Zafira Autopilot
Fra : Finn Hansen

Dato : 08-09-06 19:31

Hej NG'ere.

Er der nogen der kender en venlig Opel forhandler der kan eftermontere en
autopilot i min Zafira 1,8 fra 04?.

Det skulle være relativt smertefrit såfremt man har adgang til
boardcomputeren.

Alternativt ville jeg gerne vide hvad man kan aktivere af skjulte features
via Tech 2 softwaren på selvsamme model.

PS. jeg bor i KBH området.

På forhånd tak.

/finn

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-09-06 23:21

"Finn Hansen" <bil@famha.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt ville jeg gerne vide hvad man kan aktivere af skjulte features
> via Tech 2 softwaren på selvsamme model.

Hej Finn

Jeg ville for et års tid siden også gerne have monteret fartpilot i min
Zafira 2.0 DTI´er, men det lykkedes desværre ikke.
Ifølge den Opel-forhandler jeg brugte er der to forskellige "typer" af
Zafira. Dem der er klargjort til Fartpilot og dem der ikke er.
På dem hvor der er klargjort er det bare afviserarmen man skifter (524
kroner incl. moms) og så får aktiveret den del af softwaren (ca. 100
kroner).
På dem der ikke er klargjort er det en større operation. Der skal skiftes
afviserarm, trækkes nogle kabler som "luses" på og derefter aktivere
softwaren=samlet pris ca. 4500 kroner........
Min var desværre ikke klargjort så jeg sprang fra da det er en firmabil.....
Det skal så lige siges at min Zafira var en 2002´er.

Mvh
Lars Hansen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-09-06 15:50

On Fri, 8 Sep 2006 20:30:46 +0200, "Finn Hansen" <bil@famha.dk> wrote:

>Er der nogen der kender en venlig Opel forhandler der kan eftermontere en
>autopilot i min Zafira 1,8 fra 04?.

Hehe.. Sorry... Autopilot - er det ikke sådan en man har i bl.a. som
søger for at flyet holder korrekt kurs/fart mv uden at piloten behøver
styre manuelt? Sådan en ville dælme være smart når man pendler ;)

** Lars