MS Windows
briani 27239
Hjælp til virus problem ønskes!
Fra : Niels

Dato : 08-09-06 16:25

Hej
Jeg har fået en kedelig virus som hedder "con.cym". Problemet består i, at
Norton Antivirus ikke kan fjerne den, men godt finde den. Filen gemmer sig i
System32 mappen, men er usynlig.
Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand, men kan stadig ikke se den.
Jeg har startet computeren med en Linux live cd, og så kan jeg se filen, men
den er skrivebeskyttet, og jeg kan ikke få lov til at slette den, eller
ændre attributterne på den.
Hvordan f..... slipper jeg af med den. Jeg får en virus advarsel hver gang
jeg starter min browser eller stifinder samt adskillige andre programmer.
Jeg skal så trykke OK adskillige gange inden advarslen forsvinder.
--
Niels

Fra : John

Dato : 08-09-06 16:39

"Niels" <ak@ja.com> skrev i en meddelelse

> den er skrivebeskyttet, og jeg kan ikke få lov til at slette
> den, eller ændre attributterne på den.
> Hvordan f..... slipper jeg af med den.

Måske med gratis Unlocker:
http://majorgeeks.com/download.php?det=4660

Eller med gratis Eraser: http://www.heidi.ie/eraser/

Eraser er egentlig hele tre programmer, kig i Start>Programmer.
Efter install skal du til dit problem vælge 'Eraser Verify'.

Mvh John

Fra : Niels

Dato : 08-09-06 16:56

Tak jeg prøver lige, og vender tilbage.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-09-06 17:05

Niels skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Tak jeg prøver lige, og vender tilbage.

Evt. var det måske en ide, at prøve i Virus-gruppen:

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Niels

Dato : 08-09-06 15:33

Ok, det prøver jeg.

Fra : Niels

Dato : 08-09-06 15:37

Nu har jeg prøvet begge prg. uden held. Jeg kan stadig kun se filen når jeg
starter pcén med Linux cd, og der kan jeg ikke køre Windows programmer.
Under Windows er filen totalt usynlig. Tak alligevel, jeg prøver i en anden
gruppe.

Fra : John

Dato : 08-09-06 21:36

"Niels" <ak@ja.com> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg prøvet begge prg. uden held. Jeg kan stadig kun se
> filen når jeg starter pcén med Linux cd, og der kan jeg ikke
> køre Windows programmer.

Gratis AVG antivirus findes også til Linux, kan det hjælpe dig?

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/5390/lng/us/tpl/v5#avg-free

> Tak alligevel

Velbekomme! Mvh John

Fra : John

Dato : 08-09-06 23:58

"Niels" <ak@ja.com> skrev i en meddelelse

> Filen gemmer sig i System32 mappen, men er usynlig.

Usynlige ondartede filer, rootkits, kan måske afsløres og fjernes
af dette nye AVG-værktøj:

http://majorgeeks.com/AVG_Anti-Rootkit_d5249.html

Mvh John