decideret årtierlange
gureallakrig imod de britiske kolonister, med tusindvis af dræbte på begge
sider.

Hvordan havde verden så set ud - om ikke andet for briterne? Derfor taber
Vesten "krigen mod terror" - og den primitive islamistiske strategi
"sejrer". Den vil ikke sejre i det lange løb - men den umiddelbare
målsætning - at tvinge vesten ud i et par krige, som de TABER - det vil jo
lykkes.

Fra : Kim2000

Dato : 09-09-06 08:44

> [...]
>
> "Over hver fjerde dansker nævner terrorisme som en ud af deres to største
> bekymringer i livet. Dermed har Danmark verdensrekorden i terrorfrygt."

Mon ikke det er fordi folk ikke har andet at bekymre sig om? I USA er man
bange for at miste jobbet, i Danmark tager man det med et skuldertræk, der
er to år på understøttelse til at finde et nyt. Vejene er sikre, politiet
sikre os, der er ingen fjendtlige lande omkring os, økonomien går godt osv
osv.

Kort sagt, hvis du bliver bedt om at nævne de tre største frygter i dit liv,
ja så er det sgu ret svært overhovedet at komme i tanke om nogen.

mvh
Kim

Fra : Mendoza

Dato : 09-09-06 09:13

Kim2000 wrote:

> Kort sagt, hvis du bliver bedt om at nævne de tre største frygter i
> dit liv, ja så er det sgu ret svært overhovedet at komme i tanke om
> nogen.

1. Andelen af muslimer i Danmark stiger.

2. Det danske samfund ændres mere og mere i retning af muslimsk "kultur".

3. Politiet bliver mere og mere ærbødigt, underdanigt og skal optræde med
"respekt" overfor muslimsk underudviklet, racistisk, kvindediskriminerende
"kultur".

Det lader til at vi kæmpet forgæves siden ´68. Mørkere tider med respekt for
overtro, strammere leveregler og oldnordisk kvindesyn sniger sig ind på os.
Og det er desværre selvforskyldt.

Fra : Kim2000

Dato : 09-09-06 14:51

> [...]
> for overtro, strammere leveregler og oldnordisk kvindesyn sniger sig ind
> på os. Og det er desværre selvforskyldt.

Så din største frygt er altså muslimer, og hvad laver muslimer? Ja, de laver
terror, så altså kan den søde dame i telefonrøret sætte et lille kryds i sit
felt der hedder terror......

mvh
Kim

Fra : Mendoza

Dato : 09-09-06 15:02

Kim2000 wrote:
> [...]
> de laver terror, så altså kan den søde dame i telefonrøret sætte et
> lille kryds i sit felt der hedder terror......

Jeg frygter dem ikke, men er f*cking irriteret over deres adfærd.....

Fra : fribytteren

Dato : 11-09-06 11:36

Zeki skrev:

> [...]
> Danmark ville sikkert også her opleve verdensrekord i panik.
>
> Dette medieskabte massehysteri - med "terror" som det helt store modeord -

Der kan da umuligt komme terror i Danmark. DSB kører ikke til tiden.
Danskeren cykler for meget og der sidder for få i bilerne på
motorvejen. Der er for mange muslimer. De fleste er i øvrigt
terroristens egen familie.

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 11-09-06 11:48

On Sat, 9 Sep 2006 07:48:31 +0200, Zeki skrev:

> [...]
> Danmark ville sikkert også her opleve verdensrekord i panik.
>
> Dette medieskabte massehysteri - med "terror" som det helt store modeord -

Læs det som udtryk for, at danskerne er så trygge, at de
naturligvis frygter spøgelser mere end andre. Hvad skulle de
ellers frygte i dette land?

Jeg er helt sikker på, at langt de fleste andre er langt mere
skræmte af terror end danskerene, de fleste andre har bare -
til forskel fra danskerne - endnu mere presserende og
forfærdende ting at gå og frygte for til daglig.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Per Rønne

Dato : 12-09-06 09:31

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> Danmark ville sikkert også her opleve verdensrekord i panik.
>
> Dette medieskabte massehysteri - med "terror" som det helt store modeord -

I dag har Erik Meier Carlsen en fornuftig leder, der helt afkræfter
undersøgelsen:

<http://www.bt.dk/leder:aid=467668/>

Hvorfra jeg citerer:

=
Problemet er, at der er tale om en særlig form for
»forbrugertillids-undersøgelser«, der beder folk i mange lande om at
angive, hvilke to emner de mener, giver størst grund til bekymring.

I rigtig mange lande verden over er de altdominerende bekymringer
arbejdsløshed og udviklingen i familiens økonomi. Men det særligt
karakteristiske ved danskerne er, at de i kraft af den meget gunstige
udvikling i dansk økonomi i meget ringe omfang er bekymrede for de
emner, der ellers bekymrer indbyggerne i mange andre lande.

Når de udspurgte i undersøgelsen ikke er bekymrede for arbejdsløshed og
økonomi, må de søge efter andre mulige bekymringer i den liste med ti
emner, som opinionsanalyseinstituttet læser op for dem. Og her er altså
næsten en fjerdedel af danskerne faldet over »terror« som et af de to
emner, de er mest bekymrede for. Det kan fremstilles, som om danskerne
har »terror« højere på bekymringslisten end andre befolkninger, men det
er tydeligt, at det er fordi danskerne i almindelighed har langt færre
bekymringer end naboerne.

Andre undersøgelser har tidligere tegnet et andet og mere realistisk
billede af danskernes holdning til terror. Således viste en undersøgelse
i foråret, at et stort flertal af danskerne realistisk vurderede, at der
på et tidspunkt ville blive udført en terror-handling i Danmark. Men
samtidig tilkendegav et endnu større flertal, at de ikke følte frygt for
terror.
=

Jeg kan kun erklære mig enig med lederskribenten.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk